Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2004, 17:19   #121
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AJL'er
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz

Ah, de poen is binnen en ze zijn verlost van hun hopeloos geval.
U kent precies geen schaamte.
En toch is het, weliswaar bot geschreven, een feit
Oud 26 januari 2004, 17:43   #122
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Als je zelf ontslag neemt, trek je geen stempelgeld, Bobke. En als je dan geen uitzicht hebt op ander werk, is het helemaal een ramp.
Eerst ander werk zoeken voor ge ontslag neemt kan helpen.
Bovendien woonde hij nog thuis.
Als ouder zou ik in dergelijke extreme gevallen niet willen dat mijn kind daar bleef werken, er moeten andere oplossingen bestaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 18:04   #123
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Hier komt de kat op de koord !

Bijna geen werknemers denken er nog maar aan om iets "zelfstandig" te beginnen !

En waarom ? Zeer simpel :

a. In België heeft de 'werknemer' een ongelooflijk goed beschermd statuut. Té goed als ge het mij vraagt, maar ik gun het hen.

b. In België heeft de "zelfstandige" een zeer slecht statuut (dat nu mogelijk lichtjes verbeterd na 45 jaar CVP-dictatuur). En hij draait altijd op voor de grilletjes van de werknemers die hij werk gunt.

c. De risico's zijn hoog. De staat onmeedogenloos (BTW, fiscus, ...). De vakbonden aasgieren. Ken uw plichten. Vergeet uw rechten, daar komt het op neer voor de werkgevers.

d. Wat de conjunctuur ook weze, je bent op jezelf aangewezen als het misgaat. Ga failliet, verlies alles en je bent zelfs niet stempelgerechtigd. Integendeel : je wordt benaderd als een crimineel.

Veel geluk jongelui, stem maar verder Groen!, SPa, VB, Spirit, CD&V.

Maar steek vooral uw nek niet uit om zelfstandig te worden en anderen werk te verschaffen. Lik het potje van je werkgever ! (voor zover er over 20 jaar nog een paar overblijven ;( )
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 18:44   #124
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Hier komt de kat op de koord !

Bijna geen werknemers denken er nog maar aan om iets "zelfstandig" te beginnen !

En waarom ? Zeer simpel :

a. In België heeft de 'werknemer' een ongelooflijk goed beschermd statuut. Té goed als ge het mij vraagt, maar ik gun het hen.

b. In België heeft de "zelfstandige" een zeer slecht statuut (dat nu mogelijk lichtjes verbeterd na 45 jaar CVP-dictatuur). En hij draait altijd op voor de grilletjes van de werknemers die hij werk gunt.

c. De risico's zijn hoog. De staat onmeedogenloos (BTW, fiscus, ...). De vakbonden aasgieren. Ken uw plichten. Vergeet uw rechten, daar komt het op neer voor de werkgevers.

d. Wat de conjunctuur ook weze, je bent op jezelf aangewezen als het misgaat. Ga failliet, verlies alles en je bent zelfs niet stempelgerechtigd. Integendeel : je wordt benaderd als een crimineel.

Veel geluk jongelui, stem maar verder Groen!, SPa, VB, Spirit, CD&V.

Maar steek vooral uw nek niet uit om zelfstandig te worden en anderen werk te verschaffen. Lik het potje van je werkgever ! (voor zover er over 20 jaar nog een paar overblijven ;( )
Als gij morgen in de fabriek staat te kloten aan den band zult ge gauw ophouden met dat "goed beschermd statuut voor den arbeider".

En als gij morgen als frituuruitbater uw curryworsten aan 8 BEF inkoopt en verkoopt aan 40 BEF(en 1/3 in het zwart) dan zult ge gauw uwen bek
houden over dat "slecht zelfstandig statuut".

Ik bedoel maar: die lijn tussen werknemer, zelfstandige, werkgever, ... kunt ge zomaar niet trekken.
Oud 26 januari 2004, 20:06   #125
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

Als gij morgen in de fabriek staat te kloten aan den band zult ge gauw ophouden met dat "goed beschermd statuut voor den arbeider".

En als gij morgen als frituuruitbater uw curryworsten aan 8 BEF inkoopt en verkoopt aan 40 BEF(en 1/3 in het zwart) dan zult ge gauw uwen bek
houden over dat "slecht zelfstandig statuut".
Als je het woord 'statuut' niet begrijpt, ga dan naar je vakbond, pummel. Probeer eens te verstaan dat dat wat anders is dan 'werkomstandigheden'. Je werkomstandigheden kies je zelf. Voor je statuut heb je als 'werknemer' een hele macht aan bevoordeligende wetten.

Sorry , hier de grote komen uithangen en niet eens weten waarover het gaat ...

Fuck off en kruip in uw kot vol curryworsten.

Ik weet nu tenminste welk (kanonnen)vlees ik met jou in de kuip heb.

Typisch VB-niveau. Ze vallen altijd door de mand.

Ik had het moeten weten
Oud 26 januari 2004, 20:15   #126
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
20/01 ‘Geposte pestbodes’ gestraft

In een Vlaams-Brabantse posterij
stierf een jonge knaap aan pesterij.
Vermassen sneerde,
Van Eeckhout veerde.
De Post maakt vandaag hevig slagzij.

Een goede zaak. Pesten is géén onschuldig tijdverdrijf maar een misdaad. Deze zaak heeft dat nogmaals bewezen.
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 21:17   #127
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal nooit dulden dat onschuldigen door low-IQ-ers gekrenkt worden. Nooit.
Neen , dat voorrecht is dan voorbehouden voor de hoger geschoolden, de hoogbegaafden EN Descartes Jr...

Scroll eens terug en herlees uw eigen schrijfsels...
Niet alleen bent u redelijk beledigend , ook kan u het niet verdragen dat anderen er een andere opinie op na houden... dan word u venijnig...

Draai even uw hand om en wijs eens met uw wijsvinger naar uzelf...
mischien krenkt u wel iemand
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 21:38   #128
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Scroll eens terug en herlees uw eigen schrijfsels...
Niet alleen bent u redelijk beledigend , ook kan u het niet verdragen dat anderen er een andere opinie op na houden... dan word u venijnig...
Help mij even, quote mijn tekst, want u speelt hier duidelijk hoog spel, manta !

Doe het NU of erken je leugenachtige insinuaties !

PS : misschien ben ik soms beledigend. Maar dan enkel in reactie aan het adres van hen die zich onbeschaamd beledigend uitlieten aan het adres van sociaal zwakkeren voor wie ik het opneem. Men moet zijn publiek immers aanspreken in hun eigen taal. Voor Flodder Manta heeft het mij wat moeite gekost. Maar het begint te werken.
Oud 26 januari 2004, 22:34   #129
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Nu weer flodder ???

Bent u mij nu aan het pesten ?
Kan u dan echt niet inzien dat u zichzelf nodeloos opwind .
Zoals u met namen strooit en mensen bekritiseerd ... kijk zelf terug naar uw quote.
Ik heb geen zin om mij bezig te houden met schelden... 8)

En toch was het vonnis een fout !!! 5 gezinnen zitten nu in grote moeilijkheden omdat 1 persoon een foute beslissing nam.
Had u al eens aan die mensen gedacht ? Wie zal er verantwoordelijk gesteld worden als er daar een zelfmoord wordt gepleegd ?? zijn die familieleden nu ook geen sociale zwakkeren ?? En zo ja ..... gaat u hen helpen en steunen ?? Denk eraan , overal waar ze komen zijn ze ongewenst want iedereen heeft naar het nieuws gekeken... En de veroordeelden ?? Waar gaan die werken?? Geen werk , geen geld , geen geld, geen eten... Wie creeert er hier "sociale zwakkeren" ( zoals u ze graag noemt.)

Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 26 januari 2004, 22:47   #130
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu weer flodder ???

Nee, flodderke, ik vraag gewoon een quote uit mijn schrijfsels waarmee je je aantijgingen aan mijn adres eindelijk eens bewijst. Meer niet.

Vergeet niet, jij bent aanleggende partij. Jij moet de bewijzen aanleveren.

Of je verontschuldigen ...

Wat een oneer voor een VB-heethoofdige, hé ?
Oud 26 januari 2004, 22:53   #131
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kruip in uw ('HOGER' [alleluja !] ) kastje en verstik in uw eigen geparfumeerd braaksel !
U begon...
Oud 26 januari 2004, 23:36   #132
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kruip in uw ('HOGER' [alleluja !] ) kastje en verstik in uw eigen geparfumeerd braaksel !
U begon...
Ola, dan vergat u de aanleiding van mijn conclusie :

Citaat:
Doodgepest ?... zever !
Intellectuele eerlijkheid hebt u ook al niet.

Desalniettemin zou ik het uw eigen kinderen niet toewensen.

U zit best wel op uw plaats in het VB !
Oud 27 januari 2004, 00:30   #133
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
ls je het woord 'statuut' niet begrijpt, ga dan naar je vakbond, pummel.
Welk niveau zeg.
Citaat:
Probeer eens te verstaan dat dat wat anders is dan 'werkomstandigheden'. Je werkomstandigheden kies je zelf. Voor je statuut heb je als 'werknemer' een hele macht aan bevoordeligende wetten.
Ah ja, gebrek aan levenservaring misschien?
Citaat:
Sorry , hier de grote komen uithangen en niet eens weten waarover het gaat ... Fuck off en kruip in uw kot vol curryworsten
Doe je nou weeral grof.
Oud 27 januari 2004, 06:47   #134
Descartes Jr
Banneling

Standaard

OK, Herr Fritz, ondergetekende zal op uw vriendelijk verzoek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fritz
zijnen bek houden
Oud 27 januari 2004, 19:25   #135
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu weer flodder ???

Zoals u met namen strooit en mensen bekritiseerd ... kijk zelf terug naar uw quote.

En toch was het vonnis een fout !!! 5 gezinnen zitten nu in grote moeilijkheden omdat 1 persoon een foute beslissing nam.
Had u al eens aan die mensen gedacht ? Wie zal er verantwoordelijk gesteld worden als er daar een zelfmoord wordt gepleegd ?? zijn die familieleden nu ook geen sociale zwakkeren ?? En zo ja ..... gaat u hen helpen en steunen ?? Denk eraan , overal waar ze komen zijn ze ongewenst want iedereen heeft naar het nieuws gekeken... En de veroordeelden ?? Waar gaan die werken?? Geen werk , geen geld , geen geld, geen eten... Wie creeert er hier "sociale zwakkeren" ( zoals u ze graag noemt.)

die 5 personen hebben de grootste foutste beslissing van allemaal begaan: pesterij. Ik zeg u eerlijk: ook ik heb door pesterijen maar al te vaak met de idee rondgelopen dat een rustige dood plezieriger is dan een angstig leven. Daar heeft mijn familie, die ik intens liefheb en die mij de meest geborgen thuis hebben geboden die ik mij maar kon wensen, niets mee te maken. Echter die thuis is er niet constant: school, werk, men staat op eigen benen,... Ik heb nog leefredenen echter die mij weerhouden hebben: mijn idealen en mijn muziek.

Deze straf was zeer terecht. Laat het een voorbeeld zijn voor allen die denken een ander te kunnen blijven koeioneren terwijl zelf buiten schot te blijven.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 20:43   #136
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Nu weer flodder ???

die 5 personen hebben de grootste foutste beslissing van allemaal begaan: pesterij. Ik zeg u eerlijk: ook ik heb door pesterijen maar al te vaak met de idee rondgelopen dat een rustige dood plezieriger is dan een angstig leven. Daar heeft mijn familie, die ik intens liefheb en die mij de meest geborgen thuis hebben geboden die ik mij maar kon wensen, niets mee te maken. Echter die thuis is er niet constant: school, werk, men staat op eigen benen,... Ik heb nog leefredenen echter die mij weerhouden hebben: mijn idealen en mijn muziek.

Deze straf was zeer terecht. Laat het een voorbeeld zijn voor allen die denken een ander te kunnen blijven koeioneren terwijl zelf buiten schot te blijven.

Had hij dan geen vrienden? Familie die hem kon opvangen?
Moeten er daar niet meer staan, voor U? Alleen die 5 die het laatst met hem hebben gewerkt!
Want die postbode was reeds op 4 andere plaatsen buitengezet.
Omdat hij niet paste binnen het kader?
Dus, zou er hier iets niets anders spelen.
Zelf een gepeste geweest, Heb leren boksen, en aikido. Gedaan met pesten.
En de hoofdzaak waarom ik, volgens mij gepest werd, (te dik) was ook weg!
Wanneer men het mikpunt is van pesterijen, neemt men best psychologische hulp!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 20:51   #137
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Pesten is een onmenselijke daad, de enige die zulke hulp nodig heeft zijn de pesters. Zij zijn diegenen die hun kracht willen doen gelden op de meest beestige manier.

Vrienden en familie zijn er niet altijd. Zou u uw dagen in een concentratiekamp willen slijten als u elk weekend naar huis mocht?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 21:36   #138
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Pesten is een onmenselijke daad, de enige die zulke hulp nodig heeft zijn de pesters. Zij zijn diegenen die hun kracht willen doen gelden op de meest beestige manier.

Vrienden en familie zijn er niet altijd. Zou u uw dagen in een concentratiekamp willen slijten als u elk weekend naar huis mocht?
Wanneer U gepest wordt op gelijk welke werkvloer, hebt U psychologische hulp nodig!
Wanneer wordt men gepest.
Mijn dochter heeft het syndroom van down.
Ze is tot haat 7 jaar naar een gewone school geweest.
En ze werd niet gepest.
Ik werd gepest omdat ik te dik was. NEEN, ik was zelf niet tevreden met mijn dik zijn. En daardoor ervaarde ik elke verwijzing naar dik , als PESTEN!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 21:46   #139
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Mij lijkt het toch logisch dat men bij de aanwerving van postbodes toch een zekere lichaamsgewicht-quota hanteert. Ik kan men moeilijk voorstellen dat men met zwaarlijvigheid tot een goed rendement komt.

Afin, ik kan me best voorstellen dat men te weinig kandidaten heeft voor deze job om een betere selectieprocedure toe te passen.

Uiteindelijk hadden zijn ouders hem maar consequent moeten bijsturen en hem eerder een job als buschauffeur laten ambiëren
Oud 27 januari 2004, 21:57   #140
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het toch logisch dat men bij de aanwerving van postbodes toch een zekere lichaamsgewicht-quota hanteert. Ik kan men moeilijk voorstellen dat men met zwaarlijvigheid tot een goed rendement komt.
Nee hoor, Herr Fritz is op geen enkel vlak discriminerend !

Hij is uiteraard athletisch gebouwd, met blond bekkend haar, spreekt zuiver arisch Duits en rijdt met een BMW X3 4x4-asfalt.

Spijtig van die 2 gram vlaamse mayonnaise op zijn Beierse schnitsel De weegschaal is immers onverbiddelijk ...

Di-eten mijnheer Frits, di-eten ! Denk aan al degenen die het u in Auschwitz voordeden ! Zij déden het !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be