![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is echter geen gemeenschappelijke constructie die de "rijke" verplicht zich maatschappelijk te engageren; de werknemers krijgen betaald voor hun diensten, en daarmee is de kous af. Dat is de enige verplichting die erin zit. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De boetes zelf laten afhangen van het inkomen vind ik verkeerd, omdat daar wel degelijk een waardeoordeel aan vast hangt. Wat ga je bijvoorbeeld doen met een leefloner of iemand met uitkering, die een ferme overtreding begaat? Geen boete geven, of slechts 10€? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Zoals ik jaren zeg der is geen reet democratie voor de kleine man en ZEKERST niet alsge kinderen hebt .
*Rijken worden rijker en armen worden armer . Sociaal ?! Niet echt ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei...dit is belastingsgeld van hoeveel werkende mensen?
2 miljoen euro Belgische Ontwikkelingshulp verduisterd Bij de Nationale Investeringsbank van Abidjan is meer dan 2,1 miljoen euro verduisterd van een rekening van de Belgische ontwikkelingssamenwerking. Dat is donderdag vernomen uit verschillende bronnen. De directie van het Ivoriaanse ministerie van Economie en de Belgische Technische Coöperatie (BTC) merkten in de loop van januari op dat er via deze rekening enkele ongewone transacties waren verricht. Dat meldden anonieme verantwoordelijken van beide instellingen. De rekening is bedoeld om economische en sociale projecten te financieren. De handtekeningen en stempels die gebruikt waren om de transacties uit te voeren, waren vervalst. Er is klacht ingediend tegen onbekenden.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die rijken worden rijker en armen armer is eigenlijk een dwaze spreuk
Je wordt rijk omdat je bezig bent met geld te verdienen, en geen tijd neemt om te consumeren. Ecologisch gezien moeten we zo weinig mogelijk consumeren, dus worden we allemaal rijk op die manier. Echt sociaal is dat niet, want uw medearbeiders moeten geen goederen maken om u te dienen, economisch is dat wel goed dat er iemand zorgt voor de staatstschuld in evenwicht te brengen, en voor de beurs heb je toch ook altijd risicokapitaal nodig die bedrijven steunt in onredabele risicovolle dromen. Je wordt arm omdat je meer uitgeeft dan je financieel aankunt, je wordt arm omdat je schulden opstapelt bvb en allerlei dwaze stoten begint te cumuleren tot een grote financiele ramp, en dan uw rolspel speelt van diegene die moet steuntrekken Je wordt arm door overdreven risico's te pakken op diezelfde beurs bvb, je wordt arm door tegenslag met uw gezondheid. Alle stappen tussen rijk en arm bestaan , en we begaan allemaal wel eens stommiteiten of we tekenen allemaal wel eens een contract waarvan we achteraf godveren. Hoe kom je eruit, hoe voorkom je dit, of hoe zorg je dat je boven die piranha's staat dat is eigenlijk wel interessanter dan een kweekbad van schorremorrie die niet weet hoe hij uit de stront zal geraken. Maar de voorstelling dat rijk rijker wordt is wel een beetje belachelijk. laten we zeggen 5% van de rijkste belgen zal wel 50% van de bezittingen hebben. Maar moet je daarom besluiten dat die mensen ineens op hun 50% bezittingen die op een of andere manier meer belastingen en lasten moeten betalen ??? Het is werkelijke een jaloezie gebaseerde maatregel En jalouzie is een slechte raadgever |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ander punt is dat mensen met de hoogste minimuminkomens nog van alle voordelen kunnen genieten maar de mensen met de laagste middeninkomens grijpen naast alle voordelen waardoor ze uiteindelijk lager uitkomen dan degene met de hoogste minimum inkomens. Hierdoor komen steeds meer mensen van de middenklasse terecht in de groep met laagste inkomens.
Andere kant van de groepen. hoe meer geld je hebt hoe makelijker het is om nog meer te maken. Je kan vastgoed aankopen en verkopen. Je kan op de beurs spelen met grote bedragen op kleine risico's, door de grote bedragen brengt dit nog enorm veel op en toch blijven de kosten beperkt. Hoe zou je zelf zijn. 20 miljoen verdubbel ik in 3 jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Vooral omdat ook de armen rijker worden.
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste
als je 20miljoen hebt, zul je dat parkeren in een 'save-heaven' en niet op de beurs mee spelen, Er zijn er die met een miljard op de beurs spelen, maar het blijft zakgeld voor de meeste mensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie is ron paul ? ik ben nu te lui om te googelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is net als die aanpak van de toplonen. Het was SPa-voorzitter Vandelanotte die de monsterloonvoorwaarden van Bellens van Belgacom, en die anderen van de overheidsbedrijven heeft onderhandeld. De geloofwaardigheid van de SPa-kopstukken op het vlak van die belastingsballonnetjes is nihil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, met 20 miljoen zou ik iets doen in vastgoed en dit verkopen op de hollandse markt.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Het is niet omdat ik van arm naar kans arm ging dat het dan oké is ....ik ben de witte raaf onder de armen .
De meeste krijgen geen werk terwijl ze zoeken en blijven ongewilt arm . Waarschijnlijk heb ik ne te groten smoel dermee vond ik werk ; jij? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Dan placeer ik mijn geld op een ander. Wat voor bullshit is dat nu weer? ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Armen worden armer blijft voor mij heel raar... Nuja wat is arm zijn he...? ik ben student... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist de andere spreuk is: als je niets hebt, kun je niets verliezen. Een steen kun je niet pluimen. etc
Dus arm zijn en armer worden kan eigenlijk wel moeilijk. Als je natuurlijk gans ethiopie hier doet emigreren, heb je op slag wel een verdubbeling van de armoede in Belgie... |
![]() |
![]() |