Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2007, 20:25   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we·reld·wijd (bn.)
1 verbreid over, geldend voor de hele wereld, behalve in Frankrijk => quasi-globaal, bijna mondiaal, nagenoeg wereldomvattend (op Frankrijk na, wel te verstaan)
Link je eens eventjes naar het bericht waarin ik stel dat Frankrijk niet bij dat "wereldwijd" hoort?

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 20:28   #122
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het probleem met mensen als jij is dat ze de taalproblematiek ondeelbaar verenigd zien met een soort klassenstrijd tussen "de franstaligen" en "de vlamingen". Alsof alle franstaligen per definitie zouden neerkijken op nederlandstaligen of nederlandstaligen slecht behandelen. Alsof alle franstaligen zich beter zouden voelen dan de rest. Alsof alle franstaligen liever lui dan moe zouden zijn. Zolang dit soort vooroordelen blijft leven zullen mensen die een verschillende moedertaal spreken elkaar uitkafferen over de telefoon voor een vodje papier.

Er is niemand die betwist dat er in de brusselse overheidsdiensten te weinig mensen tweetalig zijn om een tweetalige dienst te kunnen verzekeren. Maar dat probleem kan je alleen aanpakken als je het op een objectieve en redelijke manier kunt bespreken, en niet door elkaar onmiddellijk in de haren te vliegen.

Het basisprobleem is vrij eenvoudig, en ik heb nog geen enkele vlaming een oplossing zien aanreiken : In Brussel woont slechts een minderheid nederlandstaligen. Dat wil zeggen dat mensen die op overheidsdiensten werken in Brussel zelf meestal uit een franstalig milieu komen en op het werk worden geconfronteerd met 95% franstalige klanten. Hoe wil je die mensen overtuigen van de noodzaak om een cursus nederlands te gaan volgen?
De oplossing is ook vrij eenvoudig : Dat de vlamingen terug in Brussel komen wonen, zodat het evenwicht hersteld wordt. De tweetaligheid in de diensten zal in dat geval snel volgen, door noodzaak. Vlamingen zijn trouwens nog de enigen in het land die zich hier een woning kunnen permitteren. Waar blijven ze? Waar zijn ze? Ik zal het je zeggen : ze lopen nog steeds in grote getalen weg uit de hoofdstad (emigratie van ong. 2000 vorig jaar)! Hoe willen ze dan dat het hier tweetalig wordt?
En wat is uw probleem? Enerzijds vindt u het spijtig dat er veel Vlamingen uit Brussel wegtrekken en pleit u voor een tweetalig Brussel, maar als de Vlaamse overheid een infobalie opent, zit u wel op de eerste rij om te klagen.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 20:28   #123
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Link je eens eventjes naar het bericht waarin ik stel dat Frankrijk niet bij dat "wereldwijd" hoort?

Alles om jou te plezieren, Rafje :
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=76
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 20:31   #124
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
En nog eentje:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=93
Oud 8 juli 2007, 20:37   #125
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
En wat is uw probleem? Enerzijds vindt u het spijtig dat er veel Vlamingen uit Brussel wegtrekken en pleit u voor een tweetalig Brussel, maar als de Vlaamse overheid een infobalie opent, zit u wel op de eerste rij om te klagen.
De Vlaming moet blijbaar altijd de pispaal zijn. 't is nooit goed.

Volgende clipjes zijn "tegen de verzuring" ... lekker lachen
Let op de titels.

http://www.youtube.com/watch?v=P7esKAXJmeI
http://www.youtube.com/watch?v=DwQ4vc5cqVM

Laatst gewijzigd door Ferre : 8 juli 2007 om 20:40.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 20:47   #126
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik weet zeker dat je verstandig genoeg bent om in te zien dat ik daar NIET zeg wat jij hier beweert. Jij beweert immers dat ik zou gezegd hebben dat Frankrijk geen deel uitmaakt van de wereld, quod non. Wat ik wèl gezegd heb, is dat "wereldwijd" ruimer is dan "Frankrijk".
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 juli 2007, 20:47   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Et pour toi la même chose.

Citaat:
Oud 8 juli 2007, 20:50   #128
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Et pour toi la même chose.
Je doet er nochtans alles aan om de rol van Frankrijk in de internationale politiek te minimaliseren.
Oud 8 juli 2007, 20:51   #129
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet er nochtans alles aan om de rol van Frankrijk in de internationale politiek te minimaliseren.
Nee hoor. Ik heb zelfs met geen woord gerept over de rol van Frankrijk in de internationale politiek.

Citaat:
Oud 8 juli 2007, 20:55   #130
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik heb zelfs met geen woord gerept over de rol van Frankrijk in de internationale politiek.
Toch wel, je beschouwt alleen Brussel als hoofdstad van Europa, niet Straatsburg. Europese politiek is ook internationale politiek.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 8 juli 2007 om 20:59.
Oud 8 juli 2007, 20:57   #131
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet zeker dat je verstandig genoeg bent om in te zien dat ik daar NIET zeg wat jij hier beweert. Jij beweert immers dat ik zou gezegd hebben dat Frankrijk geen deel uitmaakt van de wereld, quod non. Wat ik wèl gezegd heb, is dat "wereldwijd" ruimer is dan "Frankrijk".
Wereldwijd betekent, over heel de wereld. Daar behoort dus ook Frankrijk toe.

Nu goed, ik heb weinig zin om na te trappen, iets anders...
Denk je dat ze in de VS denken dat Brussel de hoofdstad is van Europa?? Daar geloven ze dat Belgrado de hoofdstad is van Brussel...
Of is de VS ook al een een onbelangrijk deeltje van de wereld?

Brussel wordt enkel in Brussel beschouwd als hoofdstad van Europa. Dat omhoogevallen burgemeestertje van een Charles Picqué noemt zijn stad graag de hoofdstad van Europa. Ik weet niet of ik dat zielig of lachwekkend moet vinden...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 8 juli 2007, 20:58   #132
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wereldwijd betekent, over heel de wereld. Daar behoort dus ook Frankrijk toe.

Nu goed, ik heb weinig zin om na te trappen, iets anders...
Denk je dat ze in de VS denken dat Brussel de hoofdstad is van Europa?? Daar geloven ze dat Belgrado de hoofdstad is van Brussel...
Of is de VS ook al een een onbelangrijk deeltje van de wereld?

Brussel wordt enkel in Brussel beschouwd als hoofdstad van Europa. Dat omhoogevallen burgemeestertje van een Charles Picqué noemt zijn stad graag de hoofdstad van Europa. Ik weet niet of ik dat zielig of lachwekkend moet vinden...
Belgicisten beschouwen Brussel ook graag als hoofstad van Europa.
Oud 8 juli 2007, 21:00   #133
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen nederlandstalige informatie voor toeristen, of toeristische informatie over vlaamse steden in brussel. Niets op tegen. Maar ik heb er wel een probleem mee dat de vlaamse gemeenschap eigenwijs een apart infokantoor opent en daarmee de toeristen in Brussel het leven bemoeilijkt.

Probeer jij maar eens uit te leggen aan een amerikaanse toerist waarom er in Brussel niet één maar drie kantoren zijn, waar je hetzelfde type van informatie maar over verschillende taalregio's kunt krijgen. De kans dat het antwoord begint met "What the fuck..." is aanzienlijk.
Oud 8 juli 2007, 21:03   #134
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen nederlandstalige informatie voor toeristen, of toeristische informatie over vlaamse steden in brussel. Niets op tegen. Maar ik heb er wel een probleem mee dat de vlaamse gemeenschap eigenwijs een apart infokantoor opent en daarmee de toeristen in Brussel het leven bemoeilijkt.

Probeer jij maar eens uit te leggen aan een amerikaanse toerist waarom er in Brussel niet één maar drie kantoren zijn, waar je hetzelfde type van informatie maar over verschillende taalregio's kunt krijgen. De kans dat het antwoord begint met "What the fuck..." is aanzienlijk.
Toerisme is een gemeenschapsbevoegdheid, dus de Vlaamse overheid doet niets verkeerd.

Er zullen nog wel meerdere steden zijn waar er meerdere toeristische informatiecentra zijn. (Parijs, Londen enz...)
Oud 8 juli 2007, 21:05   #135
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Breng de MIVB onder in DeLijn, en je hebt ineens maar twee loketten meer nodig.
Oud 8 juli 2007, 21:07   #136
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgicisten beschouwen Brussel ook graag als hoofstad van Europa.
Idd. Om dan België te kunnen voorstellen als klein-Europa.
Omdat ze redeneren dat toch geen enkel zinnig mens bezwaren zou kunnen hebben tegen de EU...
Oud 8 juli 2007, 21:08   #137
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toerisme is een gemeenschapsbevoegdheid, dus de Vlaamse overheid doet niets verkeerd.

Er zullen nog wel meerdere steden zijn waar er meerdere toeristische informatiecentra zijn. (Parijs, Londen enz...)
Dat zijn wel zeer zwakke tegenargumenten. Eerst en vooral is het niet omdat toerisme een gemeenschapsbevoegdheid is dat samenwerken in het belang van de toerist verboden is, of dat gezond verstand maar direct overboord moet worden gegooid. Men had heel goed een desk kunnen openen in het bestaande kantoor onderaan het stadhuis, maar nee, het moest weer groter, trendier, en vooral vlaamser.
En ja inderdaad in grote steden vind je doorgaans wel meer dan één kantoor, maar in elk kantoor vind je dan wel net dezelfde informatie. In steden als Parijs en Londen maakt men het met meerdere kantoren de toerist net makkelijker, omdat die zich minder ver moet verplaatsen om aan informatie te geraken. In Brussel ziet men blijkbaar heil in het verdelen van de informatie over verschillende locaties.
Oud 8 juli 2007, 21:10   #138
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Breng de MIVB onder in DeLijn, en je hebt ineens maar twee loketten meer nodig.
Een gemeenschappelijk infokantoor voor openbaar vervoer zou inderdaad een goed idee zijn, en lap daar maar meteen de NMBS en de TEC bij. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de maatschappijen zelf moeten fusioneren.
Oud 8 juli 2007, 21:11   #139
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd. Om dan België te kunnen voorstellen als klein-Europa.
Omdat ze redeneren dat toch geen enkel zinnig mens bezwaren zou kunnen hebben tegen de EU...
Zo krijgen de mensen ook een afkeer van de EU.

Arme EU, als ze vergeleken wordt met een wangedrocht als la belgique.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 21:13   #140
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gemeenschappelijk infokantoor voor openbaar vervoer zou inderdaad een goed idee zijn, en lap daar maar meteen de NMBS en de TEC bij. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de maatschappijen zelf moeten fusioneren.
Eén loket voor DeLijn, de MIVB en de toekomstige RMVS.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be