![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De milde gaven van moeder aarde zijn inderdaad niet oneindig & er zullen verdeelssleutels gevonden moeten worden - maar niet met mensen die gewoon "aan de kant" willen gaan staan. Er zijn genoeg mensen die hulpbehoevend zijn die "niet kunnen" - ik werk er verdomme gratis en voor niks als vrijwilliger tussen ! Mogelijk ben je gehandicapt, maar nog niet gediagnostikeerd ?
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat KOBAF mi bedoelt is, ofwel geef je iedereen gebruiksrecht op gelijkwaardige delen natuur (en vermits dat nooit zal gebeuren...), ofwel compenseer je iedereen voor het ontzeggen van dat gebruiksrecht (wat veel opportuner is.)
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 maart 2007 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
maar vissen blijf ik toch lekker gewoon pakken zonder het te vragen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2007 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() [quote=Chipie;2545607]
Citaat:
En ik hoop en vermoed dat ik lang niet de enige ben. Verleden jaar kon je me niets aansmeren, want ik heb je dat hele jaar genegeerd. Wat ik trouwens met het grootste genoegen nog wel eens zal overdoen. Ik hoop alleen dat het niet nodig blijkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;2546094]
Citaat:
Als U me absoluut wilt blijven stalken... geen enkel probleem. Ik heb immers begrip voor uw situatie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 22 maart 2007 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt er hier nog over " Mijn beste maat,de echte mede armen!!! " geschreven?*kuch*
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nochtans mijn neefje van 9 jaar snapt perfect waarover het gaat ![]() Als je dan toch persé dit voorbeeld letterlijk wilt nemen ... In de visserijsector zijn de visquota net bedoelt opdat ook de kleine visser zijn visrechten kan laten gelden en niet van de visgronden wordt verdreven door drijvende visconservenfabrieken! Of maw de praktische toepassing van J.Locke reeds verwoorde: 'Iedereen heeft recht op toegang tot de natuurlijke hulpbronnen maar niet meer dan wat hijzelf kan bewerken en onder voorwaarde genoeg en van gelijke kwaliteit over te laten voor anderen opdat ook zij maximale invulling kunnen geven aan het eigen leven'. Wat jij voorstaat is goedkeuring van regelrechte slavernij. Want wat is anders een visser van de visgronden verdrijven en hem vervolgens dwingen tot vissen, niet voor zichzelf ditmaal maar tot meerdere glorie en rijkdom van de 'bezitter' van de visgronden?
Laatst gewijzigd door @lpha : 22 maart 2007 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Maar het tanzaniameer is niet meer van de mensen die er al eeuwen en eeuwen rond wonen. Nu vangen ze vissen voor ons, fileren ze netjes en verpakt sturen ze ons onze victoriabaarsfile op - met het loon dat ze verdienen kunnen ze amper de afval vd vis kopen. Met kerst zijn ze heel blij als ze een vissekop hebben kunnen afpakken van de honden van de bezitters van hun natuurlijke hulpbronnen ![]() ![]() ![]() bekijk die film maar eens - darwins nichtmare - het ware gelaat van het kapitalisme
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2007 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zie daar geen problemen in zolang dat de accumulatie niet ten koste gaat van anderen. Trouwens bedoelde hij niet de accumulatie van welvaart? Bovendien is het ongebruikt laten van gecreeerde welvaart pure verspilling en verwerpelijk. Het is daarom veel beter dat men het teveel aan welvaart ruilt met anderen dmv opties op andere en eventueel toekomstige welvaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mijne maat heeft een oplossing gevonden,wat mij erg goed doet. Veel bewondering voor U hoor Kobaf !!!!
![]() |
#134 |
|
![]() ik heb één en ander idd in der minne kunnen regelen
wat wil zeggen dat er geen gedwongen ontruiming komt en ook geen verdere kosten (maar heb wel nog geen andere plek om definitief naartoe te gaan) met dank nogmaals aan iedereen die me heeft geholpen, of heeft willen maar niet kunnen helpen, in het biezonder iedereen die zich zonodig mee wilde komen verzetten tegen gedwongen ontruiming en iedereen die me zonodig tijdelijk onderdak aangeboden heeft. PS vergeet nie wat ik gezegd heb over dat jij jezelf in de eerste plaats moet bewonderen he duveltje - en dat je alleen zo onze en jouw strijd kan helpen - je weet wel ![]() PS2 als ik naar antwerpen ga kom ik zeker wel es af
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2007 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als we degene aan wie we het verkopen willen wijsmaken ![]() dan moeten we dat eerst zelf geloven - dat ons vel iets waard is ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() 't Is Duveltje383 geworden...
![]() Maar beter zo... dat de armen samenwerken ipv tegenwerken... Als Duveltje Kobaf nu aan het werk krijgt, is er al veel opgelost... 'Samen voor werk, maakt ons sterk' zou ik zeggen..; |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() >Psssss 382 hé dom muisje >
![]() |
#140 |
|
![]() veel armen weten niet goed wat zeggen in een rechtzaal enzo
veel middeklassers zouden dat bovendien ook niet weten maar zij komen niet of minder voor die vuren te staan - omdat ze het geld hebben om dat te vermijden of advocaten te betalen. de truuk is jezelf geen zorgen maken over wat je gaat zeggen je moet je enkel op je gevoel van eigenwaarde focussen - da s het enige waar je aan moet denken als je daar staat. als je je niet uit je eigenwaarde laat slaan weet je vanzelf wat je moet zeggen en doen in zo n situaties. kennis is handig maar bijkomstig alles is gelegen in iemands zelfbeeld (het beeld dat je van jezelf hebt ) veel armen heeft men ergens in hun leven wijsgemaakt dat ze niks waard zijn, dat ze verkeerd zijn, tekort schieten enz overal rondom mij zie ik mensen in armoede die ervan overtuigd zijn dat ze niks waard zijn beste vrienden en vriendinnen, lotgenoten ... ik hoef jullie zelfs niet te kennen om je met absolute zekerheid te kunnen zeggen dat het allemaal niet waar is ! of zoek me maar es één mens op de planeet die niks waard is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2007 om 17:19. |
![]() |
![]() |