![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op vlak van levenswijze, cultuur en gedrag hebben de Vlamingen zeer weinig gemeen met de Walen!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() Ik heb het ooit eens ergens gelezen lang geleden (lang geleden) en het is mij altijd bijgebleven
![]() Ik persoonlijk voel mij wel in het buitenland eenmaal in Nederland: het accent, het gedrag van de plaatselijke bevolking, de overheersende cultuur, de architectuur ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen de Noord-Nederlandse en de Zuid-Nederlandse of Vlaamse eigenheid raadpleeg deze verwijzing: (kijk onder de tussenhoofding "Volksaard") http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/cultuur.htm Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 14 april 2007 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() Bedankt voor de link
Er zijn wel nog Nederlanders waarmee ik mij verwant voel en da zijn de Zeeuws-Vlamingen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens de tongvallen van Zeeuws-Vlaanderen tonen overeenkomsten met West-Vlaamse tongvallen. In het west van Zeeuws-Vlaanderen worden zelfs West-Vlaamse tongvallen gesproken! Meer inlichtingen over de Zeeuws-Vlaamse tongvallen raadpleeg deze verwijzing, kijk onder Zeeland: http://www.dbnl.org/tekst/wink007alge02/index.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() en wat ze in Hulst spreken toont ook veel overeenkomsten met het dialect van het Oost-Vlaamse Waasland
![]() Jammer dat Zeeuws-Vlaanderen van Nederland is (had liever dat het Staatse Leger dat niet veroverd had) Geschiedkundig en geografisch gezien hoort Zeeuws-Vlaanderen bij ons vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind dat U geen vijandiheid moet zaaien bij onze Noord-Nederlandse vrienden door onder andere Zeeuws-Vlaanderen bij België te voegen en dat al reeds gelukkig verworpen wegenviljet (hoe het stom leenwoord ook geschreven mag worden!) U zou beter de Walen en te Fransen pesten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() ![]() Geef toe geen zicht .. (het groen stukje is Zeeuws-Vlaanderen) De meeste Nederlanders weten ook wel dat Zeeuws-Vlaanderen meer met ons gemeen heeft ... alle gebieden dat het graafschap Vlaanderen verloren heeft (Zeeuws- en Frans-Vlaanderen) terugwinnen krijgt van mij de hoogste prioriteit.
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 14 april 2007 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is goed voor te weten dat U voor "Frans-Vlaanderen bij de rest van Vlaanderen" bent. Maar Vlaanderen heeft nog meer grond moeten prijs geven en niet aan onze Noord-Nederlandse vrienden maar onze opgedrongen Gallische buren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Bekijk dat eens! ![]() Ik wil U niet beledigingen maar voor alle zekerheid een paar vertalingen: La frontière linguistique= de taalgrens VII=7 Leie (Lys) Schelde (Escaut) Kwinte (Canche) Zomme (Somme) Sint-Winoksbergen (Bergues) Diksmuide Godverdomme!!!! Sint-Omaars (St-Omer) Bonen / Beunen (Boulogne) Sint-Wulmaars (Samer) Terwaan/Terenburg (Thérouanne) Atrecht (Arras) Sint-Joost (St-Josse) Sint-Rikiers (St-Riquier) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde denk ik niet dat je moet foefelen met de grenzen, dat gaat alleen meer problemen geven.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja het is wel jammer da Limburg tot op heden verdeeld is tussen en Belgie en Nederland ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als wij Brabant van jullie krijgen ,dan krijgen jullie van ons Zeeuws Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() Antwerpen wou toen de Nederlanden uiteenvielen liefst bij Nederland blijven, maar de Fransen wilden natuurlijk niet dat Nederland 2 belangrijke havens in één land had, vandaar dat Antwerpen nu tot Vlaanderen hoort. Ik denk dat de Antwerpenaren zich wel volwaardige Vlamingen voelen.
Wat dachten jullie van Belgisch Limburg in ruil voor Zeeuws-Vlaanderen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Van een idiote uitspraak gesproken! Wij zijn verdomme één volk. Mag ik je trouwens eens vragen of die Vlaamse Leeuw in je avatar een grap is?
|
![]() |
![]() |