Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2007, 17:34   #121
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Edina wat is dat toch met jou? Waarom moet je altijd laten verstaan dat wat ik zeg te betwijfelen valt?
Waarom zou ik zoiets verzinnen?
Waarom voel jij je steeds onmiddellijk aangevallen? Aangezien je je post begon met "ik weet het niet", dacht ik dat je dus zelf niet zeker was van je zaak. Dat lijkt me niet zo'n eigenaardige redenering.

En met de uitspraken van Bousakla in het achterhoofd, ging ik er dus van uit dat het niet klopte. Maar ik wil je best geloven hoor. Maar dat betekent wel dat de IPR-wet die praktijken juist onmogelijk heeft gemaakt en dus een enorme stap voorwaarts is. En dan lijkt het er sterk op dat Bousakla serieus aan desinformatie heeft gedaan op haar persconferentie.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 17:42   #122
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Tja Alice, je bent ooit kritisch geweest tov. van bepaalde kwalijke tendenzen bij een kleine groep binnen de allochtone gemeenschap en dan ben je voor Edina de vijand. Allochtonen kunnen voor haar niets misdoen.

De allochtone gemeenschap zou eigenlijk beter af zijn zonder mensen als haar. Dan zouden ze de rotte appels kunnen uitstoten en een betere reputatie krijgen. Maar neen... knuffelaars als Edina zorgen er steeds weer voor dat extremen worden geïdentificeerd met de hele allochtone gemeenschap. Mensen als Edina zijn blind voor wat ze teweegbrengen. Ze proberen problemen in de allochtone gemeenschap te verbergen in plaats van die open en bloot te vlaggen. Pas als je dat laatste doet, dan kunnen de rotte appels (enne... genoeg autochtone rotte appels ook hoor) eruit worden gegooid. Het is door die knuffelmentaliteit dat allochtonen juist een slechte naam krijgen. Iedereen merkt de criminaliteit wel maar waarom? Omdat die criminelen niet mogen weggenomen worden. Omdat je moet verzwijgen dat ze van land x of y komen.

Het grootste probleem dat we hebben is net die zelf-censuur in de media en de politiek. Mochten morgen de kranten eens vol staan over het feit dat afkomst x of y feiten w of z overdadig pleegt dan zou er een consensus zijn bij het volk om die dingen aan te pakken. En eens dat is gebeurd, dan zal afkomst x of y niet langer met vieze blikken worden bekeken. Het is een minderheid die het voor hen verknoeit, maar onze multicul-idioten praten het steeds goed of ontkennen het. Ziekelijk. Tijd dat we eindelijk het stuur draaien.
Ik vrees dat je in de verkeerde topic zit. Criminaliteit is hier nog nergens aan bod gekomen. En de discussie ging niet eens over "kwalijke tendensen" bij allochtonen, maar wel over de Belgische wettelijke regeling van verstoting voorafgaand aan de IPR-wet van 2004. Hoe je daar uit afleidt dat allochtonen volgens mij niets kunnen misdoen, is me dan ook een compleet raadsel.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 mei 2007 om 17:44.
Oud 19 mei 2007, 17:53   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edina
Maar dat betekent wel dat de IPR-wet die praktijken juist onmogelijk heeft gemaakt en dus een enorme stap voorwaarts is.
Welke praktijken onmogelijk maakt? In realiteit betekent dit dat de man zijn vrouw zonder enige vorm van genoegdoening op straat kan zetten, en dit hier als "echtscheiding" wordt aanvaard.

Edina, jij was toch degene die die Duitse rechter wou laten afzetten omdat ze vond dat een huwelijk afgesloten onder de Marokkaanse wet, niet kon rekenen op dwingende uitzonderingsmaatregelen van de Duitse Wet (verkorte echtscheidingsprocedure ipv de standaard lengte van de echtscheidingsprocedure)?

Wat wil je nu?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 17:54   #124
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ach, Boussakla heeft in haar jonge jaren heus wat afgedanst in de Noord-Afrikaanse clubs slapend bij de ene man van de andere om te overleven.

Dat ze nu van de ene partij op de andere springt is maar normaal.
Oud 19 mei 2007, 22:20   #125
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Welke praktijken onmogelijk maakt? In realiteit betekent dit dat de man zijn vrouw zonder enige vorm van genoegdoening op straat kan zetten, en dit hier als "echtscheiding" wordt aanvaard.

Edina, jij was toch degene die die Duitse rechter wou laten afzetten omdat ze vond dat een huwelijk afgesloten onder de Marokkaanse wet, niet kon rekenen op dwingende uitzonderingsmaatregelen van de Duitse Wet (verkorte echtscheidingsprocedure ipv de standaard lengte van de echtscheidingsprocedure)?

Wat wil je nu?
Herlees misschien het artikel uit de IPR-wet nog eens. Je weet duidelijk weer eens niet waarover je praat. In België kan een rechter sowieso NOOIT een huwelijk ontbinden op die gronden. Het gaat over de erkenning van een uitspraak van een rechter uit het buitenland.

Volgens Alice werd dit vroeger sowieso erkend. Met de IPR-wet is dit nog slechts zeer uitzoderlijk mogelijk. Namelijk enkel wanneer beide echtgenoten de nationaliteit hebben van een land waar die vorm van huwelijksontbinding erkend is én wanneer beide echtgenoten op het moment dat het huwelijk werd ontbonden ook woonden in zo'n land. De man van een koppel dat in België woont kan dus onmogelijk op vakantie gaan naar zijn thuisland om het huwelijk daar éénzijdig te laten ontbinden. Iets wat voor het bestaan van die IPR-wet volgens Alice dus wel kon.

De Duitse rechter waarnaar jij verwees, baseerde zich voor haar uitspraak op het Marokkaans huwelijksrecht. Dat is dus een compleet andere kewstie dan het later erkennen van een uitspraak van een buitenlandse rechter.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be