Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2007, 22:24   #121
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik wil daar mee zeggen als de HOND-BAAS relatie goed zit, dat een hond graag van alles doet om Uw te plezieren
Die doen dat gewoon om zichzelf te plezieren hoor.
Oud 29 maart 2007, 14:09   #122
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Die doen dat gewoon om zichzelf te plezieren hoor.
Het is zoiets als kunnen geven,wel een hond wil soms niet liever dan zijn baas plezieren,en ja onrechtreeks doet ieder levend wezen alles voor zichzelve,das onze natuur
Oud 29 maart 2007, 18:17   #123
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zoiets als kunnen geven,wel een hond wil soms niet liever dan zijn baas plezieren,en ja onrechtreeks doet ieder levend wezen alles voor zichzelve,das onze natuur
Kijk maar naar Border Collies. Die léven om te leren, om te luisteren en om te volgen. Maar als je ze teveel vrij laat, worden ze gek. Daarom zei ik: Er zijn specifieke eigenschappen voor elk ras, maar niks wat opvoeding niet volledig kan veranderen.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 18:27   #124
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Kijk maar naar Border Collies. Die léven om te leren, om te luisteren en om te volgen. Maar als je ze teveel vrij laat, worden ze gek. Daarom zei ik: Er zijn specifieke eigenschappen voor elk ras, maar niks wat opvoeding niet volledig kan veranderen.
Maar ook mijn goude Borderke heeft mensen al flink gebeten,dus een hond is een beest dat en beest zal blijven
>Je moet steeds allert blijven met dieren!!!
Oud 29 maart 2007, 19:32   #125
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat honden inzicht hebben in de innerlijke emotionele wereld van de mens. Ze doen gewoon iets en kijken wat het effect is. Als het effect leuk is (baasje lief voor mij / leuke gevoelens bij mezelf) dan zullen ze dat gedrag herhalen, als het effect niet leuk is (baasje doet onaangename dingen met mij / vervelende gevoelens bij mezelf) dan zullen ze dat gedragen minder of niet meer stellen.

Neem de proef op de som en negeer elk gedrag van je hond dat jij leuk vindt. Hij zal je niet lang meer plezieren hoor.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 maart 2007 om 19:32.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:19   #126
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat honden inzicht hebben in de innerlijke emotionele wereld van de mens. Ze doen gewoon iets en kijken wat het effect is. Als het effect leuk is (baasje lief voor mij / leuke gevoelens bij mezelf) dan zullen ze dat gedrag herhalen, als het effect niet leuk is (baasje doet onaangename dingen met mij / vervelende gevoelens bij mezelf) dan zullen ze dat gedragen minder of niet meer stellen.

Neem de proef op de som en negeer elk gedrag van je hond dat jij leuk vindt. Hij zal je niet lang meer plezieren hoor.
Klopt inderdaad...eigenlijk kunnen we honden vergelijken met kleine kinderen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:22   #127
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Klopt inderdaad...eigenlijk kunnen we honden vergelijken met kleine kinderen.
Met dat verschil dat kleine kinderen (behalve dan heel kleine kinderen) wel een inzicht kunnen hebben in de innerlijke beleefwerld van anderen.

Als je je teen stoot gaat een hond echt niet denken "auw, dat moet pijn doen".
Oud 29 maart 2007, 20:26   #128
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat kleine kinderen (behalve dan heel kleine kinderen) wel een inzicht kunnen hebben in de innerlijke beleefwerld van anderen.

Als je je teen stoot gaat een hond echt niet denken "auw, dat moet pijn doen".
Honden kunnen wel menselijke emoties aanvoelen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:37   #129
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
ik ben heel erg geïnteresseerd in de evidentie daarvoor, want tot nu toe heb ik die nog niet gevonden.
Oud 29 maart 2007, 20:38   #130
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enig wetenschappelijk bewijs hiervoor?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:52   #131
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben heel erg geïnteresseerd in de evidentie daarvoor, want tot nu toe heb ik die nog niet gevonden.
Ik heb vorig jaar een maand met zes border collies gewerkt op een schapenboerderij. Die honden speelden constant met elkaar, enkel de twee oude kwamen wel eens bij je in de buurt liggen. Als je schof had dan waren ze daar allemaal natuurlijk. Nu was de teef van de boereknecht loops (en opgesloten op het erf) en dus was het zelfs moeilijk om ze aan het werk te krijgen. Ik moest wel tien keer roepen en fluiten voor ze allemaal kwamen. Nu was ik de schapenschuur aan het verbouwen en het zat al een hele dag niet mee, de honden waren ergens rond de ren van de teef aan het spelen de andere kant van het erf (700-800 meter verder) . Ik zag het daar niet meer zitten en kroop onder de schapenschuur . Nog geen minuut later lagen alle zes die honden rond me met hun koppen op hun poten naar me te kijken en die hebben daar allemaal tien minuten gelegen tot ik zelf ben opgestaan. Nu denk ik er nog steeds het mijne van als mensen honden menselijke gevoelens toeschrijven en dergelijke maar wat ik toen gebeurde was geen toeval. Voor de teef loops was gebeurde het wel dat 1 of 2 honden hun spel staakten als je ergens heen ging. Maar sinds de teef loops was niet en alle zes de honden tegelijk zonder geroep of gefluit op me afkomen was nog nooit gebeurd. Ze hebben steeds meer interesse voor elkaar en luisteren enkel maar omdat ze afgericht zijn. Honden voelen het lijden van een mens aan en willen troost geven.

Niet echt wetenschappelijke bewijs natuurlijk.

Laatst gewijzigd door skaldis : 29 maart 2007 om 20:53.
Oud 29 maart 2007, 20:57   #132
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien vonden ze gewoon dat je je raar gedroeg.
Soit, niet echt wetenschappelijk helaas, en de wetenschappelijke dinges die ik daar al over gelezen heb zeggen helaas vooral dat honden geen empathie of theory of mind kennen...
Oud 29 maart 2007, 21:01   #133
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien vonden ze gewoon dat je je raar gedroeg.
Soit, niet echt wetenschappelijk helaas, en de wetenschappelijke dinges die ik daar al over gelezen heb zeggen helaas vooral dat honden geen empathie of theory of mind kennen...
Hmm kan wel zijn. Ik heb er ook geen verklaring voor. Ik was inderdaad nog nooit onder de schuur gekropen. Ik geloof liever ook niet fabeltjes. Het deed me toen wel deugd.
Oud 29 maart 2007, 21:25   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm kan wel zijn. Ik heb er ook geen verklaring voor. Ik was inderdaad nog nooit onder de schuur gekropen. Ik geloof liever ook niet fabeltjes. Het deed me toen wel deugd.
Dat het deugd doet kan ik begrijpen. Daarom zien we honden zo vaak als onze beste vriend. Hond en mens passen dikwijls goed bij elkaar, omdat we beiden dingen doen die de ander graag heeft.

Ik heb dikwijls het gevoel gehad dat mijn hond me begreep en kon aanvoelen wat ik voelde, maar ik vermoed dat hij zich enkel op uiterlijke kenmerken baseert om na te gaan hoe de situatie precies is om te weten hoe hij zich moest gedragen.
Soms dacht ik ook dat ik kon zien wat hij voelde, trouwens, maar wellicht zag ik ook maar wat ik wou zien
Oud 5 april 2007, 18:26   #135
J_oK
Vreemdeling

J_oK's schermafbeelding

Standaard

Hey,
Ik ben nieuw op dit forum en wil hier wel effe op reageren

Ik zelf heb ook twee honden een grote(duitse dog) en een redelijk kleine (grote tussen pittbull en labrador)
en ik vind toch wel dat er in de buurt waar ik ermee ga wandelen wil ik toch ook wel dat er een bepaalde 'schrik' zit bij de mensen die ik tegenkom want het zou niet de eerste hond zijn die bijmekaar wordt geslagen,ik merk ook dat er veel moslims van gaan lopen,maarja...En ik zou ook nog snel willen reageren op die 'noord-afrikaanse haantjes'ofzo iets.Ik zelf ben een kleurling(half nigeriaan,half belg,ben in belgië geboren en opgevoed naar belgische waarden en normen)

Ik wil later ook wel een pittbull of american bulldog,en ik wil ze niet voor men imago,hun verleden als vechthond,ik zie honden met een imposant en dominant uiterlijk graag.

Ik ben ook al aangesproken geweest om te vragen de honden te laten vechten (door een allochtoon als da uitmaakt) ik vond het ronduit belachelijk dat iemand zen hond gebruikt voor zoiets.

Ik heb al redelijk veel ervaring met honden,en honden schatten soms wel de situatie verkeerd in voorbeeld:Ik had toen ik 5 jaar was een Sint bernard hij was in de tijd men beste vriend en ik had op een keer men arm rond de hond terwijl hij lag,en een vriend van men broer kwam naar me hij ging weggaan en gaf me nog snel een vriendelijk schouder klopje,dat verstond de hond fout en sprong recht en wou hem bijten maar sinds ik rond de hond hing sleurde hij mij naar boven en beet me in het hoofd terwijl het voor de andere bestemd was toch bleef hij mijn 'beste vriend'.

Ik was toen 5 en ik snapte waarom,en hoe het gebeurde omdat ze me al leerde omgaan me honden en hun lichaamstaal te begrijpen,wat ik ook een belangrijke taak van de ouders vind, en elke hond hoe slecht opgevoed ook,is betrouwbaar,zolang je zijn lichaamstaal begrijpt en weet hoe omtegaan met een angstige/agressieve hond,dat wil ik later misschien mijn werk van maken bijvoorbeeld in een hondenschool of een asiel open doen,...

Ik ben nu 14 jaar
greets Jonah
J_oK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:02   #136
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J_oK Bekijk bericht
Hey,
Ik ben nieuw op dit forum en wil hier wel effe op reageren

Ik zelf heb ook twee honden een grote(duitse dog) en een redelijk kleine (grote tussen pittbull en labrador)
en ik vind toch wel dat er in de buurt waar ik ermee ga wandelen wil ik toch ook wel dat er een bepaalde 'schrik' zit bij de mensen die ik tegenkom want het zou niet de eerste hond zijn die bijmekaar wordt geslagen,ik merk ook dat er veel moslims van gaan lopen,maarja...En ik zou ook nog snel willen reageren op die 'noord-afrikaanse haantjes'ofzo iets.Ik zelf ben een kleurling(half nigeriaan,half belg,ben in belgië geboren en opgevoed naar belgische waarden en normen)

Ik wil later ook wel een pittbull of american bulldog,en ik wil ze niet voor men imago,hun verleden als vechthond,ik zie honden met een imposant en dominant uiterlijk graag.

Ik ben ook al aangesproken geweest om te vragen de honden te laten vechten (door een allochtoon als da uitmaakt) ik vond het ronduit belachelijk dat iemand zen hond gebruikt voor zoiets.

Ik heb al redelijk veel ervaring met honden,en honden schatten soms wel de situatie verkeerd in voorbeeld:Ik had toen ik 5 jaar was een Sint bernard hij was in de tijd men beste vriend en ik had op een keer men arm rond de hond terwijl hij lag,en een vriend van men broer kwam naar me hij ging weggaan en gaf me nog snel een vriendelijk schouder klopje,dat verstond de hond fout en sprong recht en wou hem bijten maar sinds ik rond de hond hing sleurde hij mij naar boven en beet me in het hoofd terwijl het voor de andere bestemd was toch bleef hij mijn 'beste vriend'.

Ik was toen 5 en ik snapte waarom,en hoe het gebeurde omdat ze me al leerde omgaan me honden en hun lichaamstaal te begrijpen,wat ik ook een belangrijke taak van de ouders vind, en elke hond hoe slecht opgevoed ook,is betrouwbaar,zolang je zijn lichaamstaal begrijpt en weet hoe omtegaan met een angstige/agressieve hond,dat wil ik later misschien mijn werk van maken bijvoorbeeld in een hondenschool of een asiel open doen,...

Ik ben nu 14 jaar
greets Jonah
Perfecte illustratie van hoe er veel ongelukken met honden gebeuren, omdat ze nu toevallig geen mensen zijn, maar met deze houding van iemand van deze leeftijd, is er hoop voor de toekomst.

Och, ik was ook 5 jaar toen een klein hondje mijn vingers open beet en dat is ook mijn beste vriend geworden.
Oud 8 april 2007, 13:19   #137
J_oK
Vreemdeling

J_oK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Perfecte illustratie van hoe er veel ongelukken met honden gebeuren, omdat ze nu toevallig geen mensen zijn, maar met deze houding van iemand van deze leeftijd, is er hoop voor de toekomst.
Thanks,is wel tof om te horen,misschien vergeven we wel wat snel rond de leeftijd van vijf.
J_oK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 13:40   #138
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zowel in Antwerpen als in Nederland zijn er deze week incidenten geweest met pibulls die een ander hondje hadden doodgebeten en daarna mensen verwonden.
Die pitbull uit Antwerpen is in beslag genomen en die in Nederland is door de politie doodgeschoten.
Eerder viel een losgebroken pitbull schoolkinderen aan, gelukkig kon ook daar een politieman ingrijpen.
Wordt het niet hoog tijd dat zulke monsters verboden worden?
In NL zijn pitbulls, maar staffords niet.
Door met stambomen te knoeien lopen er toch nog genoeg van k*tbeesten rond.
Alle pitbulls en rotweillers -> afmaken.
Daarna kweekverbod.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 15:34   #139
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Alle pitbulls en rotweillers -> afmaken.
Daarna kweekverbod.
Duidelijk iemand die niks van honden kent.
Oud 8 april 2007, 15:41   #140
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Duidelijk iemand die niks van honden kent.
Rottweilers zijn een miskweek. Zonder professionele opleiding worden die beesten automatisch moordmachines, dit itt tot andere honden. Ik ken genoeg van honden om dat te weten
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be