![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan je even quoten waar ik zou hebben beweerd dat het toch niet zo erg is? Ik ben tegen elke vorm van besnijdenis. Maar evenzeer tegen het misbruik van deze problematiek om politieke doeleinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het is wel "links" die het bij wet heeft verboden. En ook "links" die zonder politieke recuperatie het gebruik tracht aan te pakken via gerichte preventie. Niet alleen hier, maar ook in de landen waar het gebruik vandaan komt; Als jij werkelijk denkt dat het VB bezorgd is over de slachtoffers, dan ben je hopeloos naïef. Indien ze dat wel waren, dan misbruikten ze het niet om kiezers zoals jij mee te lokken en dan gaven ze wel correcte info. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
(neger mag ik dus niet zeggen)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 mei 2007 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb overigens nergens beweerd dat de ouders niet bestraft hoeven te worden. Ik heb alleen de aard van de straf aangekaart (opsluiting). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je er tegen bent, moet je er wel voor zijn dat de politiek er iets aan probeerd te doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1)Als je dat als overheid wil controleren dan gebeurd die controle gewoon. Als je als overheid genoegen neemt met allerlei excuses en uitvluchten dan gebeurd het inderdaad niet, nog zo gemakkelijk natuurlijk, dan hoef je ook niet op te treden. 2) Maakt niet uit waar het gebeurd. Ouders zijn verantwoordelijk en dienen hiervoor gestraft te worden. Strafvermindering kan bekomen worden als ze bereid zijn mee te werken met het gerecht, door alle betrokken partijen aan te wijzen, zodat ook de uitvoerders kunnen gestraft worden. Kunnen ze dit niet, dan hebben ze pech en moeten ze zelf de hele straf dragen. 3) Zoiets gebeurd normaal gesproken niet zonder toestemming van op z’n minst één van de ouders, dus minstens één ervan is medeplichtig. De rol van iedere betrokkene hier achterhalen is kinderspel vergeleken met andere misdrijven. 4) Inderdaad doeltreffend, dus geen gevangenisstraf, wel serieuze boetes welke in een fonds voor de slachtoffers terecht dienen te komen. Hiermee kunnen eventuele medische kosten voor reconstructie (indien mogelijk) mede gedragen worden. Tevens kan men overwegen om dergelijke lieden hun eventuele Belgische nationaliteit te ontnemen en ze terug te sturen vanwaar ze komen. Algemeen) Je pleit voor preventie, lijkt me een lege doos. Preventie behelst verandering in gedrag en cultuur, en dat is voor velen, vnl pc een stap te ver. Het resultaat: slachtoffer blijft in de kou staan, klinkt bekend in de oren niet? Laatst gewijzigd door satiper : 30 mei 2007 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Gouverneur
|
![]() Wel Edina,
Ten eerste heb ik daar an sich geen probleem mee, maar soms vraag ik me in stilte af waarom mensen die aan iedereen die het horen wil verkondogen respect te hebben voor andermans cultuur, dit respect niet opbrengen indien het gaat om uitingen van cultuur of gewoonten die niet passen binnen hun westerse ideeen of binnen hun westerse opvattingen over normen en waarden, of die indruisen tegen hun Westerse moraliteits gevoel. Voor alle duidelijkheid is het terecht dat deze praktijken niet worden toegelaten in België. Maar je kan je toch de vraag stellen of het willen wijzigen van een gebruik in een ander land niet een vorm is van cultuur arrogantie. Je kan je de vraag stellen of het wel gepast is dat wij daar gaan vertellen dat hun gebruiken barbaars zijn. Het respecteren van andermans cultuur, enkel binnen de grenzen van wat wij vanuit onze achtergrond als aanvaardbaar beschouwen en het overige afdoen als barbaars, komt me soms over als een beetje hypocriet. Maar ik geef toe, dat dit misschien een wat theoretische bedenking is die ik me soms maak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Partijlid
|
![]() [quote=Online;2692287]
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Dat een gevangenisstraf niet gepast is voor zulke gruwelijke feiten, daar ben ik het mee eens, omdat het helaas in veel landen juist wel toegelaten is.
Mijn inziens lijkt het beter ouders, die deze barbaarse praktijken goed vinden, terug te sturen naar land van herkomst. Dan is het duidelijk dat ze hier niet thuis horen. De slachtoffers kunnen eventueel hier blijven in pleeggezinnen, om hen van meer gruwel te besparen in de toekomst. Ouders die zulke barbaarse dingen toelaten bij hun kinderen, zouden volgens onze wet uit de ouderlijke macht kunnen ontzet worden. Dus: geen gevangenisstraf, maar terug naar land van herkomst, zonder hun kinderen, lijkt me beter. Vrouwen die gepakt worden als "besnijdsters", dat is iets iets anders. Deze mogen ze van mij wat harder aanpakken. Per slot van rekening verdienen zij nog het geld op leed van die kinderen. Zij mogen wat mij betreft wel een tijdje brommen, om daarna terug gestuurd te worden. Persoonlijk gaat deze gruwel echt mijn cultuurrelativisme te boven. Ik zou het aangenaam vinden moest deze praktijk overal ter wereld verdwijnen. Helaas ligt het niet in Belgische bevoegdheid. Daarom moet elk land op zich zijn verantwoordelijkheid nemen en in sommige gevallen is er nog veel werk aan de winkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Vreemdeling
|
![]() Er staat op mijn site: "Vijftig procent van de vrouwenbesnijdenissen gebeurt in België en op clandestiene wijze." Dat zegt chirurg Rock Goerdin van de V-kliniek in Genk, de enige op het Europese vasteland die genitale reconstructies uitvoert.
Vond 50% ook veel, maar het blijkt te kloppen. Tijd voor een strengere wet en meer controles om dit probleem op te lossen.