![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://216.239.59.104/search?q=cache...lnk&cd=1&gl=be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn zin om op een gaspedaal te drukken neemt altijd heel sterk af als ik aan het volgende denk: Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kijk naar Frankrijk : daar heerst sinds enkele jaren een sterk repressief beleid mbt snelheidsbeperking. Automatische radars worden overal neergezet en de PVs worden strikt opgevolgd. Resultaat : een spectaculaire daling van het aantal ongelukken die te wijten zijn aan overdreven snelheid (van 8160 naar 5530 in 3 jaar).
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb een mooi voorbeeld gevonden van het verschil tussen bv. 60 km/u en 50km/u in de bebouwde kom. De zo verafschuwde snelheidsvermindering van 10km/u. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verschil tussen Duitsland en hier is dat ze op stukken waar het kan, je de keuze laten; op stukken waar het effectief niet kan, daar geldt een beperking. met effect, zo blijkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Tegen 160, een steentje dat verkeerd ligt, een gat in het wegdek. Lading die uit de koffer valt van het voertuig voor je, ... Even een moment waardoor je wordt afgeleid omdat iets rechts of links je aandacht trekt, je geeuwt, je niest of hoest, wordt even slaperig, even kijken hoe laat het is of de radiozender verzetten... Dat is allemaal genoeg om te zorgen voor fatale gevolgen. Een autostrade heeft vangrails. Vangrails zijn niet in beweging. Een afremming van de snelheid met 160 km/u. De kans dat een mens dat overleeft is nihiel. Dit komt misschien wel heel pessimistisch over, maar het is realiteit vrees ik. De vraag die je je moet stellen is, zijn die paar minuten dat je eerder thuis bent, het risico waard?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 juni 2007 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou daar niet de conclusie uittrekken die ik vermoed dat jij eruit zet. Er zijn veel meer verschillen tussen ons verkeersbeleid en dat van de Duitsers dan die derde rijstrook. Er zijn ook verschillen in de mentaliteit van Duitsers en Belgen. Wist je dat over al op de 'Autobahn' er in maximum 7 minuten een heli ter plaatse kan zijn? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Excuseer. Ik had eigenlijk enkel die cijfers gezien en wou daarop even illustreren wat ze kunnen betekenen.
![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Kijk eens, vroeger kreeg je je rijbewijs gewoon zo op het gemeentehuis. Nu moeten de mensen naar de rijschool, dat houdt in dat op een gegeven moment 75% van de mensen die een auto ongeval meemaken rijschool gevolgd hebben. Laat ons in de zelfde geest de rijschool afschaffen, dat is 75% ongevallen minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||||
Banneling
|
![]() Dat is mijn probleem.
Citaat:
Normale wegschade heeft bij beide geen impact. Steentjes evenmin. Citaat:
Als hij net voor me rijdt, dan ga ik er bij zowel 120 als 160 overheen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die Beierse boerkes? Ze zullen daar niet mee akkoord gaan denk ik.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb het ooit meegemaakt op ` t derde vak iets tegenkomen dat van ne camionette was gedonderd, ... sjans dat het bij inpakt direct desintegreerde, maar had het ne kruiwagen of een pak stenen geweest, was dat sudden death ,... ik ben er tegen 80 tegenaan geknald, Als ge echter met nen zwaren auto rijd, die ook de aangepaste remmen heeft, dan remt ge even snel af, soms zelf sneller, discusieren over snelheid, en stopafstanden enz... is allemaal relatief, tov staat van wegdek, type voertuig, type remmen, type banden, ophanging etc... natuurlijk hoe trager ge rijd, hoe lager de stopkracht bij impact, ... maar een brede snelheid, met een modern voertuig, dat geschikt is voor hogere snelheden is 150 a 160 een perfect veilige snelheid, ge moet dat nie gaan proberen met een smartje, maar met nen audi A4 of A6 of nen BMW of zwaardere modellen van Peugeot of Citroen 150 rijden dat is niet zo problematisch. Met SUV `s ligt dat iets anders, die verliezen nu eenmaal baanvastheid door hun hoger zwaartepunt, langs een andere kant hebben die dan weer permanent 4x4 , stabilisatiesystemen etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ooit al iemand recht op een vangrails zien rijden? ![]() Ik nog nooit en weet ik belgique ook geen vangrails staan op de autosnelweg waar je recht op recht kan opknallen. Plus dat je uw onkunde en onzekerheid/onveiligheidsgevoel niet moet liggen reflecteren op alle bestuurders. |
|
![]() |
![]() |