Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 08:40   #121
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als je het wil hebben, download je het van de site van de makers, of je besteld het in de states, met de invoertaxen erop te betalen zijde er vanaf, ...

2 weken later kan het overal gecopieerd worden, ...

een paar jaar geleden was dat met "hooligans storm over europe" ook het geval, ...

Als je deze junk uit de wereld wil, zal je de firma`s die deze spullen maken moeten verbieden dat te doen, ...

Films zijn soms ook bloederig en vettig , als ge daar niet tegenkunt kijkt er dan niet naar, ... en van mij zouden mijn kinderen nie meer daan een uur of zo mogen playstationnen of xboxen per dag, en daar zouden dergelijk goore spellekes ook niet bijhoren, tot een bepaalde leeftijd tenminste, ...

een kind van 6 hoort geen x uur per dag met zo`n joystick in zijn pollen voor den tv te staan da is nie gezond, ... maar dat is puur aan de ouders om dat te regelen.
Download het dan illegaal é
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 08:42   #122
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij maakten thuis wel kruisbogen na, en ninja sterren ,... veel gevaarlijker als ge het mij vraagt en de keren dat ik op mijn broers vingers gekapt hebt met ne nepsabel (gemaakt van nen tentstok) en hij op de mijn, ...

wij oefenden zelf met werpmessen op een kartonen doos, daar zijn nooit geen doden bij gevallen , ... gewoon een kwestie van uw verstand gebruiken, ... en da haalden we nie van internet want da bestond toen nog niet, ...
En zo pijlen maken van reclame boekjes en dan als punt ne tandenstoker erin. Dit afschieten met van die grijze electriciteits buizen...bleef gewoon in de bomen steken en ik onderbenen
Oud 26 juni 2007, 08:42   #123
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
In mijnen tijd (mijn god wat klink ik oud vandaag....) speelden wij cowboy en indiaan op zaterdagmorgend met de buurkinderen.... Ik liep gewapend zoals John Wayne door de straten en was de schrik van elke boef.... man man man hoeveel ik er neergeschoten heb......
Ik knalde ze iedere zaterdag af tot ze niet meer bewogen....... of tot ik zelf geraakt werd door een verraderlijke sluipschutter achter mijn rug natuurlijk.....

Eigenlijk was dat een "veel echter" spel dan de videospelletjes van tegenwoordig...

Voor zover ik weet heeft niemand van mijn toenmalige vrienden al een echte moord op zijn geweten....

Ik denk dus dat het vooral in de kop zit van diegenen die toch eens ooit door het lint zouden gaan.... wie weet ga ik wel eens ooit door den draad...
Ik speelde meestal de nazi met een luger,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 08:50   #124
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Gruwelijk computerspel vrij te koop in België

Gezinsbond vraagt verbod op verkoop Manhunt 2 aan minderjarigen
rr

'Manhunt 2', een computerspel dat in Groot-Brittannië is verboden wegens te gruwelijk, ligt op 13 juli in de Belgische winkels. De Gezinsbond vraagt de verkoop van dergelijke agressieve spelletjes aan minderjarigen bij wet te verbieden.

Manhunt 2 is een computerspel waarbij spelers in de huid kruipen van een psychopaat die mensen besluipt en met bijlen en voorhamers vermoordt. Te gruwelijk en sadistisch, oordeelden de Britten.

Op 13 juli komt het spelletje op de Belgische markt. Een ban uitspreken kan bij ons niet. Wel zal Manhunt 2 de strengste classificatie krijgen, verzekert de sector bij monde van de Interactive Software Federation of Europe. Dat betekent: niet voor minderjarigen en een vuist die op extreem geweld wijst. Maar de classificaties voor videospelletjes zijn in België niet wettelijk afdwingbaar.

'Een handelaar kan dus straffeloos een videospel dat de rating + 16 jaar meekreeg, aan een jonger kind verkopen', zegt Katelijn Vanzegbroeck van de studiedienst van de Gezinsbond.

De Belgische filmkeuringscommissie houdt zich enkel met bioscoopfilms bezig. De classificatie van computer- en videospelletjes, PEGI Rating geheten, gebeurt door de sector zelf. PEGI staat voor Pan European Game Information. Iconen geven een leeftijd en de inhoud aan.

'Dat is belangrijke informatie voor ouders', vervolgt Vanzegbroeck, 'maar wij vragen dat de rating - net als in Nederland - ook in de verkoop gerespecteerd zou worden. Dus geen spelletjes verkopen aan minderjarigen wanneer de classificatie dat afraadt.'

Hoewel de Gezinsbond heel kritisch staat tegenover extreem geweld in videospelletjes lijkt een verbod haar niet haalbaar. 'Politici zijn daar niet toe geneigd. Waar ligt de grens? Wettelijk kan alleen opgetreden worden tegen spelletjes die ontegensprekelijk aanzetten tot racisme.'

Verbod helpt niet

Steven Malliet maakt aan de KU Leuven een doctoraat over de impact van videospelletjes bij jongeren van 16 tot 19 jaar. 'Extreem gewelddadige spelletjes kunnen schadelijk zijn wanneer de speler moeilijk een onderscheid kan maken tussen fictie en realiteit, maar deze risicogroep vormt een minderheid. De meeste spelers beseffen maar al te goed dat ze met een spel bezig zijn dat gebaseerd is op mathematische berekeningen.'

Bij de risicogroep die helemaal in het spel opgaat, leiden agressieve spelletjes tot een tolerantere houding tegenover geweld. Die spelers vinden het bijvoorbeeld geoorloofd terug te kloppen wanneer iemand hen op straat zou slaan. Malliet: 'Niet het aantal keren dat je agressieve spelletjes speelt is van invloed maar wel de intensiteit waarmee je dat doet.'

'Manhunt 2 is een zeer bloederig spel met expliciet geweld, weet Malliet. 'Hoe jonger, hoe groter de kans dat zoveel agressie de speler schaadt. Ik ben bijgevolg een groot voorstander van leeftijdsbeperkingen, maar ik heb mijn twijfels over het nut van een verbod op de verkoop aan minderjarigen. De classificatie van spelletjes is in de eerste plaats als signaal naar ouders en andere opvoeders bedoeld. Maak je ratings wettelijk afdwingbaar, dan leg je de verantwoordelijkheid bij de wetgever in plaats van bij de ouders. En zelfs met de beste wetgeving kan je nooit honderd procent vat krijgen op videospelletjes. Wie dat wil, kan er altijd aan geraken.'

Van de Vlaamse jongeren die Malliet ondervroeg, spelen alle jongens games en dat gemiddeld zeven uur per week. Van de meisjes speelt de helft en dat gemiddeld twee uur per week. 'Maar de meisjes zijn hun schade aan het inhalen.' Toch is het een groot misverstand, zegt Malliet, dat videospelletjes vooral door jongeren worden gespeeld. 'Veertigers vormen de grootste groep klanten, al is het wel zo dat schietspelletjes vooral populair zijn bij jongeren.'

----------

De Engelsen hebben eigelijk, evenals de Gezinsbond.

Kan die rommel niet wegblijven? We moeten onze al bedorven jeugd toch niet hélpen om de walgelijkheid op te zoeken.
Nog een dikke 2 weken en dat spul ligt mij bij thuis tussen de andere spelen
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 08:58   #125
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Voil�*. Maar je beseft hopelijk wel dat je hier nu iets 'ouderwets' vraagt: dat mensen hun eigen verantwoordelijkheden opnemen, dat ouders zélf hun kinderen opvoeden, dat mensen zelf hun verstand gebruiken. Dat is niet populair dezer dagen.
Yep, ...

trouwens wees eens eerlijk,... wie heeft er nooit cowboy en indiaan gespeeld, polies of ganster, ... met nepzwaarden gespeeld, op uw vriendjes geklopt, ... fietsen in de prak gereden al dan niet opzettelijk... met uw gocart de meest waanzinige stunts uitgehaald, ...

Geweld films gezien, zuipfeestjes gehouden, ... etc, etc...

Als ge het niet gedaan hebt, ... en ge zijt onder de 25, wilt ge daar dan dringend aan beginen, ...

Als ge het niet gedaan hebt en ge zijt boven de 25 , ofwel zijde een trut, ofwel hebde geen jeugd gehad, ofwel zijde ne leugenaar,...

iedereen heeft wel eens iets uitgestoken, zelf nen brave mens als ik,

En nu zoude al kinderen die doordat ze heeler dagen op ne playstation zitten te ramen en zo al voorbestemd zijn om trutten en mietjes te worden, ook nog willen verbieden van wat geweldspellekes te spelen ? ...

Waar moet da naartoe met de wereld zeg, ...
Oud 26 juni 2007, 09:13   #126
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En zo pijlen maken van reclame boekjes en dan als punt ne tandenstoker erin. Dit afschieten met van die grijze electriciteits buizen...bleef gewoon in de bomen steken en ik onderbenen
Wij maakten da veel degelijker dan da hoor, ...

wij gebruikten sterke plastiek als pijlpunt, die werpsterren waren uit ijzeren platen gesneden, ... en wij gebruiken ijzeren buiskes als pijlen of houten stokken, (geeft meer velocity ... ) kruisboog zelf was van hout en ijzeren veren, elastieken waren te rap uitgerokken,...

Onze zolder da was een half trainingskamp van Al Qaida, . die dingen gingen losdoor isolatieplaten, ... en toen hadden we ineens een loodjespistool, ... da was pas fun, ...
Oud 26 juni 2007, 09:57   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij maakten da veel degelijker dan da hoor, ...

wij gebruikten sterke plastiek als pijlpunt, die werpsterren waren uit ijzeren platen gesneden, ... en wij gebruiken ijzeren buiskes als pijlen of houten stokken, (geeft meer velocity ... ) kruisboog zelf was van hout en ijzeren veren, elastieken waren te rap uitgerokken,...

Onze zolder da was een half trainingskamp van Al Qaida, . die dingen gingen losdoor isolatieplaten, ... en toen hadden we ineens een loodjespistool, ... da was pas fun, ...
hehe, cool

Maar jullie oplossing was niet overal zomaar te vinden...De reclame boekjes waren er overal natuurlijk en de buizen waren op werven te vinden. De pijltjes die wij overal naartoe schoten (buiten) moesten we dan ook niet meer gaan zoeken. Scheur een nieuw papiertje, beetje handig ronddraaien op een speciale manier, eraan lekken en klaar om te blazen. Wat was die tijd toch leuk, en we hebben niemand vermoord.
Oud 26 juni 2007, 11:42   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hehe, cool

Maar jullie oplossing was niet overal zomaar te vinden...De reclame boekjes waren er overal natuurlijk en de buizen waren op werven te vinden. De pijltjes die wij overal naartoe schoten (buiten) moesten we dan ook niet meer gaan zoeken. Scheur een nieuw papiertje, beetje handig ronddraaien op een speciale manier, eraan lekken en klaar om te blazen. Wat was die tijd toch leuk, en we hebben niemand vermoord.
Jaja pas op wij maakten ook biologische wapens he, alle geen ABC wapens, maar wapens van biologische oorsprong, ...

Een klein boompke uitdoen of wa takken loshakken of snijden en de schors eraf en we hadden een sabel, of een speer , ... We sloopten het een of ander en dan vonden we veren, dus ja wa kunde doen met veren, ...

ah, nen ouwe kapstok en wa hout en ge hebt ne kruisboog he mits wat handigheid, ... eigenlijk als ik daar op terugkijk waren wij wel behoorlijk gevaarlijke gastjes soms, ...

Pas op wij schoten nooit naar mensen of dieren of zo enkel op doelen van karton of zo, maar wij hebben wel inventief geweest om wapens in elkaar te zetten, en daar was behoorlijk gevaarlijk spul bij,...

ik denk dat we een jaar of 14 / 15 waren als we een looikespistool hadden gekocht, ... en maar schieten, op zolder hadden we een schietstand nagebouwd, op een gegevn moment viel dat ding gewoon uit elkaar omdat we er teveel mee geschoten hadden, ... dan repareren en verder doen ... een vezelplaat gewoon aan gort geschoten, ... (daar moete serieus uw best voor doen zulle met zo`n proppeschieter,...)

Dus ouders als uwe kleine wat wil schieten met zijne Wi , Playstation of XXX box , niet te rap ongerust worden, het kan nog altijd veel erger,...
Oud 26 juni 2007, 12:54   #129
Vox Populi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Zolang daar er een rode +18 opstaat, en zolang ze dat effectief toepassen,zie ik daar niks verkeerds aan.
Dat gebeurt uiteraard niet, als ik nu 12 jaar was en dat spel wou, ik zou het wel krijgen. Iedereen kan voor een winkel gaan staan en wachten op iemand van een jaar of 18, die 50 euro geven en zeggen dat hij het wisselgeld mag houden als hij voor u da spel koopt.

Maar in principe is er voor mij hier geen enkel probleem. Op dit vlak moet alles kunnen vind ik. Een spelletje waar veel bloed in komt? Laten we niet hypocriet doen. Onze kinderen zien ergere dingen, zowel in films als in andere games.
Vox Populi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 06:52   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Straf, niemand hier die vind dat het spel verboden moet worden.
Oud 27 juni 2007, 07:38   #131
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brengt toch geen zak op, ...

Wat ik nog veel straffer vind is dat iedereen dat gaat kopen, ...

Alle ja ik copieer geen spellekes meer, speel ze zelf nog nauwelijks, geen tijd en als ik nu iets moet hebben koop ik dat gewoon, kanalen genoeg langs waar ik alles wat ik maar wil kan krijgen, ... (heb zelf illigale FM transmitters voor de ipod uit de states laten overbrengen dat heeft me geld gekost, ... maar ik had hem ... ondertussen liggen die dingen in de Conrad te koop , dus als de BIPT iets verbied in Belgie rij je gewoon de grens over als je dat nodig hebt, je moet er wel tegenkunnen dat ze u pakken natuurlijk, ) maar ik gebruik die FM transmitter toch alleen maar in Duitsland en daar is dat niet illigaal (in belgie zit de fm band toch vol , met vooze vrije radio`s )

Dus wat brengt het op dat spel te verbieden, ... toen wij student waren zijn we er zelf in geslaagd een goed beveiligd boekhoudprogramma te copyeren, we hadden dat nodig om te studeren, ... (eigenlijk was dat gewoon om te zien of we er A aan konden raken, B het konden kopyeren, C het konden kraken, ... ) we hebben daar veel van geleerd, ... uiteindelijk hebben we da nie gebruikt om te studeren, maar we wisten wel rap hoe we het systeem moesten omzeilen, allerlei handigheidjes hebben we gebruikt, zelf diskettes voor pc`s copyeren met nen Atari om de bad sectors mee te kunnen copyeren, ... wij waren heel inventief, ...

Nu chippen ze zelf hun playstations en Xboxen, ... nog straffer ze zijn er al ingeslaagd de Apple TV te kraken, en het is eigenlijk duivels eenvoudig naar het schijnt, ...

en dan gaan ze proberen om zo`n gastjes te verbieden van da spelleke te spelen, ...

ik lach daar eens goe mee...
Oud 27 juni 2007, 07:46   #132
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brengt toch geen zak op, ...

Wat ik nog veel straffer vind is dat iedereen dat gaat kopen, ...

Alle ja ik copieer geen spellekes meer, speel ze zelf nog nauwelijks, geen tijd en als ik nu iets moet hebben koop ik dat gewoon, kanalen genoeg langs waar ik alles wat ik maar wil kan krijgen, ... (heb zelf illigale FM transmitters voor de ipod uit de states laten overbrengen dat heeft me geld gekost, ... maar ik had hem ... ondertussen liggen die dingen in de Conrad te koop , dus als de BIPT iets verbied in Belgie rij je gewoon de grens over als je dat nodig hebt, je moet er wel tegenkunnen dat ze u pakken natuurlijk, ) maar ik gebruik die FM transmitter toch alleen maar in Duitsland en daar is dat niet illigaal (in belgie zit de fm band toch vol , met vooze vrije radio`s )

Dus wat brengt het op dat spel te verbieden, ... toen wij student waren zijn we er zelf in geslaagd een goed beveiligd boekhoudprogramma te copyeren, we hadden dat nodig om te studeren, ... (eigenlijk was dat gewoon om te zien of we er A aan konden raken, B het konden kopyeren, C het konden kraken, ... ) we hebben daar veel van geleerd, ... uiteindelijk hebben we da nie gebruikt om te studeren, maar we wisten wel rap hoe we het systeem moesten omzeilen, allerlei handigheidjes hebben we gebruikt, zelf diskettes voor pc`s copyeren met nen Atari om de bad sectors mee te kunnen copyeren, ... wij waren heel inventief, ...

Nu chippen ze zelf hun playstations en Xboxen, ... nog straffer ze zijn er al ingeslaagd de Apple TV te kraken, en het is eigenlijk duivels eenvoudig naar het schijnt, ...

en dan gaan ze proberen om zo`n gastjes te verbieden van da spelleke te spelen, ...

ik lach daar eens goe mee...
Idd, ik vind het ook nutteloos om het te verbieden, de enigste die er schade van hebben zijn de winkels die de dingen verkopen.
Van playstations ed heb ik geen verstand, ik speel soms nog wel eens een gedownload game maar dan op de pc gewoon. Het laatste was fear op groot scherm en met surround sound. Heerlijk.

Maar mijn vraag ging toch naar degene die het zouden willen verbieden. Ik begrijp echt niet waarom deze vorm van media wel en anderen niet.
Oud 27 juni 2007, 14:11   #133
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Volgens mij vinden de meeste het verbieden van zulke spelletjes niet echt een 'rechtvaardige' beslissing...

geweld-actiefilms ,horrorfilms, pornofilms, journaal met oorlogen, y**t*b* met vettige volledige onthoofdingsfilms, etc ,etc

Dan is het verbieden van een game-gerne, games algemeen, of één game in bijzonder eigenlijk een niet consequente beslissing, men fixeert zich en schuift de zonden der wereld in een en dezelfde doos...

beste lijkt mij de rating gewoon te verplichten... net zoals met sigaretten en drank. Daarmee zullen er altijd nog wel ergens games verkocht worden aan te jonge mensen, maar dan heeft men in ieder geval al een regel waaraan men kan vasthouden. Een regel die gelijkloopt qua systeem met bestaande regeltjes, zoals film rating...

waarheid is wel dat eigenlijk ALLES meer gewelddadig is geworden, en niet enkel games... Dat men het 'algemene' geweldniveau wil naar beneden halen is een goeie zaak imho. Maar dat effect bereik je niet door geweldgames af te schaffen en voor de rest oogkleppen te dragen.

Laatst gewijzigd door Zyp : 27 juni 2007 om 14:13.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 15:11   #134
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Volgens mij vinden de meeste het verbieden van zulke spelletjes niet echt een 'rechtvaardige' beslissing...

geweld-actiefilms ,horrorfilms, pornofilms, journaal met oorlogen, y**t*b* met vettige volledige onthoofdingsfilms, etc ,etc

Dan is het verbieden van een game-gerne, games algemeen, of één game in bijzonder eigenlijk een niet consequente beslissing, men fixeert zich en schuift de zonden der wereld in een en dezelfde doos...

beste lijkt mij de rating gewoon te verplichten... net zoals met sigaretten en drank. Daarmee zullen er altijd nog wel ergens games verkocht worden aan te jonge mensen, maar dan heeft men in ieder geval al een regel waaraan men kan vasthouden. Een regel die gelijkloopt qua systeem met bestaande regeltjes, zoals film rating...

waarheid is wel dat eigenlijk ALLES meer gewelddadig is geworden, en niet enkel games... Dat men het 'algemene' geweldniveau wil naar beneden halen is een goeie zaak imho. Maar dat effect bereik je niet door geweldgames af te schaffen en voor de rest oogkleppen te dragen.
Bijna volledig mee akkoord. Alles geweldadiger...ik weet het niet, men heeft misschien meer mogelijkheden om sensationele beelden te maken maar meer geweld dan vroeger? Al de westerns en oorlogsfilms vroeger. Zwart/wit ok maar geweld...ook ok.
Oud 27 juni 2007, 16:04   #135
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Is alles geweldadiger geworden? Alles behalve de terminator dan zeker, die na deel 1 in een soort soetsappige familiefilms belandde...
Oud 28 juni 2007, 07:20   #136
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna volledig mee akkoord. Alles geweldadiger...ik weet het niet, men heeft misschien meer mogelijkheden om sensationele beelden te maken maar meer geweld dan vroeger? Al de westerns en oorlogsfilms vroeger. Zwart/wit ok maar geweld...ook ok.

Ja als ge de clint eastwood bezig ziet in Dirty Harry bv, of in een van zijn eerste films Where Eagles Dare, (een verfilming van een boek van McClean, nee eigenlijk hebben ze rap rap een filmscript geschreven en er dan ook een boek van gemaakt... )

Kortom het boek is veel minder geweldadig dan de film en de film is voor de normen van die tijd een van de meest geweldadige oorlogsfilms van dat moment, ... alleen Dirty Dozen doet misschien nog beter in de slotscenes (waar ze gevangengenomen duitse officieren met hun vrouwen, worden opgeblazen... )

en er zijn er zo nog wel een paar uit de jaren 60 begin 70 die voor de normen van die tijd behoorlijk schokkend waren, maak daar remakes van met de huidige technieken en je hebt pure blood and gore toestanden, ...

Vergelijk de beach scenes van saving private ryan maar eens met die van the longest day met John Wayne, ... Dat is van theathraal acteerwerk naar spitstechnologie die de darmen en ingewanden gewoon tegen uw scherm doet spatten.
Oud 28 juni 2007, 08:51   #137
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Niks mis met ingewanden toch? Of wordt je van een geneeskundeopleiding ook geweldadig?
Oud 28 juni 2007, 12:32   #138
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Als ik 6 was kon ik mijn vader ook kiekens en kalkoenen zien onthoofden en uitbenen als ik daar echt zin in had, dan hadde er nog de stank van het bloed bij, ook...

nu, voor mij hoefde da nie echt, ... maar het hoort nu eenmaal wel bij het leven he, bloed en dood, dat ge dat moet minimaliseren in spellekes dat is iets anders, aan de ouders om uit te leggen dat het zo niet hoort...

ik heb maar 1 keer iemand in mijn leven ne bloedneus geklopt en da was dan nog mijne maat, maar hij had het verdiend, ... en ik kan u zeggen dat ik geweldadige spellekes gespeeld heb, dooi kiekens gezien heb, met pistolen en geweren geschoten heb, en een alles behalve politiek correcte opvoeding gehad heb, ... en graag geweldadige films zie, ...
nu snap ik hoe het gekomen is......LOL...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 12:34   #139
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ik speelde meestal de nazi met een luger,
tja wij zaten nog enkele honderden jaren achter he....

Iedere zaterdagmorden een collectieve moordpartij bij ons de buurt...... zalig toch die tijd....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 28 juni 2007, 12:38   #140
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Yep, ...

trouwens wees eens eerlijk,... wie heeft er nooit cowboy en indiaan (1)gespeeld, polies of ganster, ... met nepzwaarden gespeeld(2), op uw vriendjes geklopt(3), ... fietsen in de prak gereden (4)al dan niet opzettelijk(5)... met uw gocart de meest waanzinige stunts uitgehaald(6), ...
Geweld films gezien(7), zuipfeestjes gehouden(8), ... etc, etc...
Als ge het niet gedaan hebt, ... en ge zijt onder de 25, wilt ge daar dan dringend aan beginen, ...
Als ge het niet gedaan hebt en ge zijt boven de 25 (9), ofwel zijde een trut, ofwel hebde geen jeugd gehad, ofwel zijde ne leugenaar,...
iedereen heeft wel eens iets uitgestoken, zelf nen brave mens als ik,
En nu zoude al kinderen die doordat ze heeler dagen op ne playstation zitten te ramen en zo al voorbestemd zijn om trutten en mietjes te worden, ook nog willen verbieden van wat geweldspellekes te spelen ? ...

Waar moet da naartoe met de wereld zeg, ...
1,2,3,4 : ik beken
5: onschuldig
6: onschuldig (had geen gocart maar anders had ik het zeker gedaan)
7: ik beken
8: onschuldig
9: +45 zelfs... en ik heb een leuke jeugd gehad... nu ik er over nadenk....

Het moest bij wet verboden zijn om wetten te maken die verbieden...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be