![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja en dat meen ik, want ik behoor tot de groep mensen die die overheidsjobs betalen en in België zijn er veel te veel. Kijk, ik vind dat het de morele plicht is van de overheid om het belastinggeld van de burgers zo efficient mogelijk te besteden, doet ze dat niet dan bedriegt ze haar eigen inwoners, want ze doet hen eigenlijk meer betalen voor geleverde diensten dan noodzakelijk is. Dat is diefstal imo en allesbehalve beheer 'als een brave huisvader'. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 juli 2007 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Post liberaliseren uitgaande van wat het liberalisme belooft, is gewoon met de handen voor de ogen op goed geluk door een stoplicht rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een maximumprijs kan voor een liberaal aanvaardbaar zijn. Als dat een pragmatische noodzakelijkheid is. Het is in ieder geval béter dan een hele hoop mensen te laten betalen voor een niét noodzakelijke dienst.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een overzichtje met alle landen die hun post hebben geliberaliseerd, kan welkom zijn in dat geval.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar "het grote post-liberaliseringsoverzicht" heb ik niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verschil volgens u tussen een liberalisering en een privatisering?
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 20 juli 2007 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In GB ging men de Royal Mail privatiseren, zonder te raken aan haar monopoliepositie.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 juli 2007 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oké.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk zijn maximumprijzen nefast voor een economie.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De post ontdoen van haar monopolie zou een zegen zijn voor ons als klant en voor de overheid. Want overheidsbedrijven zoals Rr00ttt zegt zijn onefficiënt omdat ze geen concurrentie hebben. Herinner je niet meer hoe vroeger Belgacom was? Vroeger voor de privatisering moest je eeuwigheid wachten vooraleer ze iets kwamen repareren nu amaai, ze staan er binnen de week en dat is allemaal dankzij de concurrentie van Telenet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik erken uw 'feit' simpelweg niet. Ik zou perfect zonder de post kunnen leven. Zowat het enige dat ik nog per post laat bezorgen zijn dingen die ik op internet besteld heb en dat kan evengoed via DHL e.d. Wie wil dat de post blijft bestaan zoals nu mag dat van mij natuurlijk, maar dan wel met de vraag van mij om daar niet meer aan te hoeven meebetalen. Laat de échte prijs van de post dan maar doorgerekend worden aan de klanten, zeker aan degenen die niet sociaal behoevend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En lees nu eens goed mijn post.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft de Post te maken met "onze natie"? Ik zie immers geen enkel verband tussen de twee, tenzij u natuurlijk nog een sterk 19e eeuws concept hanteert waarbij instellingen als de posterijen, openbaar vervoer, leger, munt, e.d. als natievormende elementen worden beschouwd. Wat mij betreft, vormen de posterijen een instelling die een zekere dienstverlening hoort te betrachten. Mij om het even als die dienstverlening nu door de overheid dan wel door de private sector wordt geleverd. Enige voorwaarde is wel dat die dienstverlening correct en naar behoren gebeurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een pakje moet versturen naar het buitenland, dan kies ik in bijna alle gevallen steeds voor een private firma. Mijn ervaringen zijn veel positiever ermee dan met de Belgische post (meerdere pakjes gingen verloren of kwamen veel te laat toe - iets wat ik nooit heb meegemaakt met de betrokken firma's). |
|
![]() |
![]() |