![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En over de voorafgaandelijke grondwetswijziging ook ? Een beetje parade kennis. Het vb is in de allereerste processen (eerste aanleg, en daarna beroep, beiden in Antwerpen) niet veroordeeld omdat de rechters van oordeel waren, dat de aanklagers er enkel op uit waren om het vb te verbieden (en het proces dus niets met racisme te maken had). Na lang zoeken heeft men dan blijkbaar franssprekende rechters in Gent gevonden, die wel bereid waren om het vb te veroordelen...
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zal gemakkelijkheidshalve even aannemen dat je het over de wijziging van art. 150 G.W. hebt, waarbij door racisme en xenofobie ingegeven misdrijven onttrokken werden aan de bevoegdheid van het Hof van Assisen. Ik moet je echter teleurstellen: die grondwetswijziging kwam er niet om het Vlaams Blok te kunnen veroordelen. De eigenlijke aanzet tot deze grondwetswijziging werd eigenlijk al genomen door de ondertekening van Verdrag van 7 maart 1966 inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie, goedgekeurd bij wet van 9 juli 1975 (B.S., 11 december 1975). Dit verdrag bepaalt dat de ondertekenende partij de nodige maatregelen dient te nemen om rassendiscriminatie tegen te gaan. België werd in in 1997 op de vingers getikt omdat het nog steeds geen stappen had ondernomen om de bepalingen van dat verdrag in wetgeving om te zetten. D�*t was de reden van die grondwetswijziging en niets anders.
Mja, veel parade, weinig inhoud, zo blijkt... Ook van parate kennis heb je tot hiertoe nog niet veel blijk gegeven... Citaat:
Tot zover uw "parade" kennis.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#123 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen had men schrik dat een volksjury het vb nooit zou veroordeeld hebben. Citaat:
Citaat:
Het gevolg hiervan was dan inderdaad dat het voor het hof van assissen moest behandeld worden, waar men een heilige schrik voor had. Trouwens heel dit proces laat bij mij een wrange nasmaak na. Als men een partij wil bevechten dat men ze dan op een democratische manier bevecht. Hetzelfde voor het proces om de subsidies van het vb af te nemen (allé, als een uitdrukking als "Ik ben eerder islamfoof den jodenfoob" niet meer kan, dan leven we in een totalitair regime). |
|||
|
|
|
|
|
#124 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Minister
|
Citaat:
Jammer is wel dat je met dat smossende koppel naast al je teksten tegen de haren in strijkt van degenen die zich aan het bekeren zijn van hun vooroordelen tegenover homo's. Als dat een man en vrouw waren geweest, had ik net dezelfde weerzin gevoeld. Ik bezoek regelmatig met mijn vriendin cafés in Antwerpen die uitgebaat worden door homo's. Deze drankgelegenheden zijn vaak properder en deftiger (ja, je leest het goed!) dan een doorsnee café. Vreemdelingen zie ik er zelden. |
|
|
|
|
|
|
#126 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||||||
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Probeer eens te lezen wat er staat, i.p.v. wat jij denkt dat er staat.
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een auto beschadigen is vandalisme , daar bestaan wetten over ...
De dader zal wel navenant gestraft worden (als ze hem/haar oppakken) ... Voor de rest is hier nog steeds geen nieuws bovengekomen over de dader of zijn/haar motief . Elodie moet maar effe met een gekrastte wagen rondrijden ... Tot de verzekering of het onderzoek toelaat dat de wagen weer geschildert kan worden ... (Zie dat ze voor een buske rap-gangsters uit Amerika rijdt , en die denken dat ze een KKK-lid is of zo met da opschrift erop ...
|
|
|
#132 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik neem aan dat U dezelfde actie onderneemt voor de verschillende malen dat de auto's van de Vlaams Belang kopstukken al gemolesteerd werden? Of is dat gewoon het risico van het vak ineens? Ik heb U daar toch nog nooit zo over horen fulmineren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#133 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is dan Uw idee tegen het mijne. Maar ik blijf er nochtans van overtuigd. Als men Onkelinck had laten doen, doen zouden er trouwens helemaal geen volksjury's meer zijn. Zij zouden, ramp o ramp, de zijde van het volk kunnen kiezen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De aanklagers hebben het gewoonweg niet aangedurft om het voor het hof van assisen Nogmaals kwatch. Een politieke partij moet inderdaad in de politieke arena bekampt worden. Een organisatie die zich schuldig maakt aan een misdrijf moet echter voor de rechtbank gebracht worden. Dat is zo klaar als een klontje. Het zou toch al te gek zijn, mocht men de Agusta-zaak in de politieke arena uitgevochten hebben... Ik weet alvast één partij die zich zou roeren als een duivel in een wijwatervat.[/quote] |
|||
|
|
|
|
|
#134 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is dan Uw idee tegen het mijne. Maar ik blijf er nochtans van overtuigd. Als men Onkelinck had laten doen, doen zouden er trouwens helemaal geen volksjury's meer zijn. Zij zouden, ramp o ramp, de zijde van het volk kunnen kiezen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De aanklagers hebben het gewoonweg niet aangedurft om het voor het hof van assisen te brengen, en hebben hun heil gezocht in cassatie. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 27 juni 2007 om 13:17. |
||||
|
|
|
|
|
#135 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Franstalige bourgeoisie kan toch eens handig zijn als het in het kraampje past, he?
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah. Dus auto's bekrassen mag van Raf. Draad mag dicht, hij was wat in de war bij die eerste post.
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nee, enkel auto's van VBers en dergelijke. Kon AUB niet aan zijn eigen wagen.
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Minister
|
Gelieve niet in elke topic dezelfde discussie over avatars te starten. En persoonlijk gerichte posts achterwege te laten.
|
|
|
|
|
|
#139 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welke uitspraak?
|||||
|
|
|
|
|
#140 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Auto's moedwillig beschadigen ken ik alleen van "links"; in Amsterdam nam zulk tuig kort geleden een auto met Belgisch nummerbord onderhanden omdat ze dachten dat-ie van FDW was.
|