Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 14:56   #121
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

U mag alles eten wat er in de vleeshal wordt verkocht; u hoeft niet omwille van uw geweten na te gaan waar het vandaan komt. 26 Immers: ‘Van de Heer is de aarde en haar rijkdom.’ 27 Wanneer een ongelovige u uitnodigt om bij hem te komen eten en u neemt zijn uitnodiging aan, kunt u rustig alles eten wat u aangeboden wordt. Het is niet nodig dat u omwille van uw geweten vraagt waar het vandaan komt. 28 Maar wanneer iemand u erop wijst dat u vlees van offerdieren eet, laat het dan omwille van hem staan. Houd rekening met het geweten.

1° Brief Van Paulus aan de Korintiërs Hoofdstuk 10 vanaf vers 25

Uit de Bijbel.

Indien de Bijbel zo nauwgezet werd gevolgd als de Koran, dan gingen er wellicht nog minder mensen mee op bosklassen precies omdat er hallalvlees geserveerd wordt.

Gelukkig zijn de christenen niet zo kleingeestig.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 februari 2007 om 14:58.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 14:57   #122
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Groot misverstand hahahahahaha

Kijk mee naar het misverstand van de stad Antwerpen en vergeet vooral niet te lachen....
Oud 13 februari 2007, 16:11   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als er dan toch keuzemogelijkheid is, waarom wordt het varkensvlees dan van het menu geschrapt? Kunnen de moslimkinnekes toch hun halale kip eten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:15   #124
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De echte slachtoffers zijn de gewone oorspronkelijke bevolking die in dit apenland wonen, en die moeten toezien hoe onze politiekers de boel volledig aan het verzieken zijn. Ze staan erbij, ze kijken ernaar, en ze helpen nog een handje, en ze zijn nog zo laf om het te promoten erbovenop...
We zijn dringend toe aan "de week van de hoofddoek" en de "week van het halalvlees" en de "week van de gezinsuitbreiding" enz enz En doe er nog een paar concerten bovenop. Het orkest van de Titanic.
In een partiecratie kan je dus eens om de x jaar je stem uitbrengen en wat doet iedereen?
Juist voor hetzelfde gesjoemel stemmen. Sorry hoor, maar dat blijft nog altijd een constant gegeven.

Een aantal jaren geleden (10?), stond de PS stijf van de schandalen (de voorzitter geldverbrander, die nu terug van dienst is , agusta, post, huizen van partiecraten die hersteld werden op kosten van het gepeupel).
Bij de verkiezingen wonnen ze, een aantal procenten, maar ze wonnen.
'Hier kan ik niet verder meer leven', was toen mijn besluit.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:24   #125
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het is volgens mij racistisch ten opzichte van de zwijnen andere vleessoorten voor te trekken, niet op basis van de kwaliteit en smaak van het vlees doch wegens subjectieve redenen die geen objectieve grondslag kennen.
Alle gekheid op een stokje:
Heel dat varkensvlees gedoe (van zowel joden en islam - waar zouden die laatste dat vandaan halen, denk je), had dus duidelijk zijn nut, zovele eeuwen terug: varkensvlees las ik ergens, bederft snel en is dus geen goede zaak, zeker niet als je in een zandbak woont.

Als die islam aanhangers nu eens een heel klein beetje willen aanpassen, (aanpassen aan tijd -we leven in de 21ste eeuw- en techniek -we hebben ijskasten-), dan zouden ze kunnen stellen dat dit achterhaald is en dus niet meer van toepassing.

Is dat nu echt zoooo moelijk?
Oud 13 februari 2007, 16:26   #126
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zou je niet eens rap de zakens omdraaien? De linkse multicullers en de moslims gaan weer een stapje verder met hun "godsdienstoorlogje" en wij moeten doen alsof we weer van niets weten? Trouwens... ze lopen hier al drie en meer generaties rond, waarom nu ineens over dat halalgedoe beginnen? O ja: beetje bij beetje alles naar hun hand zetten en nu was dat aan de beurt?
Je zou misschien ook beter zo'n lang wit kleed en bijpassend hoofddeksel dragen ipv daar in je bloot gat te staan: als autochtoon ben je ook maar een varken (of nog minder) en dus... voorzichtig zijn. Het spel met hen meespelen zal je niet veel opbrengen, je verhoogt daarmee niet in hun achting...
De kans zit er zelfs in dat ze hem van de boerentoren gooien en beneden wachten om hem te stenigen.
Oud 13 februari 2007, 16:41   #127
Einzelkämpfer
Burger

Einzelkämpfer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Hilarisch!
Fluiten werkt tegen tijgers. Ik fluit altijd als ik over het straat loop, en ik heb nog geen tijger gezien.
Wortelen zijn goed voor de ogen. Heb jij al eens een konijn met een bril gezien ?

Ik dacht dat dat alleen maar flauwe moppen waren. Ik had nooit verwacht dat er iemand dit als een waarheid ging verklaren...

Hey, wat heeft dit on topic te maken. Mijn standpunt is dat WIJ nog mogen kiezen om vlees dat verdoofd geslacht en niet ritueel gekeeld is, op ons bord te krijgen.

Als de zandbijters graag onverdoofd ritueel gekeeld vlees op hun bord hebben, doen ze maar. Maar mag ik er andere principes op nahouden?

Hier in België geldt godsdienstvrijheid. Wat doen we dan men mensen die om religieuze of ideologisch redenen geen vlees eten?
Of mensen die enkele verdoofd geslacht willen eten, of die enkel bio vlees wensen en ga zo verder. Moeten die van volgens de wet van de godsdienstvrijheid gediscrimineerd worden.

En als mensen varkensvlees willen eten, moet dat hen dan verboden worden, omwille van een godsdienst die zijn roots hier niet kent?

Laatst gewijzigd door Einzelkämpfer : 13 februari 2007 om 16:45.
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:44   #128
Einzelkämpfer
Burger

Einzelkämpfer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kijk mee naar het misverstand van de stad Antwerpen en vergeet vooral niet te lachen....
Ik geloof dat moslimmeisjes toch niet altijd thuisblijven omwille van het eten.
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:46   #129
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Einzelkämpfer Bekijk bericht
Hey, wat heeft dit on topic te maken. Mijn standpunt is dat WIJ nog mogen kiezen om vlees dat verdoofd geslacht en niet ritueel gekeeld is, om ons bord te krijgen.

Als de zandbijters graag onverdoofd ritueel gekeeld vlees op hun bord hebben, doen ze maar. Maar mag ik er andere principes op nahouden?

Hier in België geldt godsdienstvrijheid. Wat doen we dan men mensen die om religieuze of ideologisch redenen geen vlees eten?
Of mensen die enkele verdoofd geslacht willen eten, of die enkel bio vlees wensen en ga zo verder. Moeten die van volgens de wet van de godsdienstvrijheid gediscrimineerd worden.

En als mensen varkensvlees willen eten, moet dat hen dan verboden worden, omwille van een godsdienst die zijn roots hier niet kent?
Het wordt hen niet verboden. Een school is geen wetgevende macht, zoals ik al zei. Het wordt gewoon niet opgediend.
En zoals je zelf zegt, geldt hier geloofsvrijheid. En de islam is een heel erg grote godsdienst (of je dat nu wilt of niet), met als regel dat ze enkel halalvlees mogen eten. Omdat die kinderen ook op bosklassen (zouden) moeten gaan, is het aangewezen om ook halalvlees te serveren daar, of ze kunnen niet mee.
Het gaat niet om discrimineren, en jouw voorbeelden gaan niet over godsdienst maar over ideeën. Twee heel grote verschillen, waardoor je betoog op zeer weinig steunt.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:52   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die kinderen ook op bosklassen (zouden) moeten gaan, is het aangewezen om ook halalvlees te serveren daar, of ze kunnen niet mee.
Het gaat niet om discrimineren, en jouw voorbeelden gaan niet over godsdienst maar over ideeën. Twee heel grote verschillen, waardoor je betoog op zeer weinig steunt.
Daar gaat (ging) het hem helemaal niet over.
Het zal mij een worst wezen wat die islamitische kinderen nu al of niet te vreten krijgen (dat is het probleem van hun ouders).

Waar ik WEL tegen reclameer is dat MIJN kinderen
a) geen varkensvlees krijgen
b) ONVERDOOFD ritueel geslacht islamitisch vlees door hun strot geduwd krijgen.

En dan gaat tegen mijn geloof: wij moeten minstens twee keer per week mager varkensvlees eten en verder enkel vlees van verdoofd geslachte dieren.

Godsdienstvrijheid remember?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 februari 2007, 16:58   #131
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Efkes de link gevolgd: (kan het ding niet afspelen - 't is winblows)
Citaat:
Er is de voorbije week heel wat ongenoegen ontstaan bij ouders van leerlingen in het stedelijk onderwijs. Die leerlingen zouden tijdens bos- of zeeklassen verplicht Halal-vlees moeten eten. Halal betekent dat de dieren waarvan het vlees afkomstig is, ritueel geslacht zijn. Na dat bericht in de krant De Morgen, zegt onderwijsschepen Voorhamme dat alles op een misverstand berust en dat er een nieuwe richtlijn komt.
Als alles op een misverstand berust, waarom moet er dan een nieuwe richtlijn komen?

Laatst gewijzigd door hermanvk : 13 februari 2007 om 16:59.
Oud 13 februari 2007, 16:59   #132
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

twee bedenkingen bij deze faitdivers

1 Ook al gaat de topic hier niet echt over, is het ondertussen duidelijk geworden wat sommigen verwachten van een geintegreerde moslim, dingen die tegen zijn geloof ingaan. maskers zijn weer gevallen.

2 Ze zijn hier nog steeds in hetzelfde bedje ziek, en blijkbaar geraken ze niet genezen. Willen scoren met het probleem van niet integratie en leerachterstand. En tegelijk willen scoren met iedere poging om dit te proberen oplossen aan te klagen. Het gaat over eten op verplaatsing, niet in de school zelf, omdat moslimkinderen niet naar huis kunnen of ook geen deftig voedsel voor een hele week kunnen meenemen.

Waarschijnlijk nemen die kritiekasters ook hun vlees mee als ze naar een goedkoop moslim vakantieland gaan, omdat ze geen halal vlees willen eten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:03   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

1 Ook al gaat de topic hier niet echt over, is het ondertussen duidelijk geworden wat sommigen verwachten van een geintegreerde moslim, dingen die tegen zijn geloof ingaan. maskers zijn weer gevallen.
Heeft VoorHAM gezegd dat de moslimkindertjes verplicht haram vlees en varkensvlees moeten eten? Waar leest U dat?

Citaat:
2 Ze zijn hier nog steeds in hetzelfde bedje ziek, en blijkbaar geraken ze niet genezen. Willen scoren met het probleem van niet integratie en leerachterstand. En tegelijk willen scoren met iedere poging om dit te proberen oplossen aan te klagen. Het gaat over eten op verplaatsing, niet in de school zelf, omdat moslimkinderen niet naar huis kunnen of ook geen deftig voedsel voor een hele week kunnen meenemen.
Het gaat hem erover dat NIET-moslimkinderen origineel VERPLICHT werden om onverdoofd geslachte rituele islamitische troep naar binnen te werken.
Zie boven: daar bent U toch tegen hé? Dat WIJ varkenslappen door hùn strot zouden duwen? Waarom heeft U er dan geen probleem mee dat het andersom wèl mag gebeuren?

Citaat:
Waarschijnlijk nemen die kritiekasters ook hun vlees mee als ze naar een goedkoop moslim vakantieland gaan, omdat ze geen halal vlees willen eten.
Raar genoeg heb ik dus nog nooit een varkenskotelet geëist als ik in een islamitisch land ben. Ik pas me namelijk aan zie je. Net zoals de meeste vlamingen die naar het buitenland trekken.

Maar, mijnheer VoorHAM heeft me nu op betere integratiegedachten gebracht sé.

Oud 13 februari 2007, 17:04   #134
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Inderdaad een 'geintegreerde moslim'
Der is niets fundamenteels aan dat hele eten gedoe, niet de halal slachting en niet het varkensvlees.
Dat varkensvlees had zijn reden (HAD=verleden tijd), nu niet meer. Dus niet zo moeilijk om aan te passsen.
Waar dat slachten vandaan komt weet ik niet, maar het is nu eenmaal zo dat onverdoofd slachten door onze maatschappij als onnodig wordt aanzien, en blijkbaar ook niet moet volgens islam. Dus wat is hun verdomde probleem, om zich aan die twee dingen een klein beetje aan te passen.

Weet je: liefde komt van twee kanten.
Oud 13 februari 2007, 17:07   #135
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt hen niet verboden. Een school is geen wetgevende macht, zoals ik al zei. Het wordt gewoon niet opgediend.
En zoals je zelf zegt, geldt hier geloofsvrijheid. En de islam is een heel erg grote godsdienst (of je dat nu wilt of niet), met als regel dat ze enkel halalvlees mogen eten. Omdat die kinderen ook op bosklassen (zouden) moeten gaan, is het aangewezen om ook halalvlees te serveren daar, of ze kunnen niet mee.
Vrijheid van godsdienst betekent dat u vrij bent te geloven wat u wilt, niet dat u mag doen wat u wilt. Dat noemen we dan scheiding van kerk en staat.
Dus nee, stenigen mag niet, uw vrouw slaan mag niet enz.
Als de wet vereist dat dieren moeten bedwelmd worden voor het slachten geldt dat niet alleen voor atheïsten maar ook voor moslims.
Ik daag u trouwens uit om hier verzen te quoten waaruit blijkt dat ons vlees niet halal is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:08   #136
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel ouders vinden die maatregel niet kunnen. Hoeveel ? Een meerderheid ? Een meerderheid van de Vlaemsche ouders ?

Maar dit terzijde. Hoofddoeken en halalvlees is niet hetzelfde als de sharia.
Zoiets stellen is belachelijk. Het is niet omdat ze halalvlees geven aan kinderen waarvan de ouders dat liever willen (wat is daar nu mis mee ?), dat onze grondwet veranderd zal worden, hè ? Gain some perspective.
Ha goed hoor ... is dat kosjer ? nee dus dit is een dicriminerende maatregel. En wat is het resultaat dat door de mulicuralisatie zoals DEZE? idd dat je geen activiteiten meer kan doen, omdat het dan voor de ene godsdienst dan voor de andere godsdienst niet kan? Kom op hé Robert Voorhamme is een positief discriminant eerste klas! Allochtonen (en dat is niet denegrerend bedoeld) moeten beseffen dat HIER regels en gewoonten gelden, en als ze HIER willen wonen zich ook moeten AANPASSEN aan die regels en gewoonten, als je door je godsdienst bvb iets NIET MAG DOEN (zoals varkensvlees of niet kosjer voedsel of whatever wil) dan moet je er ZELF voor zorgen en dat niet opleggen aan mensen waarvan het niet in hun dagelijkse gewoontes ligt, anders ontwricht je gewoon een maatschappij ... en krijg je blinde haat. En ik ken genoeg moslims die ook koteletten eten , bier drinken, jointen smoren hoor, zelfs met plezier !
Oud 13 februari 2007, 17:13   #137
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Als je nu ziet met wat de stad Antwerpen nu bezig is in hun scholen(taal,uitstapen=>eten) dan weet je dat dit het terug betalen is voor de steun die de allochtonen bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben verleend(merciekes Patje zij mohammed )
Oud 13 februari 2007, 17:15   #138
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je nu ziet met wat de stad Antwerpen nu bezig is in hun scholen(taal,uitstapen=>eten) dan weet je dat dit het terug betalen is voor de steun die de allochtonen bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben verleend(merciekes Patje zij mohammed )
zei ...
Oud 13 februari 2007, 17:28   #139
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk is de situatie dus helemaal niet zo erg als sommige drama-queens hier beweren.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:31   #140
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk is de situatie dus helemaal niet zo erg als sommige drama-queens hier beweren.
Niet erg ? Ik zie het meer als een stigmatisatie en een inkrimping van het verworven gedachtengoed, tevens geeft het een serieuze smet op toekomstige projecten omdat je op den duur met teveel zaken moet rekening houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be