![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat er nu precies is gebeurd en wie er schuldig is aan wat, moet en kan alleen de rechtbank bepalen. Enkel de rechtbank heeft immers toegang tot alle informatie: alle getuigenverklaringen en de resultaten van autopsie en reconstructie. Maar daar kan blijkbaar niet op gewacht worden. Betrokkenen zijn al bij voorbaat veroordeeld en de uitspraak van de rechtbank wordt al op voorhand in twijfel getrokken. Zonder dat daarvoor enige reden is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() Dan heeft De Standaard duidelijk niet de beslissing van de Raad voor de Journalistiek niet gelezen, die er op wijst dat ze zich niet kan uitspreken over zaken die de rechtbank zal moeten uitwijzen. Bij mijn weten heeft de rechtbank nog geen uitspraak gedaan. Wat in ieder geval al wel bleek te kloppen uit het artikel (en wat voordien nergens in de pers was verschenen) was dat 4 van de 6 jongeren Demoor niet eens hadden aangeraakt. Ze zijn dan ook terecht buiten vervolging gesteld.
Laatst gewijzigd door Edina : 4 juni 2007 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat er in de Standaard net stond dat de versies van de getuigen uiteenliepen? Demoor is dood, dus hij kan de versie van de allochtonen niet tegenspreken. Wie doet dat dan wel? Pas na enkele dagen is de versie van de allochtonen gestaafd door minstens één, maar volgens mij zelfs twee, als ik me niet vergis, allochtone getuigen. Vanaf toen werd bijna niks meer gezegd over de oorspronkelijke getuigenissen. En dat de advocaat van de familie Demoor dit zelfs niet meer betwist, waar heb je dat gelezen? Toch niet uit de Humo gehaald hoop ik? Bovendien werd ook in het nieuws gezegd, stond ook op teletext, dat zowel de urgentiearts als de gerechtsarts tot de conclusie kwamen dat de dood van Demoor het gevolg was van de slagen. Dat werd toendertijd (ten tijde van het tendentieuze Humo-artikel) eindeloos betwist op dit forum en in de media. Verschillende experts stelden net het tegenovergestelde. En nu, nu blijkt het dus toch zo te zijn. Me dunkt dat er nogal veel mensen, zowel op dit forum als daarbuiten, motieven hadden om het slachtoffer in deze zaak verdacht te maken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ga je nu eens stoppen met daar omheen te draaien? Waarom, in godsnaam, moet de Standaard rekening houden met een communique van de Raad voor de Journalistiek, als het onderzoek (die informatie kan de Standaard toch alleen maar krijgen van het parket) duidelijk al heeft aangetoond dat er niks van aan is?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juni 2007 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe komt dat? En als Humo erbij had gezet (en nu lach ik eens goed) dat de familie en de advocaat in die tijd geen mededeling aan de media wilden doen, met die dooddoener zouden de lezers van het befaamde nep-artikel zich een beter beeld over die informatie moeten kunnen geven. Wat wordt hier mee bedoeld? Dat het uit de duim kon zijn gezogen? En die foute feiten moeten door de rechtbank niet worden uitgewezen, omdat het onderzoek intussen al heeft aangetoond dat er niks van al die zever op enige grond van waarheid berustte, aldus het artikel in de Standaard waarmee dit topic startte. Is dat nu zo moeilijk om die kop uit het zand te trekken en dat toe te geven, draaitop?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alsof er trouwens niet minstens evenveel mensen zowel op dit forum als daarbuiten motieven hadden om de 6 jongeren allemaal als moordenaars te bestempelen en dat nog steeds doen ook al staat het inmiddels vast dat er van moord en zelfs van doodslag geen sprake is. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar daarmee is niet de hele inhoud van het artikel naar de prullenmand verwezen, hoe graag sommigen dat blijkbaar ook zouden willen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een politieke zaak geworden...
Om de jonge criminelen toch maar goed te praten hebben ze maar rap het slachtoffer verketerd... In Lokeren wilden ze rap hetzelfde doen,... hadden ze nu even pech dat het om een stellete drugsdealers ging... en bovendien dat de dader klacht had neergelegd... en ook nog voor een hulpcentrum voor jongeren werkte, een onverdachte linkie winkie uit eigen rangen dus die hem moest "verdedigen..." operatie, "red de jongeren" moest dus stopgezet worden... zeker zo vroeg voor de verkiezingen... je moet ondertussen gaan zoeken naar het nieuws, bijna nergens is het nog voorpagina nieuws... Da was bij Demoor en Van Temsche wel even anders he... |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, tenzij een rechtbank ook doktertje kan spelen, kan de rechtbank daar niet omheen. Als een rechtbank dan nog zou beslissen dat dat verband er niet is, dan zijn we beiden getuige van een gerechtelijke dwaling. Dat weet jij net zo goed als ik. En als de rechter nou echt een heuse dwarsligger is, dan zal hij misschien de getuigenissen van deze medici naast zich neerleggen. Waarmee ik maar wil zeggen dat een rechtbank, in tegenstelling tot wat jij laat doorschijnen, niet onfeilbaar is in zijn oordeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je schijnt niet te beseffen dat noch ik, noch jij over de volledige informatie beschikken, maar enkel op fragmenten die dan nog eens via derden bekend raken. Of jij dat nu wil of niet: de rechtbank moet onder meer oordelen over een oorzakelijk verband tussen de slagen van de beklaagde en de dood van Demoor. En er is geen enkele reden om aan te nemen dat de rechtbank haar taak niet naar behoren zal uitvoeren. Maar ik begrijp nu al dat jij de uitspraak alleen zal aanvaarden wanneer ze overeenkomt met jouw oordeel. En voor het geval je het niet zou weten: het is omwille van het feit dat rechtbanken inderdaad niet onfeilbaar zijn dat er beroepsmogelijkheden bestaan. Laatst gewijzigd door Edina : 5 juni 2007 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar neem ik genoegen mee, da's toch niet zo moeilijk te vatten toch? Wat kronkel je weer heen en weer zeg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() Allez, ik probeer nog één keer: heb jij het autopsieverlag gelezen? Of de getuigenissen van de wetsdokter en de urgentiedokter volledig gehoord? Heb jij de andere getuigenissen volledig gehoord? Weet jij welke slagen de beklaagde precies heeft toegediend? De ene keer is het in de pers een schop tegen de borst en de andere keer een klap op het gezicht. Je kan onmogelijk op basis van fragmenten uit getuigenissen in de pers conclusies trekken. De rechter kan op basis van alle informatie oordelen. Dat is toch ook niet zo moeilijk om te vatten toch? Laatst gewijzigd door Edina : 6 juni 2007 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De kans is dus zeer groot dat de Rechtbank dit expertise verslag zal volgen. |
|
![]() |
![]() |