Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2007, 08:37   #121
Eva123
Partijlid

Standaard

De Grauwe toont nog maar eens aan dat academici vaak zelf verzuipen in hun eigen ingewikkelde denkpistes. Hij beweert dat de groei van de Belgische economie en dus de groei van de werkgelegenheid hoofdzakelijk wordt verklaard door de groei in de rest van de Europese Unie, en vooral in de eurozone.

Dat is ten dele waar. De open VLD maakt het verschil door optimaal in te spelen op die situatie in de rest van de eurozone. Dehaene had ook al het geluk dat de rest van Europa in zijn voordeel speelde. De ploeg Verhofstadt heeft meer weten te halen uit dat voordeel. Wil je eens zien hoe het is als er slecht wordt ingespeeld op een goede economie op mondiaal vlak, kies dan voor het VB. Dan kan je merken, en aan de lijve ondervinden dat ons Belgenlandje ook een hel kan zijn terwijl de rest van de wereld een paradijs is.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 08:42   #122
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
De VLD heeft de afgelopen 8 jaar duidelijk aangetoont dat egoïsme geen deel uitmaakt van hun vaandel. We moeten eens leren aanvaarden dat een samenleving nooit af zal zijn. De samenleving is als een balans. Als de balans in evenwicht is, heb je de beste voorwaarden voor welzijn voor de individuën in die samenling. Maar perfect evenwicht zal je nooit hebben, ook niet op financieel vlak.

Het is wel zo dat de ploeg Verhofstadt historisch gezien er het best in geslaagd is een zo evenwichtig mogelijk beleid te voeren. We voelen dat allemaal. Het gaat goed met dit land. Een land is een grote onderneming, en een onderneming draait niet zonder investeringen. We zullen altijd moeten investeren. Waar het op aankomt is dat we waar voor ons geld krijgen, en dat hebben we gekregen. Natuurlijk kan het ook altijd beter, maar we maken onszelf wat wijs als we denken dat de CD&V het beter kan. De CD&V heeft in het verleden nooit het dynamisme gehad wat de open VLD heeft, heeft nooit de souplesse gehad om zo snel doeltreffend in te spelen op wijzingende omstandigheden. De open VLD heeft duidelijk voor een meerwaarde in het beleid gezorgd.

Niet in het minst dank zij de inspanningen van Karel De Gucht betekenen we internationaal ook wat. Dit landje speelt een gezondmakende rol tussen de machtigsten. Het zou niet verstandig zijn dat allemaal overboord te gooien.

Ik hoop dat er volgende zondag op een volwassen manier zal gekozen worden.
'We voelen dat allemaal'
Dat doet me denken aan die andere historische uitspraak van GV: het is veiliger geworden, ge voelt dat toch!
De corrupte PS heeft 8 jaar lang GV en het land in zijn nefaste greep gehouden. Zeker is dat VLD met Slangen an al een historische nederlaag tegemoet gaat.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 10:20   #123
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Grauwe toont nog maar eens aan dat academici vaak zelf verzuipen in hun eigen ingewikkelde denkpistes.
Ik kan begrijpen dat voor iemand die enkel kan praten vanuit Slanghen-taal, De Grauwes epistels overkomen als "ingewikkeld". Voor een gewone gestudeerde kritische mens zijn ze echter zeer duidelijk.

Citaat:
Hij beweert dat de groei van de Belgische economie en dus de groei van de werkgelegenheid hoofdzakelijk wordt verklaard door de groei in de rest van de Europese Unie, en vooral in de eurozone. Dat is ten dele waar. De open VLD maakt het verschil door optimaal in te spelen op die situatie in de rest van de eurozone
Niet echt. Hij staaft immers feitelijk dat de tewerkstellingsgroei van de Belgische economie lager is dan de gemiddelde groei van de EU. Als u "lager dan het gemiddelde" optimaal wenst te noemen, doet u maar
Oud 6 juni 2007, 11:52   #124
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
1. Ik bekijk het inderdaad niet egocentrisch, dat klopt.

2. U hebt promotie gekregen, proficiat daarvoor.
Neen.
Zoals algemeen al geweten is zijn de belastingen verschoven van arbeid naar gebruik. (Toch voor een deel.)
Niet?
Wel. Het is op dat gebruik dat wij inspelen. En daardoor zijn we er financieel op vooruit gegaan.

Maar ik spreek idd echt over ons gezin en de keuzes die we gemaakt hebben.

Citaat:
Dat klopt: de koopkracht is immers een goede parameter die de achteruitgang symboliseert.
Zie ons land de afgrond ingaan.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 12:04   #125
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Grauwe toont nog maar eens aan dat academici vaak zelf verzuipen in hun eigen ingewikkelde denkpistes. Hij beweert dat de groei van de Belgische economie en dus de groei van de werkgelegenheid hoofdzakelijk wordt verklaard door de groei in de rest van de Europese Unie, en vooral in de eurozone.

Dat is ten dele waar. De open VLD maakt het verschil door optimaal in te spelen op die situatie in de rest van de eurozone. Dehaene had ook al het geluk dat de rest van Europa in zijn voordeel speelde. De ploeg Verhofstadt heeft meer weten te halen uit dat voordeel. Wil je eens zien hoe het is als er slecht wordt ingespeeld op een goede economie op mondiaal vlak, kies dan voor het VB. Dan kan je merken, en aan de lijve ondervinden dat ons Belgenlandje ook een hel kan zijn terwijl de rest van de wereld een paradijs is.
nee ik denk dat hij echt gelijk heeft dat verhofstad gewoon de statistieken gemanipuleerd heeft door doppers te schrappen die met dienstencheques, maaltijdcheques en sexcheques betaald worden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 12:11   #126
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee ik denk dat hij echt gelijk heeft dat verhofstad gewoon de statistieken gemanipuleerd heeft door doppers te schrappen die met dienstencheques, maaltijdcheques en sexcheques betaald worden.
Je mag mij wel eens uitleggen wat er juist niet goed is aan dit?

ps: wtf zijn sexcheques?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 12:13   #127
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zover ik weet zijn veel 'werklozen' terug in de statistieken gestoken?
Voor het eerst sinds lang, als ik mijn tjeef-prof mag geloven.

En neen. Dienstencheques hebben niet zoveel gedaan voor de werkgelegenheid. Dat is een verhaal dat vaak wordt herhaald (ook door de regering zelf) maar onderzoek - dat hier op politics heeft gestaan - heeft bewezen dat het niet zo was.

Dienstencheques hebben voor het overgrote deel enkel jobs die sowieso uitgevoerd gingen worden, legaal, goedkoper gemaakt. Niet meer dan dat.
Oud 6 juni 2007, 12:15   #128
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zover ik weet zijn veel 'werklozen' terug in de statistieken gestoken?
Voor het eerst sinds lang, als ik mijn tjeef-prof mag geloven.

En neen. Dienstencheques hebben niet zoveel gedaan voor de werkgelegenheid. Dat is een verhaal dat vaak wordt herhaald (ook door de regering zelf) maar onderzoek - dat hier op politics heeft gestaan - heeft bewezen dat het niet zo was.

Dienstencheques hebben voor het overgrote deel enkel jobs die sowieso uitgevoerd gingen worden, legaal, goedkoper gemaakt. Niet meer dan dat.

Dienstencheques hebben ervoor gezorgd dat mensen die in het zwart werkten (en vaak ook nog eens dopten) nu legaal aan het werk zijn en niet meer kunnen doppen (dus 2x verdienen voor degenen die het niet door hebben)...
Dus zeker minder "werklozen" via dit systeem!
Oud 6 juni 2007, 12:17   #129
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Zoals algemeen al geweten is zijn de belastingen verschoven van arbeid naar gebruik. (Toch voor een deel.)
Niet?
Niet.
Oud 6 juni 2007, 12:17   #130
Percalion

Standaard

Enfin, niet wereldschokkend in alle geval.
Oud 6 juni 2007, 12:17   #131
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Dienstencheques hebben ervoor gezorgd dat mensen die in het zwart werkten (en vaak ook nog eens dopten) nu legaal aan het werk zijn en niet meer kunnen doppen (dus 2x verdienen voor degenen die het niet door hebben)...
Dus zeker minder "werklozen" via dit systeem!
Neen.
Het tegendeel is bewezen. Het aantal zwartwerk dat 'wit' geworden is, dient men met een vergrootglas te zoeken.

Ik zal even zien of ik het onderzoek vind.
Oud 6 juni 2007, 12:18   #132
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Enfin, niet wereldschokkend in alle geval.
Dankje om me achteraf toch gelijk te geven.
Oud 6 juni 2007, 12:19   #133
largo_w

Standaard

Citaat:
Neen.
Het tegendeel is bewezen. Het aantal zwartwerk dat 'wit' geworden is, dient men met een vergrootglas te zoeken.

Ik zal even zien of ik het onderzoek vind.
Doe dat even want ik zou niet weten hoe dat mogelijk is...
Je kan werken zonder risico aan een deftige pré maar toch ga je liever werken aan wss kleinere loon met risico om gepakt te worden... I don't get it
Oud 6 juni 2007, 12:19   #134
Percalion

Standaard

Citaat:
Neenee, ik denk dat hij eerder bedoelde: hoe in godsnaam kan je zeggen dat de koopkracht achteruitging maar dat het welvaartsniveau vooruitgegaan is en dat economische groei niet belangrijk is maar welvaartsniveau wél... Allez, je kan dat natuurlijk zeggen en zo, zinnen vormen, onderwerp en persoonsvorm, ik weet hoe dat gaat, maar consistent is het niet.
Oud 6 juni 2007, 12:22   #135
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neenee, ik denk dat hij eerder bedoelde: hoe in godsnaam kan je zeggen dat de koopkracht achteruitging maar dat het welvaartsniveau vooruitgegaan is en dat economische groei niet belangrijk is maar welvaartsniveau wél... Allez, je kan dat natuurlijk zeggen en zo, zinnen vormen, onderwerp en persoonsvorm, ik weet hoe dat gaat, maar consistent is het niet.
Wat is welvaart?
Oud 6 juni 2007, 12:22   #136
largo_w

Standaard

Citaat:
Maar stel nu eens dat er economische groei is én het welvaartsniveau stijgt kan dat? hmmm...
dat eerste is natuurlijk klink klare nonsense
Oud 6 juni 2007, 12:22   #137
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe dat even want ik zou niet weten hoe dat mogelijk is...
Je kan werken zonder risico aan een deftige pré maar toch ga je liever werken aan wss kleinere loon met risico om gepakt te worden... I don't get it
Administratieve rompslomp is mijn gok. En ik vind het niet. De zoekfunctie vindt geen enkel topic met het woord 'diensten' in...

Ik denk dat 'ie kapot is.
Oud 6 juni 2007, 12:23   #138
largo_w

Standaard

Citaat:
Wat is welvaart?
optelling van consumenten en producentensurplus?
Oud 6 juni 2007, 12:26   #139
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
optelling van consumenten en producentensurplus?
Is welvaart niet eerder subjectief?

Edit: zover ik weet - maar iemand mag gerust met concrete cijfers afkomend ie het tegendeel bewijzen - is het aandeel aan elementaire goederen (eten, elektriciteit, etc.) procentueel gedaald in de uitgaven.

Dat noem ik een welvaartstijging.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 juni 2007 om 12:27.
Oud 6 juni 2007, 12:36   #140
largo_w

Standaard

Citaat:
Is welvaart niet eerder subjectief?
I don't get it...

Citaat:
Edit: zover ik weet - maar iemand mag gerust met concrete cijfers afkomend ie het tegendeel bewijzen - is het aandeel aan elementaire goederen (eten, elektriciteit, etc.) procentueel gedaald in de uitgaven.
elementaire goederen= noodzakelijke goederen?
is meestal zo volgens mij als je loon stijgt niet als er niks gebeurd...

Citaat:
Dat noem ik een welvaartstijging.
jah kweet nie...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be