![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Met jaloersheid op de sukkelaar die gratis binnen mag in een museum, ondergraaf je je eigen belangen. Straks mag jij ook niet meer gratis binnen de dag dat je binnen die voorwaarden daarvoor valt. Zo heeft straks niemand nog iets. Kijk eens naar wat er in je glas steekt, inplaats van je ledig te houden met wat er niet in steekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan krijgen ze een dag in de week vrij, maar de woensdag is vaak wel voorbehouden aan de oudste in dienst, waardoor vrouwen zonder kids thuis juist op de dag vrij hebben dat de kinderen vrij hebben en hun inkomen aanvullen door dan voor oppas te spelen voor de jonge moeders die hierdoor juist die dag moeten werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ons loon is niet om over naar huis te schrijven, maar het staat wel altijd de 28ste netjes op de rekening, altijd correct, maaltijdcheques ook al is het 'maar' 15euro. Het is een bedrijf vol vrouwen, dat wel, maar dat maakt dat er ook meer begrip is als vb later bent omdat je zoontje ziek is en naar de oma moest gebracht worden ipv de onthaalmoeder. En met die nieuwe maatregelen, waar men je oproept naar de rva om uit te leggen waarom je vb na een jaar nog geen job hebt en na een aantal berispingen verlies je dan je uitkering en heb je geen andere keuze meer om te werken. Ondertussen ben je dan zolang al uit het arbeidsparcours dat je alweer een heel andere levensstijl en levensritme hebt en dergelijke. Ook het huren van een huis of appartement gaat tegenwoordig niet meer tenzij je een aantal opeenvolgende loonstroken kan voorleggen. ALs je ergens een lening wil afsluiten moet je loonstroken hebben. Enkel en alleen zou het welkom zijn moest men vb bij alleenstaande ouders de kinderopvang terugbetalen of volledig aftrekbaar maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de andere ouder tijdens de echtscheidingsprocedure geen of een zeer laag inkomen heeft, kan je daar mooi achter fluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en wat die erfpacht betreft neem nu bvb eens angola - denk je dat niet iedereen daar onmiddelijk uit de armoede gelift zou kunnen worden indien men enkel nog maar de exploitaitierechten van de diamantmijnen aldaar openbaar zou veilen en de opbrengst ervan gelijk onder alle angolezen zou verdelen ? Ik heb het dan nog niet eens gehad over pacht op grond he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Partijlid
|
![]() Lees hier: http://www.liberales.be/cgi-bin/show...&verhofstadtvs
want sommigen hebben daar blijkbaar overgelezen. Fragment: Guy Verhofstadt blijft trouw aan de traditionele stevige liberale fundamenten. Het individu dient zelf te denken, moet kritisch zijn en kan zelf zijn loopbaan bepalen. De vrije markt blijft het ideale instrument om een evenwicht te vinden tussen producenten en consumenten. Deze hele evolutie moet gepaard gaan met een verregaande verantwoordelijkheid en solidariteit. Kritisch denken is geen recht, het is een plicht. Verdraagzaamheid is de sleutel tot een leefbare samenleving en solidariteit met mensen en regio’s die een lagere sociale welvaart kennen is een noodzaak om te komen tot ‘the greatest happiness of the greatest number’. Daar kan ik nu eens achterstaan zie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
En ja sorry maar ook jij leidt helaas aan een minderwaardigheidscomplex je voedt al je kinderen op en dat maakt je vindt ik al waardevol genoeg, zodat je niet ook nog eens moet gaan werken om erbij te horen. respect ( maar ook zelfrespect dus ) voor ouders die wel hun verantwoordelijkheid opnemen voor hun kinderen !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Partijlid
|
![]() Ik dacht dat als de situatie achteraf wijzigt dat er mogelijkheid bestaat om een aanpassing te bekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verspeelt hiermee je kans om samen met de werkenden te ijveren voor je idee van een basisinkomen en het afschaffen van de belasting op arbeid. Je botst langs alle kanten op steeds meer weerstand, en interpreteert die weerstand als 'goed bezig zijn', terwijl je zelfs nog niet in overweging neemt dat die weerstand ook het gevolg kan zijn van 'niet goed bezig zijn'.
![]() |
![]() |
#132 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
100euro meer uitkering, 100euro meer kindergeld, en 210euro kinderopvang die zij niet moet betalen. +een huishouden dat veel minder makkelijk verloopt. Na acht uur als we thuiskomen (bij de onthaalmoeder hebben ze al gegeten), eerst in bad en nog 1 tekenfilmpje, en dan om kwart voor negen in bed, dan koken voor mezelf, eten, afwassen, wat kuisen, wat wassen, wat strijken. En om elf uur half twaalf in bed. En om zes uur er weer uit. Verder is 150euro alimentatie meer dan voldoende. Mijn kinderen kosten: 90euro pampers en doekjes 210euro kinderopvang 155euro eten en drinken Dat is 455euro, daar 235euro kindergeld aftrekken is 220euro. In feite moet je die 220euro in twee delen, want het zijn zowel mijn kinderen als die van mijn ex. Dus in feite zou hij maar 110 moeten betalen, maar hij betaald 150 zodat er nog iets extra is. Waarom zou ik volgens jou nog meer alimentatie moeten vragen? En ik weet best wat er in mijn glas steekt, en ik wil daar best tevreden mee zijn. Maar waarom moet ik er tevreden mee zijn als een ander minder bijdraagt en een voller glas krijgt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
En ik geloof niet dat dat de neorebelse houding van kobaf inhoudt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
ik moet bvb helemaal geen sociale mao-woning - het enige dat ik vraag is een plaats waar ik vier palen in de grond mag kloppen en waar ik de zekerheid heb dat ik er kan blijven en er dus iets kan opbouwen. Zonder dat is ondernemen onmogelijk , zonder toegang tot de natuurlijke hulpbronnen kan ik niet zelfredzaam zijn !!!!!!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Langs de ene kant ben ik tevreden met mijn job omdat het mij bepaalde voordelen biedt zoals sociale contacten en dergelijke. Maar aan de andere kant ben ik teleurgesteld dat er voor alleenstaanden geen aanvullende uitkering is die ervoor zorgt dat wij dezelfde levensstandaard erop na kunnen houden dan werklozen of mensen met een leefloon. Het is een beetje van beide dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
U zou inderdaad meer moeten verdienen en meer durven verwachten omdat u werkt en meer verdient (trouwens bent u zeker dat u niet minder verdient dan het minimumloon? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
mensen zoals bvb largo hun sympathie kan ik missen als tandpijn ik heb geen sympathie en in het geheel geen bal respect voor werkende mensen die afgeven op doppers en ik zie niet in waarom ik sympathie zou moeten veinzen. ( dat is iets voor andersarmen, kleinburgerlijk klootjesvolk enz ) ze kunnen mijn respect krijgen maar dat moeten ze het eerst verdienen geen parels voor de zwijnen dus daar voelt deze voluntarist zich echt wel net iets te goed voor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() |
![]() |
![]() |