![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Het gaat hier niet over partijen, wel over moedertaligen met kiesrecht ...
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij wil iets opruimen dat de helft van de bevolking wil volgens La Libre Belgique...
![]() Maar ik kan je volgen hoor, ik ben net als jij een groot voorstander van het opruimen van de Belgische federale staat. Laatst gewijzigd door baarle : 13 maart 2007 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Ik vind het wel interessant, ik heb gehoord dat Ganshoren ergens rond 1947 maar 48% Franstaligen gehad. Zijn de Vlamingen nadien dan zelf weggetrokken om zich te laten vervangen door intrekkende Walen of allochtonen?
![]()
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De relatief kapitaalkrachtige stedelingen trekken naar de groene gemeentes rond de stad. Daardoor stijgen de vastgoedprijzen, waardoor de kinderen van de inheemse bevolking het moeilijk hebben om een eigen woning te vinden en dus noodgedwongen naar andere gemeentes verhuizen. De grootste factor is echter de stedenvlucht, niet de evolutie van de vastgoedprijzen. De bevolking in de Vlaamse rangemeenten rond Brusel is in 20 jaar enorm toegeneomen. De instroom bestaat voornamelijk franstalige Brusselaars. Dat is genoeg om de aanzienlijke franstalige minderheden te verklaren. Ik denk niet dat er buiten Brussel veel Vlamingen zijn die verfransen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
http://www.rtbf.be/info/belgique/ARTICLE_077461 klik "Sondage de la libre belgique" voor dat filmpje Juich volkeren der aarde, ze hebben ergens in Namen drie Vlaamse studenten gevonden die de Walen sympathieker vinden. We beginnen een mooi beeld te krijgen van Vlaanderen: - Franstaligen krijgen er geen werk - Franstaligen moeten de lippen stijf op mekaar houden en zeer discreet zijn want de Gestapo voert Franstaligen direct af! - Vlamingen zijn stijf, en antipathiek. ![]()
![]() |