![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen wonder dat ze arm zijn als de financiering van daar komt.
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder jouw beleid kunnen ze het zonder pampers stellen en zelf leren hun plan trekken. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2007 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Communisme heeft overal vrijheid, liefde, welstand en vrije meningsuiting gebracht... Die tientallen miljoenen mensen die onder communistische regimes van honger gestorven zijn, die zouden anders ook gestorven zijn... En de meer dan honder miljoen doden, die dachten dat hun mening te smaken viel, die begrepen niet dat er onder het communisme geen plaats is voor smaak ![]() --- ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of beheers je die ontpamperingskunst al? Maar ja, wat kan je verwachten van een lunatic fringe? Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2007 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 juli 2007 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() Ik ga naar een Bib dat volledig gratis is en ook beschikt over een cybercafe.
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb je voorgedragen voor de Nobelprijs van de zelfwerkzaamheid. Het is raar, dat de wereld nog niet door heeft, dat alle wereldproblemen opgelost zijn, als iedereen jouw raad volgt van zelfredzaamheid en zelf zijn eigen problemmen oplost. Alleen gek, dat jij daarbij de methode van algemene onderlinge solidariteit, die democratisch geïnstalleerd is en volkomen wettelijk en legaal is, daarbij uitsluit. Niet alleen gek, maar catastrofiel... Men zou denken, dat alle methodes van zelfredzaamheid, die wettelijk zijn, niet aleen toegelaten zijn, maar ook gewenst.. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2007 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 juli 2007 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alsof mensen die zich in een comité organiseren tegen armoede en zich daarover uitspreken via een forum of een nieuwsbrief noodzakelijk ook voorstanders van de Goelag, Pol Pot of Kim Jung Il zijn. Volgens mij ben je lichtjes paranoide of zwaar getraumatiseerd. Misschien wel allebei?
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gij daarentegen stampt graag op de zwakkeren en ge buigt naar de sterkeren. Bijzonder (edel)moedig van u, da's waar.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij onderhoudt niemand rechtstreeks en je hebt ook verder niet meer inspraak in de besteding van je belastingen dan telkens je stem uitbrengen bij verkiezingen. Trouwens, als het verplicht is en ongericht is hoef je er verder ook niet op te beroemen. En hoe het zit met je vrijwillige bijdragen begrijpt iedereen die je obsessie met het verwijderen van alle sociale toelagen kent. Werkloosheiduitkering is dan weer geen sociale toelage. Daar dragen de rechthebbenden zelf voor bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() Op een bescheiden wijze doe ik aan "sociaal werk" - momenteel heb ik nog eens een speciaal project op me genomen nl. een autistische jongen aanleren hoe hij 1 x per week alleen met openbaar vervoer naar huis kan gaan.
Armen die een oranisatie nodig hebben om voor hun belangen op te komen, het lijkt in ieder geval nuttig.. het leger sociaal assistenten en hulpverleners, voedselbanken, "moeders voor moeders" , sociale woningen, het OCMW.. leefloon het is inderdaad een bos waar men de bomen niet meer van ziet.. menig generatie-arme zit in zo'n net gevangen en krijgt geen zuurstof meer. Een aangepaste rechtshulp (huudersbond , pro deo avocatuur ed.) zal ongetwijfeld op zijn plaats zijn.. Ik vraag me dikwijls af of veel mensen de barrières die hen van een gevuld en gelukkig leven sceiden niet zelf in leven roepen om. door onvervulbare dromen na te jagen, te blijven jammeren over gemiste kansen.. soms kan men zef veel doen om een beter leven te hebben, zelfs zonder dat er een drastische (min of meer) toename van je inkomen vereist is. & dan heb ik het nog niet over prachtige buurthuizen met een -zeer efficiënte buurtwering
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verheug U hierover !
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helaas ben je maar in bepaalde omstandigheden rechthebbend, ook al heb je al jaren bijgedragen. Rechtvaardigheid mijn kloten.