Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 17:42   #121
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nog nooit van rellen gehoord in die gevallen.
Er zijn nu ook geen rellen geweest. Ik vrees dat je fantasie op hol is geslagen...

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 17:42.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:43   #122
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er zijn nu ook geen rellen geweest. Ik vrees dat je fantasie op hol is geslagen...
Hij doelde wel op vroegere rellen van de Marokkanen hé...
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:45   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Gelukkig heeft niet elke inwoner van Antwerpen te maken met een razzia van de politie waarbij ze je kot half afbreken terwijl je niets misdaan hebt.

Janssens en zijn schepenen ontvangen regelmatig burgers, buurtcomités, actiegroepen.... soms om gewoon te luisteren, soms om te overleggen.

Daar is toch helemaal niks mis mee, of had je liever dat hij zijn neus zou ophalen en zijn rug zou keren.

Dan ben ik ervan overtuigd dat je de eerste zou zijn om daarover een topic te posten.
Er is weldegelijk iets mis mee met dit hele verhaal. Als een burgemeester een buurtcomité ontvangt, dan is dat iets wat onder zijn bevoegdheid valt. Dat comité behartigt bepaalde belangen van de inwoners (netheid van de straat, andere verzuchtingen die te maken hebben met het stadsbeleid, enz.). Hier gaat het om een zaak die door de federale politie werd behartigd. Dat is al niet het terrein van de burgemeester. Als die familie meent dat ze onterecht werd behandeld (en ik wil wel nog eens zien in hoeverre die razzia gewelddadig was), dan kan ze klacht neerleggen bij de desbetreffende instanties. Dat is niet de burgemeester.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:45   #124
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nochtans niet zo moeilijk hoor. Parket maakt naamsvergissing. Politie doet onnodig brute huiszoeking. Familie is misnoegd omdat de politie weigert haar verontschuldigingen aan te bieden en ook in de buurt ontstaat er commotie over dit politie-optreden. Burgemeester ontvangt familie om de gemoederen te bedaren. Wat is nu eigenlijk het probleem?
Er schiet me net iets te binnen. Er is iets gelijkaardigs gebeurd aan het Falconplein, ten teide van de Grote Schoonmaak. Een medestudente van me zat daar op kot, en werd hardhandig aangepakt door de politie die binnenviel en die een huiszoekingsbevel had voor heel wat panden in die buurt. Daar was ook behoorlijk wat commotie over in studentenmiddes, en (mede door de gegoede positie van haar vader) heeft zij ook persoonlijk verontschuldigingen gekregen van de politiechef. Dat is nog niet zo heel lang geleden, hoor... Als ik nu eens op de naam van die studente kon komen... Blijft gelijk, ik bedoel maar dat missers nu eenmaal mogelijk zijn, en dat die ten zeerste te betreuren zijn, zeker als er "excessive force" mee gemoeid is. Dan is een verontschuldiging toch niet zo uit de lucht gegrepen ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:47   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Er schiet me net iets te binnen. Er is iets gelijkaardigs gebeurd aan het Falconplein, ten teide van de Grote Schoonmaak. Een medestudente van me zat daar op kot, en werd hardhandig aangepakt door de politie die binnenviel en die een huiszoekingsbevel had voor heel wat panden in die buurt. Daar was ook behoorlijk wat commotie over in studentenmiddes, en (mede door de gegoede positie van haar vader) heeft zij ook persoonlijk verontschuldigingen gekregen van de politiechef. Dat is nog niet zo heel lang geleden, hoor... Als ik nu eens op de naam van die studente kon komen... Blijft gelijk, ik bedoel maar dat missers nu eenmaal mogelijk zijn, en dat die ten zeerste te betreuren zijn, zeker als er "excessive force" mee gemoeid is. Dan is een verontschuldiging toch niet zo uit de lucht gegrepen ?
Is het wel zo dat de politie WEIGERT haar verontschuldigingen aan te bieden? Is daar een persverklaring over? Trouwens, misschien werd nu niets gevonden maar blijft de politie een vermoeden koesteren. Kennen wij immers het dossier? Ik denk dat we daar allemaal bijzonder voorzichtig in moeten zijn. Feit is dat J. hier weer eens handig van profiteert om zich in de kijker te zetten bij de migrantengemeenschap.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:51   #126
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nochtans niet zo moeilijk hoor. Parket maakt naamsvergissing. Politie doet onnodig brute huiszoeking. Familie is misnoegd omdat de politie weigert haar verontschuldigingen aan te bieden en ook in de buurt ontstaat er commotie over dit politie-optreden. Burgemeester ontvangt familie om de gemoederen te bedaren. Wat is nu eigenlijk het probleem?
Dat dit pure 'discriminatie' is tegen mij bijvoorbeeld.
Ik ben door een fout van de politie ook nooit op het schoonverdiep of whatever uitgenodigd.
En voor een 'bruin' familie'ke kan dit wel?

Get real!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:59   #127
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hij doelde wel op vroegere rellen van de Marokkanen hé...
En wat heeft dat met deze topic te maken?
Oud 1 maart 2007, 18:01   #128
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is weldegelijk iets mis mee met dit hele verhaal. Als een burgemeester een buurtcomité ontvangt, dan is dat iets wat onder zijn bevoegdheid valt. Dat comité behartigt bepaalde belangen van de inwoners (netheid van de straat, andere verzuchtingen die te maken hebben met het stadsbeleid, enz.). Hier gaat het om een zaak die door de federale politie werd behartigd. Dat is al niet het terrein van de burgemeester. Als die familie meent dat ze onterecht werd behandeld (en ik wil wel nog eens zien in hoeverre die razzia gewelddadig was), dan kan ze klacht neerleggen bij de desbetreffende instanties. Dat is niet de burgemeester.
Het blijft over bewoners van zijn stad gaan, beste Jan. Denk je nu echt dat de burgemeester nooit individuele inwoners ontvangt en enkel comités? Of dat hij nooit de belangen verdedigt van zijn inwoners bij andere overheden?
Oud 1 maart 2007, 18:01   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof zo'n huiszoekingen waarbij kinderen geboeid worden en oude vrouwen bij hun haren worden getrokken schering en inslag zijn? Komaan, het ging hier over een bijzonder brute huiszoeking die dan nog eens berustte op een naamsverwisseling bij het parket. De insinuatie op het einde van uw post is zonder meer belachelijk.
Kom, we zijn uiteindelijk toch geen klein kinderen. Het punt dat ik daar mee wou maken, is dat voor hetzelfde geld (en misschien zelfs voor minder geld), de media reportages zou kunnen maken over gevangenissen die overvol zitten met Afrikanen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:01   #130
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Blijft gelijk, ik bedoel maar dat missers nu eenmaal mogelijk zijn, en dat die ten zeerste te betreuren zijn, zeker als er "excessive force" mee gemoeid is. Dan is een verontschuldiging toch niet zo uit de lucht gegrepen ?
Nee, dat vind ik dus ook. Anderen menen blijkbaar dat je dat zomaar moet slikken.
Oud 1 maart 2007, 18:07   #131
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat vind ik dus ook. Anderen menen blijkbaar dat je dat zomaar moet slikken.
Anderen hebben er sterke twijfels aan, dat zij, in gelijwaardige omstandigheden identiek zouden behandeld worden. Laat staan dat ze dezelfde mediabelangstelling zouden krijgen.

Laatst gewijzigd door Bob : 1 maart 2007 om 18:08.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:23   #132
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel,want deze dreiging (mis)gebruiken de Marokkanen zo een beetje hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:34   #133
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is het wel zo dat de politie WEIGERT haar verontschuldigingen aan te bieden? Is daar een persverklaring over? Trouwens, misschien werd nu niets gevonden maar blijft de politie een vermoeden koesteren. Kennen wij immers het dossier? Ik denk dat we daar allemaal bijzonder voorzichtig in moeten zijn. Feit is dat J. hier weer eens handig van profiteert om zich in de kijker te zetten bij de migrantengemeenschap.
Weer allemaal ongefundeerde insinuaties. Duidelijk is ondertussen dat het parket een naamsverwisseling deed en dat de betrokken familie dus compleet onschuldig was. Dat heeft het parket toegegeven. En de politie weigert te reageren. En Jansens doet gewoon zijn job. Maar dan is het ook weer niet goed natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 18:35.
Oud 1 maart 2007, 18:39   #134
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dat dit pure 'discriminatie' is tegen mij bijvoorbeeld.
Ik ben door een fout van de politie ook nooit op het schoonverdiep of whatever uitgenodigd.
En voor een 'bruin' familie'ke kan dit wel?

Get real!
In plaats van je altijd achteruit gestoken te voelen, zou je beter eens nagaan of ten eerste de situatie wel echt vergelijkbaar was en ten tweede of jij wel stappen hebt ondernomen om een reactie te krijgen.
Oud 1 maart 2007, 18:40   #135
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kom, we zijn uiteindelijk toch geen klein kinderen. Het punt dat ik daar mee wou maken, is dat voor hetzelfde geld (en misschien zelfs voor minder geld), de media reportages zou kunnen maken over gevangenissen die overvol zitten met Afrikanen.
Oud 1 maart 2007, 18:40   #136
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Veel,want deze dreiging (mis)gebruiken de Marokkanen zo een beetje hé
Aha, nu is er al niet alleen meer sprake van misbruik door de burgemeesten, maar ook nog eens door "de Marokkanen". Zonder enige argumentatie laat staan bewijzen voor één van beide beschuldigingen weliswaar. Pfff...

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 18:41.
Oud 1 maart 2007, 18:43   #137
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Anderen hebben er sterke twijfels aan, dat zij, in gelijwaardige omstandigheden identiek zouden behandeld worden. Laat staan dat ze dezelfde mediabelangstelling zouden krijgen.
Bob, wil je het werkelijk over die boeg gooien ? Daar zou ik ontzettend mee oppassen als ik van jou was! Ga je het hebben over gelijke behandeling door de politie van Marokkanen en Belgen ?! Dan heb je dringend een reality-check nodig.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:49   #138
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In plaats van je altijd achteruit gestoken te voelen, zou je beter eens nagaan of ten eerste de situatie wel echt vergelijkbaar was en ten tweede of jij wel stappen hebt ondernomen om een reactie te krijgen.
Seg POCO...gebruik nu eens je verstand even.

Ik was eerst en vooral niet opgezet dat ze mijn huis hebben hebben komen overhoop halen en alles hebben bekeken.
Toch kan ik nog begrip opbrengen voor deze mensen (politie), deze worden ook maar aangestuurd door hogerhand en voeren hun job uit.
Dat ze zich vergist hebben heb ik nooit vernomen, maar dat speelt geen rol, vergissen is nog altijd menselijk.
Plus dat ik het positieve van heel de zaak in kan zien en er geen EER zaak van heb liggen maken. Wat kan mij het verdommen dat ik mijn kleding of dergelijke terug wat ordelijker moet leggen...half uurtje werk.
Plus dat er duidelijk werd gezegd dat alle schade die voortvloeide uit hun onderzoek vergoed zou worden.
En ja, zelfs ik werd geboeid tijdens hun onderzoek...toch niet meer dan normaal?

Het probleem is dat in dit geval het weer duidelijk om het EERGEVOEL ligt te draaien.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 1 maart 2007 om 18:51.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:56   #139
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar zolang er geen redenen zijn om aan te nemen dat dat zo is (de politie ontkent de verklaringen niet en de beelden van de huiszoeking zijn wat ze zijn), zie ik niet in waarom ik die piste zou moeten volgen.
Jamaar, wat is ’t nu ?
Citaat:
De politie blijft volhouden dat ze niets verkeerd hebben gedaan
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:57   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn fantasie ?
Citaat:
Moeten ze dan wachten tot er effectief rellen zijn om de gemoederen te bedaren?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be