Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2007, 07:00   #121
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zeg, hela!! Ik probeer net bij de overheid binnen te geraken, en dan ga jij mijn eventuele toekomstige job als een vloek omschrijven!

Ja en dat meen ik, want ik behoor tot de groep mensen die die overheidsjobs betalen en in België zijn er veel te veel.

Kijk, ik vind dat het de morele plicht is van de overheid om het belastinggeld van de burgers zo efficient mogelijk te besteden, doet ze dat niet dan bedriegt ze haar eigen inwoners, want ze doet hen eigenlijk meer betalen voor geleverde diensten dan noodzakelijk is. Dat is diefstal imo en allesbehalve beheer 'als een brave huisvader'.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 juli 2007 om 07:04.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 08:01   #122
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Waar zitten ze, CHIPIE?
Me aub niet afjagen, hé...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 08:05   #123
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, hela!! Ik probeer net bij de overheid binnen te geraken, en dan ga jij mijn eventuele toekomstige job als een vloek omschrijven!
Voor luilinkse elementen zijn overheidsjobs natuurlijk de natte droom...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 08:53   #124
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Je kan perfect een sector liberaliseren en een maximumprijs vastleggen. Of zijn alle bakkers dan ook overheidsambtenaren?
Het feit dat er maximumprijzen komen, betekent juist dat de liberale theorie niet kan geven wat het belooft. Liberalisme en prijszetting door de overheid vallen niet te rijmen, vermits ALLE liberale scholen uitgaan van het feit dat prijzen objective parameters zijn van competitie. De facto is dit juist omgekeerd, prijzen worden in het geheel niet objectief vastgelegd, prijzen zijn bv. afhankelijk van machtsverhoudingen inzake rentevoet door de financiële sector, monopoliegraad, etc...
De Post liberaliseren uitgaande van wat het liberalisme belooft, is gewoon met de handen voor de ogen op goed geluk door een stoplicht rijden.
Oud 20 juli 2007, 11:05   #125
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat er maximumprijzen komen, betekent juist dat de liberale theorie niet kan geven wat het belooft.
Buiten het feit dat het niét gaat om liberale theorieën, maar over economische modellen, ontgaat je welicht.

Een maximumprijs kan voor een liberaal aanvaardbaar zijn. Als dat een pragmatische noodzakelijkheid is.
Het is in ieder geval béter dan een hele hoop mensen te laten betalen voor een niét noodzakelijke dienst.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 11:15   #126
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en dat meen ik, want ik behoor tot de groep mensen die die overheidsjobs betalen en in België zijn er veel te veel.

Kijk, ik vind dat het de morele plicht is van de overheid om het belastinggeld van de burgers zo efficient mogelijk te besteden, doet ze dat niet dan bedriegt ze haar eigen inwoners, want ze doet hen eigenlijk meer betalen voor geleverde diensten dan noodzakelijk is. Dat is diefstal imo en allesbehalve beheer 'als een brave huisvader'.
Allemaal goed en wel, maar je vergeet steeds één ding. De Privé heeft al meermaals bewezen niet in staat te zijn om voor degelijke postbedeling en openbaar vervoer te voorzien. Wat doe je met dat FEIT? Gewoon negeren?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 11:35   #127
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel, maar je vergeet steeds één ding. De Privé heeft al meermaals bewezen niet in staat te zijn om voor degelijke postbedeling en openbaar vervoer te voorzien. Wat doe je met dat FEIT? Gewoon negeren?
Een overzichtje met alle landen die hun post hebben geliberaliseerd, kan welkom zijn in dat geval.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 20 juli 2007, 12:02   #128
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Een overzichtje met alle landen die hun post hebben geliberaliseerd, kan welkom zijn in dat geval.
In Zweden en Nederland zijn ze alleszins geliberaliseerd. In Groot-Brittannië heeft men De Post proberen privatiseren. De gevolgen waren overal even dramatisch.
Maar "het grote post-liberaliseringsoverzicht" heb ik niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 20 juli 2007, 12:03   #129
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Zweden en Nederland zijn ze alleszins geliberaliseerd. In Groot-Brittannië heeft men De Post proberen privatiseren. De gevolgen waren overal even dramatisch.
Maar "het grote post-liberaliseringsoverzicht" heb ik niet.
Wat is het verschil volgens u tussen een liberalisering en een privatisering?
Oud 20 juli 2007, 12:05   #130
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Buiten het feit dat het niét gaat om liberale theorieën, maar over economische modellen, ontgaat je welicht.

Een maximumprijs kan voor een liberaal aanvaardbaar zijn. Als dat een pragmatische noodzakelijkheid is.
Het is in ieder geval béter dan een hele hoop mensen te laten betalen voor een niét noodzakelijke dienst.
Het gaat wel om liberale theorieën. Nog nooit de werken van Marshall gelezen? Maximumprijzen zijn niet te verenigen met Marshall of de praxeologie van Mises.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 20 juli 2007 om 12:06.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 12:09   #131
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil volgens u tussen een liberalisering en een privatisering?
In Zweden en Nederland blijft er een overheidspost bestaan, voor de onrendabele zones die de privé niet wil doen.
In GB ging men de Royal Mail privatiseren, zonder te raken aan haar monopoliepositie.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 juli 2007 om 12:09.
Oud 20 juli 2007, 12:11   #132
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Zweden en Nederland blijft er een overheidspost bestaan, voor de onrendabele zones die de privé niet wil doen.
In GB ging men de Royal Mail privatiseren, zonder te raken aan haar monopoliepositie.
Oké.
Oud 20 juli 2007, 12:11   #133
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het gaat wel om liberale theorieën. Nog nooit de werken van Marshall gelezen? Maximumprijzen zijn niet te verenigen met Marshall of de praxeologie van Mises.
Dat zijn - in de eerste plaats - economen.
En natuurlijk zijn maximumprijzen nefast voor een economie.
Oud 21 juli 2007, 13:28   #134
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Een maximumprijs aanvaardbaar? Stel nu dat de werkelijke marktprijs boven de vastgestelde prijs ligt. Dat betekent dat de vraag nooit zal worden afgeremd door een hogere marktprijs zoals het normaal het geval is. Het aanbod wordt niet verhoogd omdat de aanbieders er toch niet meer kunnen aan verdienen door zo snel mogelijk de eisen van de vragers tegemoet te komen.

De post ontdoen van haar monopolie zou een zegen zijn voor ons als klant en voor de overheid. Want overheidsbedrijven zoals Rr00ttt zegt zijn onefficiënt omdat ze geen concurrentie hebben. Herinner je niet meer hoe vroeger Belgacom was? Vroeger voor de privatisering moest je eeuwigheid wachten vooraleer ze iets kwamen repareren nu amaai, ze staan er binnen de week en dat is allemaal dankzij de concurrentie van Telenet.
laurens274 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 12:46   #135
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik erken uw 'feit' simpelweg niet. Ik zou perfect zonder de post kunnen leven. Zowat het enige dat ik nog per post laat bezorgen zijn dingen die ik op internet besteld heb en dat kan evengoed via DHL e.d. Wie wil dat de post blijft bestaan zoals nu mag dat van mij natuurlijk, maar dan wel met de vraag van mij om daar niet meer aan te hoeven meebetalen. Laat de échte prijs van de post dan maar doorgerekend worden aan de klanten, zeker aan degenen die niet sociaal behoevend zijn.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 13:01   #136
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik erken uw 'feit' simpelweg niet. Ik zou perfect zonder de post kunnen leven. Zowat het enige dat ik nog per post laat bezorgen zijn dingen die ik op internet besteld heb en dat kan evengoed via DHL e.d. Wie wil dat de post blijft bestaan zoals nu mag dat van mij natuurlijk, maar dan wel met de vraag van mij om daar niet meer aan te hoeven meebetalen. Laat de échte prijs van de post dan maar doorgerekend worden aan de klanten, zeker aan degenen die niet sociaal behoevend zijn.
Checkmate
laurens274 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 13:25   #137
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens274 Bekijk bericht
Een maximumprijs aanvaardbaar? Stel nu dat de werkelijke marktprijs boven de vastgestelde prijs ligt. Dat betekent dat de vraag nooit zal worden afgeremd door een hogere marktprijs zoals het normaal het geval is. Het aanbod wordt niet verhoogd omdat de aanbieders er toch niet meer kunnen aan verdienen door zo snel mogelijk de eisen van de vragers tegemoet te komen.

De post ontdoen van haar monopolie zou een zegen zijn voor ons als klant en voor de overheid. Want overheidsbedrijven zoals Rr00ttt zegt zijn onefficiënt omdat ze geen concurrentie hebben. Herinner je niet meer hoe vroeger Belgacom was? Vroeger voor de privatisering moest je eeuwigheid wachten vooraleer ze iets kwamen repareren nu amaai, ze staan er binnen de week en dat is allemaal dankzij de concurrentie van Telenet.
Ik ben blij dat je heel braaf de theorie hebt afgerammeld.
En lees nu eens goed mijn post.
Oud 22 juli 2007, 21:59   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Welnu, N-VA heeft wat mij betreft definitief afgedaan en geldt niet meer als een Vlaams-nationale partij. Wie onze natie te grabbel gooit voor de uitverkoop verdient de benaming 'Vlaamsgezind' niet.
Wat heeft de Post te maken met "onze natie"? Ik zie immers geen enkel verband tussen de twee, tenzij u natuurlijk nog een sterk 19e eeuws concept hanteert waarbij instellingen als de posterijen, openbaar vervoer, leger, munt, e.d. als natievormende elementen worden beschouwd. Wat mij betreft, vormen de posterijen een instelling die een zekere dienstverlening hoort te betrachten. Mij om het even als die dienstverlening nu door de overheid dan wel door de private sector wordt geleverd. Enige voorwaarde is wel dat die dienstverlening correct en naar behoren gebeurt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 22:01   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dramatische gevolgen in Nederland? Is dat zo?
Oud 22 juli 2007, 22:04   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is onzin. Eertijds was postbedeling een zaak van private firma's, zelfs concurrende. Dat ging uitstekend. In de 19e eeuw is men postbedeling echter gaan zien als een onderdeel van een natievormend geheel dat bijgevolg alleen de overheid toekwam.

Als ik een pakje moet versturen naar het buitenland, dan kies ik in bijna alle gevallen steeds voor een private firma. Mijn ervaringen zijn veel positiever ermee dan met de Belgische post (meerdere pakjes gingen verloren of kwamen veel te laat toe - iets wat ik nooit heb meegemaakt met de betrokken firma's).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be