Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2007, 09:37   #121
Dende
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
De titel zegt het zelf. Veel nationalisten vinden dat immigranten zich moeten aanpassen aan 'onze' normen en waarden. Ik vind dat dikke bullshit, omdat er iet zoiets bestaat als 'onze' normen en waarden. Er zijn in dit land mensen die hun familie generaties lang kunnen traceren als zijnde Belgisch (of vlaams, wat u wilt) en die toch copmleet tegenovergestelde meningen en zelfs waarden hebben.
Of is er iemand die mij een aantal waarden en normen kan geven die specifiek 'Belgisch' of 'Vlaemsch' zijn?
Als ge het wetboek kent, dan kent ge ook de normen en waarden van België... al heb ik er ook zo mijn bedenkingen over soms...
En ge hoort ge wel aan te passen, wrom wilde ge anders hier leven?!
Dende is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 09:44   #122
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dat moet je dan zeggen aan de "grote leiders" van het land, die wellicht zoals Mobutu destijds wel zullen weten hoeveel geld er reeds op hun rekeningen staat! Schraap de rest van Mobutu's fortuin bij elkaar en je zult al héél wat aan medische hulp kunnen betalen! Zijn familieleden zijn nog altijd op zoek naar middeltjes om de rest van zijn centen die vast zitten in handen te krijgen. Ondertussen kunnen wij misschien nog wat zilverpapier verzamelen voor onze arme negertjes daar ter plaatse...
Ja want Mobutu daar had de Belgische staat zeker geen goede contacten mee

@Dende: Punt is, wetten naleven doet iedereen zolang hij niets strafbaars doet, maar het VB (ea) hebben het blijkbaar over meer dan dat, ze hebben nl de mond vol van intergratie tot zelfs assimilatie aan 'onze normen en woorden', en net dat laatste wordt hier bekritiseerd.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 30 mei 2007 om 09:44.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 10:04   #123
Dende
Vreemdeling

Standaard

Okay...

Maar dan kan ik het nog altijd niet begrijpen...
Waarom doen mensen moeilijk?
Dende is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be