![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wat doe je als je kind homoseksueel blijkt te zijn? | |||
je zet hem/haar buiten. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 11,90% |
je (probeert te) aanvaard(en) dat het zo is. |
![]() ![]() ![]() |
74 | 88,10% |
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Deze dingen gebeuren dus he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is perfect natuurlijk om een kind te verwekken buiten de relatie en dat toch binnen die relatie op te voeden. Dat kan ook bij homokoppels het geval zijn. Daar heb je dan geen problemen mee, veronderstel ik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Juist, dat is een ander geval natuurlijk, in dit geval heeft het kind heeft sowieso een holebi ouder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoek zelf maar je studies. Ik ga gewoon akkoord met het eerste artikeltje dat daarin staat. Als je me daardoor bevooroordeeld vindt dan doe je maar. Ik ga er mij niet meer druk in maken. Echt wel grappig dat een mens geen eigen mening meer mag vormen zonder zicht te baseren op wetenschappelijke onderzoeken waarvan men weet dat ze alles kunnen bewijzen in kwesties zoals deze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar je moet het dan ook wel duidelijk maken dat het een mening is. Het kwam gewoon even verwarrend over. Ik dacht dat je uit een studie quote, maar als het jouw mening is, is dat zo... Laatst gewijzigd door adaveke : 19 juni 2007 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Homo koppels die buiten hun relatie, in een hetero situatie een kind verwekken om het dan zelf op te voeden zouden wie weet beter eerst eens in de situatie van de andere natuurlijke ouder inleven in plaats van enkel hun eigen noden achterna te lopen. 'k Zou trouwens de eerste rechter eens willen tegenkomen die een kind aan de natuurlijke vader zou toewijzen als blijkt dat die het kind enkel bij de vrouw verwekt heeft om het buiten deze hetero situatie maar met zijn homo vriend op te voeden, en welke moeder hier mee zou instemmen? Als man heb je dat echter minder in de hand. Een lesbische vrouw zou dat perfect kunnen uitvoeren als ze al met een man naar bed wil welteverstaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Anders zou hier nog altijd een co-ouderschap uit kunnen ontstaan (zonder adoptie welliswaar) Laatst gewijzigd door adaveke : 19 juni 2007 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik spreek over homo-koppel. kan slaan op mannen, maar ook op vrouwen. Trouwens, zeg nooit nooit ![]() Laatst gewijzigd door adaveke : 19 juni 2007 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister
|
![]() Ik vraag geen wetenschappelijk onderzoek, enkel de argumenten waarop je je mening baseert. Dit is juist wat een discussie, naar mijn mening althans, interessant maakt. Een discussie waarin iedereen maar wat verhaaltjes komt fantaseren lijkt me maar zinloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit zijn wel heel uitzonderlijke situaties die als regel worden genomen. Het krijgen van kinderen moet m.i. geen algemeen recht worden ten koste van om het even wat of wie, maar mag voor mij een gunst van de natuur blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is dan ook aan de wetgeven om deze uitzonderlijk situaties legaal mogelijk te maken, en niet om ze bij voorbaat uit te sluiten. Vandaar dat de holebi-adoptie zeker een nuttig gegeven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Maar er zijn nog veel andere scenario's denkbaar. Bijvoorbeeld een man die uit een vorig huwelijk een kind heeft waarvan de moeder is overleden. Een man die bereid is "donor" te zijn voor een lesbisch koppel of een vrouw die draagmoeder wil zijn voor een homokoppel. Die kinderen kunnen allemaal op volstrekt natuurlijke wijze gebeuren. |
|
![]() |
![]() |