Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 15:52   #121
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hollanderhaat is per definitie een gevolg van belgische propaganda.
Of je het nu leuk vindt of niet, als flamingant, je bent besmet met het belgische virus.
Lombas dit is een vb, en er zijn er talloze andere maar die heb ik niet meteen gevonden, je weet zeket niet hoeveel threats er over die thema's zijn en hoelang die zijn... Sorry dat ik niet meer voorbeelden kon vinden, als ik er nog tegenkom zal ik ze zeker bijhouden om ze op een later tijdstip eens onder je neus te drukken!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 16:09   #122
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Zeg maar gewoon "lombas" hoor, die hoofdletter hoeft niet.

Nu, want dat citaat betreft, het is een uitstekend staaltje van hoe je zaken interpreteert of voordoet ze zo te interpreteren voor je eigen goed. Wat de Hertog zegt, is niet dat als je niet voor samenwerking bent met Nederland, je een Hollanderhater bent. Er staat dat Hollanderhaat an sich een product is van wat het Belgisch establishment heeft gepropagandeerd.

Dat lijkt me een plausibele stelling hoewel ik zaken zoals "per definitie" niet zo graag gebruik, dat is tevens mijn kritiek op die uitspraak.
Oud 4 mei 2007, 16:11   #123
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nu, want dat citaat betreft, het is een uitstekend staaltje van hoe je zaken interpreteert of voordoet ze zo te interpreteren voor je eigen goed. Wat de Hertog zegt, is niet dat als je niet voor samenwerking bent met Nederland, je een Hollanderhater bent. Er staat dat Hollanderhaat an sich een product is van wat het Belgisch establishment heeft gepropagandeerd.
Dit is geen interpretatie van één bericht maar van meerdere....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat lijkt me een plausibele stelling hoewel ik zaken zoals "per definitie" niet zo graag gebruik, dat is tevens mijn kritiek op die uitspraak.
Dat is ook wat ik denk daarom dat ik er ook commentaar op had...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 4 mei 2007, 18:13   #124
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, je kunt er toch gewoon boven staan? Je hoeft je toch niets aan te trekken van verbelziekte vlamingen?
Normaal gesproken zou ik daar ook voor kiezen. Het probleem is echter dat het gedrag van de Belgen Nederland ook echt schade berokkend. Zo wordt het Nederlandse bedrijfsleven enorm dwars gezeten, tot aan het koninklijk huis aan toe. Dit terwijl de Fransen geruisloos driekwart van de Belgische economie kunnen overnemen, inclusief cruciale sectoren zoals de elecktriciteitsvoorziening. En dit is maar een van de vele voorbeelden. Ook in de internationale politiek proberen ze ons regelmatig dwars te zitten. Het wordt hoog tijd dat Nederland zich eens gaat wapenen tegen deze vijandigheden.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 18:31   #125
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook in de internationale politiek proberen ze ons regelmatig dwars te zitten.
En de problemen rond de Westerschelde en de IJzeren Rijn? Tot op heden trachten jullie ons te dwarsbomen !!!

Ok, het is waar dat Hollanders in het algemeen hier niet altijd zo geliefd zijn, maar ik hoor ook vaak Duitsers "scheiss Höllander" zeggen ... Bij beide buurlanden van Nederland merk ik soms Hollanderhaat, ligt het misschien aan jullie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 18:40   #126
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De grootste dwarsbomen in dit alles zijn Calvijn en Farnese.
Oud 4 mei 2007, 18:46   #127
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
En de problemen rond de Westerschelde en de IJzeren Rijn? Tot op heden trachten jullie ons te dwarsbomen !!!
Jullie Belgen moeten eens doorkrijgen dat dat niet is om julie dwars te zitten. Er was en is in Nederland meer protest tegen de betuwelijn en de tweede maasvlakte, dan tegen de ijzeren rijn en de verdieping van de Schelde. Nederlanders hebben er gewoon geen zin meer in dat het milieu steeds meer naar de klote gaat. Je gaat mij toch niet wijsmaken dat jullie daar wel enthousiast voor zouden worden. Antwerpen plukt lekker de economische vruchten, en Nederland zit met de rotzooi.

Citaat:
Ok, het is waar dat Hollanders in het algemeen hier niet altijd zo geliefd zijn, maar ik hoor ook vaak Duitsers "scheiss Höllander" zeggen ... Bij beide buurlanden van Nederland merk ik soms Hollanderhaat, ligt het misschien aan jullie?
Dat zal dan wel. Terecht of onterecht, wij Nederlanders zullen toch altijd als het grote kwaad worden gezien in Belgie. Waarom denk je dat ik al jaren pleit voor het opheffen van de Benelux, en het verbreken van alle vriendschappelijke betrekkingen? Maar welbeschouwd hebben wij Nederlanders meer redenen om de Belgen te haten dan andersom. Al zullen jullie dat toch nooit toegeven.
Oud 4 mei 2007, 18:50   #128
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Belgen", qu'est-ce que c'est?

Laatst gewijzigd door lombas : 4 mei 2007 om 18:50.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 18:51   #129
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zal dan wel. Terecht of onterecht, wij Nederlanders zullen toch altijd als het grote kwaad worden gezien in Belgie.
Da valt wel mee hoor, kan je 20 redenen geven waarom Nederlanders "Belgie" horen te haten?

Citaat:
Oud 4 mei 2007, 19:21   #130
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dit is geen interpretatie van één bericht maar van meerdere....
Dat is ook wat ik denk daarom dat ik er ook commentaar op had...
Geklets baseball,
Je draait het om.
Eerst begin je met je haatproza en dan vind je het gek als mensen daarop reageren.
''Per definitie'' was inderdaad eenzijdig maar een reactie op jouw acties.
Het gaat er niet om of je wel of niet wilt samenwerken of dat je nederlanders al dan niet aardig vindt.
Ik baal van jouw: ''ik zie jou liever dood dan mijn niet bestaande vriendin'', ''vlaamse volksverrader'' en ''dopper'' tegen mensen die wel willen samenwerken.
Een beetje beschaafd discussieren is aan jou blijkbaar niet besteed.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 19:43   #131
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Da valt wel mee hoor, kan je 20 redenen geven waarom Nederlanders "Belgie" horen te haten?
Nee, 20 ga ik niet redden.
Oud 4 mei 2007, 19:52   #132
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het wordt precies even wat bitsig...

Natuurlijk verkopen 'de Belgen' hun bedrijven liever aan de Fransen dan aan de Nederlanders. Want die Belgen - Fransdollen - kunnen dan beloond worden door le Roi met een lintje, of beter een heuse titel.

Wat belet jullie om vanuit Nederland, eventueel zelfs Het Hof, iets soortgelijks te beginnen? Staatsgrenzen misschien, maar dat maakt weinig uit, of ga je nu beweren dat jullie niet sluw genoeg zijn om daar iets op te vinden?
Jullie zijn bijna net zo braaf als de Vlamingen

Laatst gewijzigd door Burry : 4 mei 2007 om 19:52.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 19:56   #133
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, 20 ga ik niet redden.
Probeer er dan zoveel mogelijk

Citaat:
Oud 5 mei 2007, 07:46   #134
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Lombas dit is een vb, en er zijn er talloze andere maar die heb ik niet meteen gevonden, je weet zeket niet hoeveel threats er over die thema's zijn en hoelang die zijn... Sorry dat ik niet meer voorbeelden kon vinden, als ik er nog tegenkom zal ik ze zeker bijhouden om ze op een later tijdstip eens onder je neus te drukken!
Ik ben het eens met HvG. Ik kom oorspronkelijk niet uit deze contreien, heb geen NL of B achtergrond, heb wel in beide landen gewoond, dus van partijdigheid kun je me niet betichten. Hollanderhaat is een Belgisch produkt, of je nou flamingant of belgicist bent.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 07:59   #135
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
7. Een confederale staatsstructuur is de beste vorm om de verscheidenheid van de Lage Landen te respecteren en te ontwikkelen.
Deze stelling lijkt me voorbarig en beperkend. Tijd zal moeten leren welke staatsstructuur de beste blijkt voor de Lage Landen.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 08:26   #136
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Ik ben het eens met HvG. Ik kom oorspronkelijk niet uit deze contreien, heb geen NL of B achtergrond, heb wel in beide landen gewoond, dus van partijdigheid kun je me niet betichten. Hollanderhaat is een Belgisch produkt, of je nou flamingant of belgicist bent.
Ongelijk kan ik je daarin niet geven, maar net zoals VB'ers hier oververtegenwoordigd zijn - begrijpelijk trouwens, in de klassieke media er is een murenhoog cordon - is dat hier ook zo met Belgicistische Flaminganten .
Of mss zijn ze luidruchtiger...
Oud 5 mei 2007, 08:34   #137
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Dat klopt. Wegens gebrek aan een gezamenlijke identiteit, moet de Belgische staat zich negatief profileren als anti-Hollands om te kunnen overleven, net zoals de DDR het antikapitalisme nodig had om afzonderlijk te blijven bestaan.

Eens weggevallen, konden ze niet snel genoeg bij elkaar zijn.
Oud 5 mei 2007, 11:13   #138
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Jullie Belgen moeten eens doorkrijgen dat dat niet is om julie dwars te zitten. Er was en is in Nederland meer protest tegen de betuwelijn en de tweede maasvlakte, dan tegen de ijzeren rijn en de verdieping van de Schelde. Nederlanders hebben er gewoon geen zin meer in dat het milieu steeds meer naar de klote gaat. Je gaat mij toch niet wijsmaken dat jullie daar wel enthousiast voor zouden worden. Antwerpen plukt lekker de economische vruchten, en Nederland zit met de rotzooi.
Hier ben je wél een beetje fout he. Moet je eens naar de Antwerpse dokken komen kijken. Véél meer Nederlandse trucks dan Belgische in Rotterdam... Eigenlijk maar goed dat de grenzen open liggen, want eigenlijk is de as Zeebrugge Antwerpen Rotterdam één groot havengebied.

Daarom zal ik in een zelfstandig Onafhankelijk Vlaanderen ook pleiten voor een minister van de Haven, ipv de schepenen van de Haven. Het is het hart van ons land, en een beetje te belangrijk om aan een schepen (soort wethouder) over te laten. Het "Havengebied" dient dan ook alszodanig uitgebreid te worden. (Gent-Zelzate (-Terneuzen) zit er ook nog tussen he)

En komt die tweede maasvlakte er niet sneller dan de ijzeren Rijn? En dan de UItdieping? Nederlands protectionisme van eigen Haven noemen we zoiets hier...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat zal dan wel. Terecht of onterecht, wij Nederlanders zullen toch altijd als het grote kwaad worden gezien in Belgie. Waarom denk je dat ik al jaren pleit voor het opheffen van de Benelux, en het verbreken van alle vriendschappelijke betrekkingen? Maar welbeschouwd hebben wij Nederlanders meer redenen om de Belgen te haten dan andersom. Al zullen jullie dat toch nooit toegeven.
Raar, dat dit hier WEINIG aan bod komt door "belgen". Het zijn alleen maar flamingantische reacties op jullie imperialisme die we hier tegenkomen. En zoals BasballPolitieker zegt: Als je niet VOOR groot-nederland bent, dan HAAT men jullie...

RAAR dat volgende vraag NOOIT beantwoord wordt door jullie: Willen jullie deel uitmaken van GROOT-Vlaanderen? Wel jullie aversie ervoor, is de onze voor GROOT-nederland.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 11:18   #139
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Deze stelling lijkt me voorbarig en beperkend. Tijd zal moeten leren welke staatsstructuur de beste blijkt voor de Lage Landen.
En deze zal zijn : een NIEUWE EU. Met als aparte deelstaten Vlaanderen en Nederland en Duitsland, en Frankrijk, en... de rest

Nog eens: Oostenrijk en Duitsland zullen ook nooit één staat worden. Vlaanderen en Nederland ook niet. Jullie hebben gewoon bang dat we jullie zullen overvleugelen. Vlaanderen maakt het waar, ondanks de remmen van het zuiden. Wij dragen bijna de ganse economie. Waar hebben jullie zo een verliespostje? En WIJ hebben géén gas he...

VLAANDEREN voor EEUWIG!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 12:28   #140
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Lombas hier heb je nog een vb!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be