Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2007, 13:56   #121
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Dat principe bestaat al toen er van verzekeringsmaatschappijen nog geen sprake was. Concreet voorbeeld: het regent en je merkt dat het water je living binnen komt gesijpeld; wat doe je? Rustig wachten tot de hele boel onder water staat in de hoop een nieuwe inboedel te kunnen claimen, of trachten te redden wat er te redden valt? Welke attitude lijkt jou dan het meest passen bij een gemiddeld redelijk persoon die te goeder trouw handelt? En welke attitude past het best bij de opportunist, die er een zaakje uit wil slaan? Ik zou over e.e.a. nog eens goed nadenken, als ik jou was...

Bovendien, zoals ik al stelde (maar ook hier knip je leuk weg uit m'n repliek): uit dit principe kan GEEN ENKELE verzachtende omstandigheid in het voordeel van de dader gepuurd worden. ENKEL een beoordeling van de opstelling door het slachtoffer. Het is zelfs zo dat het aantal overvallen op oudjes in de jongste 10 jaar is afgenomen omd�*t de overgrote meerderheid onder hen hun geld op de bank bewaren. In zekere zin draagt roekeloos gedrag (en 25.000 € cash in huis is in alle definities 'roekeloos' te noemen) bij tot de criminaliteit. Want zoals eerdere posters al opmerkten: het is die dievenbendes te doen om de poen en �*ls ze weten dat er bij ouwelui veel te rapen valt, dan zullen ze daar ook hun aandacht op concentreren. Veiligheid is iets waar we ALLEMAAL in moeten investeren; bleiten dat de overheid dat maar moet oplossen getuigt van oeverloze naïviteit en gebrek aan verantwoordelijkheid. Misschien zit die pampermentaliteit er dan toch een heel stuk dieper in dan we in onze stoere statements willen toegeven.
Desiderius, moesten die oudjes in de krant en op tv en radio een bericht verspreid hebben dat ze 25.000 euro in geld thuis hadden dan zou dat roekeloos kunnen genoemd worden.
Het gaat hier ook om mensen van rond de 90 jaar he. Ik kan mij voorstellen en zeker op den buiten dat die mensen niet alle dagen nog naar de bank kunnen gaan. Die zulen ook hoogstwaarschijnlijk geen netbanking of dergelijk hebben.
Dat zijn mensen die nog meegemaakt hebben dat banken failliet gingen in dit land en die hebben toen misschien wel veel geld verloren....

En of ze nu veel geld of weinig in huis hadden.... sommige van die klootzakken vermoorden zelfs als je geen geld in huis hebt....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 13:58   #122
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het is van een gezond particulier principe verworden tot een staatsideologie, en daardoor onbruikbaar geworden. We moeten terug naar een quasi-volledige schuld voor de dader. Door het plegen van een diefstal geven ze automatisch een aantal basisrechten op.

Zo zouden straatschuimers en dieven niet alleen al het gestolene en de aangerichte schade moeten vergoeden, maar bijkomend ook de morele, emotionele en eventuele medische schade standaard moeten vergoeden. En wat mij betreft mag ook een vergoeding opgelegd worden voor de tijd die ze van hun slachtoffer pikken.

En alle belachelijke claims van rovers tegen slachtoffers die schieten of ander geweld gebruiken moeten onmogelijk worden. Ik zou integendeel burgers die zich verdedigen van staatswege een beloning geven.

Dat knippen doe ik niet om te negeren. Wat ik knip, heb ik gelezen en goedgekeurd.

Dan verplaatst die criminaliteit zich toch alleen maar? Bij elke nieuwe beveiligingspoging zie je die verschuiving, remember de overvallenplaag op tankstations nadat de banken al hun personeel achter glas gezet hadden.

Wat jij voorstelt is kurieren am Symptom, water naar de zee dragen. Niet de beveiliging moet versterkt worden, niet de slachtoffers verantwoordelijk gesteld, maar de misdadigers moeten aangepakt. Hun rechten tot een minimum beperken, die van de slachtoffers maximaliseren. Lik op stik, pluimen en echte straffen.
hear hear hear...

Inderdaad van dieven hun hele hebben en houden verkopen en de opbrengsten naar hun slachtoffers laten gaan .... goed idee....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 7 februari 2007, 14:00   #123
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Inderdaad van dieven hun hele hebben en houden verkopen en de opbrengsten naar hun slachtoffers laten gaan .... goed idee....
Dat volstaat niet. Bij elke diefstal, overval of straatschenderij zou een volledige schadestaat moeten gemaakt worden, van alle schade-aspecten, en die factuur moet volledig vergoed worden door de crimineel binnen een redelijke termijn.

Laatst gewijzigd door baarle : 7 februari 2007 om 14:00.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 14:08   #124
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

En of ze nu veel geld of weinig in huis hadden.... sommige van die klootzakken vermoorden zelfs als je geen geld in huis hebt....
Ik heb de indruk dat we hier lustig een potje langs elkaar heen aan het discussiëren zijn. De vraag in deze topic was hoe we dit soort van misdrijven kunnen 'stoppen' (lees: voorkomen). Wel, met méér blauw op straat alvast niet. D�*t is een al te goedkope illusie die de 'law & order'-partijen maar al te graag vooraan op hun brochuurtjes drukken. Het is vooral ook een kwestie van zélf als burger enige verantwoordelijkheidszin aan de dag te leggen. En dat werkt: postbodes overvallen in de 'pensioenentijd' loont niet meer en het aantal oudjes dat thuis overvallen wordt is al behoorlijk teruggelopen. Als we spreken over 25.000 € die thuis ergens in een schuif steekt, wel... d�*t kan je bezwaarlijk afdoen als 'geen tijd om naar de bank te lopen'. Misschien wel als een soort misplaatste achterdocht die vroeger veel vaker voorkwam dan vandaag.

Begrijp me niet verkeerd: ik zou het zelf graag anders zien hoor... Maar de jongste jaren rij ik met een bescheiden gezinswagen rond als ik m'n kar niet in een bewaakte en afgesloten parking kan plaatsen; het hek rond m'n tuin is 2,5 m hoog (5 jaar geleden geplaatst nadat een slimmerik dacht wat planten te willen stelen) en een koppel dobermanns bewaakt het boeltje na zonsondergang (en toch heb ik een paar jaar geleden nog iemand van het dak van m'n tuinhuis mogen plukken omdat hij een badkuip wou 'meenemen' die op m'n oprit stond na het renoveren van m'n badkamer). Ik ben rechtstreeks met meer incidenten geconfronteerd in de afgelopen 5 jaar dan in de 30 daaraan voorafgaande jaren. En ik woon dan nog geeneens in de stad!

En toch... als we de zaak een beetje leefbaar willen houden, zullen we zélf -vaak op een eenvoudige manier- een stukje verantwoordelijkheidszin aan de dag moeten leggen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 14:31   #125
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat we hier lustig een potje langs elkaar heen aan het discussiëren zijn. De vraag in deze topic was hoe we dit soort van misdrijven kunnen 'stoppen' (lees: voorkomen). Wel, met méér blauw op straat alvast niet. D�*t is een al te goedkope illusie die de 'law & order'-partijen maar al te graag vooraan op hun brochuurtjes drukken. Het is vooral ook een kwestie van zélf als burger enige verantwoordelijkheidszin aan de dag te leggen. En dat werkt: postbodes overvallen in de 'pensioenentijd' loont niet meer en het aantal oudjes dat thuis overvallen wordt is al behoorlijk teruggelopen. Als we spreken over 25.000 € die thuis ergens in een schuif steekt, wel... d�*t kan je bezwaarlijk afdoen als 'geen tijd om naar de bank te lopen'. Misschien wel als een soort misplaatste achterdocht die vroeger veel vaker voorkwam dan vandaag.

Begrijp me niet verkeerd: ik zou het zelf graag anders zien hoor... Maar de jongste jaren rij ik met een bescheiden gezinswagen rond als ik m'n kar niet in een bewaakte en afgesloten parking kan plaatsen; het hek rond m'n tuin is 2,5 m hoog (5 jaar geleden geplaatst nadat een slimmerik dacht wat planten te willen stelen) en een koppel dobermanns bewaakt het boeltje na zonsondergang (en toch heb ik een paar jaar geleden nog iemand van het dak van m'n tuinhuis mogen plukken omdat hij een badkuip wou 'meenemen' die op m'n oprit stond na het renoveren van m'n badkamer). Ik ben rechtstreeks met meer incidenten geconfronteerd in de afgelopen 5 jaar dan in de 30 daaraan voorafgaande jaren. En ik woon dan nog geeneens in de stad!

En toch... als we de zaak een beetje leefbaar willen houden, zullen we zélf -vaak op een eenvoudige manier- een stukje verantwoordelijkheidszin aan de dag moeten leggen.
Bwa ik ben het grotendeels met je eens hoor...
Zoals ik zei mensen van die leeftijd hebben soms nog een grote achterdocht van banken.

Ik denk trouwens dat het voor die zigeuners niets uitmaakt of ze veel of weinig geld in huis hadden. (dat zullen die zigeuners ook niet op voorhand geweten hebben vermoed ik). Ze hebben gewoon enorm veel geluk gehad denk ik.

Ne win for live zo 'n beke...

Ik zie het zo : laat uw ramen en deuren niet openstaan (taak van de burger) en bij arrestatie van zo'n criminelen keihard toeslaan (taak van de overheid).

Ik zie ook wel enig heil in het toepassen van straffen volgens hun geloofsovertuiging. Rechtsen vlugger de doodstraf, islamieten de sharia toepassen, enz.... juist nog een goei straf vinden voor linkse dieven.... want ge kunt die moelijke der vanaf laten komen met een "ocharme ze hebben een slechte jeugd gehad......."

Oud 7 februari 2007, 14:51   #126
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dat werkt: postbodes overvallen in de 'pensioenentijd' loont niet meer
=> verschuiving naar de oudjes (rovers bellen nu gewoon aan bij gemakkelijke slachtoffers en slaan ze verrot)

Citaat:
en het aantal oudjes dat thuis overvallen wordt is al behoorlijk teruggelopen.
=> verschuiving naar jongeren op straat?

Citaat:
de jongste jaren rij ik met een bescheiden gezinswagen rond als ik m'n kar niet in een bewaakte en afgesloten parking kan plaatsen; het hek rond m'n tuin is 2,5 m hoog (5 jaar geleden geplaatst nadat een slimmerik dacht wat planten te willen stelen) en een koppel dobermanns
Je woont dus meer en meer in een versterkt fort? En dat wou je hier als ideaal vooropstellen? Doe mij dan maar een actieve politiemacht die de rotte appels eruit pikt en kaltstelt.

Laatst gewijzigd door baarle : 7 februari 2007 om 14:52.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 14:53   #127
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Rechtsen vlugger de doodstraf, islamieten de sharia toepassen, enz.... juist nog een goei straf vinden voor linkse dieven
Zes jaar naast een VB'er laten zitten.
Oud 7 februari 2007, 16:47   #128
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
U bent anders zelf ook een meester-propagandist door van het woord 'links' consequent 'slinks' te maken.

Moeilijk om uw bezwaren dan ernstig te nemen.

Ik hoop op een constructievere dialoog over het hele politieke spectrum waarin de stemmingmakerij ondergeschikt wordt aan het inhoudelijke.
Meester zou ik niet zeggen. Maar wel iemand die het (s)links gedachtengoed vuil, vies en vettig vindt. En die ervan uitgaat dat dit gedachtengoed met alle mogelijke middelen moet worden bestreden. Dus iemand die ervan uitgaat dat "democratie" behoort aan de democraten niet die van het woord, maar die van de daad. Die ervan uitgaat dat vrije menigsuiting een mooi gegeven is dat nooit door een (s)links of een ander systeem aan banden mag worden gelegd. Hetgeen nu wel al gedeeltelijk het geval is gedaan door de (s)linkse gedachtenpolitie in het leven geroepen en gehouden door de paarse nullen op kosten van de brave brave burger.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 17:03   #129
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Kijk ik zal u kort replikeren: u stelt min of meer dat de zigeuners moeten worden aangepakt en ik stel dat criminelen moeten worden aangepakt, ik vind dat niet hetzelfde, voor mij lijkt dat zelfs een logische evidentie. Parallel met een efficiënter migratie-,tewerkstellings- en armoedebestrijdingsbeleid denk ik zo een veel krachtiger antwoord te kunnen formuleren op dit complex probleem. Als u een paar van mijn ideeên ivm met deze efficiëntere aanpak wilt weten, lees dan mijn voorgaande posts.
Ik stel dat "elke" crimineel moet worden opgepakt. Zigeuner, allochtoon, autochtoon. Maar kan me niet vinden in de verschoning van de criminele daden van de twee eerst vernoemde. Hetgeen bij de pc'ers wel het geval is. U, kunt mischien eens de reden geven wat hiervan de oorzaak is en niet altijd hammeren op, ze hebben geen kansen, staan buiten de samenleving (hetgeen waar de eerste groep zelf verkiest te staan), ze worden gestigmatiseerd enz. Eén zaak hoort men nooit, dat ze politiek altijd wel de nodige steun kunnen verwachten en dat de politiek niet vies is om uitzonderingen te maken voor deze met betrekking op creeëren van werkgelegheid enz. dit nu vooral slaande op de tweede groep. Dus blijft de vraag open, waar staat de derde groep dus de autochtone? Zal maar niet de term "eigen volk" gebruiken want deze staat gelijk aan het magische woord, racisme. Of hoe men in z'n streven naar de multicul het autochtone volk voorbij holt om aan de noden en vragen van het allochtonen volk te kunnen voldoen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 09:23   #130
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De vraag in deze topic was hoe we dit soort van misdrijven kunnen 'stoppen' (lees: voorkomen). Wel, met méér blauw op straat alvast niet..

Als je ziet hoeveel van die misdaden gepleegd wordt door mensen die:

- al een ellenlang strafblad hebben maar niet worden opgesloten of allezins gedurende een veel te korte periode.
- illegaal in het land zijn en waarvan dat geweten is.

Dan is de oplossing idd niet 'meer blauw op straat', maar wél:

- criminelen in de gevangenis zolang ze nog een potentieel gevaar betekenen
- illegalen het land uit.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 10:38   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
als we de zaak een beetje leefbaar willen houden, zullen we zélf -vaak op een eenvoudige manier- een stukje verantwoordelijkheidszin aan de dag moeten leggen.
Hoe? Door met een bescheiden gezinswagen te rijden en je tweede 'car' veilig in de dubbelgarage te laten staan?

Om carjacking te voorkomen is een hek rond je huis van 2.5 meter hoog niet voldoende. Je hoort eveneens je optrekje te voorzien van een alarminstallatie die naam waard. Slapen doe je met een verboden pepperspray, die je in het buitenland kocht, op het nachttafeltje naast je bed en een honkbalknuppel eronder. Je weet immers nooit wat criminelen allemaal voor je in petto hebben. Mombaerts uit Houthalen kan daar (niet meer) over meespreken. Controleer ook voor je je te rusten legt of alle ramen wel potdicht zitten. Nog beter zou het zijn ook op de verdieping alle ramen van (electrische) rolluiken te voorzien.
Een mens moet idd zélf een stuk verantwoordelijkheid opnemen. Vooral sinds de wetgever hem beschermde door hem vuurwapenvrij te maken ten overstaan van al dat extreem-rechts gespuis die zich aan God of gebod niks gelegen laat.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 februari 2007 om 10:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 11:30   #132
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

De ocmw's, vooral deze van de steden, politiek uitmesten!
Oud 11 februari 2007, 13:18   #133
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Als je ziet hoeveel van die misdaden gepleegd wordt door mensen die:

- al een ellenlang strafblad hebben maar niet worden opgesloten of allezins gedurende een veel te korte periode.
- illegaal in het land zijn en waarvan dat geweten is.

Dan is de oplossing idd niet 'meer blauw op straat', maar wél:

- criminelen in de gevangenis zolang ze nog een potentieel gevaar betekenen
- illegalen het land uit.
http://www.gva.be/dossiers/-v/vlaamsblok/drugs2.asp

http://www.hetvolk.be/Article/Detail...cleID=g2v66m8q

http://forum.politics.be/archive/index.php/t-16538.html

Moet ik er nog zoeken? Geen moeite!
Links naar VuilB-gewelddaden genoeg...
Hans van Themssche, nooit van gehoord, natuurlijk?

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 februari 2007 om 13:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 13:31   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb hopen krantenberichten opgeslagen over misdaden gepleegd door 'jonge' deliquenten. De kranten puilen elke dag uit van dat soort berichten, maar ik heb geen zin om die tegenover jouw favoriete Vuil-B lijstje te plaatsen.
Oud 11 februari 2007, 13:34   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hans van Temse was overigens evenveel lid van het VB als de tante van wiens bestaan Patrick Janssens niets afwist tot ze de krantenkoppen haalde.
Oud 11 februari 2007, 14:03   #136
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hans van Themssche, nooit van gehoord, natuurlijk?
Hans van Themssche zal - terecht - als hij al ooit nog vrijkomt een oude en ongevaarlijke man zijn. Wat mij betreft komt hij NOOIT meer vrij.

Dat kan niet gezegd worden van de criminelen die niet toevallig ook nog (met veel moeite) aan het VB gelinkt kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 februari 2007 om 14:08.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 14:51   #137
Breda
Minister

Breda's schermafbeelding

Locatie: Cuba & Socialistische Stadsrepubliek Breda / Bruxelles , Belgique
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breda Stuur een bericht via MSN naar Breda
Standaard

begin bij de jeugd , leer ze manieren
Oud 11 februari 2007, 21:42   #138
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
begin bij de jeugd , leer ze manieren
Zolang alle verkozen politici liegen & bedriegen normaal vinden kan er van de jeugd niet verwacht worden dat ze manieren hebben!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be