Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2004, 14:12   #121
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
... niet meer dan goedkope propaganda genre Vlaams Blok, en er is niet wetenschappelijks aan.
Dat noem ik pas goedkope propaganda genre politieke correctheid, en er is niets wetenschappelijks aan.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 14:26   #122
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
... niet meer dan goedkope propaganda genre Vlaams Blok, en er is niet wetenschappelijks aan.
Dat noem ik pas goedkope propaganda genre politieke correctheid, en er is niets wetenschappelijks aan.
It takes one to know one
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 14:27   #123
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Mijn bedoeling was enkel aan te tonen dat de VS multicultureler is dan Europa.
Ik werkte ooit in Abidjan, Ivoorkust toen het VSA vliegdekschip Carl Vinsen (of zoiets) met 5000 man aan boord even kwam uitblazen. Gedurende meerdere dagen kwamen duizenden matrozen de bloemetjes buitenzetten. Wat me opviel was dat blank en zwart niet mengen. Kleurlingen en blanken gingen spontaan uit in afzonderlijke groepjes.
Tijdens de plechtigheden na de aanslag op de WTC-towers trad een koor op, het bestond uitsluitend uit zwarten.
Mijn bedoeling is enkel aan te tonen wat ik gezien heb.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:00   #124
frederick
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik zag nog geen enkele reactie op de bijdrage van Frederik waarin duidelijk aangetoond is dat Elsje haar cijfers niet kloppen
allee, we geven ze nog een kans
kzal het es herhalen.

Waar blijven uw statistieken over het aantal ongevallen met wapens in Belgie ? (Bobke)

*)http://www.statbel.fgov.be/port/hea_nl.asp (NIS gezondheidsportaal)
links onderaan: levensverwachting & sterfte > detailonderzoek
1997 (recentste cijfers) - number of death by cause
zoeken op "firearms": categorie 922 (ongevallen met ") + cat 955 (zelfmoorden met ") + cat 965 (geweldplegingen met " ) + cat 985 (overige ")

Op de 103803 sterfgevallen (totaal voor België in 1997) is nog geen 0,4% (411 gevallen) veroorzaakt door vuurwapengebruik. Jammergenoeg is er geen opdeling tss legaal en illegaal. Voor de 10 voorgaande jaren zijn er ook cijfers beschikbaar op dezelfde site.

Een andere tabel op dezelfde site: Voornaamste doodsoorzaken van mannen/vrouwen t.o.v. de totale sterfte mannen/vrouwen:
Zelfmoord door middel van vuurwapens en explosieven:
1994: 0,5%/0,05%
1995: 0,5%/0,04%
1996: 0,5%/0,05%
1997: 0,5%/0,05%
http://www.statbel.fgov.be/figures/d364_nl.asp#1

*)Wapenbezit in België (GDS)
(Bron: Het Laatste Nieuws van 17 februari 2001)

Ons land telt 347.000 geregistreerde wapenbezitters, die in totaal een kleine 700.000 jacht-en verweerwapens hebben. Dat blijkt uit recente cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken. De lievelingswapens blijven pistolen, revolvers, longrifles en riotguns.

Ons land registreert het wapenbezit sinds 1900 in een centrale gegevensbank. Uit deze gegevensbank blijkt dat Wallonië (204.000) aanzienlijk meer wapens telt dan Vlaanderen (143.000). Bij de indeling in provincies spant Henegouwen de kroon. (56.000 particulieren bezitten daar gemiddeld twee wapens) De intensieve jacht in Henegouwen is een mogelijke verklaring voor dit gegeven. Bij de Vlaamse provincies zijn Antwerpen en Oost-Vlaanderen koplopers; beide tellen ze 34.000 geregistreerde wapenliefhebbers. De cijfers zeggen natuurlijk niets over het onbekende wapenbezit en de handel op de zwarte markt. Binnenlandse Zaken vermoedt dan ook "een groot aantal" niet-geregistreerde wapens.

Voor meer informatie:
Informatiedienst ministerie van Binnenlandse Zaken
Koningsstraat 66
1000 Brussel
Tel.: 02/500.20.51
Fax: 02/500.20.39
E-mail: [email protected]

347000*100/10150000= rekenkundig is 3,4% vd belgen legaal wapenbezitter
700000*100/10150000= rekenkundig heeft 6,9% vd belgen heeft een wapen in huis
700000/347000= rekenkundig gemiddeld 2,02 wapens per legaal wapenbezitter

Mijns inziens wordt dan ook de boel hier zwaar overroepen...

De globalistische, (extreem-)linkse ideologie streeft in alle opzichten naar maximale onmacht voor de individuele burger. Burgers mogen niet alleen geen wapens bezitten die de machtspositie van de staat in gevaar kunnen brengen. Ze moeten zich zelfs voor hun individuele bescherming volledig overleveren aan diezelfde staat, hoewel die staat onbekwaam is om die bescherming te verzekeren. De prijs die de gemeenschap moet betalen is zeer hoog: meer moorden, meer criminaliteit, meer economisch verlies voor de nietcriminele burgers. De politiek-correcte klasse vindt die prijs niet te hoog, en voert een voortdurend ideologisch offensief om de situatie van volstrekte individuele machteloosheid, en volledige afhankelijkheid van de staatsmacht, als de ‘normale’ toestand voor te stellen.
frederick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:07   #125
Seba
Europees Commissaris

Standaard

ik veronderstel dat het aantal ongevallen met wapens wel omhoog zal zijn indien iedereen een wapen mag hebben, of denkt u van niet?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:14   #126
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik veronderstel dat het aantal ongevallen met wapens wel omhoog zal zijn indien iedereen een wapen mag hebben, of denkt u van niet?
Met denken alleen, bewijst U niets!
Ik denk wanneer iedereen een wapen heeft, en er kan mee omgaan, dat de crimineel naar Nederland zal uitwijken. dat denk ik niet alleen, maar ben daar zeker van.!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:16   #127
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Zoals in Zwitserland?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:23   #128
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philip
Citaat:
Zoals in Zwitserland?
Dat verstaan ze niet!
Oud 14 januari 2004, 16:38   #129
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Eugene, wat jij hier beschrijft is voor mij typisch D66. Dat het slachtoffer nu uitgerekend D66er is... Is het wel toeval dat die leerling geen LPFer beschoten heeft? Allez, ik weet het niet, maar na Pim zijn uitspraken zoud ge verwachten dat eerder 'n LPFer beschoten wordt door 'n moslim, maar 't was 'n D66er, iemand van een partij die links is.
Staat het op je voorhoofd geschreven van welke partij je lid bent? En zou dat een rol spelen in het dagelijks leven denk je? De man stond bekend als een heel strenge, maar rechtvaardige leraar die daardoor heel geliefd was. Precies het soort leraar waar het in Nederland vaak aan ontbreekt. De meeste zijn of veel te soepel en laten over zich heen lopen, of veel te streng en daarom eerder gehaat. De vierde categorie, de leraar die een hechte relatie opbouwt met zijn leerlingen, vind je waarschijnlijk niet op grote scholengemeenschappen. Dat is dan ook het grote gevaar van zo'n leerfabriek.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:45   #130
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik werkte ooit in Abidjan, Ivoorkust toen het VSA vliegdekschip Carl Vinsen (of zoiets) met 5000 man aan boord even kwam uitblazen. Gedurende meerdere dagen kwamen duizenden matrozen de bloemetjes buitenzetten. Wat me opviel was dat blank en zwart niet mengen. Kleurlingen en blanken gingen spontaan uit in afzonderlijke groepjes.
Tijdens de plechtigheden na de aanslag op de WTC-towers trad een koor op, het bestond uitsluitend uit zwarten.
Mijn bedoeling is enkel aan te tonen wat ik gezien heb.
Je hebt dus een prachtvoorbeeld gezien van Amerikaanse integratie. Blank en zwart (en latino's en asiaten) kunnen immers maandenlang probleemloos naast elkaar werken en leven in een zeer beperkte ruimte. Is de bemanning van het Franse vliegdekschip "Charles de Gaule" even gemengd ? Ik betwijfel het ten zeerste.

Over die koor, zwarten hebben een bepaalde stemkwaliteit en daarom is het interessant om zwarte koren op te richten. Het zegt niets over integratie in Amerika, kom nou.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:52   #131
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederick
De globalistische, (extreem-)linkse ideologie streeft in alle opzichten naar maximale onmacht voor de individuele burger. Burgers mogen niet alleen geen wapens bezitten die de machtspositie van de staat in gevaar kunnen brengen. Ze moeten zich zelfs voor hun individuele bescherming volledig overleveren aan diezelfde staat, hoewel die staat onbekwaam is om die bescherming te verzekeren. ...
Ik snap niet wat er globalistisch of links aan uw theorie is. Zowel extreem-rechts als extreem-links zijn voor een sterke staat. En ook Hitler verbood privé-wapenbezit, remember?
Oud 14 januari 2004, 16:57   #132
Dimitri

Standaard

Om het eerste onderzoek te nemen: het blijkt in de VS vooral te gaan om hogeropgeleide, blanke, christelijke gezinnen waar de ouders nog bij elkaar zijn en een van beide ouders vaak niet werkt (er moet immers iemand lesgeven). Dit is nu net NIET de groep die je vindt op probleemscholen. Lageropgeleide ouders zijn niet in staat hun kinderen les te geven, allochtonen zullen dat dan ook nog eens doen in hun eigen cultuur wat helemaal rampzalig is voor de integratie, en hogeropgeleide ouders zijn in Nederland vaak tweeverdieners die geen tijd hebben om hun kinderen les te geven. De groepen die overblijven zijn de rijke families die iemand inhuren om hun kinderen les te geven, en de christelijke families waar de vrouw traditioneel niet werkt en dus kan lesgeven. Ook om de kinderen sociaal vaardig te houden is veel geld en tijd nodig aan sport- en cultuurverenigingen en de genoemde bijeenkomsten van thuisschoolleerlingen. Toch zou je je af kunnen vragen of vaardigheden als samenwerking, mededeelzaamheid naar anderen, onafhankelijkheid van anderen, assertiviteit e.d. wel genoeg ontwikkeld worden.

Wat betreft de kwaliteit van het onderwijs bestaat overigens ook in de VS geen bijster positief beeld. In comedyseries worden thuisschoolleerlingen regelmatig als onwetend of verkeerd voorgelicht neergezet.
Oud 14 januari 2004, 17:00   #133
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Nog niet, zal ik straks eens doen.
Uit een getuigenverklaring kon ik opmaken dat het om een pistool ging.
Daar gaat de theorie van Dimiti dat het wapen in België zou gekocht zijn.
Pistolen zijn hier even moeilijk te verkrijgen als in Nederland.
Mijn theorie? Ik noemde België alleen maar als voorbeeld van een "buitenland" waar de wapenwet aanmerkelijk soepeler is. Zoals wel meer wetten trouwens, daar weten de liefhebbers van in Nederland illegaal vuurwerk alles van...
Oud 14 januari 2004, 17:09   #134
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Mijn theorie? Ik noemde België alleen maar als voorbeeld van een "buitenland" waar de wapenwet aanmerkelijk soepeler is. Zoals wel meer wetten trouwens, daar weten de liefhebbers van in Nederland illegaal vuurwerk alles van...
De wapenwet is niet soepeler. De crimineel is soepeler
Oud 14 januari 2004, 17:09   #135
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
En ook Hitler verbood privé-wapenbezit, remember?
Da's niet correct.
Ook ik dacht dit, maar bij nader opzoeken blijkt het niet zo te zijn.
Oud 14 januari 2004, 17:11   #136
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Soms snap ik die nederlanders toch niet hoor..

Je kan er een joint gaan roken zonder problemen, maar een vuurwerkje..

Soms snap ik die amerikanen toch niet hoor..

Je kan er vuurwerkjes kopen, maar een jointje roken..
Oud 14 januari 2004, 17:15   #137
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Da's niet correct.
Wat natuurlijk van de spiritisten nog groter tuig maakt dan van den Dolf en zijn kornuiten
Oud 14 januari 2004, 17:20   #138
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Je bedoelt dat een Belg van nature graag schiet ofzo?
Oud 14 januari 2004, 17:22   #139
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Da's niet correct.
Ik weet ook dat Hitler het wapenbezit heeft verboden. Hij was zelfs de man die de partijleden welke een voertuig gebruikten, en ze reden te vlug, hun wagen liet afnemen.

Bron: De achterzijde van het hakenkruis.
Oud 14 januari 2004, 17:22   #140
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Je bedoelt dat een Belg van allochtone afkomst graag schiet ofzo?
Fernand kennende zal hij dat bedoelen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be