Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2007, 12:07   #121
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Onze uitkeringen zijn nu bij de laagste binnen het Europa van de 15. Tevens ligt de Europese armoedegrens momenteel op 772€/maand.
http://forum.politics.be/showpost.ph...97&postcount=1
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:10   #122
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dit zou mijn bovenstaande post kunnen aanvullen.
Er wordt veel geïnvesteerd in de sociale zekerheid, enkel niet alleen in de bestaansminima zelf, maar ook in vele neveninitiatieven.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:16   #123
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier efkes plat reageren. Volgt u even mee?

Wonen kost enorm veel geld, auto's kosten enorm veel geld, ontspanning kost veel geld enz. Om een minimaal comfortabel leven te leiden is er dus geld nodig, veel geld. Velen gaan daarom (hard) werken en zien de beste jaren van hun enige leven wegsmelten. De wekker, de file, de stress. Dat wekt frustraties.

En op wie gaan we die frustraties uitwerken? Da's een belangrijke vraag jongens...

Gaan we de profiteurs, marginalen, ziekentrekkers aanpakken? (wie zou trouwens ècht in hun plaats willen zijn?)

Of gaan we even de zaken opentrekken en zien dat we met z'n allen collectief genaaid worden door de neoliberale economie?

Even een concreet voorbeeldje: vastgoedfirma's bouwen / kopen appartementen. Dan worden die appartementen verkocht aan particulieren OF aan de overheid. Er zijn dus twee mogelijkheden:

Of de harde werker betaalt zwaar voor een eigen woning.
Of de harde werker betaalt, (via de overheid) zwaar voor sociale woningen.

Winnaars? De bouwfirma's. Kassa-kassa voor bazen en aandeelhouders.
Verliezers? Al de anderen (inclusief de mensen die bij bouwfirma's werken, die hebben ook wekker, file, stress).

Ja, ik steun de hardwerkende Belg, maar het is zo jammer dat hij zijn strijdt richt tegen de verkeerde vijand. Voor wie werkt u eigenlijk, hardwerkende Belg? Beseft u dat uw appartement u veel en veel meer kost dan het waard is? Bent u bereid nog maar eens om 05.30u op te staan om het zwembad van uw huurbaas/bouwfirma te betalen? Het lijkt me dat neoliberalisme nogal een grote impact heeft op ons dagelijkse leven. Laten we dan ook helder kijken wie welk geld krijgt en wie waarbij wint. De familie Flodder in hun sociale woning is ècht niet de reden waarom u steeds harder en langer moet werken hoor...

BESLUIT: Akoord, het is niet fair dat sommigen profiteren terwijl anderen werken. Maar voor wie werken we eigenlijk?
Oud 20 juni 2007, 12:58   #124
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik ga hier efkes plat reageren. Volgt u even mee?

Wonen kost enorm veel geld, auto's kosten enorm veel geld, ontspanning kost veel geld enz. Om een minimaal comfortabel leven te leiden is er dus geld nodig, veel geld. Velen gaan daarom (hard) werken en zien de beste jaren van hun enige leven wegsmelten. De wekker, de file, de stress. Dat wekt frustraties.

En op wie gaan we die frustraties uitwerken? Da's een belangrijke vraag jongens...

Gaan we de profiteurs, marginalen, ziekentrekkers aanpakken? (wie zou trouwens ècht in hun plaats willen zijn?)

Of gaan we even de zaken opentrekken en zien dat we met z'n allen collectief genaaid worden door de neoliberale economie?

Even een concreet voorbeeldje: vastgoedfirma's bouwen / kopen appartementen. Dan worden die appartementen verkocht aan particulieren OF aan de overheid. Er zijn dus twee mogelijkheden:

Of de harde werker betaalt zwaar voor een eigen woning.
Of de harde werker betaalt, (via de overheid) zwaar voor sociale woningen.

Winnaars? De bouwfirma's. Kassa-kassa voor bazen en aandeelhouders.
Verliezers? Al de anderen (inclusief de mensen die bij bouwfirma's werken, die hebben ook wekker, file, stress).

Ja, ik steun de hardwerkende Belg, maar het is zo jammer dat hij zijn strijdt richt tegen de verkeerde vijand. Voor wie werkt u eigenlijk, hardwerkende Belg? Beseft u dat uw appartement u veel en veel meer kost dan het waard is? Bent u bereid nog maar eens om 05.30u op te staan om het zwembad van uw huurbaas/bouwfirma te betalen? Het lijkt me dat neoliberalisme nogal een grote impact heeft op ons dagelijkse leven. Laten we dan ook helder kijken wie welk geld krijgt en wie waarbij wint. De familie Flodder in hun sociale woning is ècht niet de reden waarom u steeds harder en langer moet werken hoor...

BESLUIT: Akoord, het is niet fair dat sommigen profiteren terwijl anderen werken. Maar voor wie werken we eigenlijk?
Ok, vastgoedprijzen swingen de pan uit...
Misschien zou het beter zijn als we niet zo massaal de laatste stukjes grond volzetten maar gewoon oude huizen kopen en renoveren.

Begrijp ik daar goed dat je zegt dat bouwvakkers last hebben van de wekker, file ,stress en de werkgever niet? Als het allemaal zo simpel is start dan zelf een zaak op.

Wat is een minimaal comfortabel leven?
Wonen kost enorm veel geld (liefst een nieuwbouw of een verbouwing om U tegen te zeggen en minstens zo groot als dat van de buren), auto's kosten een pak geld ( 2 waarvan minstens 1 nieuw gekocht, liefst groter dan die van de buren en met airco, GPS, lederen interieur en elk een garage) ontspanning is duur (in de zomer naar het zuiden (liefst verder dan de buren), in de winter skieën en daartussenin nog een citytrip of 2 (of ten minste één meer dan de buren))
Tja...
Mensen klagen steeds meer en meer dat ze te hard moeten werken voor hun huis,... maar er is nooit zoveel gebouwd en gerenoveerd als nu, nooit zoveel nieuwe auto's gekocht, ...
Zelfstandigen kunnen de aanvragen niet meer aan, wachttijden van 1 jaar zijn normaal, van vele firma's krijg je zelfs geen offerte te pakken, vooral niet voor kleine werkjes, mensen willen gewoon te veel (ik ook, ik geef dat toe)
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:18   #125
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ok, vastgoedprijzen swingen de pan uit...
Misschien zou het beter zijn als we niet zo massaal de laatste stukjes grond volzetten maar gewoon oude huizen kopen en renoveren.

Begrijp ik daar goed dat je zegt dat bouwvakkers last hebben van de wekker, file ,stress en de werkgever niet? Als het allemaal zo simpel is start dan zelf een zaak op.

Wat is een minimaal comfortabel leven?
Wonen kost enorm veel geld (liefst een nieuwbouw of een verbouwing om U tegen te zeggen en minstens zo groot als dat van de buren), auto's kosten een pak geld ( 2 waarvan minstens 1 nieuw gekocht, liefst groter dan die van de buren en met airco, GPS, lederen interieur en elk een garage) ontspanning is duur (in de zomer naar het zuiden (liefst verder dan de buren), in de winter skieën en daartussenin nog een citytrip of 2 (of ten minste één meer dan de buren))
Tja...
Mensen klagen steeds meer en meer dat ze te hard moeten werken voor hun huis,... maar er is nooit zoveel gebouwd en gerenoveerd als nu, nooit zoveel nieuwe auto's gekocht, ...
Zelfstandigen kunnen de aanvragen niet meer aan, wachttijden van 1 jaar zijn normaal, van vele firma's krijg je zelfs geen offerte te pakken, vooral niet voor kleine werkjes, mensen willen gewoon te veel (ik ook, ik geef dat toe)
Probleem is dat zelfs de mensen die niet te veel willen zich daar tegenwoordig ook al voor uit de naad moeten werken.

Een rijhuisje zonder veel tralala waar je met vier mensen in past kost ook meer dan genoeg.

Kwestie van auto's is het afwegen, wij hebben een eerste tweedehandswagen gehad die het na zes maanden opgaf, en een tweede tweedehandswagen die het na zeven maanden opgaf.
Uiteindelijk toch een nieuwe gekocht, omdat we aan die twee oude auto's al meer aankoop- en reparatiekosten hadden gehad dan dat we gewoon een nieuwe hadden gekocht.

En ja er wordt veel gerenoveerd, dat is ergens ook normaal he, een dat pakweg een jaar of twintig geleden werd gebouwd kan veel opgeknapt worden, vele nieuwe snufjes zijn erbij gekomen. Omdat moeder de vrouw ook gaat werken komt een afwasmachine vb handig van pas.

Verder: door de hoge belastingsdruk is het nu veel moeilijker om iets te bereiken. Er schiet veel minder loon over dan vroeger, daarbij komt: vind nog maar eens een sociaal vangnet voor je kinderen op te vangen, oma's en opa's werken zelf ook nog tegenwoordig dus is men genoodzaakt te betalen voor kinderopvang.
Moest vb mijn moeder mijn kinderen oppassen zou mij dat 260euro per maand schelen (als ik zou werken op dit moment).
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 14:26   #126
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad zo dat er een massa jongeren schoolverlater is zonder kwalificaties en die massa krijgt waarschijnlijk niets anders dan een minimumloonjob aangeboden. De eenvoudige redenring is "dus niet werken" want dan heb ik sociale voordelen en dus een hoger inkomen. Waar zit de vout ??? Gewoon : dat je dan in die uitkeringsinkomstenniveau voor de rest van je leven blijft steken, je geen promotie maakt en je nageslacht ook automatisch in die vicieuze cirkel van "kansarmoede" blijft steken...

Er bestaat 2de kansonderwijs & een uitzicht op een rijk ambtenaren/bediendenluizeleventje (mensen met een joger da minimuminkomen, die wel de moeite namen om in hun jonge jaren af te studeren zijn nl. ware profiteurs van deze maatschappij) - dit vergt weer eens inspanningen & het is interessanter om bij de pakken te blijven zitten en van een uitkering te leven..

Het is waar : men heeft ook een dosis geluk nodig in het leven, toevallig op de plek staan waar de goudstukken uitgedeeld worden : een goede opleiding is toch onontbeerlijk & ja zelfs met een goede opleiding wordt men een aantal jaren schandalig uitgebuit.. ik zou het aantal universitairen pas afgestudeerden die met € 1500,- Brutto moeten rondkomen (netto nauwelijks meer dan het minimumloon) niet te eten willen geven.

Je kan nog altijd zelf kapitalist worden. Weet er iemand hoe het wirtschaftwunder ontstond ? De Spiesbürger hadden nl. alles verloren tijdens de oorlog, dus stelden zij zich en hun gezin op een hongerratsoen : er moesst opnieuw gespaard worden, kapitaal gevormd ! Het is niet voor niets dat de begrippen "volkskapitalisme" en "meebesturen door de arbeiders van de grote ondernemingen" typisch duitse ideeën zijn.

De lat ligt niet gelijk ! gelijke kansen voor iedereen is nog geen werkelijkheid,
maar in vergelijking met de rest van de wereld zijn er hier wel degelijk kansen voor iedereen - je moet het zelf inzien en durven ipv aan de kant blijven staan klagen.
Oud 20 juni 2007, 17:22   #127
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wie is dat vandaag nog 'de werkgever'? Aandeelhouders? Managers? De Board? De beurs? Het kapitaal zelf? (huiver)

In elk geval: de mensen die van een zaak rijk(er) worden hebben ook stress, maar dan wel vet betaald hé, toch een verschil. Zij kunnen in het weekend in Toscane gaan uitblazen, terwijl de doorsnee bediende dan maar een (uitgeregende?) barbecue houdt in zijn lapje tuin in een verkaveling (grasmaaiers en blaffende honden als achtergrondgeluid). Ik karikaturaliseer, maar ik lieg niet.

Moet ik dan zelf maar een zaak opstarten? Neen, bedankt. Als ik het niet meer belangrijk zou vinden om op een eerlijke manier door het leven te gaan, dan zou ik me eerder in de drugshandel smijten. Sneller geld, meer geld, minder administratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Probleem is dat zelfs de mensen die niet te veel willen zich daar tegenwoordig ook al voor uit de naad moeten werken.
Precies! Precies wat ik bedoel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
De lat ligt niet gelijk ! gelijke kansen voor iedereen is nog geen werkelijkheid,
maar in vergelijking met de rest van de wereld zijn er hier wel degelijk kansen voor iedereen - je moet het zelf inzien en durven ipv aan de kant blijven staan klagen.
Neen, man! Je maakt die typische fout. Denk even panoramisch. Stap even uit je eigen situatie.
Ik klaag niet omdat ik het slecht heb en me benadeeld voel. Het gaat er niet om dat je ZELF uit de storm en de miserie blijft. Dat is precies waar heel het neoliberale systeem op draait: iedereen gelooft dat hij/zij er wel geraakt als men hard werkt, want er zijn kansen voor iedereen. En zo blijven we met z'n allen ploeteren. We werken ons kapot ("hopelijk haal ik de eindstreep van 65jaar) of we laten ons hangen ("ik heb toch geen kansen, laat ik stempelen"). Maar in beide gevallen ziet ons leven er toch maar droevig uit hé. En dat gewoon maar omdat sommigen WINST willen maken. Enkel daarom hé.
Oud 20 juni 2007, 18:28   #128
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Wie is dat vandaag nog 'de werkgever'? Aandeelhouders? Managers? De Board? De beurs? Het kapitaal zelf? (huiver)

In elk geval: de mensen die van een zaak rijk(er) worden hebben ook stress, maar dan wel vet betaald hé, toch een verschil. Zij kunnen in het weekend in Toscane gaan uitblazen, terwijl de doorsnee bediende dan maar een (uitgeregende?) barbecue houdt in zijn lapje tuin in een verkaveling (grasmaaiers en blaffende honden als achtergrondgeluid). Ik karikaturaliseer, maar ik lieg niet.

Moet ik dan zelf maar een zaak opstarten? Neen, bedankt. Als ik het niet meer belangrijk zou vinden om op een eerlijke manier door het leven te gaan, dan zou ik me eerder in de drugshandel smijten. Sneller geld, meer geld, minder administratie

Precies! Precies wat ik bedoel.

Neen, man! Je maakt die typische fout. Denk even panoramisch. Stap even uit je eigen situatie.
Ik klaag niet omdat ik het slecht heb en me benadeeld voel. Het gaat er niet om dat je ZELF uit de storm en de miserie blijft. Dat is precies waar heel het neoliberale systeem op draait: iedereen gelooft dat hij/zij er wel geraakt als men hard werkt, want er zijn kansen voor iedereen. En zo blijven we met z'n allen ploeteren. We werken ons kapot ("hopelijk haal ik de eindstreep van 65jaar) of we laten ons hangen ("ik heb toch geen kansen, laat ik stempelen"). Maar in beide gevallen ziet ons leven er toch maar droevig uit hé. En dat gewoon maar omdat sommigen WINST willen maken. Enkel daarom hé.
Dit is wsl de post van een verzuurde... En dan leeft dat in, volgens velen , het rijkste gewest van de wereld...
Oud 20 juni 2007, 18:29   #129
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat er een massa jongeren schoolverlater is zonder kwalificaties en die massa krijgt waarschijnlijk niets anders dan een minimumloonjob aangeboden. De eenvoudige redenring is "dus niet werken" want dan heb ik sociale voordelen en dus een hoger inkomen. Waar zit de vout ??? Gewoon : dat je dan in die uitkeringsinkomstenniveau voor de rest van je leven blijft steken, je geen promotie maakt en je nageslacht ook automatisch in die vicieuze cirkel van "kansarmoede" blijft steken...

Er bestaat 2de kansonderwijs & een uitzicht op een rijk ambtenaren/bediendenluizeleventje (mensen met een joger da minimuminkomen, die wel de moeite namen om in hun jonge jaren af te studeren zijn nl. ware profiteurs van deze maatschappij) - dit vergt weer eens inspanningen & het is interessanter om bij de pakken te blijven zitten en van een uitkering te leven..

Het is waar : men heeft ook een dosis geluk nodig in het leven, toevallig op de plek staan waar de goudstukken uitgedeeld worden : een goede opleiding is toch onontbeerlijk & ja zelfs met een goede opleiding wordt men een aantal jaren schandalig uitgebuit.. ik zou het aantal universitairen pas afgestudeerden die met € 1500,- Brutto moeten rondkomen (netto nauwelijks meer dan het minimumloon) niet te eten willen geven.

Je kan nog altijd zelf kapitalist worden. Weet er iemand hoe het wirtschaftwunder ontstond ? De Spiesbürger hadden nl. alles verloren tijdens de oorlog, dus stelden zij zich en hun gezin op een hongerratsoen : er moesst opnieuw gespaard worden, kapitaal gevormd ! Het is niet voor niets dat de begrippen "volkskapitalisme" en "meebesturen door de arbeiders van de grote ondernemingen" typisch duitse ideeën zijn.

FOUT
mensen met DIPLOMA's ZOALS ik krijgen OOK een armen loon

EN

I K ben NIET de enige waar het zo is .

Duncan heeft A2 / monitor attest en diplom animator
compost meester diplom ................ .

CORRUPTIE IS IN BIJ OVERSTEN !
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 18:35   #130
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is wsl de post van een verzuurde... En dan leeft dat in, volgens velen , het rijkste gewest van de wereld...

VOLLEDIG akkoord
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 18:37   #131
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
terwijl ze daar met hun benen omhoog liggen mag ik s’avonds meer dan de helft van mijn in zweet verdiende centen weer afgeven. Voor wat geef ik ze af? Om ze daar te zien liggen! Secretaresses zitten de flair te lezen, de directeur is meestal in geen weken op bureau zelfs binnen geweest. De technische diensten zitten in hun kot te kaarten, de kuisvrouwen zitten in hun kot koffie te zuipen en de rest duikt in de kantine.
Jamaar zeg!

dróomjobs, toch?
ik zou zeggen, solliciteren!!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 18:49   #132
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Maar goed als je zo eens voorbij de scholen gaat zie je in de technische waar vroeger allemaal vlamingen zaten nu alleen nog maar overwegend allochtonen zitten.
Waarom?
Misschien krijgen de scholen meer geld om kansarmen te onderwijzen? Ah..zere teen?
Ge moet misschien eens een allochtoon in dienst nemen, misschien? Of moet ge u dan niet meer laten zien bij uw klanten?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 20:38   #133
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
12,5€/uur.
Alleenstaande A werkt 40 uren/week -> brutoloon = 2000€/maand.

Alleenstaande A houdt 1295,52€/maand over
(zie simulator : http://www.abvv.be/code/nl/fram026.htm)

Alleenstaande A huurt �* 550€/maand (verdient teveel voor sociaal appartementje) -> houdt 745,52€/maand over om te leven.

Werkzoekende alleenstaande B heeft 900€/maand en huurt een sociaal appartementje van 177€/maand -> houdt 723€/maand over om te leven.

Alleenstaande A werkt dus voor 22,52€/maand.
Het verschil wordt wel veel groter als gehuwde met kinderen.
Nog wat extra verlofgeld, nieuwjaarsgeld en hier en daar een bonus of een extra uur werken en we ronden af op heel wat meer.

Trouwens alle sociale appartementjes zijn bezet van de allochtonen, of je moet er 20 jaar voor op een wachtlijst gaan staan.
Dat telt dus niet zulke vergelijkingen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 juni 2007 om 21:03.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 20:44   #134
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En jongens steek eens terug de handen uit de mouwen en hou op met al die theorie die u een "steek waarop geeft" om niks te moeten doen.
Leven van 600 �* 700€ is precies heilig en zo te zien zelfs voldoende want ze blijven er maar hangen. Gaan werken voor het dubbel minstens is "altijd veel te weinig" dan weer.
Wel 600 �* 700€ is drinkgeld van kleine mannen. Leercontractjes steken meer opzij dan dat dikwijls. Wil je dan kleine man blijven of ga je er eens beginnen invliegen gelijk een grote vent?
Al de rest is trut.
En is uw huishuur te duur, ga dan bij uw huisbaas klagen.
Steek dat toch niet eens op de werkgevers.
Oud 20 juni 2007, 20:49   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
FOUT
mensen met DIPLOMA's ZOALS ik krijgen OOK een armen loon

EN

I K ben NIET de enige waar het zo is .

Duncan heeft A2 / monitor attest en diplom animator
compost meester diplom ................ .

CORRUPTIE IS IN BIJ OVERSTEN !
Ge zit al jaren te prutsen met activa en andere pruts dingens.
Je kon er al duizenden keer uitgestapt hebben en iets anders doen dat beter betaalde.
Je kiest voor de zielige uit te hangen, misschien denk je dat je ooit een standbeeld als martelaar zult krijgen.
Niet dus!

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 juni 2007 om 20:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 21:05   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ge moet misschien eens een allochtoon in dienst nemen, misschien? Of moet ge u dan niet meer laten zien bij uw klanten?
Moeten we autochtonen dan in een "opsporing verzocht" laten omroepen toch?
Oud 20 juni 2007, 21:19   #137
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Moeten we autochtonen dan in een "opsporing verzocht" laten omroepen toch?
Jamaar hoe zit het nu: wilt ge meer werkvolk zodat ge meer poen kunt pakken en met uw gat in een bureaustoel kunt zitten?

Of blijft ge den idealist, die niet anders kan dan zagen dat ge te hard moet werken voor te weinig geld?

Probeer anders eens u te specialiseren, iets wat ge beter doet dan de anderen. Je trekt dan andere klanten aan. Maar pas op, 't zal nog altijd te duur zijn. Daar moet ge tegen kunnen - 1 of twee keer per jaar nee zeggen kan geen kwaad.
Oud 20 juni 2007, 21:22   #138
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Jamaar hoe zit het nu: wilt ge meer werkvolk zodat ge meer poen kunt pakken en met uw gat in een bureaustoel kunt zitten?

Of blijft ge den idealist, die niet anders kan dan zagen dat ge te hard moet werken voor te weinig geld?

Probeer anders eens u te specialiseren, iets wat ge beter doet dan de anderen.
Je trekt dan andere klanten aan. Maar pas op, 't zal nog altijd te duur zijn. Daar moet ge tegen kunnen - 1 of twee keer per jaar nee zeggen kan geen kwaad.
En dan vindt men 'werkvolk'?
Oud 20 juni 2007, 21:28   #139
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
En dan vindt men 'werkvolk'?
Dan hebt ge nu geen massa werkvolk nodig die ge moet uitbuiten om veel jobs tegen een lage prijs gedaan te krijgen. Als je weinig marge hebt op een job moet je er natuurlijk veel aannemen om je inkomen toch te doen stijgen.
Oud 20 juni 2007, 21:37   #140
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebt ge nu geen massa werkvolk nodig die ge moet uitbuiten om veel jobs tegen een lage prijs gedaan te krijgen. Als je weinig marge hebt op een job moet je er natuurlijk veel aannemen om je inkomen toch te doen stijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be