![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg maar gewoon "lombas" hoor, die hoofdletter hoeft niet.
![]() Nu, want dat citaat betreft, het is een uitstekend staaltje van hoe je zaken interpreteert of voordoet ze zo te interpreteren voor je eigen goed. Wat de Hertog zegt, is niet dat als je niet voor samenwerking bent met Nederland, je een Hollanderhater bent. Er staat dat Hollanderhaat an sich een product is van wat het Belgisch establishment heeft gepropagandeerd. Dat lijkt me een plausibele stelling hoewel ik zaken zoals "per definitie" niet zo graag gebruik, dat is tevens mijn kritiek op die uitspraak.
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Dat is ook wat ik denk daarom dat ik er ook commentaar op had...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Normaal gesproken zou ik daar ook voor kiezen. Het probleem is echter dat het gedrag van de Belgen Nederland ook echt schade berokkend. Zo wordt het Nederlandse bedrijfsleven enorm dwars gezeten, tot aan het koninklijk huis aan toe. Dit terwijl de Fransen geruisloos driekwart van de Belgische economie kunnen overnemen, inclusief cruciale sectoren zoals de elecktriciteitsvoorziening. En dit is maar een van de vele voorbeelden. Ook in de internationale politiek proberen ze ons regelmatig dwars te zitten. Het wordt hoog tijd dat Nederland zich eens gaat wapenen tegen deze vijandigheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ok, het is waar dat Hollanders in het algemeen hier niet altijd zo geliefd zijn, maar ik hoor ook vaak Duitsers "scheiss Höllander" zeggen ... Bij beide buurlanden van Nederland merk ik soms Hollanderhaat, ligt het misschien aan jullie? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste dwarsbomen in dit alles zijn Calvijn en Farnese.
![]() |
![]() |
#127 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Belgen", qu'est-ce que c'est?
Laatst gewijzigd door lombas : 4 mei 2007 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Je draait het om. Eerst begin je met je haatproza en dan vind je het gek als mensen daarop reageren. ''Per definitie'' was inderdaad eenzijdig maar een reactie op jouw acties. Het gaat er niet om of je wel of niet wilt samenwerken of dat je nederlanders al dan niet aardig vindt. Ik baal van jouw: ''ik zie jou liever dood dan mijn niet bestaande vriendin'', ''vlaamse volksverrader'' en ''dopper'' tegen mensen die wel willen samenwerken. Een beetje beschaafd discussieren is aan jou blijkbaar niet besteed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het wordt precies even wat bitsig...
Natuurlijk verkopen 'de Belgen' hun bedrijven liever aan de Fransen dan aan de Nederlanders. Want die Belgen - Fransdollen - kunnen dan beloond worden door le Roi met een lintje, of beter een heuse titel. Wat belet jullie om vanuit Nederland, eventueel zelfs Het Hof, iets soortgelijks te beginnen? Staatsgrenzen misschien, maar dat maakt weinig uit, of ga je nu beweren dat jullie niet sluw genoeg zijn om daar iets op te vinden? Jullie zijn bijna net zo braaf als de Vlamingen ![]() Laatst gewijzigd door Burry : 4 mei 2007 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() Deze stelling lijkt me voorbarig en beperkend. Tijd zal moeten leren welke staatsstructuur de beste blijkt voor de Lage Landen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Of mss zijn ze luidruchtiger... ![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Eens weggevallen, konden ze niet snel genoeg bij elkaar zijn.
![]() |
![]() |
#138 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom zal ik in een zelfstandig Onafhankelijk Vlaanderen ook pleiten voor een minister van de Haven, ipv de schepenen van de Haven. Het is het hart van ons land, en een beetje te belangrijk om aan een schepen (soort wethouder) over te laten. Het "Havengebied" dient dan ook alszodanig uitgebreid te worden. (Gent-Zelzate (-Terneuzen) zit er ook nog tussen he) En komt die tweede maasvlakte er niet sneller dan de ijzeren Rijn? En dan de UItdieping? Nederlands protectionisme van eigen Haven noemen we zoiets hier... Citaat:
RAAR dat volgende vraag NOOIT beantwoord wordt door jullie: Willen jullie deel uitmaken van GROOT-Vlaanderen? Wel jullie aversie ervoor, is de onze voor GROOT-nederland.
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog eens: Oostenrijk en Duitsland zullen ook nooit één staat worden. Vlaanderen en Nederland ook niet. Jullie hebben gewoon bang dat we jullie zullen overvleugelen. Vlaanderen maakt het waar, ondanks de remmen van het zuiden. Wij dragen bijna de ganse economie. Waar hebben jullie zo een verliespostje? En WIJ hebben géén gas he... VLAANDEREN voor EEUWIG!
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |