Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 14:16   #121
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Alle dagen gaan ze fier uitleggen dat ze onverdund bij hun (ridicule) stanpunten blijven, hun kiezers derhalve niet bedriegen en dus geen moer kunnen aanvangen omdat de andere partijen niet even mesjoege zijn dan zijzelf.
Ik noem dit doorzichtig "ik speel niet mee" politiek, foert politiek en overigens het zich gedragen op het politieke vlak zoals vijf jarigen:
"ik wil alles, nu, onmiddellijk en die smerig ouders die nog altijd geen paard, vliegtuig en ferrari voor me kopen zijn klootzakken!"
Je zal altijd wel een stok vinden he Feremans.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 26 juni 2007 om 14:16.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:17   #122
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het zeer doet: om te worden te kakken gesteld.
Het is spijtig dat de democratische politici dit niet van meetafaan deden met de schertnummers van het VB. Hun politiek "er over spreken is er publiciteit voor maken" is dom en laf.
Maar kom: het VB begint zoetjesaan in te zakken omdat de mensen stilaan inzien dat dit allemaal maar lucht is en loze praat.
Het valt op hoe inhoudsloos je reactie is, natuurlijk
Deze discussie begint werkelijk interessant te worden. Eens zien... kakken, dom, laf, klootzakken.... Hmm! Zeg Fieremans, ge weet dat ik in bewondering sta voor uw historische kennis. Ik neem uw verklaring: 'Het VB begint [...] in te zakken'. Kunt gij mij eens aan de hand van statistieken aantonen waar ze beginnen in te zakken?

Bij de Federale verkiezingen is er een vooruitgang van bijna 1%. In Antwerpen bij de gemeenteraadsverkiezingen was er een winst van 0,5%. Ik neem die twee voorbeelden omdat onze media beide gevallen probeerde te omschrijven als een nederlaag...

Intussen hebt ge mij geen enkele (serieuze) verklaring gegeven waarom partijen die hun kiezers WEL bedriegen (en volgens u daarom dermocratisch zijn) meer ernstig moeten opgenomen worden dan partijen die NIET hun kiezers bedriegen (en dan waarschijnlijk volgens u niet democratisch zijn). Het bevestigt eveneens mijn vermoeden, dat ge een bijzonder merkwaardige notie hebt van het begrip democratie.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 26 juni 2007 om 14:18.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:24   #123
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Tiens, Fieremans... Tot nu toe hebt ge nog altijd geen uitleg gegeven waarom België niet uit extreem rechts nationale middens zou zijn ontstaan?... Of is dat maar een etiket om bepaalde middens door u te stigmatiseren?

Hier nog even de herhaling. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=107

Hoe is de Belgische onafhankelijkheid ontstaan? Door 90.000 Franse soldaten (hiermee bedoel ik soldaten uit Frankrijk!) die 4.000 Hollanders verdreven... Hierbij geholpen door 40.000 cijnskiezers (ongeveer 1% van de bevolking), toevallig allemaal de separatisten. Hierbij werd nergens omgekeken naar de Orangisten, ook toevallig de meerderheid.

Ik pas uw conclusie toe. Zoiets noemt men extremisme. Vandaar het label 'extreem rechts'. België werd geboren uit het extreem rechts nationalisme...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 26 juni 2007 om 14:25.
Oud 26 juni 2007, 14:41   #124
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder: zeg me nu eens, aan de hand van je zo gesmaakte programma, wat het VB CONCREET wenst rond
Citaat:
- belastingen?
Het Vlaams Belang pleit voor een daling van de globale belastingdruk. Dit is deels mogelijk indien de transfers van Vlaanderen naar Wallonië ophouden. De overheidsschuld moet sneller afgebouwd worden. Uit het programma:

Drastische, lineaire verlaging van de parafiscale druk.
Lagere tarieven vennootschapsbelasting.
Afschaffing van de aanvullende crisisbijdrage.
Verlaging van het BTW-tarief van 21%.
Uitbreiding van verlaagd BTW-tarief van 6% naar arbeidsintensieve sectoren.

Wat betreft de sociale zekerheid, en met name de gezondheidszorg, pleit het VB voor een financiering uit de algemene middelen, om de loonkost te beperken. Het geld voor deze algemene middelen moet vergaard worden op een wijze die de stimulansen van de economie zo min mogelijk belast. In deze brochure wordt er meer informatie gegeven: http://www.vlaamsbelang.be/files/bro...dheidszorg.pdf

http://www.vlaamsbelang.be/21/7/

Citaat:
- Onderwijs?
Voor het Vlaams Belang legt het onderwijs mee de bouwstenen van onze toekomst. Daarom pleiten ze voor:
  • broodnodige rust in het onderwijs (dwz een einde maken aan de vele, vaak nodeloze hervormingen van de laatste jaren);
  • respect voor het grondwettelijke recht op het vrije initiatief en pedagogische vrijheid (vrije scholen toegelaten dus);
  • een traditioneel en kwaliteitsonderwijs;
  • geen vals 'pluralisme,' maar echte vrije onderwijskeuze;
  • geen sociale afbraak in het hoger onderwijs door het 'Bolognadecreet;'
  • vrijwaring van het Nederlandse als volwaardige onderwijs- en wetenschapstaal;
  • een herwaardering van het beroep van leerkracht (bv. meer inspraakmogelijkheden).
http://www.vlaamsbelang.be/21/10/

Citaat:
- overheidsinmenging?
Wat betreft de economie, is het Vlaams Belang voorstander van de gecorrigeerde vrije markteconomie.

Citaat: "De geschiedenis leert ons immers dat een door de overheid gecontroleerde economie niet zo gezond is. Het is wenselijk voorrang te geven aan de marktmechanismen. Die politiek leidt tot een toename van welvaart en welzijn voor het grootste deel van de bevolking. Dat betekent niet dat de overheid geen regulerende rol meer zou hebben. Een ultraliberale benadering - laissez-faire - kan tot tal van misbruiken leiden, waardoor de welvaart van een kleine groep toeneemt ten koste van de welvaart van de gehele samenleving. De overheid moet misbruiken voorkomen en de economische ontwikkelingen zonodig bijsturen op cultureel en sociaal vlak."

Ook op tal van andere vlakken, zoals de sociale zekerheid, sociale woningbouw, gezinsvriendelijke maatregelen in bedrijven, het postwezen, het aanpassingsbeleid voor vreemdelingen, cultuur- en sportbeleid, enzovoorts, is het Vlaams Belang, logischerwijze, voorstander van tussenkomst door de overheid. De ambtenarij, evenals de vakbonden, dienen natuurlijk politiek neutraal te zijn. Samenvattend: het Vlaams Belang vindt dat de overheid moet tussenkomen, daar waar het nodig is.

Citaat:
- de energiesector?
Volgens het Vlaams Belang heeft Vlaanderen heeft een actief beleid ten bate van Vlaamse verankering nodig, vooral in strategische sectoren, bijvoorbeeld de energie. Het feit dat bijvoorbeeld Electrabel deels vanuit Frankrijk gecontroleerd wordt, is voor het Vlaams Belang ontoelaatbaar.

Citaat:
- Het milieubeleid?
Wat betreft het milieu, is het Vlaams Belang, als consequente conservatief-nationalistische partij, voorstander van de bescherming van het leefmilieu. Ecologisch fundamentalisme, zoals de afschaffing van kernenergie, is echter uit den boze. Uit het programma:

werk maken van een actief milieubeleid, dat helemaal Vlaams is;
milieuvriendelijke bedrijven en producten fiscaal aanmoedigen;
afval beperken, selectief ophalen en verwerken;
rigoureuze bescherming van open ruimtes en natuurgebieden;
'werk in eigen streek' en thuiswerk in beleid omzetten;
investeren in de aantrekkelijkheid en het comfort van het openbaar vervoer;

Voor meer uitgebreide informatie wat betreft Kyoto, afval, ruimtelijke ordening, industrie en landbouw, werk in eigen streek, openbaar vervoer, vrachtvervoer, enzovoorts, raadpleeg het programma:

http://www.vlaamsbelang.be/21/11/

Maar het zal natuurlijk nooit genoeg zijn voor Erik Feremans.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:43   #125
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Tiens, Fieremans... Tot nu toe hebt ge nog altijd geen uitleg gegeven waarom België niet uit extreem rechts nationale middens zou zijn ontstaan?... Of is dat maar een etiket om bepaalde middens door u te stigmatiseren?

Hier nog even de herhaling. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=107

Hoe is de Belgische onafhankelijkheid ontstaan? Door 90.000 Franse soldaten (hiermee bedoel ik soldaten uit Frankrijk!) die 4.000 Hollanders verdreven... Hierbij geholpen door 40.000 cijnskiezers (ongeveer 1% van de bevolking), toevallig allemaal de separatisten. Hierbij werd nergens omgekeken naar de Orangisten, ook toevallig de meerderheid.

Ik pas uw conclusie toe. Zoiets noemt men extremisme. Vandaar het label 'extreem rechts'. België werd geboren uit het extreem rechts nationalisme...
Jezus!
Nogmaals: het stichten van Belgie had niets te maken met de lokale bevolking, het is een gevolg van internationale politiek.
Men wilde een bufferstaat tussen Frankrijk en Duitsland.
Al je gehersenspin over de verdeling van de lokale politieke strekkingen had daar geen enkele invloed op. Parijs en Berlijn en meer nog Londen hadden het voortouw bij het stichten van dit koninkrijkje.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:45   #126
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Intussen hebt ge mij geen enkele (serieuze) verklaring gegeven waarom partijen die hun kiezers WEL bedriegen (en volgens u daarom dermocratisch zijn) meer ernstig moeten opgenomen worden dan partijen die NIET hun kiezers bedriegen (en dan waarschijnlijk volgens u niet democratisch zijn). Het bevestigt eveneens mijn vermoeden, dat ge een bijzonder merkwaardige notie hebt van het begrip democratie.
goede vraag
Oud 26 juni 2007, 14:47   #127
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het Vlaams Belang pleit voor een daling van de globale belastingdruk. Dit is deels mogelijk indien de transfers van Vlaanderen naar Wallonië ophouden. De overheidsschuld moet sneller afgebouwd worden. Uit het programma:

Drastische, lineaire verlaging van de parafiscale druk.
Lagere tarieven vennootschapsbelasting.
Afschaffing van de aanvullende crisisbijdrage.
Verlaging van het BTW-tarief van 21%.
Uitbreiding van verlaagd BTW-tarief van 6% naar arbeidsintensieve sectoren.

Wat betreft de sociale zekerheid, en met name de gezondheidszorg, pleit het VB voor een financiering uit de algemene middelen, om de loonkost te beperken. Het geld voor deze algemene middelen moet vergaard worden op een wijze die de stimulansen van de economie zo min mogelijk belast. In deze brochure wordt er meer informatie gegeven: http://www.vlaamsbelang.be/files/bro...dheidszorg.pdf

http://www.vlaamsbelang.be/21/7/

Voor het Vlaams Belang legt het onderwijs mee de bouwstenen van onze toekomst. Daarom pleiten ze voor:
  • broodnodige rust in het onderwijs (dwz een einde maken aan de vele, vaak nodeloze hervormingen van de laatste jaren);
  • respect voor het grondwettelijke recht op het vrije initiatief en pedagogische vrijheid (vrije scholen toegelaten dus);
  • een traditioneel en kwaliteitsonderwijs;
  • geen vals 'pluralisme,' maar echte vrije onderwijskeuze;
  • geen sociale afbraak in het hoger onderwijs door het 'Bolognadecreet;'
  • vrijwaring van het Nederlandse als volwaardige onderwijs- en wetenschapstaal;
  • een herwaardering van het beroep van leerkracht (bv. meer inspraakmogelijkheden).
http://www.vlaamsbelang.be/21/10/

Wat betreft de economie, is het Vlaams Belang voorstander van de gecorrigeerde vrije markteconomie.

Citaat: "De geschiedenis leert ons immers dat een door de overheid gecontroleerde economie niet zo gezond is. Het is wenselijk voorrang te geven aan de marktmechanismen. Die politiek leidt tot een toename van welvaart en welzijn voor het grootste deel van de bevolking. Dat betekent niet dat de overheid geen regulerende rol meer zou hebben. Een ultraliberale benadering - laissez-faire - kan tot tal van misbruiken leiden, waardoor de welvaart van een kleine groep toeneemt ten koste van de welvaart van de gehele samenleving. De overheid moet misbruiken voorkomen en de economische ontwikkelingen zonodig bijsturen op cultureel en sociaal vlak."

Ook op tal van andere vlakken, zoals de sociale zekerheid, sociale woningbouw, gezinsvriendelijke maatregelen in bedrijven, het postwezen, het aanpassingsbeleid voor vreemdelingen, cultuur- en sportbeleid, enzovoorts, is het Vlaams Belang, logischerwijze, voorstander van tussenkomst door de overheid. De ambtenarij, evenals de vakbonden, dienen natuurlijk politiek neutraal te zijn. Samenvattend: het Vlaams Belang vindt dat de overheid moet tussenkomen, daar waar het nodig is.

Volgens het Vlaams Belang heeft Vlaanderen heeft een actief beleid ten bate van Vlaamse verankering nodig, vooral in strategische sectoren, bijvoorbeeld de energie. Het feit dat bijvoorbeeld Electrabel deels vanuit Frankrijk gecontroleerd wordt, is voor het Vlaams Belang ontoelaatbaar.

Wat betreft het milieu, is het Vlaams Belang, als consequente conservatief-nationalistische partij, voorstander van de bescherming van het leefmilieu. Ecologisch fundamentalisme, zoals de afschaffing van kernenergie, is echter uit den boze. Uit het programma:

werk maken van een actief milieubeleid, dat helemaal Vlaams is;
milieuvriendelijke bedrijven en producten fiscaal aanmoedigen;
afval beperken, selectief ophalen en verwerken;
rigoureuze bescherming van open ruimtes en natuurgebieden;
'werk in eigen streek' en thuiswerk in beleid omzetten;
investeren in de aantrekkelijkheid en het comfort van het openbaar vervoer;

Voor meer uitgebreide informatie wat betreft Kyoto, afval, ruimtelijke ordening, industrie en landbouw, werk in eigen streek, openbaar vervoer, vrachtvervoer, enzovoorts, raadpleeg het programma:

http://www.vlaamsbelang.be/21/11/

Maar het zal natuurlijk nooit genoeg zijn voor Erik Feremans.
Het is prima: het staaft mijn stelling dat dit pure bullshit is en handig alle hete hangijzers vermijdt of negeert: men is links op linkeroever en rechts op rechteroever.
Het verlagen van belastingen gaat blijkbaar niemand treffen...
Je moet dat maar geloven.
Het hete hangijzer van het afschaffen van twee netten in het onderwijs: geen andere politiek dan alles laten zoals het is.
Dit is niet ernstig.
Maar dat wisten we al lang. Mensen die kunnen vergelijken hebben aan je tekst geen vette kluif: ze worden er niet wijzer door...
Zoals verwacht.
Oud 26 juni 2007, 14:51   #128
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jezus!
Nogmaals: het stichten van Belgie had niets te maken met de lokale bevolking, het is een gevolg van internationale politiek.
Men wilde een bufferstaat tussen Frankrijk en Duitsland.
Al je gehersenspin over de verdeling van de lokale politieke strekkingen had daar geen enkele invloed op. Parijs en Berlijn en meer nog Londen hadden het voortouw bij het stichten van dit koninkrijkje.
Verkeerd! De 'Rechtse Nationaal-Extremisten' van 1830 hadden als doel het 'Rattachisme' bij Frankrijk. Hiervoor waren er 90.000 Franse soldaten op ons grondgebied.

Pas later tijdens de Nationale Conventie van 1831 werd dit plan opgegeven omdat Engeland en Pruisen daarmee niet akkoord konden gaan.
Oud 26 juni 2007, 15:09   #129
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is prima: het staaft mijn stelling dat dit pure bullshit is en handig alle hete hangijzers vermijdt of negeert: men is links op linkeroever en rechts op rechteroever.
U bent zo voorspelbaar. Zoals ik al zei: het is nooit goed genoeg voor Erik Feremans.

Citaat:
Het verlagen van belastingen gaat blijkbaar niemand treffen...
Je moet dat maar geloven.
Hebt u mijn post wel gelezen? Ik zeg net dat die belastingverlaging mogelijk gemaakt wordt door de afschaffing van de transfers van Vlaanderen naar Wallonië. Lagere belastingen zorgen overigens voor een grotere economische groei en minder belastingsfraude, en dus proportioneel meer inkomsten.

Citaat:
Het hete hangijzer van het afschaffen van twee netten in het onderwijs: geen andere politiek dan alles laten zoals het is.
Dit is niet ernstig.
Niet iedereen is voor de afschaffing van de twee netten, Feremans. Ook mensen met een andere mening dan u, hebben een mening.

Citaat:
Maar dat wisten we al lang. Mensen die kunnen vergelijken hebben aan je tekst geen vette kluif: ze worden er niet wijzer door...
Zoals verwacht.
Och jongen toch, wie een hond wil slaan vind licht een stok. Uw antwoord stond al op voorhand vast. Wat ik ook gepost zou hebben, al was het het programma van Spirit, het zou nooit goed geweest zijn. Blijf jij maar mooi verder doen met je onbestaande partijtje Spirit, en surf maar mooi verder naar blokwatch. Wel oppassen dat uw zuurtegraad uw computerscherm niet naar de kloten helpt.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 26 juni 2007 om 15:13.
Oud 26 juni 2007, 16:11   #130
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Lol.
het vb heeft al heel wat zaken kunnen tegen houden,gelukkig maar.

zoals ??
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 16:53   #131
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh!... en kunt ge mij de referenties geven van die veroordeling? Wanneer is het Vlaams Blok veroordeeld geweest... en voor welke feiten?
Op 21 april 2004 door het Hof van Beroep van Gent voor racisme. Zal dat volstaan als verwijzing, of ga je nu komen mekkeren dat het de vzw's van het Vlaams Blok waren die veroordeeld werden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 16:56   #132
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Op 21 april 2004 door het Hof van Beroep van Gent voor racisme. Zal dat volstaan als verwijzing, of ga je nu komen mekkeren dat het de vzw's van het Vlaams Blok waren die veroordeeld werden?
Dzjeezes,stop ermee,je bent je hier belachelijk aant maken man.
Het zijn weldegelijk de vzw's die (ten onrechte) zijn veroordeeld.

Het vlaams blok is niet veroordeeld.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 16:57   #133
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
zoals ??
Ik zal dat allemaal eens posten als het past?Veel te weinig tijd nu.
Wees gerust,het is heel wat en ik zal wel eens enkele zaken hier posten.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 17:37   #134
ericferemans

Standaard

Citaat:
Verkeerd! De 'Rechtse Nationaal-Extremisten' van 1830 hadden als doel het 'Rattachisme' bij Frankrijk. Hiervoor waren er 90.000 Franse soldaten op ons grondgebied.

Pas later tijdens de Nationale Conventie van 1831 werd dit plan opgegeven omdat Engeland en Pruisen daarmee niet akkoord konden gaan.
Lees nu nog eens wat ik schreef:
Citaat:
het gevolg van internationale politiek
.
Blij dat je dit (niet) inziet
Oud 26 juni 2007, 17:40   #135
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus!
Jezus? Een sprookje...net zoals belgique een sprookje is...maar dan wel een naar sprookje.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 17:41   #136
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dzjeezes,stop ermee,je bent je hier belachelijk aant maken man.
Het zijn weldegelijk de vzw's die (ten onrechte) zijn veroordeeld.

Het vlaams blok is niet veroordeeld.
Och ja: het verhaal van de vzw's.
En de volgende dag gaan ze zagen dat de vakbonden geen rechtspersoonlijkheid hebben. Woorden wekken, voorbeelden trekken
Oud 26 juni 2007, 17:43   #137
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Och ja: het verhaal van de vzw's.
En de volgende dag gaan ze zagen dat de vakbonden geen rechtspersoonlijkheid hebben. Woorden wekken, voorbeelden trekken
U haalt weeral eens alles hopeloos door elkaar. Vakbonden moeten, net als politieke partijen, veroordeeld kunnen worden voor rechtstreeks toegebrachte schade. Vakbonden zouden, net als politieke partijen, echter niet veroordeeld moeten worden voor het uiten van een mening.
Oud 26 juni 2007, 17:48   #138
Bernt
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U bent zo voorspelbaar. Zoals ik al zei: het is nooit goed genoeg voor Erik Feremans.

Hebt u mijn post wel gelezen? Ik zeg net dat die belastingverlaging mogelijk gemaakt wordt door de afschaffing van de transfers van Vlaanderen naar Wallonië. Lagere belastingen zorgen overigens voor een grotere economische groei en minder belastingsfraude, en dus proportioneel meer inkomsten.

Niet iedereen is voor de afschaffing van de twee netten, Feremans. Ook mensen met een andere mening dan u, hebben een mening.

Och jongen toch, wie een hond wil slaan vind licht een stok. Uw antwoord stond al op voorhand vast. Wat ik ook gepost zou hebben, al was het het programma van Spirit, het zou nooit goed geweest zijn. Blijf jij maar mooi verder doen met je onbestaande partijtje Spirit, en surf maar mooi verder naar blokwatch. Wel oppassen dat uw zuurtegraad uw computerscherm niet naar de kloten helpt.
Feremans is ondertussen opgehoepeld bij Spirit van puur miserie.
Hoe zou je zelf zijn, beseffen dat je totaal onbekwaam bent .
Van zijn flutpartijtje blijft in de kamer niets meer over, door oa zijn toedoen en dat komt hier zijn grote muil openzetten.
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 18:23   #139
stef!en
Vreemdeling

stef!en's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ben tegen het CS, maar dien er bij op te merken dat het CS instand is gehouden door het VB en er gedurende jaren munt heeft uit geslagen door zich in de slachtofferrol te wentelen.

Indien het VB openlijk een aantal van hun extreemste standpunten zou afzweren die toch al lang niet meer in hun programma voorkomen opent dit onmiddellijk de discussie rond het CS.

Maar het deurtje blijft dicht, foei VB!
Je hebt misschien wel gelijk door te zeggen dat ze zich nu het slachtoffer van het Cordon Sanitaire-gedoe voordoen, maar ik wil gewoon duidelijk stellen dat er met liefst 30% van de kiezers geen rekening word gehouden.

Dit heeft dus niet te maken met het Vlaams Belang op zichzelf, maar wel op de kiezer zelf. Daarom vind ik het Cordon Sanitaire het meest ondemocratisch aspect van ons land.

Laatst gewijzigd door stef!en : 26 juni 2007 om 18:29.
stef!en is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 18:56   #140
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stef!en Bekijk bericht
Ik persoonlijk vind dit het meest ondemocratisch aspect van ons land!

Al ben ik geen Vlaams Belanger maar wel een CD&V'er vind ik als er met 30% van de bevolking geen rekening mee word gehouden, dit toch maar raar lijken vind op een democratie.

Ik vind dat ze dan zo'n cordon sanitaire beter zouden sluiten tegen de socialisten onder ons.

Zoals Helmut Kohl zei: "Het is makkelijker een hond voorbij een worstenwinkel te leiden dan een socialist voorbij een berg geld."

Wat ook waar is, ik geef hier enkele voorbeelden:

- In wallonië houdt het niet op over de schandalen in de PS. Zoals in Charleroi, waar er al voor de 2de keer fraude werd vastgesteld door de toenmalige PS burgemeesters.

- In vlaanderen was er een aantal jaren geleden het schandaal van VISA in Antwerpen.
De VB propaganda komt weer op gang. Doorzichtig!!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be