Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2007, 18:10   #121
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Ik gebruik zelf Debian, en 't is mij favoriete distro, maar 't is niet echt iets wat ik zou aanraden aan beginnelingen.
't Is misschien niet zo moeilijk als vaak wordt beweerd, maar persoonlijk zou ik eerst een paar maanden met Ubuntu spelen en als je het wat gewoon bent kan je nog altijd overstappen naar Debian.
Ik ben gewoon te werken met Redhat zaliger, Mandrake en Ubuntu. De "makkelijke" Linux distro's. Wat maakt Debian zo moeilijk? Ik durf er gewoon nooit aan beginnen om die reden...
Oud 6 april 2007, 22:19   #122
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jij laat Greenpeace je pc kiezen?
Mijn geweten bepaalt mee wat ik koop, ja. En ik ga geen computer kopen van een fabrikant die de meest giftige stoffen gebruikt om hun materiaal te vervaardigen.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 22:45   #123
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Ik ben gewoon te werken met Redhat zaliger, Mandrake en Ubuntu. De "makkelijke" Linux distro's. Wat maakt Debian zo moeilijk? Ik durf er gewoon nooit aan beginnen om die reden...
Bwa, 't grootste verschil is dat het niet zo grafisch is. 't Is ook meer 'do-it-yourself'. Dat is wat veel mensen afschrikt. Je moet soms wat meer dingen configureren.

Maar uiteindelijk... eenmaal Debian ingesteld is, is het even simpel als de rest
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 08:58   #124
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Mijn geweten bepaalt mee wat ik koop, ja. En ik ga geen computer kopen van een fabrikant die de meest giftige stoffen gebruikt om hun materiaal te vervaardigen.
Uw goed recht.
Maar laat mij toe serieus te twijfelen aan een ranglijst waarin een computerbouwer als Lenovo (ex-IBM) op amper een half jaar evolueert van meest vervuilende naar meest ecologische computerbouwer. En dat als Chinees bedrijf nota bene.
Nog enkele staaltjes;
Citaat:
Stoffen als pvc en broomhoudende vlamvertragers komen in kleine hoeveelheden vrij bij het gebruik, maar zijn vooral een probleem bij afvalverwerking.
Gaan er nu ook acties komen tegen alle andere producten die pvc en Br-houdende vlamvertragers bevatten? En bovendien; klagen over een product dat pvc bevat getuigt van een behoorlijke portie wereldvreemdheid.

En dat blijkt ook, want zelfs winnaar Lenovo is niet heiliger dan de paus;
Citaat:
Lenovo heeft pc's in het assortiment die bepaalde giftige stoffen bevatten.
Die koop je dus best ook niet...

Citaat:
Het klopt dat we zeer hard bezig zijn met het weren van pvc en broomhoudende substanties, maar we zijn niet klaar om te zeggen op welke termijn", legt Apple-woordvoerder Steven Van den Eynde uit.
Ze hadden bij Apple dus slimmer moeten zijn en gewoon een termijn in de oren van Greenpeace blazen. Wie zegt overigens dat de andere fabrikanten zich wel aan die termijn houden?

Citaat:
"We doen het bijvoorbeeld heel goed qua verpakking. De verpakking van de iMac is vergeleken met computers van andere merken heel wat compacter."
......
Van den Eynde wijst erop dat Apple zeer goed beoordeeld wordt in de EPEAT-ranking van de Amerikaanse Environmental Protection Agency.
't Is blijkbaar ook maar een beetje hoe je het bekijkt. Misschien nuttig nog enkele van die onderzoeken te bekijken vooraleer je een conclusie trekt.
Citaat:
"Apple was het eerste bedrijf dat de productie van CRT-beeldschermen stopzette. In onze flatpanel-beeldschermen wordt ruim een kilo minder lood verwerkt, terwijl ze in de sluimerstand tot tachtig procent minder stroom verbruiken en ook nog eens twee keer zo licht zijn als hun CRT-equivalent."
Telt allemaal niet mee volgens Greenpeace.

Kortom; kijk eerst eens een beetje verder. Let wel; ik heb niks met Apple of met Greenpeace en dit is dan ook eerder een aanklacht tegen Greenpeace dan een lofrede op Apple. Greenpeace herhaalt hier gewoon een trukje dat ze al lang gebruiken. In 2005 zaten ze om dezelfde reden nog in de nekharen van HP.

't Begint te vervelen...

Bron alle quotes; zdnet

Laatst gewijzigd door BigF : 7 april 2007 om 09:00.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:13   #125
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Uw goed recht.
Maar laat mij toe serieus te twijfelen aan een ranglijst waarin een computerbouwer als Lenovo (ex-IBM) op amper een half jaar evolueert van meest vervuilende naar meest ecologische computerbouwer. En dat als Chinees bedrijf nota bene.
Nog enkele staaltjes;
Gaan er nu ook acties komen tegen alle andere producten die pvc en Br-houdende vlamvertragers bevatten? En bovendien; klagen over een product dat pvc bevat getuigt van een behoorlijke portie wereldvreemdheid.

Ze hadden bij Apple dus slimmer moeten zijn en gewoon een termijn in de oren van Greenpeace blazen. Wie zegt overigens dat de andere fabrikanten zich wel aan die termijn houden?

't Is blijkbaar ook maar een beetje hoe je het bekijkt. Misschien nuttig nog enkele van die onderzoeken te bekijken vooraleer je een conclusie trekt.
Telt allemaal niet mee volgens Greenpeace.

Kortom; kijk eerst eens een beetje verder. Let wel; ik heb niks met Apple of met Greenpeace en dit is dan ook eerder een aanklacht tegen Greenpeace dan een lofrede op Apple. Greenpeace herhaalt hier gewoon een trukje dat ze al lang gebruiken. In 2005 zaten ze om dezelfde reden nog in de nekharen van HP.

't Begint te vervelen...

Bron alle quotes; zdnet
steekhoudende argumenten

Wat betreft Lenovo: die hebben nog maar net de fabrieken van IBM overgenomen dus die werken nog deels zoals IBM het deed. Op termijn zal die productie wel ver-chinezen en dan vrees ik dat het er qua milieu impact op achteruit zal gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:44   #126
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lenovo is idd niet heiliger dan de paus. Geen enkel IT-bedrijf is dat volgens mij. Maar ze zijn wel het beste (volgens die ranking).

Wat mij opviel is dat ze op de laatste plaats stonden. Het is niet zo dat ik sowieso Lenovo zou kopen. Mijn mobiel is ook van SonyEricsson. Maar SE staat wel nog in de top5. En Apple op ocharme 14. Dat vond ik frappant voor een bedrijf dat een positief imago wenst uit te stralen. Het moet van mij niet op nummer 1 staan, maar in de bovenste helft zou toch wel leuk zijn.
Oud 7 april 2007, 09:59   #127
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lenovo is idd niet heiliger dan de paus. Geen enkel IT-bedrijf is dat volgens mij. Maar ze zijn wel het beste (volgens die ranking).

Wat mij opviel is dat ze op de laatste plaats stonden. Het is niet zo dat ik sowieso Lenovo zou kopen. Mijn mobiel is ook van SonyEricsson. Maar SE staat wel nog in de top5. En Apple op ocharme 14. Dat vond ik frappant voor een bedrijf dat een positief imago wenst uit te stralen. Het moet van mij niet op nummer 1 staan, maar in de bovenste helft zou toch wel leuk zijn.
Je moet ook eens kijken naar de bevraging van dat onderzoek. Men gaat kijken of bedrijven een plan hebben om bv. pvc en bepaalde vlamvertragers te beperken in hun productie. Nu wil dat nog niet zeggen dat zo'n bedrijf dat plan ook daadwerkelijk gaat uitvoeren.
Volgens mij was Greenpeace beter veel breder gaan onderzoeken. Beperk de frequentie van dat onderzoek tot eens per jaar ofzo, maar bekijk het breder dan dat.
Hoe zit het met energieverbruik bv.
Hoe lang is de gemiddelde levensduur van hun producten?
Hoe met de verpakkingen?
Ik kocht ooit een Windows-pc (Fujitsu) en kreeg daar (echt waar) 24 cd's bij die praktisch allemaal in de vuilnisbak belandden. Bij mijn Mac kreeg ik 3 cd's. En daar staat ook alle nodige software op.
Hou een 17 inch Dell laptop naast een 17 inch Apple laptop en je zal merken; Apple heeft dan misschien niet het meest milieuvriendelijke plastic, ze gebruiken er tenminste het minste van.
...

Ik heb tijdens mijn studies geleerd hoe je een onderzoek voert naar de milieubelasting van een product. Geloof me; als je dat gaat toepassen op de merken die Greenpeace hier aanvoert heb je veel meer tijd nodig dan een half jaar. Ik ben helemaal voor vergelijkende onderzoeken maar ik heb dan wel liefst dat ze volledig zijn.
Oud 7 april 2007, 10:40   #128
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hou een 17 inch Dell laptop naast een 17 inch Apple laptop en je zal merken; Apple heeft dan misschien niet het meest milieuvriendelijke plastic, ze gebruiken er tenminste het minste van.
Dit kan wel zijn, maar dan gebruik ik liever die Dell dan die Apple.
Ik heb liever 20 liter water in mijn tuin staan dan 2 dl kwik. Ook al is er veel meer water, het is veel minder schadelijk dan die kwik.
Oud 7 april 2007, 10:44   #129
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij was Greenpeace beter veel breder gaan onderzoeken. Beperk de frequentie van dat onderzoek tot eens per jaar ofzo, maar bekijk het breder dan dat.
Hoe zit het met energieverbruik bv.
Hoe lang is de gemiddelde levensduur van hun producten?
Hoe met de verpakkingen?
Het doel van het onderzoek is maar op één punt gericht. Het wil de industrie momenteel bewegen naar een ecologisch meer vriendelijke productie van chemicaliën. De huidige campagne draait enkel daar rond momenteel.

Energieverbruik is een constante actie in de milieubewegingen en begint ook meestal bij de consument. Laat de boel niet in standby staan, Apple of Dell, en ze verbruiken minder.

Levensduur is eigenlijk irrelevant als men over IT babbelt. De applicaties halen altijd de levensduur in van het product. Jammer genoeg.

Verpakkingen is hetzelfde argument als hierboven. Als de verpakking milieuvriendelijk is, kan het milieuvriendelijker zijn om er meer van te gebruiken dan weinig zeer milieuonvriendelijke verpakking.
Oud 7 april 2007, 10:45   #130
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet ook eens kijken naar de bevraging van dat onderzoek. Men gaat kijken of bedrijven een plan hebben om bv. pvc en bepaalde vlamvertragers te beperken in hun productie. Nu wil dat nog niet zeggen dat zo'n bedrijf dat plan ook daadwerkelijk gaat uitvoeren.
Hier heb je overschot van gelijk. Het is dus gewoon af te wachten. We zullen zien waar we over een half jaar of dergelijk staan, het moment dat ik pas een nieuw toestel ga aanschaffen (zolang mijn huidige pc het doet, koop ik geen nieuw toestel).
Oud 7 april 2007, 10:51   #131
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heb je overschot van gelijk. Het is dus gewoon af te wachten. We zullen zien waar we over een half jaar of dergelijk staan, het moment dat ik pas een nieuw toestel ga aanschaffen (zolang mijn huidige pc het doet, koop ik geen nieuw toestel).
veel meer milieubewust als dat kun je niet zijn

Oud 7 april 2007, 10:56   #132
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
veel meer milieubewust als dat kun je niet zijn

True... Maar ge moet es zien met wat ik hier bezig ben. Om het kwartier moet ik letterlijk op mijn monitor kloppen omdat het beeld wegvalt

Ik voel me net Onslow uit de serie Keeping up appearances.
Oud 7 april 2007, 11:01   #133
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
True... Maar ge moet es zien met wat ik hier bezig ben. Om het kwartier moet ik letterlijk op mijn monitor kloppen omdat het beeld wegvalt

Ik voel me net Onslow uit de serie Keeping up appearances.
ik heb pas nog nen goed werkende PIII 1Ghz gekregen op mijn werk

afgeschreven

er stonden er een week of 2 terug wel 10. Ik moet pas woensdag weer werken maar ik kijk wel eens of er nog iets staat (ik twijfel) en als dat zo is wil ik er voor jou gerust eentje meebrengen.
anders worden ze toch maar weggegooid.
maar ik beloof niks eh?
Oud 7 april 2007, 11:48   #134
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

afgeschreven

er stonden er een week of 2 terug wel 10. Ik moet pas woensdag weer werken maar ik kijk wel eens of er nog iets staat (ik twijfel) en als dat zo is wil ik er voor jou gerust eentje meebrengen.
maar ik beloof niks eh?
you're too sweet for me.
Oud 2 mei 2007, 00:37   #135
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

afgeschreven

maar ik beloof niks eh?
Tis in orde, he. Ik heb hier tweedehands van de gemeente voor een spotprijs van € 5 3 17"-monitoren op de kop getikt die nog zeer goed werken.

Trouwens, wat moeten we eigenlijk hier van denken? Ik was ten zeerste verbaasd toen ik dit las:
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=26793
Oud 2 mei 2007, 07:59   #136
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Is er iemand die het nieuwe snufje van ome Bill ondertussen al uitgetest heeft? En zo ja, is het een beetje de moeite of blijven we voorlopig beter nog wat met onze oude besturingssysteempjes werken?
Heb net een nieuwe PC aangeschaft.
En ik heb gekozen voor XP en geen Vista.
Dit op aanraden van mensen die er verstand van hebben.
Oud 2 mei 2007, 12:12   #137
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

afgeschreven

maar ik beloof niks eh?
en toevallig iets gevonden?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 19:13   #138
Ben271185
Vreemdeling

Standaard

Omdat ik heb gehoord dat Windows Vista het slechtse OS van Microsoft is sinds Windows '95 (eigenlijk was dat het beste van Microsoft), kreeg ik van iemand een tip voor alle Windows-freaks. Jullie krijgen hem van mij :
Als je XP hebt, laat dat dan gezellig staan en download alle gratis softwaren van Google en voil�*!
Ben271185 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 19:21   #139
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben271185 Bekijk bericht
Omdat ik heb gehoord dat Windows Vista het slechtse OS van Microsoft is sinds Windows '95 (eigenlijk was dat het beste van Microsoft), kreeg ik van iemand een tip voor alle Windows-freaks. Jullie krijgen hem van mij :
Als je XP hebt, laat dat dan gezellig staan en download alle gratis softwaren van Google en voil�*!
Qua simplismen kan je heel wat droge stenen kloppen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 01:57   #140
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ubuntu vraagje. Heb vandaag Feisty geïnstalleerd omdat ik een externe harde schijf onder windonws xp niet meer aan de praat kreeg (NTFS.sys zegt PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA .) In Ubuntu worden ze wel gemount met ntfs-3g maar vanaf dat ik write support inschakel kunnen de twee partities niet meer aangekoppeld worden. ntfsfix zegt dan dat test van $mftmirr FAILED. Wat te doen?

(M'n bedoeling was om alles van partitie met cluster size van 512B te verplaatsen naar partitie met cluster size 64KB. Ik heb nl. niet genoeg plaats om dat eerst ergens anders te zetten dus ik moet op één of ander manier één partitie beschrijfbaar en in Windows leesbaar kunnen maken.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 6 mei 2007 om 02:00.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be