![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is je leeftijd? | |||
ik ben belgicist en -20 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,80% |
ik ben belgicist en tussen 20-30 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,86% |
ik ben belgicist en tussen 30-50 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,80% |
ik ben belgicist en 50+ |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,80% |
ik ben separatist en -20 |
![]() ![]() ![]() |
12 | 15,19% |
ik ben separatist en 20-30 |
![]() ![]() ![]() |
30 | 37,97% |
ik ben separatist en 30-50 |
![]() ![]() ![]() |
16 | 20,25% |
ik ben separatist en 50+ |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Dat moet wel, anders zou ik me er niet goed bij voelen. ![]() 2) Ik durf wel brutaal zijn als dat nodig en nuttig zou blijken, maar ik zal zelf nooit als eerste het initiatief tot geweld nemen. Ik vind dat 'beneden mijn stand', ahum. Er bestaan geweldloze verdedigingstechnieken, die het mij mogelijk maken niet als 'doetje' door het leven te moeten stappen. Mijn pacifistische houding is niet alleen door het soefisme en het boeddhisme geïnspireerd, maar ook door Jezus Christus, Franciscus van Assisi, Leo Tolstoj, Peter Kropotkin, de Frontbeweging, de Quakers en anderen. Ik heb een erg diepgaande hekel aan geweld, zowel het 'spontane' als het georganiseerde, en ik hoop dat dat niet meer verandert. Dat nogal wat anarchisten er wat dit betreft een radikaal andere visie op nahouden (en waar raken anarchisten het wèl over eens, hé) vind ik spijtig en soms ook wel gênant, maar ik voel me er niet door geroepen mijn 'anarchisme' daarvoor op te geven. Ik heb namelijk ook een erg diepgaande hekel aan 'leiders' en 'overheden', zelfs als het om 'goedmenende' en 'welwillende' zou gaan, waar ik zéér wantrouwig tegenover sta. ("Power corrupts", nietwaar?) Daarom mag je mij gerust een 'Uilenspiegeliaan' noemen. 3) Waarvoor dank, en ik betaal jou dan ook 'met gelijke munt' terug, hé! Vriendelijke groet, djimi Laatst gewijzigd door djimi : 2 mei 2007 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt er wel echt op of wij helemaal niet kunnen ruziemaken!
Laatst gewijzigd door luc broes : 2 mei 2007 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Daarnet heette het nog 'pacifisten', dat vond ik toch heel wat mooier klinken...
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je al moet kiezen tussen belgicisme en separatisme, dan heb je toch wel een hokjeshoogtepunt getroffen.
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Binnenkort zal het zo zijn, nu is het nog altijd belang tegen de rest, maar daar gaat verandering in komen ik voel het...!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... stab gaf reeds de aanzet in een vorig bericht.
![]()
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Ik maak bij voorkeur met niemand ruzie. Maar ja, ik ben dan ook geen anarcho-'pacifist' Laatst gewijzigd door luc broes : 3 mei 2007 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() Separatist -20.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 22 jarige separatist
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Burger
|
![]() Separatist - 23 jaar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 32 en separatist.
Toch interessante steekproef Bij de 50+ ers is 57% separatist Tssn 30 en 50 91% tssn 20 en 30 81% -20 ook 81% Het lijkt wel te bevestigen dat aanhangers van Belgique nog vooral onder ouderen gezocht moeten worden en dat er nauwelijks nog jongeren zijn die heil in Belgique zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om een kleine niet representatieve steekproef, maar ik kan me wel inbeelden dat het # het hoogst ligt in de leeftijdsgroep die belgique betaalt en dat is vnl de categorie 30-50. Ik vind dat minstens even plausibel als een 'daling'. Daarnaast is er natuurlijk ook de invloed van 'nieuwe belgen' die het grootst zal zijn in de jongste groepen en wiens loyaliteit wordt afgekocht met de sociale zekerheid. En zelfs als het zou dalen zitten we nog boven de 80% ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() -20 & separatist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel! Het merendeel van de Nederlanders laat het koud. Zij zien in de eerste plaats België niet barsten, ten tweede kunnen ze zich een Groot-Nederland zeer moeilijk voorstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ben ik? Ik ben -20, en irredentist.
![]() |
![]() |
![]() |