![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het Vlaams Belang is overal vooruit gegaan. Ook in Antwerpen. Maar het is juist. De partij die gesponsord wordt door wapenleveranciers, ging ook vooruit, weliswaar ten kosten van zijn coalitiepartners. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De tegenstrevers van het VB zouden in feite blij moeten zijn dat wij een
compromisloze houding aannemen. Volgens hen zal dit tot nergens leiden en dat is toch wat ze willen. Ik begrijp niet dat ze dan toch hun tijd verspelen op dit forum aan iets dat dan toch geen toekomst heeft en op niets zal uitmonden. Of zijn ze dan toch bang dat de mogelijkheid van een volstrekte meerderheid er is. Die had er al lang moeten zijn maar de meerderheid van de Vlamingen hebben voorlopig nog niet ingezien dat hun heil in de Vlaamse onafhankelijkheid ligt. Want welk ander volk zou aanvaarden dat de koningin weigert om vragen te beantwoorden die aan haar gesteld worden in de taal van de meerderheid? Haar houding druipt van de minachting voor dit laf klootjesvolk. Uitgenomen voor 1 000 000 Vlamingen die het beu zijn om zo beledigd te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Voor het VB-stemmen is dan meestal ook geen bewuste keuze maar een anti-stem. Al denk ik dat de meesten op dit forum juist tot deze bewuste minderheid horen hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk zou ik wel willen toetreden tot het VB, ware het niet dat de leden die er nu zijn mijn ideeen niet delen. Ik voel me dan ook uitgeloten door een soort cordon.
Maar als het VB het volledig eens is met mijn visie, en die overneemt, dan zal ik lid worden. Mijn wil om lid te worden is toch wel duidelijk zeker of niet ? ik had net zo kunnen eisen dat eerst pasen op een woendsdag moest vallen voor ik lid wil worden. Vervang nu mij door het VB en lid worden door meeregeren. Ik hoop dat de belachelijkheid van de commentaren van trouwe partijslaven op de uitspraak van van hecke hier dan voldoende aangetoond is. Bovendien moeten ze één voor één maar eesn gaan teruglezen wat ze over de uitsluiting en het cordon geschreven hebben. En nu doen alsof ze geen bocht genomen hebben. Hoe inconsekwent en hoe belachelijk wil je je zelf wel maken door volgzaamheid tot het einde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Het is niet zo dat het Vlaams Belang eist dat gans hun programma van a tot z wordt overgenomen in een regeerakkoord als voorwaarde om mee te regeren. Een paar delen van dat programma is genoeg. Maar ze zegt wel dat ze hun visie op hun programmapunten, niet zal herzien voor een regeringdeelname. Dus niet zoals Steve Stevaert bijvoorbeeld, die belooft om ervoor de ijveren de wet op vervroegde vrijlating af te schaffen (wet Lejeune) en na de verkiezing daar geen woord meer over rept. Of zoals de NVA die de splitsing van BHV eist in ruil voor regeringsdeelname voor de verkiezingen, maar daarna, een andere betekenis uitvindt voor het woordje 'onverwijld'. Of Agalev die voor de verkiezingen staat voor pacifisme, maar in de regering de wapenleveringen naar Nepal goedkeurt. Enz... enz... Mag dat eigenlijk nog; regeren zonder daarbij je kiezers voor te liegen? Een beetje ernstig alsjeblieft. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2007 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als iemand daar "een verplichting" of een "uitsluiting" van maakt zal hij ofwel zijn kiezers bedriegen, door zijn belofte niet te houden, ofwel is dit echt een een breekpunt dat regeringsdeelname uitsluit, en dan moet er consekwent naar gehandeld worden. Het VB heeft zoveel die "leugens" van anderen in de verf gezet, zonder oog voor "het compromis" of de "haalbaarheid", om stemmetjes van ontgoochelden te sprokkelen, dat ze nu zelf niets anders meer kunnen zeggen, zonder compleet gezichtsverlies. Als je natuurlijk het partijprogramma of een groot aantal punten daaruit (zie breekpunten) als te nemen of te laten stelt, dan sluit je gewoonweg jezelf uit. Dan wil je geen genoegen nemen met een kleine maar realistische stap voorwaarts in je plan, dan ga ja voor de big bang, en in dit geval is die enkel mogelijk via de absolute macht, een absolute meerderheid dus. In de huidige omstandigheden moet je toch blind zijn om dat niet te kunnen zien. En ik weiger dan ook mijn tussenkomst als "niet ernstig te zien". Ik denk zelfs dat deze uitspraak "zeer ernstig" is, en een signaal naar iedereen in vlaanderen die vooruit wil, met kleine en concrete stappen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2007 om 10:43. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tiens , heb jij nooit iets gelezen over de anderen die niet wouden dat ze meededen, over Leterme die ze pro forma maar ontvangen heeft, ipv te zeggen dat de anderen hun breekpuntenprogramma niet wouden aanvaarden. Een beetje realisme toch ? De uitspraak van Van Hecke is wel degelijk een nieuw feit. Dit is het officieel toegeven wat anderen hier al gezegd hebben. Lees noog maar eens wat topics na over uitsluiting en cordon, ook van uzelf. De bocht is duidelijk, ontkennen belachelijk. Citaat:
U zal mij zeker een originele tekst van het VB programma kunnen tonen, en de daaruitvolgende wettekst die aantoont dat het VB standpunt onverkort is overgenomen. Citaat:
Mag ik er toch even op wijzen dat je sommige punten ontwijkt, door mij attributen aan te meten, dat mag hoor, maar meestal verzuim je dan om ook op de inhoud in te gaan. Lijkt mij een veeg teken. Ik denk dat je eigenlijk ook wat verveeld zit met de uitspraak van de grote roerganger. Laatst gewijzigd door spherelike : 2 februari 2007 om 11:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eerst beweren dat het Vlaams Belang niet wil regeren. En dan beweren dat ze dat wel wil, maar alleen als ze daardoor haar programma volledig van a tot z kan uitvoeren. (Je moet wel weten wat je wil natuurlijk.) Nu beweer je dat het eigenlijk om een totaal feit gaat. Wat zal het volgende zijn? Mag ik je nogmaals aanraden om het programma van het Vlaams Belang eens te lezen alvorens te oordelen. Vooroordelen zijn nooit goed. Paulus. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je er al verhofstadt moet bijhalen om het waarheidsgehalte van iets te bewijzen is dat meer dan bedenkelijk. Citaat:
En ik hoor steeds zelfs van het VB dat dit mislukt is ondanks de dure politiehervorming. Citaat:
Flauw, tenzij het VB geen doelen heeft. Misschien eens het partijprogramma lezen ? laat u door mij niet tegenhouden Citaat:
Ik zou het niet weten, ik reageer op wat er staat Citaat:
Vooroordelen ? concreet ? Blinde volgzaamheid is evenmin goed. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou kunnen hoor, maar sta me toe daar ernstig aan te twijfelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alleen is het tijdkrediet minder bezoldigd is is ze beperkt in tijd. Maar ze mist inderdaad haar doel niet, het was en is nog steeds een overdonderend succes. Het Vlaams Belang stelde dit al jaaaren voor, maar het werd afgedaan als zijnde dat het Vlaams belang zogezegd de vrouw terug aan de haard wilde. Ondanks dat het voorstel voor de beide geslachten geldig was, zolang er minderjarige kinderen in het gezin aanwezig zijn en een loon van om en bij de 500€. Het systeem is trouwens een enorm succes in Duitsland. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Probeer maar eens Amerikaan te worden of Australiër. Wedden dat ze vragen waar je gaat werken en hoeveel poen je meegebracht hebt? Zijn dat dan allemaal racisten, of is dat alleen maar in België zo? Citaat:
Paulus. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zélfs al zou de Vlaming in het Vlaams Belang een partij gevonden hebben om zijn anti-stem te laten weerklinken dan moet dit voor het establishment toch wél een zéér duidelijk signaal zijn. De anti-stem is het meest duidelijke signaal dat de Vlaamse kiezer het belgische establishment kan geven. D.w.z. dat er dus wel degelijk iets schort aan het gevoerde beleid. En het feit dat steeds méér mensen het Vlaams Belang verkiezen boven een stem voor het traditionele machtsblok, bewijst dat de Vlaamse kiezer het over een andere boeg wil gooien. In Zwitserland heeft elke partij die vertegenwoordigers heeft in het Parlement een ministerzetel afhankelijk van het behaalde aantal stemmen. In Vlaanderen werd deze regel in de Vlaamse raad afgeschaft vanaf het moment dat het toenmalige Vlaams Blok daar gezien haar stemmenaantal recht op had. Het wordt, naar ik meen, hoog tijd dat onze dames en heren politici vanuit hun ivorentorens afdalen en hun oor te luisteren leggen bij jan modaal en tegemoet komt aan de verzuchtingen van héél wat Vlaamse kiezers die momenteel worden uitgesloten door een cordon-sanitaire. Mag ik er trouwens op wijzen dat het Vlaams Belang in de federale praatbarak de enige partij was die voor de invoering van een volksraadpleging was toen er moest gestemd worden voor de Europese Grondwet. Dat in contrast met VLD, Spirit en N-VA die hoewel ze hiervan voorstander waren, het voorstel tot volksraadpleging afschoten. Of de democratie daar mee gediend is, is nog een andere vraag! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad zo dat deelnemen aan de macht voor ons niet hoeft wanneer belangrijke delen van ons partijprogramma niet in een bestuursakkoord worden opgenomen. Willen we daarmee zeggen dat er niet kan gediscussieerd worden? Wel integendeel. Ons partijprogramma is voor ons het evangelie niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amen
![]() |
#138 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus nogmaals, JA+onmogelijke voorwaarden = NEEN Citaat:
Tijdskrediet is bij mijn weten alweer (voornamelijk) een CD&V realisatie, waarmee ze dus verder bouwen op hun eigen ideeen en niet op die van het VB. Als ik iets algemeen zeg over de doelen van het VB, en jij als kenner van het programma, mij verwijtend dat ik het programma NIET ken, vraagt: "welke doelen" , dan laat ik zo'n kans niet liggen. Vragen naar wat u beweert te kennen is absurd, of niet? Citaat:
Antwoord: ze gaan voor de absolute macht. Ze hebben zich zodanig vastgereden in een onwrikbare positie, dat ze niet anders meer kunnen zonder gezichtrsverlies. Een aantal binnen het VB hebben dit door, maar moeten zwijgen. Ook van Hecke beseft dit, maar kiest voor de vlucht voorwaarst, zogezegd voor de zuiverheid van het programma, maar feitelijk voor de eeuwige oppositie en het nooit realiseren van het programma. Citaat:
Citaat:
Allez wie durft dat nu beweren ? Waarschijnlijk mensen die dubbelgangers gezien hebben van VB-kopstukken bij extreem rechtse samenkomsten in binnen- en buitenland. Die scheldwoorden bedoeld voor eigen volk verkeerdelijk toewijzen aan buitenlanders? Hoe durven ze, foei |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mag ik u ook wijzen op het gevaar van referenda. Een referendum over het vervbieden van veroordeelde partijen en hun gedachtengoed zou wel eens slecht kunnen aflopen voor het VB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1) eeuwige oppositie 2) een absolute meerderheid 3) een staatsgreep What's it gonna be? |
|
![]() |
![]() |