Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2007, 18:16   #121
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Kan er iemand eesn beknopt vertellen wat er in het Morgen Beter-debat zoal gebeurde. Hier stond er al dat Urbanus nogal "flets" was. En kan mij iemand eens uitleggen wat een sp.a. politiceuse daar te zoeken had?
Inhoudloos debat.
Van Anus heeft zijne kak ingetrokken.
SP.A zat daar om het op een non-debat te laten uitdraaien.
Is eigenlijk niets gezegd.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 18:27   #122
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Inhoudloos debat.
Van Anus heeft zijne kak ingetrokken.
SP.A zat daar om het op een non-debat te laten uitdraaien.
Is eigenlijk niets gezegd.

dank je wel
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 18:29   #123
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
vroeger spotte urbanus nog met de flikken en de pastoor.
maarja, dan wordt een mens rijker, ouder, conservatiever, rechtser...
Of hoe kwetsend voor een (s)linkse de waarheid overkomt. Of hoe kinderachtig hun reactie is op enige commentaar op hun verderfelijke ideolgie. En dan nog komende van een persoon van hun eigen strekking, meelijwekkend!
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 18:39   #124
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Urbanus,

Ik word nu als rechts bestempeld omdat ik niet als een blinde vink meekweel in het allochtonendebat.
Mensen die een straatje omlopen bij het zien van een groepje allochtonen, omdat ze al zeven keer zijn lastiggevallen, worden in dit land als racisten beschouwd.

Wel Edina ik stem al jaaaren links,maar de wig die men tussen een bevolkingsgroep(Vlamingen)aan het drijven is spreekt mij ook niet aan.
Ik krijg van die vuile politieke spelletjes een degout,juist zoals Urbanus.
Klopt. En ik beschouw het niet als een afront als men mij niet langer links noemt, want ik ben hoe langer hoe rechtser aan het gaan.

Urbanus heeft gelijk. Het zijn niet de migranten, niet het VB, maar het hele systeem dat multiculturele spanningen veroorzaakt.

Het wordt hoog tijd dat men het rotte systeem eens uitmest. In mijn ogen kan het niet langer dat we zowat alles en iedereen ter wereld, die ons land binnen komt gewaaid met een zielig verhaaltje, binnenpakken.

Er zijn ruim 4 miljard armen op de wereld. De allerarmsten, die het meest hulp nodig hebben, geraken hier niet. Hoe gaan we trouwens al dat volk binnenpakken? Heb je al eens berekend dat al deze mensen gewoon niet op de oppervlakte van ons landje passen.

Onze sociale zekerheid is een mooi ding, maar het dient van ons te blijven en niet geplunderd te worden door mensen uit alle hoeken van de wereld, die er niets aan afdragen. Veel mooier zou zijn als alle landen politiek stabiel worden, HUN sociale zekerheid zouden hebben en dat er zodoende niemand zijn land nog hoeft te ontvluchten en een belasting te zijn op een ander.

Nu heb ik de indruk dat men de schooiers van een ander binnenpakt, om er de schooiers van hier van te maken. Men verlegt met andere woorden gewoon het probleem. Alleen valt er hier meer te rapen, met andere woorden: het syteem zet aan tot criminaliteit.

Deze criminaliteit zet aan tot wantrouwen en inderdaad: daar wordt iedereen de dupe van.

Hoe gaat men het oplossen? Racismewetten? Goed, ik ben ook tegen discriminatie, maar gaat men het verhelpen door het strafbaar te maken? Wie wordt er uiteindelijk beter van?
Bedrijven die allochtonen weigeren en kunnen betalen wegens klachten bij het CGKR? Dat drijft de kostprijs van onze economie nog hoger op en maakt ons minder concurrentieel.
De allochtonen? Nee, want ze gaan zich nog sneller geviseerd en al dan niet terecht slachtoffer van racisme voelen.

In mijn ogen is het beter dat we allemaal ons gezond boerenverstand zouden gebruiken en zowel links als rechts samen een manier zouden zoeken om het structurele probleem achter heel de ellende op te lossen. Dan houdt men eindelijk eens op met mensen te stigmatiseren en uit te sluiten. Geef toe: iemand weigeren omdat die haar hoofddoek weigert af te zetten, zou niet kunnen, maar iemand buitengooien wegens VB stemmer, mag wel.
Wanneer gaan we eens inzien dat alles kromgetrokken wordt en dat we enkel wrevel aan het creëren zijn.

Ik voorspel dat indien we nog 5 jaar verder doen op de manier waarop we nu bezig zijn, we met een totale burgeroorlog zitten. Dit zowel tussen de verschillende culturen in dit land, als tussen Vlamingen en Walen.

Daarom wordt het hoog tijd dat de mensen van "het groot gelijk" eens bewijzen dat ze meer kunnen dan nutteloze concerten organiseren en VBers te stigmatiseren.
Oud 7 februari 2007, 18:53   #125
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

stom debat.
urbanus en die van de morgen zaten elkaar te voortdurend te verexcuseren. de soep was al veel kouder, ze durfden amper hun mond open te doen.
en dan zat er nog een lelijke ouwe taart bij die altijd kwaad keek.

nee, caroline genez was de enige die iets zinnig zei, zoals te verwachten viel.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 19:36   #126
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Kan er mij iemand eens uitleggen wat de media eigenlijk onder en links en rechts verstaan? Of wat deze termen voor jullie inhouden? Want van al dat inhoudloos gelabel word ik zo moe zenne...
"Links" zijn gewoonlijk Marx-vereerders; hun sympathieën voor recentere rode kopstukken lopen vaak wat uiteen.

"Rechts" zijn degenen die "links" zijn categorisch niet vertrouwen.
Oud 7 februari 2007, 19:37   #127
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stom debat.
urbanus en die van de morgen zaten elkaar te voortdurend te verexcuseren. de soep was al veel kouder, ze durfden amper hun mond open te doen.

Zij heeft de uitstraling van een loopse kwal...

Het was idd een stom debat... maar Urbanus is waarschijnlijk niet gek...
Zoals steeds was links immers oververtegenwoordigd in dit 'debat'...

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 februari 2007 om 19:38.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 20:34   #128
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stom debat.

Dus al bij al en gezellig (s)links onderonsje. Elkaar voordurend verontschuldigen, amper de mond durven opendoen (doen ze alleen om te schelden en zotte praat te verkopen en om freya te feliciteren na het bewust gebruik van de slaap(werk)kamer naast haar kabinet) en een ouwe taart. Klopt volledig (s)links onderonsje.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 20:36   #129
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Jaja Mitgard, dat staat u ook allemaal te wachten.

Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 20:39   #130
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Oeps.... nu dacht ik dat het over 'Paus' Urbanus ging.
Oud 7 februari 2007, 20:45   #131
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Ik voorspel dat indien we nog 5 jaar verder doen op de manier waarop we nu bezig zijn, we met een totale burgeroorlog zitten. Dit zowel tussen de verschillende culturen in dit land, als tussen Vlamingen en Walen.

je denkt het niet alleen, je hoopt het stiekem ook.
zoals alle VB'ers.
Oud 7 februari 2007, 21:41   #132
Boadicea

Standaard

Citaat:
je denkt het niet alleen, je hoopt het stiekem ook.
zoals alle VB'ers.
Ik hoop iets te voorkomen, waar jouw oogkleppen toe kunnen leiden. Of wens jij een gewelddadige samenleving?
Oud 7 februari 2007, 21:48   #133
Mitgard
Banneling

Standaard

nee, ik wens een 'vreedzame' samenleving zoals het duitsland van de jaren dertig.
Oud 7 februari 2007, 22:44   #134
Boadicea

Standaard

Citaat:
nee, ik wens een 'vreedzame' samenleving zoals het duitsland van de jaren dertig.
Je wenst dus een contradictie in terminis.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 7 februari 2007 om 22:44.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 22:56   #135
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zij heeft de uitstraling van een loopse kwal...

Het was idd een stom debat... maar Urbanus is waarschijnlijk niet gek...
Zoals steeds was links immers oververtegenwoordigd in dit 'debat'...
Wat had ge nu verwacht? Urbanus is ne komiek, jij verwart hem plots met een genie, men had hem evengoed kunnen vragen of hij nu in string theorie geloofd of niet. Iedereen die maar eens kwaad woord over een allochtoon rept wordt door extreem rechts direct gekaapt als medestander en als profeet naar voorgeschoven. Soms lijken die van extreem rechts wel op de volgelingen van Brian.
Oud 7 februari 2007, 23:03   #136
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wat had ge nu verwacht? Urbanus is ne komiek, jij verwart hem plots met een genie, men had hem evengoed kunnen vragen of hij nu in string theorie geloofd of niet. Iedereen die maar eens kwaad woord over een allochtoon rept wordt door extreem rechts direct gekaapt als medestander en als profeet naar voorgeschoven. Soms lijken die van extreem rechts wel op de volgelingen van Brian.
Toch weer niet ?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 23:03   #137
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Neen hoor, Edina, dat zinnetje was louter de druppel die Urbanus zijn emmer van bedenkingen liet overlopen. In plaats van eens de inhoud van die emmer op een ernstige manier te bekijken, doe je precies wat te verwachten was: minimaliseren door de druppel uit te vergroten. Ofte: laten we vooral niet luisteren naar iemand die wat kritiek levert die ons niet goed uitkomt en botst met ons Grote Gelijk.
In Morgen Beter bleek inderaad dat dat ene zinnetje de druppel was die voor hem de emmer deed overlopen. Maar ook dat het in de eerste plaats wel degelijk een persoonlijke kwestie was. Hij voelde zich namelijk al eerder onheus behandeld... het zogezegde grotere plaatje blijft wat mij betreft niet meer dan een extrapolatie van zijn peroonlijke ervaringen. Ik ben er niet mee akkoord dat om het even wie iets kritisch zegt over allochtonen meteen wordt bestempeld als racist. Wat Urbanus zegt is toch helemaal niets nieuws? Dat zijn toch dingen die je dagelijks leest/hoort? In alle media?

Citaat:
Het is precies dergelijke engdenkendheid, tekort aan openheid, voortdurende catalogisering (hokjesdenken), gebrek aan luisterbereidheid die Urbanus hoopte aan te kaarten. Niks had te maken met mogelijke lange tenen die jij hem wil aannaaien.
Op vakkundige wijze slaag je erin de inhoudelijke discussie te weren en draag je - net zoals uw politieke tegenstanders doen - bij tot een verhoogde polarisatie. Proficiat, Edina!
Het is je waarschijnlijk totaal ontgaan dat het opiniestuk van Urbanus volop meewerkt aan die polarisatie en het hokjesdenken...(jij trouwens ook for that matter...). En daarover had ik het dus eerder al, maar dat is blijkbaar niet inhoudelijk genoeg voor jou. Ik voel mij totaal niet aangesproken door de zaken die hij "links" verwijt. Meer nog, ik ben niet eens akkoord met het feit dat ons land een "links" beleid heeft. Dus waarover moet ik dan discussiëren?

Citaat:
Gelet op het feit dat noch links, noch rechts erin slaagt tot inhoudelijke discussie omtrent de bedenkingen van Urbanus te komen, zullen we maar concluderen zeker: een prematuurtje dat jammer genoeg overleed in de couveuse.
Gelukkig dat we jouw oneindige wijsheid nog hebben hé La Chunga!

Laatst gewijzigd door Edina : 7 februari 2007 om 23:04.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 23:10   #138
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans palmen diezelfde mei '68-ers al jarenlang onafgebroken zowel de politieke arena als de 'Vlaamse' media in.
Zelfverklaarde mei '68ers die hun zogezegde idealen even snel vergeten waren als ze er voor opgekomen waren, ja. En dan?

Laatst gewijzigd door Edina : 7 februari 2007 om 23:10.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 23:29   #139
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Doe om het even welke krant op en je kan het er lezen...
goedkoop antwoord
Oud 8 februari 2007, 07:55   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zelfverklaarde mei '68ers die hun zogezegde idealen even snel vergeten waren als ze er voor opgekomen waren, ja. En dan?
Dan weet je ook wie je moet verwijten wat er vandaag grondig foutloopt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be