Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2007, 02:50   #121
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Chipie ik zal u een geheimpje vertellen, niet doorzeggen eh.
Kim Jong Il himself financiert dit project, met als doel voetvolk te verzamelen om het Westen van binnenuit omver te gooien.
Geen wonder dat ze arm zijn als de financiering van daar komt.
Oud 23 juli 2007, 10:31   #122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hi, Peter de Betweter

Ik probeer Duveltje maar een goede raad te geven en hem te waarschuwen voor schietijzers en valkuilen...

Hij moet zich met CTA, dat ik prachtig initiatief vind, zo ver mogelijk van de partijpolitiek houden en zeker van kleinlinks, want anders geeft hij zijn initiatief geen enkele kans...

Kleinlinks is meestal enkel geïnteresseerd in de armen om die te gebruiken om een algemeen gevoel van onvrede te creëren...
Word maar gauw zelf de baas van de armenvereniging, anders hebben armen geen kans in dit land.

Onder jouw beleid kunnen ze het zonder pampers stellen en zelf leren hun plan trekken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2007 om 10:32.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:34   #123
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Shure, we kennen u hier allemaal als degene die de armen, de wezen, weduwen, thuislozen, gevangenen, daklozen en vluchtelingen in bescherming neemt, met hand en tand verdedigt en er zich belangeloos voor inzet. Dat blijkt uit al je posts. Zo is Chipie: strijder tegen de neo-liberalen en de enige die écht opkomt voor de belangen van de kleine man ...
Als Chipie advies geeft moeten de armen hun oren spitsen: als de vos de passie preekt, boer, let op uw kippen...

1) een kiesvereniging kan ook financiering ontvangen, Chipie. Het zijn allemaal 'feitelijke verenigingen' zoals je weet. Het hoeft geen partij te zijn. 'Partij' is geen wettelijk statuut, maar dat wist je al. En bovendien:
2) Een verkozene voor CAP is niet voor morgen, het is niet onze prioriteit en maak u daar dus maar geen zorgen over.
3) Dat jij morele oordelen velt over de principes en praktijk van CAP in de toekomt is zeer indrukwekkend. We kennen namelijk allemaal jouw principes van vandaag...
Het is een bizare attitude die je vandaag het recht geeft morele, praktisch en tactische richtlijnen te geven aan een organisatie en mensen aan wie je toch nooit iets zal bijdragen...
Tja, ik heb idd, zoals sommige bewonderaars van de meest moorddadige massamoordenaars, in Rusland geen kaviaar gegeten in de jaren tachtig , daarom kan ik als redelijk bemiddeld persoon wel meer doen voor de armen, dan diegenen die over 'geen nagels om ... ' beschikken...

Communisme heeft overal vrijheid, liefde, welstand en vrije meningsuiting gebracht...
Die tientallen miljoenen mensen die onder communistische regimes van honger gestorven zijn, die zouden anders ook gestorven zijn...
En de meer dan honder miljoen doden, die dachten dat hun mening te smaken viel, die begrepen niet dat er onder het communisme geen plaats is voor smaak ...
---
Communisten.. meesters in het creëren van doffe ellende, miskenning van de mensenrechten...

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:36   #124
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Word maar gauw zelf de baas van de armenvereniging, anders hebben armen geen kans in dit land.

Onder jouw beleid kunnen ze het zonder pampers stellen en zelf leren hun plan trekken.
Inderdaad, Enootje, zelfredzaamheid is zeer belangrijk om uit de armoede te geraken...

10/10 en een dikke kus
Oud 23 juli 2007, 10:58   #125
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Enootje, zelfredzaamheid is zeer belangrijk om uit de armoede te geraken...

10/10 en een dikke kus
Leer dan maar al over de bedelaars heen stappen op de stoep met jouw methodes.
Of beheers je die ontpamperingskunst al?
Maar ja, wat kan je verwachten van een lunatic fringe?

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2007 om 11:00.
Oud 23 juli 2007, 13:20   #126
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer dan maar al over de bedelaars heen stappen op de stoep met jouw methodes.
Of beheers je die ontpamperingskunst al?
Maar ja, wat kan je verwachten van een lunatic fringe?
Dat het, wsl veel dommer en minder arrogant, mss niet moet bedelen? Dat het wss niet alle zelfveroorzaakte tegenslagen op anderen steekt? Dat het wsl zelfs vrijwillige bedelaars een aalmoes zou geven...

Dat kunt U er mss van verwachten...

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 juli 2007 om 13:21.
Oud 23 juli 2007, 13:23   #127
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iemand die zomaar beschikt over internet is m.i. geen arme. Echt arme mensen beschikken niet over zulke media.
voor zeven euro per jaar ben je lid van de bibliotheek die over een eigen gratis cybercafe beschikt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:24   #128
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Geen wonder dat ze arm zijn als de financiering van daar komt.
Je kan moeilijk ontkennen dat de Noord Koreaanse aanpak efficiënt is: ze doen daar voortdurend aan inperking van de bevolkingsgroei
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:27   #129
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
voor zeven euro per jaar ben je lid van de bibliotheek die over een eigen gratis cybercafe beschikt.
Ik ga naar een Bib dat volledig gratis is en ook beschikt over een cybercafe.
Oud 23 juli 2007, 13:28   #130
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat het, wsl veel dommer en minder arrogant, mss niet moet bedelen? Dat het wss niet alle zelfveroorzaakte tegenslagen op anderen steekt? Dat het wsl zelfs vrijwillige bedelaars een aalmoes zou geven...

Dat kunt U er mss van verwachten...
Broebeldebroebel...

Ik heb je voorgedragen voor de Nobelprijs van de zelfwerkzaamheid.

Het is raar, dat de wereld nog niet door heeft, dat alle wereldproblemen opgelost zijn, als iedereen jouw raad volgt van zelfredzaamheid en zelf zijn eigen problemmen oplost.

Alleen gek, dat jij daarbij de methode van algemene onderlinge solidariteit, die democratisch geïnstalleerd is en volkomen wettelijk en legaal is, daarbij uitsluit.

Niet alleen gek, maar catastrofiel...

Men zou denken, dat alle methodes van zelfredzaamheid, die wettelijk zijn, niet aleen toegelaten zijn, maar ook gewenst..

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2007 om 13:30.
Oud 23 juli 2007, 13:30   #131
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ik ga naar een Bib dat volledig gratis is en ook beschikt over een cybercafe.
Men krijgt er wsl nog een tas koffie en een boterkoek gratis aangeboden...

Tja, dan kan men natuurlijk beter in een bib gaan bibberen dan werk gaan zoeken;..

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 juli 2007 om 13:31.
Oud 23 juli 2007, 13:32   #132
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Broebeldebroebel...

Ik heb je voorgedragen voor de Nobelprijs van de zelfwerkzaamheid.

Het is raar, dat de wereld nog niet door heeft, dat alle wereldproblemen opgelost zijn, als iedereen jouw raad volgt van zelfredzaamheid en zelf zijn eigen problemmen oplost.

Alleen gek, dat jij daarbij de methode van algemene onderlinge solidariteit, die democratisch geïnstalleerd is en volkomen wettelijk en legaal is, daarbij uitsluit.

Niet alleen gek, maar catastrofiel...

Men zou denken, dat alle methodes van zelfredzaamheid, die wettelijk zijn, niet aleen toegelaten zijn, maar ook gewenst..
Met mijn jaarlijkse vrijwillige en verplichte solidariteit onderhoud ik verschillende enootjes...
Oud 23 juli 2007, 13:33   #133
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Communisme heeft overal vrijheid, liefde, welstand en vrije meningsuiting gebracht...
Blablabla. Allez, het gaat hier over een comité tegen armoede en gij begint over weet ik veel welke communistische 'paradijzen' en dictators en heel uwe rimram tegen alles wat niet extreemrechts is.

Alsof mensen die zich in een comité organiseren tegen armoede en zich daarover uitspreken via een forum of een nieuwsbrief noodzakelijk ook voorstanders van de Goelag, Pol Pot of Kim Jung Il zijn.

Volgens mij ben je lichtjes paranoide of zwaar getraumatiseerd. Misschien wel allebei?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:35   #134
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Blablabla. Allez, het gaat hier over een comité tegen armoede en gij begint over weet ik veel welke communistische 'paradijzen' en dictators en heel uwe rimram tegen alles wat niet extreemrechts is.

Alsof mensen die zich in een comité organiseren tegen armoede en zich daarover uitspreken via een forum of een nieuwsbrief noodzakelijk ook voorstanders van de Goelag, Pol Pot of Kim Jung Il zijn.

Volgens mij ben je lichtjes paranoide of zwaar getraumatiseerd. Misschien wel allebei?
Misschien wel, hé peter de betweter... maar dan niet zo erg als U...
Oud 23 juli 2007, 13:40   #135
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien wel, hé peter de betweter... maar dan niet zo erg als U...
Ik zit in ieder geval niet op de armen hun kap, of die van werklozen of arbeiders. Ik heb de neiging de kant van de zwaksten in de samenleving te kiezen.
Gij daarentegen stampt graag op de zwakkeren en ge buigt naar de sterkeren. Bijzonder (edel)moedig van u, da's waar.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 14:23   #136
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee, alleen commie-geobsedeerd. Atavistische remnants uit de vorige eeuw.
Oud 23 juli 2007, 15:16   #137
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Met mijn jaarlijkse vrijwillige en verplichte solidariteit onderhoud ik verschillende enootjes...
Megalo.
Jij onderhoudt niemand rechtstreeks en je hebt ook verder niet meer inspraak in de besteding van je belastingen dan telkens je stem uitbrengen bij verkiezingen.
Trouwens, als het verplicht is en ongericht is hoef je er verder ook niet op te beroemen.
En hoe het zit met je vrijwillige bijdragen begrijpt iedereen die je obsessie met het verwijderen van alle sociale toelagen kent.
Werkloosheiduitkering is dan weer geen sociale toelage. Daar dragen de rechthebbenden zelf voor bij.
Oud 23 juli 2007, 15:58   #138
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Op een bescheiden wijze doe ik aan "sociaal werk" - momenteel heb ik nog eens een speciaal project op me genomen nl. een autistische jongen aanleren hoe hij 1 x per week alleen met openbaar vervoer naar huis kan gaan.

Armen die een oranisatie nodig hebben om voor hun belangen op te komen,
het lijkt in ieder geval nuttig.. het leger sociaal assistenten en hulpverleners,
voedselbanken, "moeders voor moeders" , sociale woningen, het OCMW.. leefloon het is inderdaad een bos waar men de bomen niet meer van ziet..
menig generatie-arme zit in zo'n net gevangen en krijgt geen zuurstof meer.

Een aangepaste rechtshulp (huudersbond , pro deo avocatuur ed.) zal ongetwijfeld op zijn plaats zijn..

Ik vraag me dikwijls af of veel mensen de barrières die hen van een gevuld en gelukkig leven sceiden niet zelf in leven roepen om. door onvervulbare dromen na te jagen, te blijven jammeren over gemiste kansen..

soms kan men zef veel doen om een beter leven te hebben, zelfs zonder dat er een drastische (min of meer) toename van je inkomen vereist is.

& dan heb ik het nog niet over prachtige buurthuizen met een -zeer efficiënte buurtwering
Oud 23 juli 2007, 15:59   #139
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verheug U hierover !
Oud 23 juli 2007, 16:03   #140
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkloosheiduitkering is dan weer geen sociale toelage. Daar dragen de rechthebbenden zelf voor bij.
Helaas ben je maar in bepaalde omstandigheden rechthebbend, ook al heb je al jaren bijgedragen. Rechtvaardigheid mijn kloten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be