Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2007, 16:54   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hem ook totaal niet over de PERSOONLIJKE loyaliteit van de personen met dubbele nationaliteit.

Het gaat hem over het feit dat hun niet-belgische nationaliteit hen VERPLICHT (op straffe van effectieve gevangenisstraffen, en zelfs verhoogde gevangenisstraffen) om het standpunt van hun ooit-moederland OOK IN HET BUITENLAND te verkondigen.

Zo zijn Turkse Belgen nu eenmaal STRAFBAAR indien ze de Armeense genocide erkennen.

Zo kan een Turkse Belg in België géén kritiek leveren op Turkije, vermits daar effectieve gevangenisstraffen op staan, die zelfs met een derde verhoogd worden indien die kritiek in het buitenland werd geopperd.

Indien men dus in Nederland een Turkse Nederlandse verantwoordelijk maakt voor het asielbeleid, dan k�*n die mevrouw niet anders dan mensen die uit Turkije wegvluchten (vb. omwille van het niet naleven van de mensenrechten) géén asiel geven, vermits dit geldt als kritiek op Turkije.
Mevrouw Albayrak zal in dat geval dus kunnen worden opgepakt als ze één voet in Turkije zet en ze zal d�*�*r dus in het gevang kunnen belanden.

Zelfs als men "hoopt" dat deze Turkse wet Mevrouw Albayrak niet zal doen besluiten om bepaalde Turkse asielzoeker géén asiel te verlenen, dan nog blijft de schijn van enige partijdigheid bestaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:23   #122
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
J

Die mensen MOETEN ons vertegenwoordigen en niet de wetten van wat jij "hun land" noemt. Daarbij geef JIJ expliciet toe dat het geen Belgen zijn, en dan vind ik, en de meesten, dat ze dan hier niets te zoeken hebben in ONZE politiek. Ofwel zijn ze 100% Belg en 0% andere nationaliteit en dan kunnen ze zoals iedere normale Belgische politieker met één Belgische nationalitiet opereren. Dat is toch niet zo moeilijk te verstaan? Of voor jou wel?
Ik denk dat jij het niet doorhebt. Het hebben van een nationaliteit is iets administratiefs, dat je wordt opgedrongen.
Indien een Belg, Sandra Coolen bijvoorbeeld, in Engeland is geboren is die automatisch ook Engelse. Dat is niet omdat haar familie gaan lopen is voor de repressie: dat is omdat de Engelsen dat zo willen.
Indien zij nu ook de Belgische nationaliteit heeft, kan zij hier opkomen voor de verkiezingen.
Dit wil niet zeggen dat ze minder bekwaam is. Dit heeft niets met haar persoonlijkheid te maken. Dit is een typisch voorbeeld van wat nationaliteit inhoudt.
Indien ze nu verkozen wordt dan is dat omdat de mensen haar goed vinden.
Dus kan ze een parlementair zijn: niet omdat ze Belg is (dat is een noodzakelijke voorwaarde, tot dus ver) maar omdat ze verkozen heeft.
Of ze daarnaast door wetten, waar zij geen fluit aan kan veranderen ook nog eens Batibolwanitolees is, omdat ze bijvoorbeeld verwekt is in een wc met een bril uit dat land is bijkomstig. Dat doet niets aan het feit af dat Belgen haar geschikt achten om ons land te bestieren.
Nationaliteit speelt hier geen enkele rol, daar zij deze onvrijwillig verkreeg.
EN zelf al moest zij nu de Bolafitoastomateense nationaliteit hebben aangevraagd, omdat ze dat plezant vindt, en dit is niet strijdig met onze wetgeving, mag ze dat van mijn paart ook doen.
Jij doet of het bezitten van een nationaliteit iets afdoet aan een persoon.
Ik zie dit als iets dat buiten die persoon ligt: het is maar een vodje.
En daar, daar antwoord je niet op.
Je reageert zoals de Klu Klux Klans: één druppel zwart bloed en je bent een neger.
Ik denk dat mev. Coolen daar niet blij mee zal zijn.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:16   #123
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik denk dat jij het niet doorhebt. Het hebben van een nationaliteit is iets administratiefs, dat je wordt opgedrongen.
Indien een Belg, Sandra Coolen bijvoorbeeld, in Engeland is geboren is die automatisch ook Engelse. Dat is niet omdat haar familie gaan lopen is voor de repressie: dat is omdat de Engelsen dat zo willen.
Indien zij nu ook de Belgische nationaliteit heeft, kan zij hier opkomen voor de verkiezingen.
Dit wil niet zeggen dat ze minder bekwaam is. Dit heeft niets met haar persoonlijkheid te maken. Dit is een typisch voorbeeld van wat nationaliteit inhoudt.
Dus kan ze een parlementair zijn: niet omdat ze Belg is (dat is een noodzakelijke voorwaarde, tot dus ver) maar omdat ze verkozen heeft.
Of ze daarnaast door wetten, waar zij geen fluit aan kan veranderen ook nog eens Batibolwanitolees is, omdat ze bijvoorbeeld verwekt is in een wc met een bril uit dat land is bijkomstig. Dat doet niets aan het feit af dat Belgen haar geschikt achten om ons land te bestieren.
EN zelf al moest zij nu de Bolafitoastomateense nationaliteit hebben aangevraagd, omdat ze dat plezant vindt, en dit is niet strijdig met onze wetgeving, mag ze dat van mijn paart ook doen.
Je reageert zoals de Klu Klux Klans: één druppel zwart bloed en je bent een neger.

Mss,maar als ik verhuis naar bv. Australie en daar de nationaliteit aanneem ben ik wel mijn Belgische nationaliteit kwijt!
Oud 15 maart 2007, 18:31   #124
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Mss,maar als ik verhuis naar bv. Australie en daar de nationaliteit aanneem ben ik wel mijn Belgische nationaliteit kwijt!
Dat SCHIJNT voor Belgen sinds kort niet meer waar te zijn (alleen hier op Forum gelezen, nog geen bevestiging/bron van gevonden).

Voor mij als autochtone Nederlander geldt in ieder geval dat ik mijn Nederlanderschap verlies bij het vrijwillig aanvaarden van een andere nationaliteit.
Oud 15 maart 2007, 18:51   #125
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat SCHIJNT voor Belgen sinds kort niet meer waar te zijn (alleen hier op Forum gelezen, nog geen bevestiging/bron van gevonden).

Voor mij als autochtone Nederlander geldt in ieder geval dat ik mijn Nederlanderschap verlies bij het vrijwillig aanvaarden van een andere nationaliteit.
Ik kan dat niet geloven. Eens Ollander: altijd Ollander
Oud 15 maart 2007, 18:56   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bron: www.nu.nl

En d�*�*r had ik het nu al heel die tijd over EricFeremans (maar jij begreep het niet precies hé jongen?)-:

Albayrak aangeklaagd wegens beledigen Turkse staat

Uitgegeven: 15 maart 2007 18:35
Laatst gewijzigd: 15 maart 2007 18:41

AMSTERDAM - De Turkse advocaat Kemal Kerincsiz wil een aanklacht indienen tegen staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie, wegens het beledigen van de Turkse staat. Dat zei de advocaat donderdag in het actualiteitenprogramma EénVandaag.

In 2004 nam de Tweede Kamer een motie aan van Albayrak, waarin volgens Kerincsiz de Armeense genocide aan de Turken wordt toegeschreven. "Als die motie aangeeft dat Turken genocide pleegden, dus ons beledigt, dan gaan wij natuurlijk stappen ondernemen", aldus Kerincsiz.

Nationaliteit

Albayrak kan de aanklacht alleen voorkomen door het opgeven van haar Turkse nationaliteit, aldus de advocaat. "Onze grondwet is helder. Mensen die tegen het eigen land beledigende activiteiten ontplooien, kunnen de Turkse nationaliteit niet behouden.

Ze moet er afstand van nemen, voordat de Turkse overheid dat voor haar doet. Het Turkse paspoort mag ze nooit meer dragen".

BRON: www.nu.nl.

En hoe zou het zitten met onze turkse belgskes? Emirreke Kir bijvoorbeeld?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 maart 2007, 19:17   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgende vraag aan parlementsleden met Marokkaanse nationaliteit:

Wat denkt U over de 2500km lange muur die de Marokkaanse koning heeft laten bouwen in de Spaanse Sahara?
Wat denkt U over de honderdduizenden vluchtelingen die niet meer naar hun eigen grondgebied terugkunnen?

..... ben eens benieuwd.

Oud 15 maart 2007, 19:31   #128
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bron: www.nu.nl

En d�*�*r had ik het nu al heel die tijd over EricFeremans (maar jij begreep het niet precies hé jongen?)-:

Albayrak aangeklaagd wegens beledigen Turkse staat

Uitgegeven: 15 maart 2007 18:35
Laatst gewijzigd: 15 maart 2007 18:41

AMSTERDAM - De Turkse advocaat Kemal Kerincsiz wil een aanklacht indienen tegen staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie, wegens het beledigen van de Turkse staat. Dat zei de advocaat donderdag in het actualiteitenprogramma EénVandaag.

In 2004 nam de Tweede Kamer een motie aan van Albayrak, waarin volgens Kerincsiz de Armeense genocide aan de Turken wordt toegeschreven. "Als die motie aangeeft dat Turken genocide pleegden, dus ons beledigt, dan gaan wij natuurlijk stappen ondernemen", aldus Kerincsiz.

Nationaliteit

Albayrak kan de aanklacht alleen voorkomen door het opgeven van haar Turkse nationaliteit, aldus de advocaat. "Onze grondwet is helder. Mensen die tegen het eigen land beledigende activiteiten ontplooien, kunnen de Turkse nationaliteit niet behouden.

Ze moet er afstand van nemen, voordat de Turkse overheid dat voor haar doet. Het Turkse paspoort mag ze nooit meer dragen".

BRON: www.nu.nl.

En hoe zou het zitten met onze turkse belgskes? Emirreke Kir bijvoorbeeld?
Snellere link naar het bericht:
http://www.nu.nl/news/1009845/11/Aan...g_Turkije.html

Nog extra (daarin), link naar radioprogramma plus interessante commentaren uit het publiek.
http://www.eenvandaag.nl/index.php?m...id=2&sid=31835

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 maart 2007 om 19:46.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:23   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Daarvoor moet eerst een verdrag uit 1963 opgezegd worden (verdrag van Straatsburg), en Luxemburg verzet zich hier momenteel nog tegen.
Persoonlijk vind ik al dat gedoe rond de dubbele nationaliteit maar zever.
Waarom geen drie, vier... nationaliteiten. Kan men elke dag gaan stemmen, en kan men overal gaan aanbellen voor diplomatieke steun (en, waarschijnlijk nog veel belangrijker, kan men lekker "shoppen").
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 00:10   #130
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Weeral volledig ernaast!
http://www.parool.nl/nieuws/2007/FEB/26/p1.html
Marokko paait onderdanen
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 00:39   #131
ericferemans

Standaard

Citaat:
Weeral volledig ernaast!
http://www.parool.nl/nieuws/2007/FEB/26/p1.html
Marokko paait onderdanen
Blijkbaar kan je niet lezen:

Citaat:
Marokkanen zijn te goed geïntegreerd, zo vat Marcouch de visie van Marokko samen. ''Vroeger had Marokko nog een podium in Nederland via de moskeeën, maar dat begint te vervagen. Vooral jongeren keren zich steeds meer af van de Marokkaanse politiek.''
Oud 16 maart 2007, 00:43   #132
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit is toch VOLLEDIG in tegenspraak met je vorige posting, zie jij dat dan niet in???

Citaat:
Zo zijn Turkse Belgen nu eenmaal STRAFBAAR indien ze de Armeense genocide erkennen.

Zo kan een Turkse Belg in België géén kritiek leveren op Turkije, vermits daar effectieve gevangenisstraffen op staan, die zelfs met een derde verhoogd worden indien die kritiek in het buitenland werd geopperd.
Ze moeten dus hun Turkse nationaliteit laten vallen, so what?
Wat een bedreiging!
Je probeert er weer een soep van te maken hé?

Indien je als Belg in het buitenland de Belgische wetgeving overtreedt, kan je daar hier toch ook voor vervolgd worden? In mijn ogen zijn de Turken soepeler....

Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 maart 2007 om 00:45.
Oud 16 maart 2007, 01:34   #133
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan je niet lezen:
Dat probleem zal dan wel eerder bij jou liggen:
AMSTERDAM - Marokko probeert de greep op onderdanen in Nederland te versterken. Op verzoek van de koning van Marokko was dit weekeinde in Amsterdam een bijeenkomst met de fine fleur van de Marokkanen in Nederland.

Ze blijven marokkaans of ze het willen of niet. Hoe kunnen ze dan de lokale bevolking vertegenwoordigen? Gaat dat zo erg boven je petje?
Dubbele nationaliteit afschaffen! Zeer simpel, want volgnes jezelf is het toch maar een vodje, want ben je er dus mee?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 01:38   #134
ericferemans

Standaard

Citaat:
Dat probleem zal dan wel eerder bij jou liggen:
AMSTERDAM - Marokko probeert de greep op onderdanen in Nederland te versterken. Op verzoek van de koning van Marokko was dit weekeinde in Amsterdam een bijeenkomst met de fine fleur van de Marokkanen in Nederland.

Ze blijven marokkaans of ze het willen of niet. Hoe kunnen ze dan de lokale bevolking vertegenwoordigen? Gaat dat zo erg boven je petje?
Dubbele nationaliteit afschaffen! Zeer simpel, want volgnes jezelf is het toch maar een vodje, want ben je er dus mee?
Waarom zouden we ons moe maken over iets dat geen enkel belang heeft.
Omdat het Vlaams Belang een geesteszieken partij is?
Noem ze dan "geen Enkel Belang" met als ondertitel: "de partij der totaal geschifte muggezifters"
En hoe dikwijls moet ik je, totdentreure, uitleggen dat ze Nederland, Vlaanderen of wie dan ook vertegenwoordigen als politici omdat ze VERKOZEN ZIJN DOOR HET VOLK.
Je wordt geen volksvertegenwoordiger door look te eten of geen look te eten. Door rond totempalen te lopen met een pluim in je hol of door dat juist niet te doen.
Je wordt, legitiem, terecht en hopelijk tot jolijt van eenieder (anders is het je laatste keer) vertegenwoordiger des volks doordat je STEMMEN HAALT.

Dat jouw gekke hart niet kan verdragen dat bruinen met allerlei nationaliteiten verkozen worden snap ik hoor. Maar waarom geldt dat alleen voor bruinen, en waarom geldt dat niet voor de grote Alexandra, die ook ENgelse is...
En daar heb je geen enkel zinnig antwoord op dat niet overloopt van de ziekelijke afkeer, obsessie en gagalogie, natuurlijk
Want Engeland voert oorlogen, Marokko niet. En stel je nu eens voor dat de brave Alexandra ons meesleurt in een oorlog!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 maart 2007 om 01:42.
Oud 16 maart 2007, 03:09   #135
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe dikwijls moet ik je, totdentreure, uitleggen dat ze Nederland, Vlaanderen of wie dan ook vertegenwoordigen als politici omdat ze VERKOZEN ZIJN DOOR HET VOLK.
Je wordt geen volksvertegenwoordiger door look te eten of geen look te eten. Door rond totempalen te lopen met een pluim in je hol of door dat juist niet te doen.
Je wordt, legitiem, terecht en hopelijk tot jolijt van eenieder (anders is het je laatste keer) vertegenwoordiger des volks doordat je STEMMEN HAALT.!
totaal knetter, kierewiet.

Een spiritist die zich beroept op een mandaat van het volk ))) wat gaan we hier nog te lezen krijgen.

't is daarom dat de parlementen vol zit met plaatsvervangers die te dom zijn om te helpen donderen. En ja Feremans, dat is (blijkbaar) te hoog gegrepen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 08:29   #136
luc broes

Standaard

Het ware gelaat van Ericferemans: wie het niet wil zien, ziet het niet!.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be