Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 16:15   #121
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
recht op natuurlijk erfdeel ( een deel van de wereld waar niemand voor gewerkt heeft ) gaat er bij jouw anders moeilijk in he.

tja je bent liever verplicht om te werken voor de rijkdom van een geestelijk gestoorde minderheid die onze natuurlijke erfdelen hebben gemonopoliseerd onder het mom van eigendomsrecht.
Dat is idd onrechtvaardig, maar voorlopig is er daar niks aan te doen. Het is nu eenmaal historisch zo gegroeid, bovendien zou die erfpacht maar een kleine som zijn en geen garantie bieden dat je daar werkelijk van kunt leven. Zeker niet als je iedereen een gelijk aandeel geeft (elke mens op deze planeet dus). Hoedanook: 2 wrongs don't make one right. De werkloosheidsuitkering die jij nu ontvangt is niet betaald door de groep die jouw die gelijke toegangsrechten ontzeggen. Rechtvaardigheid kan niet op basis van willekeur geschieden. Je gaat toch ook geen overval plegen op een willekeurig persoon omdat je zelf overvallen bent de vorige dag?
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:16   #122
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die mensen kiezen er zelf voor om op te draaien voor mij dop aangezien ze gaan werken onder een systeem dat hen dat oplegt. Hun deelname aan dat systeem legitimeerd het. Het is niet ik die de belasting op arbeid heeft uitgevonden maar wel diegenen die zich nu nog altijd een breuk lachen terwijl ze slapend rijk worden omdat ze daar de arbeidersklasse in twee delen nog altijd tegen elkaar kan blijven uitspelen.

ik kak inderdaad op werkmensen die te dom zijn om te denken dat ze mij moeten verwijten ipv hun bazen - en dat blijf ik doen zolang ze mentaal lui blijven en uit gemakzucht blijven gaan werken.
Oud 26 januari 2007, 16:16   #123
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Voor alleenstaanden moet dringend een oplossing komen.
Ik ben zelf alleenstaande met twee kinderen ten laste.
Ik werk voor een 950euro per maand, kindergeld is 235euro en alimentatie is 150euro.
In totaal heb ik 1335.
Ik had mij ingeschreven voor een sociale woning, maar de wachttijd bedraagt 3,5jaar, dus voorlopig kom ik daar niet voor in aanmerking.
Ik woon nu op een heel klein appartement en betaal 370euro.
Ik hou na die aftrek een 940euro over.
Mijn kinderopvang tijdens de week (3dagen) bedraagt 90euro, mijn zaterdagopvang bedraagt 15euro per dag per kind en dus 120euro per maand.
940-210= 730.
730-120(Electriciteit en gas)=610
pampers en doekjes: 90euro.
610-90= 520euro.
Dan gemeentebelasting, andere belastingen, verzekeringen (hospitalisatie, kleine medische kostentussenkomst, brand, familiale) kostten mij 134euro per maand.
520-134= 386euro.
Eten en drinken voor vier mensen: 275euro per maand.
386-275= 111.
Telefoon en internet 58euro.
111-58euro= 53euro.
Water= ongeveer 12euro per maand.
53-12= 41.

41euro per maand schiet er over om eventueel kapotte huishoudtoestellen te vervangen, te sparen, kledij te kopen, speelgoed te kopen, eens iets leuks te doen met de kinderen, medicijnen.
En verder leven wij niet in overdreven luxe.
Wij hebben geen kabeltelevisie, wel een televisietoestel en enkele kinderdvd's.
Verder zijn wij met drie ook lid in de bibliotheek, dus wij weten ons wel bezig te houden.

Als ik vergelijk met iemand uit mijn kenissenkring die met haar twee kinderen 1044euro per maand krijgt (ik weet niet of zij leefloon of werkloosheidsuitkering geniet), verhoogd kindergeld krijgt, en ook haar 150euro alimentatie.
Zij heeft veel meer financiële middelen op de maand, heeft geen kinderopvang te betalen, mag gratis met de bus, gratis in het recreatiedomein, gratis naar het museum, kortingen allerhande, mag aan kortingtarief eten bij de sociale keuken.
Verder hoeft zij niet om zes uur op te staan en haar kinderen klaar te maken, vervolgens twintig minuten te stappen naar de onthaalmoeder, en van daaruit nog eens twintig minuten naar het werk.
Zij moet ook niet op zaterdag om half zes opstaan omdat het kinderopvang op zaterdag aan de andere kant van het stad ligt.
Zij komt ook niet pas om half zeven buiten op haar werk en moet niet dan nog om de kinderen om veelal pas na acht uur thuis te komen.
En er bovenop, zij kan overdag om haar boodschappen wanneer het het minst druk is en haar huishouden kan zij overdag mooi mee plannen.
Voorts betaald zij ook niks aan de belastingen en krijgt zij een gratis rol vuilzakken.

Ik vind de maatschappij niet logisch in elkaar zitten. Ik ben op deze manier veel vermoeider, ben veel minder uren bij mijn kinderen.
En in de zomer heb ik vb geen financiële middelen om iets leuks te doen met mijn kinderen op mijn vrije dag.
Zij heeft tijd met hopen want ze is alle dagen thuis en ze mag zo goed als overal gratis naartoe en gratis binnen.
Is dat dan mijn dank? En dan te bedenken dat er van mijn loon sociale zekerheid wordt afgehouden onder andere voor haar
Inplaats van je blind te staren op de sukkelaar die twee Euro meer krijgt, zou je misschien kunnen procederen voor meer alimentatiegeld voor die kinderen. Je hebt recht op een pro deo advocaat.

Met jaloersheid op de sukkelaar die gratis binnen mag in een museum, ondergraaf je je eigen belangen. Straks mag jij ook niet meer gratis binnen de dag dat je binnen die voorwaarden daarvoor valt. Zo heeft straks niemand nog iets.

Kijk eens naar wat er in je glas steekt, inplaats van je ledig te houden met wat er niet in steekt.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:17   #124
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
euhm ik dacht even toch dat
1200bruto>950netto

Trouwens dat laatste cijfer is volgens mij onder de minimumloon
Nee, veel jobs voor vrouwen zijn slechts 32 uur en vaak dan nog met weekendwerk.
En dan krijgen ze een dag in de week vrij, maar de woensdag is vaak wel voorbehouden aan de oudste in dienst, waardoor vrouwen zonder kids thuis juist op de dag vrij hebben dat de kinderen vrij hebben en hun inkomen aanvullen door dan voor oppas te spelen voor de jonge moeders die hierdoor juist die dag moeten werken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:18   #125
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je niet komt opdagen dan krijg je idd ontslag wegens dringende reden. Het beste dat je kan doen dat is beginnen zagen over je loon en vooral je collegas opzetten tegen het werk. Wees gerust dat je dan snel je ontslag om één of andere reden krijgt. Je kan ook gewoon heel traag beginnen werken of je kan materiaal van je werkgever aan de lopende band "per ongeluk" stukmaken bvb.

Denk aan je kids zou ik zo zeggen, zoek werk in t zwart desnoods maar laat je toch niet uitbuiten aan een hongerloon.
tja maar ik doe mijn werk wel heel graag hoor eigenlijk. Ik heb toffe collega's.
Ons loon is niet om over naar huis te schrijven, maar het staat wel altijd de 28ste netjes op de rekening, altijd correct, maaltijdcheques ook al is het 'maar' 15euro.
Het is een bedrijf vol vrouwen, dat wel, maar dat maakt dat er ook meer begrip is als vb later bent omdat je zoontje ziek is en naar de oma moest gebracht worden ipv de onthaalmoeder.
En met die nieuwe maatregelen, waar men je oproept naar de rva om uit te leggen waarom je vb na een jaar nog geen job hebt en na een aantal berispingen verlies je dan je uitkering en heb je geen andere keuze meer om te werken. Ondertussen ben je dan zolang al uit het arbeidsparcours dat je alweer een heel andere levensstijl en levensritme hebt en dergelijke.
Ook het huren van een huis of appartement gaat tegenwoordig niet meer tenzij je een aantal opeenvolgende loonstroken kan voorleggen.
ALs je ergens een lening wil afsluiten moet je loonstroken hebben.

Enkel en alleen zou het welkom zijn moest men vb bij alleenstaande ouders de kinderopvang terugbetalen of volledig aftrekbaar maken.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:20   #126
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Je budget bestaat dus uit een uitkering + kindergeld. Daar zou alimentatie voor de kinderen bij moeten zijn. Hoe komt het dat je geen alimentatie krijgt? De wet zegt dat beide ouders verantwoordelijk zijn, en moeten bijdragen in het onderhoud naar draagkracht. Zie maar na. Je zou dus gemakkelijk nog 600 �* 700 Euro extra mogen krijgen als bijdrage van de vader in het onderhoud van zijn kinderen, en je hebt recht op een sociale huurwoning, studiebeurzen, etc... Ga eens naar het ocmw misschien voor advies.
Nee, Eva. Sommige mensen hebben geen recht oponderhoudsgeld voor de kinderen.

Als de andere ouder tijdens de echtscheidingsprocedure geen of een zeer laag inkomen heeft, kan je daar mooi achter fluiten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:20   #127
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Dat is idd onrechtvaardig, maar voorlopig is er daar niks aan te doen. Het is nu eenmaal historisch zo gegroeid, bovendien zou die erfpacht maar een kleine som zijn en geen garantie bieden dat je daar werkelijk van kunt leven. Zeker niet als je iedereen een gelijk aandeel geeft (elke mens op deze planeet dus). Hoedanook: 2 wrongs don't make one right. De werkloosheidsuitkering die jij nu ontvangt is niet betaald door de groep die jouw die gelijke toegangsrechten ontzeggen. Rechtvaardigheid kan niet op basis van willekeur geschieden. Je gaat toch ook geen overval plegen op een willekeurig persoon omdat je zelf overvallen bent de vorige dag?
ik ben voorstander van een geleidelijke overgangsregeling waarbij de diefstal van de natuurlijk hulpbronnen door een geestelijk gestoorde minderheid der mensen in fases ongedaan wordt gemaakt.

en wat die erfpacht betreft

neem nu bvb eens angola - denk je dat niet iedereen daar onmiddelijk uit de armoede gelift zou kunnen worden indien men enkel nog maar de exploitaitierechten van de diamantmijnen aldaar openbaar zou veilen en de opbrengst ervan gelijk onder alle angolezen zou verdelen ?

Ik heb het dan nog niet eens gehad over pacht op grond he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:22   #128
Eva123
Partijlid

Standaard

Lees hier: http://www.liberales.be/cgi-bin/show...&verhofstadtvs

want sommigen hebben daar blijkbaar overgelezen.

Fragment: Guy Verhofstadt blijft trouw aan de traditionele stevige liberale fundamenten. Het individu dient zelf te denken, moet kritisch zijn en kan zelf zijn loopbaan bepalen. De vrije markt blijft het ideale instrument om een evenwicht te vinden tussen producenten en consumenten. Deze hele evolutie moet gepaard gaan met een verregaande verantwoordelijkheid en solidariteit. Kritisch denken is geen recht, het is een plicht. Verdraagzaamheid is de sleutel tot een leefbare samenleving en solidariteit met mensen en regio’s die een lagere sociale welvaart kennen is een noodzaak om te komen tot ‘the greatest happiness of the greatest number’.

Daar kan ik nu eens achterstaan zie.
Oud 26 januari 2007, 16:24   #129

Standaard

Citaat:
tja maar ik doe mijn werk wel heel graag hoor eigenlijk. Ik heb toffe collega's.
Ons loon is niet om over naar huis te schrijven, maar het staat wel altijd de 28ste netjes op de rekening, altijd correct, maaltijdcheques ook al is het 'maar' 15euro.
Het is een bedrijf vol vrouwen, dat wel, maar dat maakt dat er ook meer begrip is als vb later bent omdat je zoontje ziek is en naar de oma moest gebracht worden ipv de onthaalmoeder.
En met die nieuwe maatregelen, waar men je oproept naar de rva om uit te leggen waarom je vb na een jaar nog geen job hebt en na een aantal berispingen verlies je dan je uitkering en heb je geen andere keuze meer om te werken. Ondertussen ben je dan zolang al uit het arbeidsparcours dat je alweer een heel andere levensstijl en levensritme hebt en dergelijke.
Ook het huren van een huis of appartement gaat tegenwoordig niet meer tenzij je een aantal opeenvolgende loonstroken kan voorleggen.
ALs je ergens een lening wil afsluiten moet je loonstroken hebben.

Enkel en alleen zou het welkom zijn moest men vb bij alleenstaande ouders de kinderopvang terugbetalen of volledig aftrekbaar maken.
kijk ben je nu tevreden of niet ? als je tevreden bent waarom klaagde je dan voorheen ? Waarom ben je jaloers op iemand die geen job heeft ?

En ja sorry maar ook jij leidt helaas aan een minderwaardigheidscomplex

je voedt al je kinderen op en dat maakt je vindt ik al waardevol genoeg, zodat je niet ook nog eens moet gaan werken om erbij te horen.

respect ( maar ook zelfrespect dus ) voor ouders die wel hun verantwoordelijkheid opnemen voor hun kinderen !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 26 januari 2007, 16:25   #130
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, Eva. Sommige mensen hebben geen recht oponderhoudsgeld voor de kinderen.

Als de andere ouder tijdens de echtscheidingsprocedure geen of een zeer laag inkomen heeft, kan je daar mooi achter fluiten.
Ik dacht dat als de situatie achteraf wijzigt dat er mogelijkheid bestaat om een aanpassing te bekomen.
Oud 26 januari 2007, 16:25   #131
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die mensen kiezen er zelf voor om op te draaien voor mij dop aangezien ze gaan werken onder een systeem dat hen dat oplegt. Hun deelname aan dat systeem legitimeerd het. Het is niet ik die de belasting op arbeid heeft uitgevonden maar wel diegenen die zich nu nog altijd een breuk lachen terwijl ze slapend rijk worden omdat ze daar de arbeidersklasse in twee delen nog altijd tegen elkaar kan blijven uitspelen.

ik kak inderdaad op werkmensen die te dom zijn om te denken dat ze op mij en mijn lotgenogten moeten kakken ipv op hun bazen - en dat blijf ik doen zolang ze mentaal lui blijven en uit gemakzucht blijven gaan werken.
Ik weet dat je er zo over denkt. Probleem is dat je maar één iets zou kunnen bereiken, en dat is een grotere kloof tussen werkenden en werklozen.
Je verspeelt hiermee je kans om samen met de werkenden te ijveren voor je idee van een basisinkomen en het afschaffen van de belasting op arbeid.

Je botst langs alle kanten op steeds meer weerstand, en interpreteert die weerstand als 'goed bezig zijn', terwijl je zelfs nog niet in overweging neemt dat die weerstand ook het gevolg kan zijn van 'niet goed bezig zijn'.
Oud 26 januari 2007, 16:25   #132
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Inplaats van je blind te staren op de sukkelaar die twee Euro meer krijgt, zou je misschien kunnen procederen voor meer alimentatiegeld voor die kinderen. Je hebt recht op een pro deo advocaat.

Met jaloersheid op de sukkelaar die gratis binnen mag in een museum, ondergraaf je je eigen belangen. Straks mag jij ook niet meer gratis binnen de dag dat je binnen die voorwaarden daarvoor valt. Zo heeft straks niemand nog iets.

Kijk eens naar wat er in je glas steekt, inplaats van je ledig te houden met wat er niet in steekt.
We spreken over 400euro meer ipv tien euro.
100euro meer uitkering, 100euro meer kindergeld, en 210euro kinderopvang die zij niet moet betalen.
+een huishouden dat veel minder makkelijk verloopt.
Na acht uur als we thuiskomen (bij de onthaalmoeder hebben ze al gegeten), eerst in bad en nog 1 tekenfilmpje, en dan om kwart voor negen in bed, dan koken voor mezelf, eten, afwassen, wat kuisen, wat wassen, wat strijken. En om elf uur half twaalf in bed. En om zes uur er weer uit.

Verder is 150euro alimentatie meer dan voldoende.
Mijn kinderen kosten:
90euro pampers en doekjes
210euro kinderopvang
155euro eten en drinken

Dat is 455euro, daar 235euro kindergeld aftrekken is 220euro.
In feite moet je die 220euro in twee delen, want het zijn zowel mijn kinderen als die van mijn ex.
Dus in feite zou hij maar 110 moeten betalen, maar hij betaald 150 zodat er nog iets extra is.
Waarom zou ik volgens jou nog meer alimentatie moeten vragen?

En ik weet best wat er in mijn glas steekt, en ik wil daar best tevreden mee zijn. Maar waarom moet ik er tevreden mee zijn als een ander minder bijdraagt en een voller glas krijgt?
Oud 26 januari 2007, 16:26   #133
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fragment: Guy Verhofstadt blijft trouw aan de traditionele stevige liberale fundamenten. Het individu dient zelf te denken, moet kritisch zijn en kan zelf zijn loopbaan bepalen. De vrije markt blijft het ideale instrument om een evenwicht te vinden tussen producenten en consumenten. Deze hele evolutie moet gepaard gaan met een verregaande verantwoordelijkheid en solidariteit. Kritisch denken is geen recht, het is een plicht. Verdraagzaamheid is de sleutel tot een leefbare samenleving en solidariteit met mensen en regio’s die een lagere sociale welvaart kennen is een noodzaak om te komen tot ‘the greatest happiness of the greatest number’.

²

En ik geloof niet dat dat de neorebelse houding van kobaf inhoudt!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:26   #134

Standaard

Citaat:

ik sta daar ook achter maar zonder mijn natuurlijk erfdeel waarover john locke het heeft kan ik niet ondernemen en wordt ik van vanalles afhankelijk gemaakt en blijven het holle woorden waar ik niks mee ben in de praktijk.

ik moet bvb helemaal geen sociale mao-woning - het enige dat ik vraag is een plaats waar ik vier palen in de grond mag kloppen en waar ik de zekerheid heb dat ik er kan blijven en er dus iets kan opbouwen.

Zonder dat is ondernemen onmogelijk , zonder toegang tot de natuurlijke hulpbronnen kan ik niet zelfredzaam zijn !!!!!!!

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:27.
Oud 26 januari 2007, 16:29   #135
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
kijk ben je nu tevreden of niet ? als je tevreden bent waarom klaagde je dan voorheen ? Waarom ben je jaloers op iemand die geen job heeft ?

En ja sorry maar ook jij leidt helaas aan een minderwaardigheidscomplex

je voedt al je kinderen op en dat maakt je vindt ik al waardevol genoeg, zodat je niet ook nog eens moet gaan werken om erbij te horen.

respect ( maar ook zelfrespect dus ) voor ouders die wel hun verantwoordelijkheid opnemen voor hun kinderen !!!
Ik ben op bepaalde gebieden tevreden en op bepaalde ontevreden.
Langs de ene kant ben ik tevreden met mijn job omdat het mij bepaalde voordelen biedt zoals sociale contacten en dergelijke.
Maar aan de andere kant ben ik teleurgesteld dat er voor alleenstaanden geen aanvullende uitkering is die ervoor zorgt dat wij dezelfde levensstandaard erop na kunnen houden dan werklozen of mensen met een leefloon.
Het is een beetje van beide dus.
Oud 26 januari 2007, 16:30   #136
largo_w

Standaard

Citaat:
En ik weet best wat er in mijn glas steekt, en ik wil daar best tevreden mee zijn. Maar waarom moet ik er tevreden mee zijn als een ander minder bijdraagt en een voller glas krijgt?
Deze houding klopt al veel beter!

U zou inderdaad meer moeten verdienen en meer durven verwachten omdat u werkt en meer verdient (trouwens bent u zeker dat u niet minder verdient dan het minimumloon? )... U zou meer moeten kunnen geven aan uw kinderen dan het strikte minimum daarvoor staan liberalen ook... Niet voor een gelijkheid tussen mensen maar een optimum voor ieder mens! Volgens mij verdient u veel meer u moet u misschien eens inlichten laat mensen niet rijker worden op uw rechten die u niet neemt!
Oud 26 januari 2007, 16:33   #137

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik weet dat je er zo over denkt. Probleem is dat je maar één iets zou kunnen bereiken, en dat is een grotere kloof tussen werkenden en werklozen.
Je verspeelt hiermee je kans om samen met de werkenden te ijveren voor je idee van een basisinkomen en het afschaffen van de belasting op arbeid.

Je botst langs alle kanten op steeds meer weerstand, en interpreteert die weerstand als 'goed bezig zijn', terwijl je zelfs nog niet in overweging neemt dat die weerstand ook het gevolg kan zijn van 'niet goed bezig zijn'.
ik ben liberaal en voluntaristisch en vrij en we overtuigen meer en meer mensen, wat jij ook mag denken. Er zijn in een emancipatorische beweging diplomaten nodig en pottebrekers - en ik ben beiden

mensen zoals bvb largo hun sympathie kan ik missen als tandpijn

ik heb geen sympathie en in het geheel geen bal respect voor werkende mensen die afgeven op doppers en ik zie niet in waarom ik sympathie zou moeten veinzen. ( dat is iets voor andersarmen, kleinburgerlijk klootjesvolk enz )

ze kunnen mijn respect krijgen maar dat moeten ze het eerst verdienen

geen parels voor de zwijnen dus

daar voelt deze voluntarist zich echt wel net iets te goed voor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:34.
Oud 26 januari 2007, 16:33   #138
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Dat klopt niet helemaal hé. Veel werkenden zitten constant op de kap van de werklozen en slingeren ons allerlei verwijten naar het hoofd. Waarom worden zij niet op hun plek gezet door anderen? Waarom mogen ze ons uitmaken voor rotte vis? Is het dan omdat we werkloos zijn dat we alle verwijten maar gewoon moeten pikken en met gebogen hoofd alles over ons heen moeten laten komen? Het is toch logisch dat we terug bijten.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:35   #139

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Dat klopt niet helemaal hé. Veel werkenden zitten constant op de kap van de werklozen en slingeren ons allerlei verwijten naar het hoofd. Waarom worden zij niet op hun plek gezet door anderen? Waarom mogen ze ons uitmaken voor rotte vis? Is het dan omdat we werkloos zijn dat we alle verwijten maar gewoon moeten pikken en met gebogen hoofd alles over ons heen moeten laten komen? Het is toch logisch dat we terug bijten.
nynorsk is helaas al een beetje te veel geassimileerd aan de verbloemingscultuur van de andersarmen ( = niet-armen ). Ze is ook aangetast door de gene.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:36.
Oud 26 januari 2007, 16:37   #140
largo_w

Standaard

Citaat:
mensen zoals bvb largo hun sympathie kan ik missen als tandpijn
Dat laat u vrije speelruimte aan extremisten die allen voor u hetzelfde nefaste einde zouden betekenen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be