Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 19:41   #121
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Met massale kiesfraude krijg je inderdaad de gekste resultaten...
Zware beschuldigingen... Misschien tijd voor nog een procesje? Want binnenkort heb jij geen werk meer als voorzitter...

Citaat:
Dit is gewoon een nuchtere vaststelling: een staat waarin slechts enkele kandidaat-partijen zich mogen voorstellen aan de kiezer en andere niet is geen democratie. Noem het een particratie of zo, maar zeker geen democratie.
Wat democratie betekent, vragen we beter eens aan uw Ruben de Koudenthee de Pif de Poef de Paf...
Oud 26 juni 2007, 23:07   #122
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Wat democratie betekent, vragen we beter eens aan uw Ruben de Koudenthee de Pif de Poef de Paf...
Word! Deze respons zou je vanaf nu altijd moeten geven als Hans weer eens zit te grienen over de teloorgang van de democratie...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 00:19   #123
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Ik krijg echt de lauwe pis van al die Calimero's die zich tot de "echte achterban" menen te moeten uitroepen, daarmee suggererend dat al de rest "valse achterban" is: Linzensoepslurpers die allemaal op kabinetten werken en de "echter achterban" schaamteloos onderdrukken en misbruiken om hun eigen postje vast te houden.

Op het kabinet Bourgeois werken zo'n veertig mensen, waarvan een deel niet eens N-VA'ers zijn, een deel gedetacheerd uit de administratie (die dus niet moeten vrezen voor jobverlies) en een deel die politiek verlof namen en dus ook nog een job achter de hand hebben. In totaal zijn er dus hooguit 15-25 mensen daar die hun job kwijt zijn als we een kabinet zouden verliezen en op het congres zouden zitten. Op de Barricade werken er een stuk of tien en er zullen 10-15 parlementaire medewerkers zijn. In totaal ten hoogste 30-50 mensen op 10.000 N-VA-leden die eventueel om den brode zouden kunnen stemmen. Knap werk als dat handjevol erin zou slagen een eventueel ledencongres te domineren.

Hou toch op zo enthousiast mee te gaan in al dat Vlaams Belang-gespin over de discrepantie tussen de trouweloze en carrièristische "top" van de N-VA en de massa goedgelovige en brave "basis". Als we die verhaaltjes mochten geloven had de N-VA allang geen vijf leden meer overgehouden, quod non.

Die basis heeft de top verkozen in de afdelingen (bij het arrondissementeel verkiezen van de partijraadsleden), als die basis dus de top niet lustte hadden ze er alle kans toe om die weg te stemmen. De "echte achterban" verkoos de partijraad die het BHV-akkoord goedkeurde en Dedecker wegstuurde. Achteraf dus mekkeren dat alles boven je hoofd beslist werd door zelfbenoemde partijmedewerkers is dus quatsch: Dat wordt beslist door de partijraadsleden die je zelf verkozen hebt. Als dat allemaal opportunistische carrièristen zijn vraag ik me af waarom je er dan voor gekozen hebt?
die kabinetsmedewerkers en de N-VA personeelsleden zijn zelfs niet stemgerecht.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be