![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2007 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() System,
Ik stop écht met deze totaal zinloze discussie. Ik weet niet meer hoe ik je het verschil tussen "geloven" en "weten" nog anders kan uitgelegd krijgen. Misschien dat anderen zich geroepen voelen... Is het onvermogen of onwil? Mij kan het echt niet meer schelen, hoor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan ligt u perfect in de lijn van het denken van Tertullianus: credo quia absurdum. Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2007 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() Een besluit dat je trekt op basis van je onkunde (of je onwil) om "geloven" van "weten" te onderscheiden. Een beperking van jouw kant dus, en dus per definitie een besluit van (zeer) beperkte geldigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Niet mijn onwil, mijn onkunde wellicht. U, en u alleen, kunt de graad van geldigheid bepalen, ik geef het toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alléén ikzelf kan de graad van geldigheid bepalen nopens elke conclusie van anderen over de wijze waarop ikzélf de Bijbel benader. Het weze duidelijk dat ik me in jouw conclusie in het geheel niét herken. Sans rancune, overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |