Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2007, 15:15   #121
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Met die allochtonen in regering opzich geen punt, maar het punt is dat er MOSLIMS bij zitten. Das het probleem, niet het geintegreerde allochtoon zijn. Das ook het punt van Geert Wilders.
Het heeft met ideologie, vijandig aan ons waardenstelsel, te maken.
En daar heb ik iets tegen en wijs het af.
Moslims in overheidsfuncties behoort tot de veroveringstactiek van hun, of da nu hier Belgie is of elders.
Het punt van Geert Wilders is niet dat hij tegen moslims is, maar tegen mensen met een dubbele nationaliteit in de regering. Probleem is dat Marokkanen bijv. hun Marokkaanse nationaliteit niet kùnnen afgeven, al zouden ze het willen, omdat Marokko dat niet toelaat. Dat zou dus betekenen dat Marokkaanse Nederlanders minder rechten hebben, enkel en alleen vanwege de wetgeving van Marokko. Dat is een beetje bizar natuurlijk.

Voor Turken geldt wel dat ze hun nationaliteit kunnen afstaan en wat mij betreft zou men dat ook mogen verlangen.

Godsdienst is verder iets waar de staat zich niet mee moet bemoeien, zoals de godsdienst zich ook niet met de staat moet bemoeien. Ik heb niet de indruk dat Aboutaleb en Albayrak moslimfundamentalisten zijn, dus ik denk dat we daarmee weinig problemen hoeven verwachten.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 15:18   #122
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ook was het tekenend dat de verplichte Turk in de eerste Flikken-reeksen een Nederlander was.
"Sel"? Was dat een Nederlander?

Tja, ik denk dat men in Nederland al wat vroeger, eigenlijk meteen na WOII al, met allochtonen is geconfronteerd en er dus ook veel goed Nederlands sprekende allochtonen bij zijn, waarbij de integratie daarom wat soepeler verloopt dan in Vlaanderen, waar de Turken en Marokkanen echt pas de eerste en eigenlijk nog steeds de enige grote groepen zijn.

Dat wil niet zeggen dat alle allochtonen in NL perfect geïntegreerd zijn, verre van, maar de mogelijkheden om je als allochtoon te ontwikkelen zijn blijkbaar beter of in ieder geval eerder benut in NL.[/quote]
Wel het lijkt mij beter te gaan in Nederland. Bij ons komen allochtonen eigenlijk op tv als het over allochtonen gaat.

Is er ooit gepeild naar de mening over het vreemdelingenstemrecht bij de Nederlanders. Ik vind het toch opmerkelijk dat dat zo vlot gaat blijkbaar?
Ik ben er zelf ook niet zo volledig voor te vinden, en ik vind dat dat niets met racisme te maken heeft. Ik heb het trouwens zelf ook aan Geert Lambert gevraagd waarom zijn partij daarvoor heeft meegestemd (http://forum.politics.be/showthread.php?t=79645). Ik vind dat hier in Vlaanderen de allochtonen als speelbal gebruikt worden, en het zijn de linkse partijen zoals SPA die vooral daar gebruik van willen maken. Ik weet niet of dat goed is, wanneer zullen zij het voor bekeken houden en gewoon hun eigen partijen oprichten?
Oud 18 februari 2007, 15:23   #123
willem1940NLD

Standaard

Het vreemdelingenstemrecht is ons domweg door de strot gedrukt, geen referendum; ook EU en Euro waren zulke succes-nummers. "Peilingen" voor de vorm gepubliceerd, stelden totaal niets voor.
Het vertrouwen in "overheden" maakt in tijden van betrekkelijke welvaart vooral Nederlanders erg onverschillig voor politiek.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2007 om 15:24.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 15:25   #124
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Het punt van Geert Wilders is niet dat hij tegen moslims is, maar tegen mensen met een dubbele nationaliteit in de regering. Probleem is dat Marokkanen bijv. hun Marokkaanse nationaliteit niet kùnnen afgeven, al zouden ze het willen, omdat Marokko dat niet toelaat. Dat zou dus betekenen dat Marokkaanse Nederlanders minder rechten hebben, enkel en alleen vanwege de wetgeving van Marokko. Dat is een beetje bizar natuurlijk.

Voor Turken geldt wel dat ze hun nationaliteit kunnen afstaan en wat mij betreft zou men dat ook mogen verlangen.

Godsdienst is verder iets waar de staat zich niet mee moet bemoeien, zoals de godsdienst zich ook niet met de staat moet bemoeien. Ik heb niet de indruk dat Aboutaleb en Albayrak moslimfundamentalisten zijn, dus ik denk dat we daarmee weinig problemen hoeven verwachten.
Kan Nederland dan geen wet maken die het toelaat dat Marokkanen hun nationaliteit automatisch afstaan bij het aanvaarden van de Nederlandse?

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 februari 2007 om 15:27.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 15:28   #125
willem1940NLD

Standaard

Volgens Hr Hafid Bouazza berust de onwilligheid van Marokko tot afstand doen van nationaliteit op een CONTRACT tussen de Marokkaanse en de Nederlandse regering.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2007 om 15:28.
Oud 18 februari 2007, 15:37   #126
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Volgens Hr Hafid Bouazza berust de onwilligheid van Marokko tot afstand doen van nationaliteit op een CONTRACT tussen de Marokkaanse en de Nederlandse regering.
En kan men dat contract dan niet opzeggen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 15:38   #127
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Misschien per referendum.
Oud 18 februari 2007, 16:15   #128
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kan Nederland dan geen wet maken die het toelaat dat Marokkanen hun nationaliteit automatisch afstaan bij het aanvaarden van de Nederlandse?
Mw Verdonk was daar in 2005 al mee bezig. Bij onderstaand artikel staan nog wat extra links die ik eigenlijk wel zeer onderhoudend vind:
http://www.elsevier.nl/opinie/commen.../ja/index.html
Oud 18 februari 2007, 16:22   #129
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat contract bestaat niet.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 16:32   #130
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Het vreemdelingenstemrecht is ons domweg door de strot gedrukt, geen referendum; ook EU en Euro waren zulke succes-nummers. "Peilingen" voor de vorm gepubliceerd, stelden totaal niets voor.
Het vertrouwen in "overheden" maakt in tijden van betrekkelijke welvaart vooral Nederlanders erg onverschillig voor politiek.
Het vreemdelingenstemrecht is ons niet 'door de strot gedrukt'. U vergeet dat het voor Nederland een zeer logische zaak was om dat vreemdelingenstemrecht te verlenen. Ook gezien ons koloniale verleden.

Trouwens, er is 'vreemdelingenstemrecht' en 'vreemdelingenstemrecht'. In België heeft het een andere betekenis dan bij ons.

Vreemdelingen mogen bij ons onder voorwaarden alleen meestemmen met de gemeenteraadsverkiezingen. Om voor de nationale overheid te mogen stemmen, of verkozen worden, moet je over de nederlandse nationaliteit beschikken.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 18 februari 2007 om 16:33.
Oud 18 februari 2007, 16:57   #131
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het vreemdelingenstemrecht is ons niet 'door de strot gedrukt'. U vergeet dat het voor Nederland een zeer logische zaak was om dat vreemdelingenstemrecht te verlenen. Ook gezien ons koloniale verleden.

Trouwens, er is 'vreemdelingenstemrecht' en 'vreemdelingenstemrecht'. In België heeft het een andere betekenis dan bij ons.

Vreemdelingen mogen bij ons onder voorwaarden alleen meestemmen met de gemeenteraadsverkiezingen. Om voor de nationale overheid te mogen stemmen, of verkozen worden, moet je over de nederlandse nationaliteit beschikken.
Als ik mij niet vergis, probeer je nu al voor de 2e keer "koloniaal verleden" er aan de haren bij te slepen; wat heeft dat er in vredesnaam mee van doen?

Probeer wel terzake te blijven alstjeblieft.
Oud 18 februari 2007, 16:59   #132
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat contract bestaat niet.
'k Zou maar even wachten op verder nieuws; ik heb nog niet meegemaakt dat Hr Bouazza jokte.
Oud 18 februari 2007, 17:03   #133
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als ik mij niet vergis, probeer je nu al voor de 2e keer "koloniaal verleden" er aan de haren bij te slepen; wat heeft dat er in vredesnaam mee van doen?

Probeer wel terzake te blijven alstjeblieft.
Ter zake:
Indische nederlanders en molukkers, voor en na de repratriëring, mochten hun dubbele paspoort behouden, indien zij dit wilden, om problemen bij de indonesische grens te voorkomen.
Surinamers voor 1975 geboren waren rijksgenoot (Nederlander). Na 1975 werd de staat Suriname opgericht en werden ze Surinamer. "Maar ik ben nederlander' etc.
Antillianen waren/zijn rijksgenoten. Moet ik het allemaal uittekenen of begrijpt u nu waar ik heen wil?
Oud 18 februari 2007, 17:22   #134
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ter zake:
Indische nederlanders en molukkers, voor en na de repratriëring, mochten hun dubbele paspoort behouden, indien zij dit wilden, om problemen bij de indonesische grens te voorkomen.
Surinamers voor 1975 geboren waren rijksgenoot (Nederlander). Na 1975 werd de staat Suriname opgericht en werden ze Surinamer. "Maar ik ben nederlander' etc.
Antillianen waren/zijn rijksgenoten. Moet ik het allemaal uittekenen of begrijpt u nu waar ik heen wil?
Ik heb nooit eerder vernomen dat Indische Nederlanders (en Molukkers) dubbelpaspoortig zijn/waren .... ? Weet je dat wel zeker?
Oud 18 februari 2007, 17:35   #135
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit eerder vernomen dat Indische Nederlanders (en Molukkers) dubbelpaspoortig zijn/waren .... ? Weet je dat wel zeker?
o.a. deze wet:
Citaat:
Wet van 9 september 1976, houdende regelen omtrent de positie van in Nederland wonende Molukkers die niet het Nederlanderschap bezitten
WIJ JULIANA, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz.

Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:
Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is enige voorzieningen te treffen ten behoeve van de positie van in Nederland wonende Molukkers die niet het Nederlanderschap bezitten;
Zo is het, dat Wij, de Raad van State gehoord, en met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:Artikel 1

1. Molukkers, die door de zorg van de Nederlandse regering in 1951 of 1952 in groepsverband naar Nederland zijn overgebracht, op het tijdstip van het in werking treden van deze wet in Nederland woonplaats of werkelijk verblijf hebben en niet het Nederlanderschap bezitten, worden bij de toepassing van de Nederlandse wetgeving behandeld als Nederlander.

2. Zij verkrijgen daardoor niet de staat van Nederlander.

3. Zij die ingevolge deze wet als Nederlander worden behandeld, gelden, indien zij daarom verzoeken, als Nederlander in de zin van de Paspoortwet. In het aan hen op zodanig verzoek te verstrekken nationaal paspoort of ander reisdocument wordt ingevolge artikel 3, zesde lid, eerste volzin, van de Paspoortwet de Nederlandse nationaliteit vermeld.
Kortom, ze zijn geen nederlander maar krijgen wel een nederlands paspoort met daarop de nederlandse nationaliteit vermeld.

Voor wat betreft Surinamers:
Citaat:
Nederlander wordt het in Suriname geboren kind van een tijdens de geboorte aldaar wonende vader of moeder, bij het bereiken van de leeftijd van een en twintig jaar, indien het kind gedurende een onmiddellijk daaraan voorafgegaan tijdvak van drie jaren in Suriname woonplaats of hoofdverblijf heeft gehad.
Gedurende het aan het bereiken van de een en twintig jarige leeftijd voorafgaande jaar heeft bedoeld kind, mits het de nationaliteit van een andere Staat bezit, de bevoegdheid om zelfstandig aan de bij artikel 12a bedoelde autoriteit zijn wil te kennen te geven om het Nederlanderschap niet te verkrijgen, in welk geval het bepaalde in het eerste lid niet op hem van toepassing is.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 18 februari 2007 om 17:43.
Oud 18 februari 2007, 17:53   #136
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
o.a. deze wet:
Kortom, ze zijn geen nederlander maar krijgen wel een nederlands paspoort met daarop de nederlandse nationaliteit vermeld.
Ja, dat lijkt dan wel op het "scheppen van een precedent" zacht uitgedrukt (eigenlijk had ik een woord "sjoemelen" in gedachten).

Uiteraard moesten er oplossingen worden gevonden voor een onder Nederlandse verantwoordelijkheid ontstane (wan)situatie.

Ik blijf het echter ongerijmd vinden dat vergelijkbare "regelingen" ongelimiteerd vervolgens standaard cadeau worden gedaan aan, zoals aangeduid in hun thuisland-paspoorten, cultuurvijandige volkeren èn dat men die dan ook nog eens "tweepettig" in de Regering tracht te frommelen. PvdA begin ik zo langzamerhand als (eigen)volksvijandig te zien.

Lees de koran.
http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2007 om 17:56.
Oud 18 februari 2007, 17:58   #137
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ja, dat lijkt dan wel op het "scheppen van een precedent" zacht uitgedrukt (eigenlijk had ik een woord "sjoemelen" in gedachten).

Uiteraard moesten er oplossingen worden gevonden voor een onder Nederlandse verantwoordelijkheid ontstane (wan)situatie.

Ik blijf het echter ongerijmd vinden dat vergelijkbare "regelingen" ongelimiteerd vervolgens standaard cadeau worden gedaan aan, zoals aangeduid in hun thuisland-paspoorten, cultuurvijandige volkeren.

Lees de koran.
Nee, het was geen sjoemelen. Het ging erom mensen te beschermen die voor Nederland hadden gevochten en nu tussen wal en schip terecht dreigden te komen.

Kijk, aan de ene kant kan ik u volgen voor wat betreft (dubbele) nationaliteit. Een keuze voor één land (in dit geval Nederland) kan een extra motivatie zijn om te integreren.

Aan de andere kant wordt het m.i. teveel opgeblazen. We hebben er nooit een probleem mee gehad. Waarom nu wel?
Oud 18 februari 2007, 18:19   #138
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee, het was geen sjoemelen. Het ging erom mensen te beschermen die voor Nederland hadden gevochten en nu tussen wal en schip terecht dreigden te komen.

Kijk, aan de ene kant kan ik u volgen voor wat betreft (dubbele) nationaliteit. Een keuze voor één land (in dit geval Nederland) kan een extra motivatie zijn om te integreren.

Aan de andere kant wordt het m.i. teveel opgeblazen. We hebben er nooit een probleem mee gehad. Waarom nu wel?
Het probleem bestaat momenteel daarin, dat ons grondgebied en Eigen Volk worden weggegeven aan (volgens vermelding in hun thuisland-paspoorten) absoluut cultuurvijandige vreemden waarmee nooit een "verantwoordelijkheidsrelatie" bestond.

Deze verwennerij inclusief de hier heersende en door hen geminachte doch wel benutte vrijheden komen bovendien geheel van 1 kant, probeer maar eens iets wat daarop lijkt andersom.

Lees de koran.
Oud 22 februari 2007, 17:06   #139
Jack Bauer
Schepen

Standaard

De bekende bordesscene voor onze Belgische vrienden.

Hierdoor staat dus het nieuwe kabinet (met in het midden de koningin).

v.l.n.r. (bovenste rij) Koenders, Donner, van der Hoeven, Kramer, Plasterk, van Middelkoop, Eurlings, Verburg, Klink, Vogelaar.

v.l.n.r. (onderste rij) Hirsch Balin, Rouvoet, Balkenende, Hare Majesteit, Bos, Verhagen, Ter Horst.

CDA: Donner, van der Hoeven, Eurlings, Verburg, Klink, Hirsch Balin, Balkenende (PM), Verhagen.

PvdA: Koenders, Kramer, Plasterk, Vogelaar, Bos, Ter Horst.

CU: van Middelkoop, Rouvoet.

Functies dienen jullie zelf even op te zoeken (staan ook in dit draadje of in een ander draadje). Belangrijkste ministers voor jullie zullen denk ik zijn Verhagen (Buitenlandse Zaken) en Eurlings (Verkeer en Waterstaat).
Oud 22 februari 2007, 23:09   #140
Breda
Minister

Breda's schermafbeelding

Locatie: Cuba & Socialistische Stadsrepubliek Breda / Bruxelles , Belgique
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breda Stuur een bericht via MSN naar Breda
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Bauer Bekijk bericht
De bekende bordesscene voor onze Belgische vrienden.

Hierdoor staat dus het nieuwe kabinet (met in het midden de koningin).

v.l.n.r. (bovenste rij) Koenders, Donner, van der Hoeven, Kramer, Plasterk, van Middelkoop, Eurlings, Verburg, Klink, Vogelaar.

v.l.n.r. (onderste rij) Hirsch Balin, Rouvoet, Balkenende, Hare Majesteit, Bos, Verhagen, Ter Horst.

CDA: Donner, van der Hoeven, Eurlings, Verburg, Klink, Hirsch Balin, Balkenende (PM), Verhagen.

PvdA: Koenders, Kramer, Plasterk, Vogelaar, Bos, Ter Horst.

CU: van Middelkoop, Rouvoet.

Functies dienen jullie zelf even op te zoeken (staan ook in dit draadje of in een ander draadje). Belangrijkste ministers voor jullie zullen denk ik zijn Verhagen (Buitenlandse Zaken) en Eurlings (Verkeer en Waterstaat).
bijna geen Brabander in het Kabinet ...het CDA is toe aan een Katholiek als Opperhoofd ....nu nog Progresief Links en Christelijk zijn en ik stem op het CDA
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be