![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het dragen van een hoofddoek heeft evenwel niets met vrije meningsuiting te maken, maar alles met vrije kledingkeuze. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reden voor het dragen van een hoofddoek staat in vers 33.59 Edina! Hier reeds genoeglijk aangehaald.
Iemand die rondloopt met een speciaal herkenningsteken zodat ze niet worden lastiggevallen (itt degenen die het herkenningsteken niet dragen), beperkt zich niet tot "persoonlijkkledingkeuze" maar is weldegelijk bedreigend voor degenen die geen herkenningsteken dragen. Nooit gehoord van de Deense koning tijdens WOII? Die stelde toen ook voor dat �*lle Denen een gele ster droegen, wat ook gebeurde. Het herkenningsteken diende in dat geval dan wel als negatief teken, maar vermits iedereen het droeg vormde het geen gevaar meer. Met de hoofddoek is het andersom, alhoewel we kunnen natuurlijk ook allem�*�*l zo'n ding rond ons hoofd dragen, dan wordt het even lastig om te weten wie er wèl vroom, zedig, en niet lastig te vallen is, en wie de hoeren zijn .
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar toch halen de hoofddoek-promotoren godsdienstvrijheid als belangrijkste motief aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Gouverneur
|
![]() De overheid dient strikt neutraal te zijn.
Een personeelslid van de overheid vertegenwoordigt in zjn contact met de burger de overheid en dient bijgevolg ook strikt neutraal te zijn. Een hoofddoek is een uiting van religie en strijdig met het neutraliteitsprincipe van de overheid. Men mag dus legitiem verwachten van overheidspersoneel zich te onthouden van het dragen van een hoofddoek. Edina, kan je me even zeggen waar het recht op vrije kledingkeuze wordt gedefinieerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Ik vermoed dat het in België niet anders zou zijn. Maar serieus nu, hoeveel mensen hebben de behoefte om SS-insignes te dragen? En dan ook nog eens een job te doen waar contact met allochtonen onvermijdelijk is? Dit is een non-discussie wat mij betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Ik denk niet dat er veel mensen zijn die SS-insignes menen te moeten dragen, kleurlingen zullen aanvaarden ongeacht hoe westers ze eruit zien. Meestal vind je zo'n mensen terug in groeperingen die zaken uitkramen als "white power" enzo hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Alle allochtonen. En hetzelfde geldt waarschijnlijk zelfs voor bepaalde autochtonen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
De macht van een loketbediende aan de stad is overigens uitermate beperkt. En echt serieus: hoeveel mensen denk jij eigenlijk dat er rondlopen die SS-insignes willen dragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Wat een non-argument! Ik zie niet in waarom reglementen en wetten uit andere landen de onze zouden moeten beïnvloeden. Of waarom onaanvaardbare wetten in het buitenland mij ervan zouden moeten weerhouden om hier voor bepaalde rechten op te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
|
![]() Citaat:
De overheid moet inderdaad neutraal zijn. Maar dat impliceert mi dat haar wetten, reglementen en dienstverlening neutraal moet zijn. Ik zie niet in waarom het dragen van een hoofddoek, keppeltje of kruisje door een personeelslid die neutraliteit schendt zolang hij/zij haar werk naar behoren uitoefent. Je kan een religieus symbool van een individu trouwens ook op geen enkele manier vergelijken met religieuze symbolen die ophangen in overheidsgebouwen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een lid van het overheidspersoneel vertegenwoordigt de overheid en door het dragen van een religieus symbool draagt ook de overheid dat symbool. Dat is m.i. strijdig met het neutraliteitsprincipe. Ik heb overigens nooit beweerd dat mijn standpunt eenduidig wordt aangenomen. Het gaat bovendien niet enkel om het werk dat geleverd wordt en dat uiteraard perfect neutraal kan zijn, ook als iemand een hoofddoek draagt, maar de indruk die gewekt wordt of kan gewekt worden speelt ook een grote rol. Een overheid kan het zich niet permiteren de mogelijkheid te laten nog maar de indruk te wekken niet neutraal of onpartijdig te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
![]() Dat bestaat inderdaad niet meer aan het Antwerpse stadsbestuur. Maar ik mag daar toch nog wel voor opkomen zeker?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De mogelijkheid van het dragen van de hoofddoek en het dragen van die hoofddoek is dan een uiting van neutraliteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Logica is niet je sterkste kant. Het viseren van de hoofddoek wijst op het ontbreken van die neutraliteit. Dat is wat ik schreef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Logisch niets mis mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Maar nee, niet het verbod an sich, maar wel de selectiviteit ervan en de manier waarop het tot stand gekomen is, duidt mi op een gebrek aan neutraliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Gouverneur
|
![]() Wat is er selectief aan een verbod dat bepaald dat er geen religieuze symbolen kunnen gedragen worden door overheidspersoneel?
|
![]() |
![]() |