![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2 Vroeger gebruikten de mensen alcohol om zich op te peppen nu willen de mensen na 12 uur werken gewoon ontspannen. 3 ik heb een heel stresserend beroep en des avonds wil ik mij kunnen ontspannen met een jointje, het was men groot genot (kwestie van alles ff te vergeten) 4 Ik kon natuurlijk overschakelen op valium of temesta om de stress onder controle te krijgen. 5 het is gewoon een plant die je oprookt, niet zoals de meeste drugs die chemisch bewerkt worden, heroine,cocaine,speed enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Bijna een op de vier jonge drugsgebruikers die professionele hulp zoeken.
dus NIET 1 op 4 jonge cannabisgebruikers die verslaafd is aan cannabis. De topictitel "Eén op vier verslaafd aan cannabis" is dus bedrieglijk onjuist. Erg laag % maar bon het is dan ook soft-drugs, geen verslavend spul zoals hard drugs. In sommige landen is het cijfer hoger, therapie en hulp is er dan ook voor alle verslavingen. Ik durf wedden dat ze alcohol niet als drug hanteren in hun cijfermateriaal, met name hoeveel % daarvan met klachten komt of over de stijging van het aantal AA leden. Deze mensen kunnen er niet tegen en moeten het dus ook niet gebruiken. De velen die dat wel kunnen, laat die het dan doen. Cannabis afschaffen ? Ok maar dan ook alcohol hé, ha ja we gaan niet hypocriet doen. Ofwel niets, ofwel alles. Het aantal gemelde vechtpartijen en overlast vorige vrijdagavond op de oude markt waarbij de betrokenen alcohol hadden gedronken en we zijn denk ik uitgepraat. Daarom moet iedere gebruiker een activist worden en druk op de keet leggen bij de politieke partijen (spirit, Groen, SP.A) die het mogelijk kunnen maken. Ook moeten mensen niet meer vies zijn als je ze passeert en je bent een stickie aan het roken en ze rieken een verdachte geur "zou dat drugs zijn denkte" hoor je de oudjes dan tegen elkaar zeggen. Lachen ![]() We moeten dus evolueren naar tolerantie, maatschappelijk aanvaarding en acceptatie. Ach die conservatieve katholieke onwetendheid zeker ![]() Het moet in het regeerakkoord en programma komen anders kunnen we nog 20 jaar wachten. www.trektuwplant.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Feit is dat één op twee mensen die langdurig cannabis roken psychotisch wordt. Da's een epidemiologisch feit. En daar moet een staat naar handelen. Zelfde soort van discussie bij obesitas: ik persoonlijk vreet gelijk een varken, kilos vet, suiker en zetmeel. Maar ik ben graatmager. Nochtans is er nogal duidelijk aangetoond dat vele andere mensen die veel vet, suiker en zetmeel eten wel obees worden. De epidemie is zelfs zo erg dat de Staat radicaal intervenieert. Duitsland heeft zopas een nationaal plan opgesteld om de epidemie te bestrijden. Want de toestand ongemoeid laten is een economische ramp. Net zo moeten we optreden tegen cannabis: onderzoeken hoe zwaar en erg de epidemie is, en daarna een beleid uitstippelen. Over hoe zo'n beleid er moet uitzien kunnen we dan discussiëren. Maar dát cannabis een probleem voor de (geestelijke) gezondheidszorg en de economie vormt, zoveel is duidelijk. Laatst gewijzigd door C2C : 15 mei 2007 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Waarom blijft dan het aantal mensen met een psychotische aandoening ongeveer gelijk, terwijl het aantal cannabisgebruikers toeneemt?
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Wellicht is er ook een kip-en-ei-effect: slechts de helft van de niet-psychoten vindt blowen lekker.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 mei 2007 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Willem, gij komt uit Nederland, hoe zit dat nu, al die jaren van gedogen, hebben die geleud tot een serieuze stijging in het aantal psychosegevallen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
NB: "trigger(ed)" kan bij mijn weten maar 1 betekenis hebben; zonder springlading gaat een schot niet af.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 mei 2007 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Naast de verheerlijking van Stalin hebt ge nog een tweede probleem, beste C2C. Tis niet omdat ge iets keer op keer op keer blijft herhalen, dat het daardoor ineens wel de waarheid wordt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Cannabis kan trouwens enkel psychologisch verslavend werken, maar dat is wel de ergste verslaving. Van een lichamelijke verslaving (die je dus niet hebt bij cannabis) ben je na een aantal dagen af... een psychologische verslaving duurt veel langer. Maar een verbod zal natuurlijk niets veranderen aan het feit dat cannabis gebruikt wordt en dus ook niet aan het feit dat er mensen aan verslaafd geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Niet echt. Wetenschappelijk gezien kan het schot ook afgaan zonder de springlading (cannabis), ook al gaat dat trager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Iedere mens met een overheersende neiging tot verslaving, hetzij fysiek danwel psychisch, vindt te gelegener tijd wel hem/haar passende drugs.
![]() |
#134 |
|
![]() Andersom: cannabis als TRIGGER = trekker; de lading was er al eerder en kan uiteraard op meerdere manieren tot ontploffing komen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 mei 2007 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Daar ben ik ook van overtuigd.
Laatst gewijzigd door Edina : 15 mei 2007 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat de lading de trigger niet nodig heeft om te ontploffen Laatst gewijzigd door Pieke : 15 mei 2007 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Omdat de golf er nog moet aankomen. Pas sinds het begin van de jaren negentig is het aantal cannabisgebruikers stevig toegenomen. De psyhoses manifesteren zich na 10 �* 15 jaar gebruik. We gaan dus binnenkort de eerste lichting krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Ik kijk alleen naar de wetenschap. En op basis daarvan zeg ik, als toch tamelijk linkse rakker: cannabis moet weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Het mierengeneuk over de causaliteit en het getrigger is hier totaal misplaatst.
Onderzoek toont aan dat 1 op 2 *gezonde* mensen die cannabis worden toegediend, psychotisch worden. Dus dat gediscussieer over het feit of ge al dan niet al nen aanleg voor psychose moet hebben, is echt irrelevant. Heel veel mensen blijken daar een "aanleg" voor te hebben. En wanneer blijkt dat cannabis zeer snel en gemakkelijk die psychotischen aanleg "actualiseert" en échte psychoses uitlokt, dan moeten we niet verder praten. Dan is dat vanuit het perspectief van de geestelijke gezondheid gewoon een zeer gevaarlijk goedje. Schluss damit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Het zou zoiets kunnen zijn als met suiker en cholesterol, welke geen gevaar opleveren voor mensen met een goede constitutie. Iets meer wetenschappelijke benaderingen vond ik op Net, wel met vaak woorden als "mogelijk" en "waarschijnlijk": http://www.trimbos.nl/default19041.html http://www.jellinek.nl/vraagenantwoo...php?q=507&id=3
![]() |