Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2007, 22:29   #121
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik heb me nog nooit minder vrij gevoeld door dingen op kosten van anderen te krijgen.
Het komt er op neer dat jij en ik uiteindelijk ook die anderen zijn.

De staat is de grote illusie dat iedereen op kosten van iemand anders kan leven, om Bastiat 'n beetje te parafraseren.
Oud 16 april 2007, 00:33   #122
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard Op naar de overwinning!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Vlaams belang is de enige partij die écht tegen de PS is. Ik ben die corrupte dictators van de PS kotsbeu. Wat mij betreft moet België weg en moet de multicul weg. En er is maar één partij die dat ook wilt. De NVA is pro multicul en werkt samen met de CD&V. En zolang dat die Walen op de PS blijven stemmen, zal een volgende ronde staatshervorming helemaal niets oplossen.
Wil de volgende generatie een toekomst hebben hier in dit land, dan gaat men moeten puin ruimen.
Voila sie meiske dat heb jij mooi verwoord! Hoofdreden blijft het onafhankelijk Vlaanderen gevolgd door de multikul. Ethisch mag voor mij abortus of euthanasie maar het is geen obstakel. Natuurlijk ben je verplicht een stem uit te brengen omdat het stemplicht is in België dus je stemt voor een programma waarbij geen enkel mens zich tot elke regel die in dat programma staat, zich kan vinden. Daarom moet je naar de core business kijken.
In die core business kan ik me vinden.
Natuurlijk heeft rechts vele onderdelen, ook ik ben meer voor het solidaire aspect maar dan louter voor het eigen volk ipv neo liberale maatregelen voor eigen volk.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 04:10   #123
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik ben nogal gehecht aan persoonlijke vrijheid en dat soort dingen. Maar zoiets staat haaks op partijprogramma's, met hun "stem op ons en je krijgt dit en dat op kosten van anderen". Dat wordt dus ongeldig stemmen.
overigens, na VW-Vorst zal het jou onmogelijk zijn om nog de liberale mythe hoog te houden van een contract dat vrijwillig wordt afgesloten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 04:11   #124
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het komt er op neer dat jij en ik uiteindelijk ook die anderen zijn.

De staat is de grote illusie dat iedereen op kosten van iemand anders kan leven, om Bastiat 'n beetje te parafraseren.
illusie die ik absoluut niet koester. Moet duidelijk ,iets van de liberalen zijn, die gezwoon zijn van iemand anders zijn insppanningen te leven.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 07:32   #125
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was dan wel volledig geldig in de ondertussen ten ziele gegane communistische systemen. Maar is in een neo-communistisch land als Belgie, toch ook van toepassing.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 07:59   #126
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Bedoeling is om iedereen de kans te geven zijn diepste motivaties wat betreft stemkeuze neer te typen. Verder ook graag aangeven met welke punten je niet akkoord gaat in je partijprogramma.

Op 10 juni stem ik Vlaams Belang, hoewel ik me in enkele zaken niet kan terugvinden. Ik ben niet gekant tegen het homohuwelijk, ben anti-religieus, pro-euthanasie, economisch bijzonder liberaal, wil werkloosheidssteun in de tijd schrappen en heb niets tegen een beetje multicultuur (zolang het niet opgedrongen wordt).

Mijn reden? Omdat de Belgische maatschappij meer en meer afglijdt naar een dictatuur en een apartheidsregime schaapt die uit valse schaamte privileges toekent aan bepaalde minderheidsgroepen. Minderheidsgroepen die voor het minste geringste klacht indienen wanneer er eens een hard woordje valt. Tegenwoordig behoort bijna iedereen tot een minderheid. In Nederland willen religieuze kloothommels zelfs reclameborden met een mooie vrouw in bikini verbieden. Indien je een Vlaming in elkaar timmert, kun je een celstraf krijgen. Indien je een allochtoon in elkaar timmert, kun je naast een celstraf ook een boete wegens racisme ontvangen. Begrijpen wie het kan. De traditionele politici wakkeren op die manier het racisme aan. Verder de rituele slachtingen. Als dierenvriend grijpt het me aan. Wie hier komt, moet zich aan de wet houden. Uitzonderingen worden gemaakt omwille van rituele redenen. Een verbod zou er meteen moeten komen. Waar zit Magda Demeyer van de SP.A trouwens? Verbieden die religieuze rotzooi, we zijn het jaar 2007. Dieren moeten niet extra lijden omwille van een bende paranoïde religieuze moslims en joden. Hetzelfde zou ik evenwel zeggen wanneer men dierenmishandeling zou toelaten uit oervlaamse of katholieke overtuiging.
Verder ben ik een republikeinse separatist. Een nationalist wil ik me niet noemen. Vlaanderen vind ik te lelijk. Te volgebouwd, te weinig open ruimte,… .Vendelzwaaien is al helemaal niet aan mij besteed.

Misschien wordt het met het VB qua vrije meningsuiting wel erger. Dan stem ik ze wel weg. Mijn statement heb ik intussen gemaakt.

Op JMDD wil ik overigens niet stemmen. Hij is een handig middel in de handen van de paarse regering en dat onzalig Vlaamse kartel om stemmen uit de handen van het Belang te halen. Door die onnozele kiesdrempel heeft hij overigens weinig kans om het te halen. Verder is hij als persoon iets te machtsgeil.
Ik stem Vlaams Belang, omdat ik het eens ben met hun programmapunten - ik heb echter niets tegen een homohuwelijk, maar ik ben zeer zeker tegen adoptie door deze personen - en omdat het de enige Vlaamse-nationale partij is. Het is trouwens ook alleen VB die, na de onafhankelijkheid, Vlaanderen weer leefbaar kan maken, al is er nog veel werk aan de winkel. Maar je weet ook dat de puinhoop die anderen hebben gemaakt, niet in een dag kan worden hersteld.
VB is trouwens ook nog de enige partij die houdt aan de traditionele waarden van het leven, iets die de andere partijen volledig aan het vernietigen zijn. Als ze zo verder gaan, verliezen we onze entiteit en dat is zeker niet de bedoeling.
Verder ben ik het ermee eens dat de immigratie aan banden moet worden gelegd.
Oud 16 april 2007, 08:43   #127
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het Vlaams Belang krijgt mijn stem en dat al verscheidene verkiezingen die achter ons liggen.
Waarom ben ik zo’n trouwe kiezer? Wel ik heb verschillende redenen om dit te doen!
Het Cordon Sanitaire is uiterst ondemocratisch en gooit de krachtverhoudingen totaal overhoop, dus mijn stem erbij en niet te vergeten de nieuwe stemmers erbij zal er ongetwijfeld toe bijdragen dat coalities vormen steeds moeilijker zal worden! En op den duur dit particratisch onding zal uitschakelen!

Onze huidige politiekers aan de macht, moet eens duidelijk gemaakt worden dat tolerantie niet hetzelfde is als buigen voor de vijfde colonne van de moslims die hier dagelijks komen binnengewaaid, uiteraard als werkloze hier ronddolen en op kosten van het OCMW, van de belastingbetaler, komen profiteren van onze welvaart. Dus die allochtonen krijgen het recht van OCMW steun zomaar toegeworpen wat een autochtoon niet krijgt, want die moeten daadwerkelijk kunnen bewijzen dat ze steun nodig hebben en worden meestal zonder steun doorgestuurd!

Het is een feit dat vele vreemdelingen (meestal moslims) zich niet willen integreren in onze samenleving en waar de politiekers de ogen voor sluiten en niet willen ingrijpen in deze situatie, hetgeen uiteindelijk moet leiden tot méér agressiviteit, criminaliteit en oplopende racisme uitingen. Vreemdelingen moeten zich aanpassen of moeten het land worden uitgezet, een andere oplossing is er niet, willen we Vlaanderen behouden voor de autochtonen.

And last but not least, de criminaliteit aanpak in ons land en de gerechtelijke uitspraken zijn véél en véél te zwak. Met deze aanpak verergert alleen maar de situatie en geeft men de criminelen de indruk dat ze beschermd worden en dat ze dus rustig verder kunnen doorgaan met hun crimineel gedrag. Aldus creeert men geen afschrikkingbeleid tegen criminele bendes die ons landje dag in dag uit hier rondzwerven op zoek naar…
En hier heeft Debie goed werk geleverd in Antwerpen, door z’n kordate aanpak van de criminelen die er rondzworven op het Falcon Plein bv en sommige wijken terug meer veiligheid gaf

Om bovenstaande redenen en nog méér redenen die ik kan aanhalen, stem ik resoluut voor het Vlaams Belang!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 20:25   #128
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
overigens, na VW-Vorst zal het jou onmogelijk zijn om nog de liberale mythe hoog te houden van een contract dat vrijwillig wordt afgesloten.
Nog een maand of zes, en iedereen is VW vergeten, alhoewel, als je er een jaar of twintig of vijfentwintig gewerkt hebt, en nadien op prepensioen kan, dan kan je wel je een beetje een slachtoffer voelen, zo een beetje masochistisch , eigenlijk.
Kapitalisme stinkt, maar wat een heerlijke geur.
Oud 16 april 2007, 21:03   #129
Marlboro
Banneling

Standaard

Verhofstadthater & another brick;ik ben met geen enkele partij 100% akkoord.Fdw is net zoals mij bv voor de doodstraf maar het vb is er tegen.
Maar dan kijk ik:welke partij ligt het dichtste bij mijn ding en dan kies ik resoluut voor vlaams belang.

Ik ben tegen het homohuwelijk en nog veel meer tegen adoptie.
Ik ben evenzeer voor een harde aanpak van de criminaliteit,de andere partijen doen daar nauwelijks iets aan,veel zeggen tot na de verkiezingen,dan helemaal niets.Het is zover gekomen dat vele mensen zelfs geen aangifte meer doen als bv hun autoradio is gestolen of vooral hun fiets ect....
Ook mensen die hier niet thuis horen terug sturen naar land van herkomst.
Vlaanderen onafhankelijk natuurlijk.
We zijn idd ook de enige partij die tegen de ps is en die echt tegen de walen durft ingaan.
Het vb is de enige echte vlaams gezinde partij.Nv-a zijn een bendeke meelopers en moeten het gat lekken van cd&v en mooi luisteren.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be