Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een Vlaamse en een Waalse nationale voetbalploeg komen?
Ja 51 63,75%
Nee 29 36,25%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2007, 21:32   #121
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat geloof ik inderdaad ook. Ik denk echter dat de eerste 2 bewegingen die je vernoemt te klein zullen zijn om iets te kunnen verwezelijken. Daarom zal de 3e beweging, die op dat moment de status quo bewaakt, waarschijnlijk degene zijn die haar doel breikt.
In de veronderstelling dat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, zie ik ook de laatste beweging standhouden. Maar zoals alle andere landen zal ook hier de evolutie plaatsvinden en zullen de discussies over de andere beweging (zijnde een Heel- of Groot-Nederland) op eenzelfde manier gevoerd worden als de discussies heden ten dage.

De Vlaams-nationalisten van vandaag zijn de Belgicisten van later!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 21:32   #122
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kroa Bekijk bericht
Dat is het verschil tegenover nu België.
Dat MOET gesplitst worden.
Er MOET juist NIKS.
Oud 25 maart 2007, 21:34   #123
kroa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Er MOET juist NIKS.
Voor de bubbers & Belgicisten inderdaad niet nee.
Voor de Vlaamsgezinden wel.
kroa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 21:34   #124
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de bubbers & Belgicisten inderdaad niet nee.
Voor de Vlaamsgezinden wel.
Ieder z'n visie daarover.
Oud 25 maart 2007, 21:36   #125
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie rationeel denkt kiest voor het Belgisch voetbal (meer sponsers, meer goeie spelers), mensen die de Vlaamse identiteit belangrijk vinden (vlagjes zwaaien) kiezen voor een Vlaamse ploeg.
wat een absurd argument.... als de grootte dan toch zo belangrijk is dan bent u zeker en vast voor het opdoeken van de belgische onstaat en het herstel van de nederlanden... Of toch weer niet?
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 21:36   #126
kroa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ieder z'n visie daarover.
Zo daarover zijn we het dan toch eens
Ieder heeft recht op zijn eigen mening zolang je er anderen niet te kort mee doet.
kroa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 21:37   #127
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo daarover zijn we het dan toch eens
Ieder heeft recht op zijn eigen mening zolang je er anderen niet te kort mee doet.
Inderdaad.
Oud 25 maart 2007, 21:41   #128
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de veronderstelling dat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, zie ik ook de laatste beweging standhouden. Maar zoals alle andere landen zal ook hier de evolutie plaatsvinden en zullen de discussies over de andere beweging (zijnde een Heel- of Groot-Nederland) op eenzelfde manier gevoerd worden als de discussies heden ten dage.

Dat ook Vlaanderen niet het eeuwig leven beschoren is, is evident. Maar aangezien Vlaanderen vandaag ontegensprekelijk een natie is, zullen de "andere bewegingen" (Groot-Nederland, stadsgewesten, retro-België,...) langetijd marginaal zijn.

Tot op het moment dat de Vlaamse natie ingrijpend geëvolueerd zal zijn, of uiteengevallen zal zijn, of versmolten met andere gebieden,...
Pas dán (en niet vroeger) zal een nieuwe vraag voor staatshervorming zich aandienen.

Aldus mijn tot op heden feilloos gebleken glazen bol...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 21:49   #129
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat ook Vlaanderen niet het eeuwig leven beschoren is, is evident. Maar aangezien Vlaanderen vandaag ontegensprekelijk een natie is, zullen de "andere bewegingen" (Groot-Nederland, stadsgewesten, retro-België,...) langetijd marginaal zijn.
De discussie over Groot-Nederland zal zich vroeger aandienen gezien ze heden ten dage ook al gevoerd wordt.
Citaat:
Aldus mijn tot op heden feilloos gebleken glazen bol...
Leuk he, die glazen bollen!
Oud 25 maart 2007, 22:03   #130
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Die mensen zijn perfect te verstaan, verdorie!
Mja, voor ons wel, misschien is het wel moeilijk voor een Franstalige.
Ik vind dat je wel zelf ook "mooi" moet spreken tegen anderstaligen, dat probeer ik toch.

Citaat:
Maar, bon. Het blijft natuurlijk ronduit hilarisch dat Hans1 werkelijk gelooft dat de dialecten een gevolg zijn van het federalisme.
In 1830 sprak volgens hem iedere boer op z'n veld in de Vlaanders het meest verfijnde Parijse Frans.
In Vlaanderen zijn er wel inderdaad veel dialecten, meer toch dan in Nederland.
Ik vraag me af hoe dat zou zijn moest 1830 nooit gebeurd zijn. Kortom, ik vraag me af in welke mate België daar zelf schuldig aan is.
Oud 25 maart 2007, 22:24   #131
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Kan het Vlaams Belang geen neo-nazi-ploegje oprichten?
Die bestaat al : R.C. Mangain
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:34   #132
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet goed met onze Rode Duivels. De B.U.B. is van mening dat onze voetballers een identiteitscrisis meemaken die gedeeltelijk zijn oorsprong vindt in het overbodig communautair gekrakeel van onze traditionele politici. Nochtans hebben verschillende enquêtes juist uitgewezen dat de overgrote meerderheid van de Belgen (méér dan 90%) België willen behouden en dat een belangrijke minderheid of zelfs een meerderheid van 51% een unitair België wil.

Daarom vindt de B.U.B. het voorstel van de racistische en separatistische partij “Vlaams Belang” om de Rode Duivels te splitsen in een “Vlaamse” en “Waalse” ploeg voorbijgestreefd en contraproductief. Deze neo-nazi-partij wil blijkbaar haar door de feiten achterhaalde ideologie van de ondergang redden. Het is echter de vraag of haar belachelijk voorstel haar niet nog méér kiezers zal doen verliezen aangezien de meeste Vlaams Blok-stemmers niet eens separatisten zijn…

Die twijfelachtige peiling geldt nog altijd als een verkiezingsuitslag van de bub, zie ik.
De schuld van de slechte prestaties ligt bij de Vlaams-nationalisten. Ook daar heeft dat groepje romantische uitgestorvenen zijn tentakels.
En ja hoor de nazis zijn er weer bij.

Citaat:
Eenheidsworst? Door de schuld van flaminganten en wallinganten is het al lang geen eenheid meer !

Kijk eens naar dit filmpje en probeer die West-Vlamingen maar eens te verstaan. Bonne chance.

http://standaard.typepad.com/noordzuid/
Dit is zeker de Voorzitter Himself.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 25 maart 2007 om 22:44.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 06:43   #133
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij ons komt er in het laatste scenario in elk geval geen koning in huis...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 08:42   #134
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
wat een absurd argument.... als de grootte dan toch zo belangrijk is dan bent u zeker en vast voor het opdoeken van de belgische onstaat en het herstel van de nederlanden... Of toch weer niet?
een Heel-Nederlandse ploeg zou inderdaad goed zijn voor ons voetbal. Op het detail na dat er waarschijnlijk geen enkele Belgische speler in de ploeg zou terechtkomen

Dat een Vlaamse ploeg beter zou doen dan de Rode Duivels is onzin imho. Tijdens het WK 2002 met Wilmots en Verheyen werd er wel vechtlust getoond voor de nationale ploeg. Het probleem bij de Rode Duivels is geen gebrek aan nationale trots, eerder een gebrek aan echte leiders en aan vechtersmentaliteit.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 12:19   #135
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar schuilt inderdaad een grote waarheid in. De separatisten van vandaag zullen nadat hun doel bereikt is inderdaad de eenheid proberen te bewaken.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 13:29   #136
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Ik zou een Vlaamse nationale ploeg volgen naar Portugal, nu had ik enkel leedvermaak. De Belgische ploeg leeft niet, amper 200 meereisende fans. De laatste thuis wedstrijd amper 1500 betalenden, de rest uitgenodigd. Bij 2de klassers en zelfs lager zit er meer volk. Ik ben er van overtuigd dat veel Vlaamse voetbal fans zich wel zouden kunnen vinden in een Vlaamse nationale ploeg. Gebeurt ook in in het Verenigd Koninkrijk. Waar Engeland, Wales, Noord-Ierland en Schotland elk een eigen nationale ploeg hebben.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 14:33   #137
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1880 Bekijk bericht
Ik zou een Vlaamse nationale ploeg volgen naar Portugal, nu had ik enkel leedvermaak. De Belgische ploeg leeft niet, amper 200 meereisende fans. De laatste thuis wedstrijd amper 1500 betalenden, de rest uitgenodigd. Bij 2de klassers en zelfs lager zit er meer volk. Ik ben er van overtuigd dat veel Vlaamse voetbal fans zich wel zouden kunnen vinden in een Vlaamse nationale ploeg. Gebeurt ook in in het Verenigd Koninkrijk. Waar Engeland, Wales, Noord-Ierland en Schotland elk een eigen nationale ploeg hebben.
Ik ben een overtuigd Belgicist, maar ik zou ook geen cent willen betalen om zo een zielige ploeg te zien spelen.

Wees gerust, als er weer resultaten zijn zullen de mensen weer komen

Laatst gewijzigd door eniotna : 26 maart 2007 om 14:36.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 15:15   #138
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna Bekijk bericht
Ik ben een overtuigd Belgicist, maar ik zou ook geen cent willen betalen om zo een zielige ploeg te zien spelen.

Wees gerust, als er weer resultaten zijn zullen de mensen weer komen
Dit weerlegt mijn punt niet, als mijn club Antwerp de slechte resultaten weer eens aan het opstapelen is, blijft het volk toch komen. Mensen die naar België gaan kijken, willen een leuk dagje uit met goed voetbal. Als dit er niet is, zullen ze inderdaad wegblijven. Reden hiervoor is dat niemand zich echt verbonden voelt met een Belgische nationale ploeg. Ben eens één keer gaan kijken, een kille en sfeerloze bedoening. De uitsupporters overklassen "de belgen" elke keer (wat sfeer en beleving betreft).
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 15:21   #139
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit weerlegt mijn punt niet, als mijn club Antwerp de slechte resultaten weer eens aan het opstapelen is, blijft het volk toch komen. Mensen die naar België gaan kijken, willen een leuk dagje uit met goed voetbal. Als dit er niet is, zullen ze inderdaad wegblijven. Reden hiervoor is dat niemand zich echt verbonden voelt met een Belgische nationale ploeg. Ben eens één keer gaan kijken, een kille en sfeerloze bedoening. De uitsupporters overklassen "de belgen" elke keer (wat sfeer en beleving betreft).
Voor de match was het geweldig om die Portugezen hun volkslied te zien zingen, heel het stadion zinderde er van.

Gelukkig is dat niet zo bij de "belgen"
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 16:13   #140
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in die landen zit het altijd volle bak hoor, zelfs in Wales en Noord-Ierland

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be