Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 13:50   #121
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden, hé Ozy?

Filip is gewoon een Geert Hoste-typetje. Al wat hij doet of zegt, zal steeds lijken op een sketch. Daar valt niets aan te veranderen. En het is niet omdat het over het koningshuis gaat, dat de pers plots milder zou moeten worden en het typetje beschermen.
Uiteraard niet, als we het dan toch voer die boeg gooien, waarom moet het zo persoonlijk worden als het toch maar over het uitoefenen van zijn ambt gaat ?

Begrijp me niet verkeerd, ik praat de capriolen van onze jolige prins niet goed. Allesbehalve. Maar ik vind het niet de taak van de kranten om het beeld van een "typetje" in stand te houden en te versterken. Toch niet op het vlak van serieuze zakelijke teksten.
Filip is niet het typetje. Het is grappig omdat het een karikatuur is, en die karikatuur wordt nu overal overgenomen als zijnde de waarheid. En dat mag ook, natuurlijk. Maar moet dat in kranten ook zo gebeuren ?

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 25 januari 2007 om 13:52.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:52   #122
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

--

Laatst gewijzigd door baarle : 25 januari 2007 om 13:53.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:52   #123
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
waarom moet het zo persoonlijk worden als het toch maar over het uitoefenen van zijn ambt gaat ?
Omdat uitgerekend hijzelf steeds maar weer zijn ambtelijke bevoegdheden overschrijdt, sterke politieke uitspraken doet, waanzinnige priviliges opeist etc. en zo zelf zijn persoon op de voorgrond plaatst.

En dan janken als die persoon aangepakt wordt. Zijn houding is onvolwassen, en dat is opmerkelijk voor een veertigjarige.

Laatst gewijzigd door baarle : 25 januari 2007 om 13:53.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:54   #124
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Het wordt de hoogste tijd dat men nog een louter protocolaire functie toeschuift aan het koningshuis. Dit als tussenstap naar afschaffing van dit overjaars instituut.
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:55   #125
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Heerlijk! Ik was al reikhalzend aan het uitkijken naar de van de pot gerukte post van de Hansworst in dit onderwerp, en hij stelt me geenszins teleur. Kroonprins valt de persvrijheid aan? Oplossing van de BUB: Pers kan maar beter geen frank krijgen... Zie hier een staatsman, dames en heren! Je zal maar die stakker van een Patriot zijn die hier al vier bladzijden probeert de BUB-kerk wat in het midden te houden en dan opeens in zijn rug wordt geschoten door de Hansworst.

Ach, laat Hans maar doen, hij verdedigd hier enkel zijns gelijke.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:55   #126
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
die karikatuur wordt nu overal overgenomen als zijnde de waarheid. En dat mag ook, natuurlijk. Maar moet dat in kranten ook zo gebeuren ?
Ken jij een andere manier om om te gaan met een instelling die steeds weer een lachertje van zichzelf maakt?

Eens goed mee lachen, de schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag lijkt me nog een vriendelijke reactie.
Oud 25 januari 2007, 14:00   #127
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken jij een andere manier om om te gaan met een instelling die steeds weer een lachertje van zichzelf maakt?

Eens goed mee lachen, de schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag lijkt me nog een vriendelijke reactie.
Als hij zijn bevoegdheden te buiten gaat, pak hem dan daarover aan. Zulke argumenten wegen honderd keer meer door dan de pathosargumenten die de persoon zelf besmeuren.

Wees nu eens eerlijk: Hij zou toch een aardige man kunnen zijn ? Vind je het dan niet sneu voor die man dat hij nooit iets goed zal kunnen doen voor die krant ? Enkel en alleen omdat zij erop uitzijn om die karikatuur in stand te houden ?

Nogmaals: het enige waar ik me hier tegen verzet is het persoonlijk naaien van de prins. (een beeld wat ik me niet te vaak voor de geest wil halen )
Niet tegen het aanklagen van zijn fouten. En ik ben zeker geen voorstander van de Mantel der Liefde. Maar ook niet van een Mantel der Haat.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 25 januari 2007 om 14:00.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:05   #128
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees nu eens eerlijk: Hij zou toch een aardige man kunnen zijn ? Vind je het dan niet sneu voor die man dat hij nooit iets goed zal kunnen doen voor die krant ? Enkel en alleen omdat zij erop uitzijn om die karikatuur in stand te houden ?
en dat is dus wat mensen die zonder de camera's met hem omgaan zeggen... Nl dat hij een heel warme, aardig man is...
Denk bv aan Boudewijn??? Zo vlotjes was die toch ook niet, he, vooral niet in het begin van zijn koningschap... Maar als jonge kerel had de regering hem redelijk goed onder de knoet...

Laatst gewijzigd door kenzo : 25 januari 2007 om 14:05.
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:07   #129
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als hij zijn bevoegdheden te buiten gaat, pak hem dan daarover aan. Zulke argumenten wegen honderd keer meer door dan de pathosargumenten die de persoon zelf besmeuren.

Nogmaals: het enige waar ik me hier tegen verzet is het persoonlijk naaien van de prins. (een beeld wat ik me niet te vaak voor de geest wil halen )
Niet tegen het aanklagen van zijn fouten. En ik ben zeker geen voorstander van de Mantel der Liefde. Maar ook niet van een Mantel der Haat.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je met twee maten en twee gewichten weegt.

Hanteer je dezelfde milde normen voor - laat ik het even niet makkelijk voor je maken - Marie-Rose Morel of Freddy Van Gaever?
Oud 25 januari 2007, 14:07   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat ze hem spiekbriefjes geven, of beter nog: een OORTJE!

De verschillende personen van "de gestelde lichamen" of de handelsvertegenwoordigers krijgen dan een gekleurd stickertje opgeplakt en het OORTJE zegt dan: allez flup, die met zijn geel stickertje is Mr. X en nu zegt ge: "hallo mijnheer X, ik herinner me U nog van vorig maal daar xxxx, we hadden een zeer aangenaam gesprek over xxxx " etc. etc...

Misschien een nieuw jobke voor dingeske ... allez, zeg het eens (van dat oortje).

Als dat nog niet lukt, dan kan hij beter stand-up comedian worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 januari 2007 om 14:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:10   #131
Rudi Vereecken
Vreemdeling

Standaard Filip

Calimero Filip heeft nog eens zijn stem laten horen wat uiteraard zijn volste recht in onze democratie. Het doet niet terzake wie hij de mantel wil uitvegen, of het nu journalisten of politici of gewone burgers zijn. Het zijn zijn woorden die tellen: hij eist ontzag en respect omdat hij misschien de volgende koning kan worden.
Bovendien meet hij zichzelf een missie toe.
Als rasechte Vlaming eis ik geen ontzag op maar wel respect voor ons allen en gans Vlaanderen.
Als rasechte Vlaming zal ik dus ook 'mijn missie' trachten te volbrengen en dat is meewerken om Vlaanderen te verlossen van een overbodig geldverslindend Franstalig koningshuis waarvan een deel gewoon profiteurs en leeglopers zijn.
Vlaanderen heeft geen lessen te krijgen van een familie waarvan loyaliteit, respect, eerlijkheid of trouw zeker niet hun sterkste punten zijn. Mocht Filip niet op de juiste plaats geboren zijn wachtte hem, gezien zijn verstandelijke vermogens, waarschijnlijk een toekomst in een beschutte werkplaats en dit met alle respect voor de mensen die daar werken aangezien deze zulke domme uitspraken of handelingen niet zouden doen.
Het spreekwoord zegt: wie de bal kaatst mag hem terug verwachten.
Rudi Vereecken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:10   #132
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:25   #133
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik stel voor dat ze hem spiekbriefjes geven, of beter nog: een OORTJE!

Ik had eerder aan een C-4 gedacht.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:26   #134
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zijn dom gedrag heeft meteen de verwachte repercussies voor zijn imago. De pers titelt als volgt :

En zie naar de prachtige foto

Och ja, en ik wil jullie ook de tekst laten zien. Die onnozele filip zaagt aan zijn eigen poten, zelfs Mathilde merkt het:
Respect krijg men niet, dat moet men verdienen. Maar voor een persoon die in zijn leven nog niets heeft verdiend maar wel alles gekregen is dat moeilijk te vatten. Door uit de broek te zijn geschut van een "bepaalde" familie denken deze dat ze zich verheven voelen boven jan en alleman.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:30   #135
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Een prins mag blijkbaar echt geen mens zijn?!
Wanneer heb jij als gewone mens met een toastje kaviaar en een glas champagne in de handen nog de pers ter verantwoording geroepen omdat ze in jouw ogen negatief over je waren, Majesteit?
Oud 25 januari 2007, 14:35   #136
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik had eerder aan een C-4 gedacht.
Oud 25 januari 2007, 14:35   #137
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Wanneer heb jij als gewone mens met een toastje kaviaar en een glas champagne in de handen nog de pers ter verantwoording geroepen omdat ze in jouw ogen negatief over je waren, Majesteit?
Goh was het zo ik had veel erger gedaan den toast tegen de muil van dendienen die mij zwartmaakt en mijn glas champagne op de muil van den anderen...

Prins Filip had verdomme gelijk in wat hij zei alleen had hij het niet moeten zeggen...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:41   #138
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Prins Filip had verdomme gelijk in wat hij zei alleen had hij het niet moeten zeggen...

hij had gelijk, hij mocht het zeggen, maar hij had er niet bij moeten zeggen dat er gevolgen aan kunnen komen...

Valt me wel op hoe de pers kritiek kan en mag geven aan iedereen, maar wel enorm verontwaardigd zijn als zij eens kritiek krijgen...
Je merkt het bv ook in heel dat gedoe met Lefevre en co...

volgens mij is dit opgezet spel... Ja! Filip wil de aandacht van Lefevre wegtrekken
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:42   #139
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel Robert, op dit punt denk ik van niet. Als je VHS' toespraak onder de loupe ligt, dan wordt het duidelijk dat hij met "een staatshervorming is nodig" bedoelt dat de wensen van de PS, het Hof en de francofone taalracisten zullen worden ingewilligd: regionale bevoegdheden weer federaal maken, de gewesten aan de leiband leggen, de SZ-transfers veilig stellen én enkele faciliteitengemeenten bij Brussel voegen (of minstens de Franse Gemeenschap er meer bevoegdheden geven).
Je visie geeft de term "staatshervorming" plotseling een héél andere dimentie, maar het is heel goed mogelijk dat VHS dit zo bedoelde.
Citaat:
De Vlaamsgezinden zouden best niet meestappen met de roep van deze vos om een "staatshervorming". Het wordt een staatshervorming op Belgicistische leest.

Staatshervormingen kunnen in deze faze enkel nog dienen om het bestaan van België nog wat te rekken. Vlaamsgezinden moeten imho elke hervorming weigeren.
Het bovenstaande in acht genomen is dat zo. De vraag is : zijn we in staat ze te weigeren? Ik weet hoe jij over de staatsinrichting denkt, en ik heb de indruk dat je groep medestanders sterk groeiend is. Maar het zal niet voor morgen zijn. Inmiddels zitten we met de Belgische "gebakken peren". Ik lust ze niet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:47   #140
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Iedereen schijnt te vergeten dat we een zeer goede en bedachtzame Koning hebben die nog vele jaren zal kunnen regeren. Daarna zien we wel. Kroonprinsen moeten in hun rol groeien, en worden per definitie miskend wanneer ze nog niet op de troon zitten. En er zijn altijd andere oplossingen mogelijk. De Salische wet werd toch aangepast.

Bullshit Patriot ! een beetje consequentie graag. Ofwel kies je voor monarchie en dan wordt het Filip ofwel kies je iemand anders, maar dan wordt die wel President(e) genoemd.

Je kan NIET voor de monarchie zijn en tegelijk TEGEN de rechtmatige kroonprins.

en wat mij betreft; Koning Filip is het beste wat deze staat kan overkomen ! ... Vive le Roi Philippe !!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be