Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 17:04   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zeker niet debieler dan een drama te maken overr wat iemand draagt om te gaan zwemmen
Maar niet debieler dan weigeren gewoon de kledingvoorschriften te volgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:08   #122
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Sinds een paar jaar lopen er nu ook ingepakte mummies en zwarte shadors rond op het strand van Sint-Anneke. Op een erg provocerende manier gaan ze dan rondwandelen tussen de vrouwen die er in bikini liggen te zonnen en gaan dan in deze anti-westerse en provocerende outfit wandelen met de voeten in het water (het enige dat ontbloot is).

Heb de uitzending gezien. ...

Misschien moet jij en al de rest hier maar de propaganda lezen van 'de Standaard' waar er een geromantiseerd verhaal van de Islam gesleten wordt en als het even kan een 'genuanceerde' maar vooral & hoogstwaarschijnlijk valse/afgezwakte vertaling van de Koran. Zodat we hen nóg beter begrijpen.

Info (!!! inclusief dus gratis Koran !!!):
http://www.standaard.be/Info.aspx?topic=info.islamreeks

En 'licht dat tipje van de sluier'! Hoe mooi, snif...Maar ja uit de rode hoek 'klinkt' alles 'mooi'.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:29   #123
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Om een bijbelstudie aan te vangen heeft zelfs de meest fervente pilarenbijter deskundige hulp nodig! De Standaard zal met een gratis koran en X-aantal artikels in de gazet de koran eens uit de doeken doen zie! Vergeet het!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:59   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nou, je kunt het toch "voor alle zekerheid", cathegorisch, verbieden; dan geen kans meer op gesteggel over "rechts-ongelijkheid".

Andersom dus als met die paspoorten, waar mij de beste oplossing lijkt de meerpassigheid voortaan TEVENS aan (alle) autochtonen toe te staan.
In alle stilte werd in Belgie de meerpassigheid aan alle Belgen toegekend een aantal maanden geleden!
Dit is niet de juiste oplossing want uiteraard blijven de problemen van incompatibiliteit bestaan maar bovendien welke tweede nationaliteit zou een oude belg erbij moeten nemen als hij gewoon hier blijft wonen?

En als ik vertrek, dan hoéft voor mij die Belgische nationaliteit niet meer: als ik vertrek doe ik dat met een reden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:05   #125
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker niet debieler dan een drama te maken over wat iemand draagt om te gaan zwemmen

Adult Sun Protective Swimwear
Our line of sun protective swim shirts will offer great protection on the beach or in the pool. We offer a full line of sun protective swim shirt in both short and long sleeve styles.

Moet je er méér hebben? Wat kan het jullie schelen dat iemand zoiets draagt?

Al wat sommigen willen is debiel "vreemdelingenbashen", waarbij die "vreemdelingen dan nog dikwijls belgische nationaliteit hebben...

Zo Filosoof, je slaagt er niet in bevestigd te antwoorden op mijn vraag of je al Vlaamse vrouwen in een leeuwenvlag gehuld hebt zien zwemmen. Nee dus. Liever dan dat toe tegeven kraam je nog wat onnozelheden uit.
Je vergelijking gaat dus niet op. Eens te meer....
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:19   #126
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Om een bijbelstudie aan te vangen heeft zelfs de meest fervente pilarenbijter deskundige hulp nodig! De Standaard zal met een gratis koran en X-aantal artikels in de gazet de koran eens uit de doeken doen zie! Vergeet het!
Ik heb eens een stuk of 4 bijbels op één avond besteld en gratis gekregen..
in 4 verschillende talen, uiteraard.

De Koran: noppes!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:38   #127
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zeker niet debieler dan een drama te maken over wat iemand draagt om te gaan zwemmen

Adult Sun Protective Swimwear
Our line of sun protective swim shirts will offer great protection on the beach or in the pool. We offer a full line of sun protective swim shirt in both short and long sleeve styles.

Moet je er méér hebben? Wat kan het jullie schelen dat iemand zoiets draagt?

Al wat sommigen willen is debiel "vreemdelingenbashen", waarbij die "vreemdelingen dan nog dikwijls belgische nationaliteit hebben...
Hi-tech watersportkleding, ja goed idee; surfers en zeezwemmers gebruiken al geruime tijd zulk spul van watervertragende stof, vooral nuttig in zeer koud water doordat ingelaten/stilgezet water isoleert tegen te groot verlies van lichaamswarmte. Ik vermoed dat ook moderne "gestroomlijnde" wedstrijdzwemkleding vergelijkbaar functioneert.
Oud 4 maart 2007, 19:40   #128
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In alle stilte werd in Belgie de meerpassigheid aan alle Belgen toegekend een aantal maanden geleden!
Dit is niet de juiste oplossing want uiteraard blijven de problemen van incompatibiliteit bestaan maar bovendien welke tweede nationaliteit zou een oude belg erbij moeten nemen als hij gewoon hier blijft wonen?

En als ik vertrek, dan hoéft voor mij die Belgische nationaliteit niet meer: als ik vertrek doe ik dat met een reden.
Ha, TOCH dus; ik kon die oude draad daarover op Dit Forum niet terugvinden maar het zat nog in mijn achterhoofd.
Ik ben werkelijk benieuwd of Nederland deze "elegante" oplossing zal overnemen, maar Hr Wouter Bos is juist in omgekeerde richting (waarschijnlijk tevergeefs) bezig te gaan onderhandelen met Turkije en Marokko.

Het zal snel blijken welke voordelen "Oude Europeanen" kunnen ontlenen aan extra paspoorten (Liechtenstein, Monaco, ....).

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 maart 2007 om 19:53.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:49   #129
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Deskundige hulp, waarom? Zeker om ingewijd te raken in de "vergeestelijking" die om Oude Boeken in de loop der eeuwen door "geleerde" hobbyisten in aanvullende boekwerken en preken heen werd gesponnen; gewoon lezen wat er staat hoor, het zijn geen cryptogrammen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 maart 2007 om 19:51.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:54   #130
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik heb eens een stuk of 4 bijbels op één avond besteld en gratis gekregen..
in 4 verschillende talen, uiteraard.

De Koran: noppes!
Geen van alle nodig, als je toegang heb tot Internet.
Oud 4 maart 2007, 20:04   #131
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen van alle nodig, als je toegang heb tot Internet.
ik hou nu eenmaal van boeken...
Oud 4 maart 2007, 20:08   #132
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zo Filosoof, je slaagt er niet in bevestigd te antwoorden op mijn vraag of je al Vlaamse vrouwen in een leeuwenvlag gehuld hebt zien zwemmen. Nee dus. Liever dan dat toe tegeven kraam je nog wat onnozelheden uit.
Je vergelijking gaat dus niet op. Eens te meer....
Ik antwoordde toch al dat er zijn die ze aan hun gevel hangen!
Trouwens, is een vlag een kledingstuk? Een T-shirt, leggings en een hoofddoek wél. (die vlaggen zouden wel eens kunnen afvallen en dan staat dat meisje daar zomaar... )

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2007 om 20:09.
Oud 4 maart 2007, 20:11   #133
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet vertekken, circe, je zou mijn hart breken..
Oud 4 maart 2007, 22:53   #134
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik antwoordde toch al dat er zijn die ze aan hun gevel hangen!
Trouwens, is een vlag een kledingstuk? Een T-shirt, leggings en een hoofddoek wél. (die vlaggen zouden wel eens kunnen afvallen en dan staat dat meisje daar zomaar... )
kleine PS:
'k dacht er juist aan: dat zou voor sommige een probleem worden bij 't overlijden van een Grote Vlaming (+1m90??) Moet die vlag dan halfstok??
Oud 4 maart 2007, 22:55   #135
willem1940NLD

Standaard

Ik heb verscheidene malen wel iemand gezien met een vlag geschilderd over geheel rugpand van jas of jekker.
Oud 4 maart 2007, 23:04   #136
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tjonge jonge.
Terecht uit zwembad gezet.
Dit begint hier toch wel echt ver te gaan.

Je moet wel het volledige verhaal lezen, andere mensen werden door hen uit de buurt gehouden en weggepest.

-------------------------

In het programma op de VRT zeiden moslima's zelf dat dit niets met religie te maken had.

Ik heb zélf eens met enkele moslima's op het werk gepraat die ook een hoofddoek dragen en die zeggen het ook belachelijk te vinden en als ze niet willen worden gezien, ze maar naar een privé-zwembad moeten gaan.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:13   #137
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wase wolf Bekijk bericht
Je moet wel het volledige verhaal lezen, andere mensen werden door hen uit de buurt gehouden en weggepest.

-------------------------

In het programma op de VRT zeiden moslima's zelf dat dit niets met religie te maken had.

Ik heb zélf eens met enkele moslima's op het werk gepraat die ook een hoofddoek dragen en die zeggen het ook belachelijk te vinden en als ze niet willen worden gezien, ze maar naar een privé-zwembad moeten gaan.

Maar voor deze dames welke aan het zwemmen waren in hun kostuum maakt het wel deel uit van hun geloof.
Wat andere moslims daarover zeggen maakt deze moslims ongelovigen in de dames hun ogen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:22   #138
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, je kunt het toch "voor alle zekerheid", cathegorisch, verbieden; dan geen kans meer op gesteggel over "rechts-ongelijkheid".

Andersom dus als met die paspoorten, waar mij de beste oplossing lijkt de meerpassigheid voortaan TEVENS aan (alle) autochtonen toe te staan.
zwak argument voor een overdreven reactie...: men kan iets verbieden waarvan men redelijkerwijze materiële schade kan van verwachten...zeer moeilijk te bewijzen en te justifiëren in dit geval...
Oud 4 maart 2007, 23:33   #139
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

meerpassigheid voor échte Belgen ? Niets over gehoord...waar kan ik daar meer over vernemen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:39   #140
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
meerpassigheid voor échte Belgen ? Niets over gehoord...waar kan ik daar meer over vernemen?
He, eenvoudige uitdrukking (terug) voor snel begrip: (on)echte.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be