Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geef jij Jazeker?
1 5 8,33%
2 1 1,67%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 1,67%
6 2 3,33%
7 1 1,67%
7.5 4 6,67%
8 2 3,33%
8.5 2 3,33%
9 10 16,67%
9.5 16 26,67%
10 16 26,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2007, 21:34   #121
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Indien jij zou emigreren, naar welk land en waarom?
Noorwegen, prachtige natuur en een taal die ons wel ligt (verschilt niet zo erg veel van het nederlands).
VS, omwille van de open vlakten, de ruimte, maar niet omwille van de nogal erg competitieve samenleving.
Australië en Nieuw-Zeeland om dezelfde redenen.
Zwitserland misschien omwille van hun democratisch systeem.
En Nederland omdat ik dat gewoon een zalig land vind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 21:40   #122
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Wie zijn u politieke voorbeelden in het binnenland (huidig) en in het buitenland (huidige) en uit het verleden?
Uit het buitenland onthou ik Howard van Australië die pleit voor een leitkultur van het land en niet wil dat immigratie zou zorgen voor wijzinging van die kultuur. Aan die vent valt ook wat minpunten te zien, maar die moet ik nog bekijken.

Binnenland: voor mij is Many Ruys een belangrijk persoon in mijn leven geweest... die schreef nog columns voor Het Nieuwsblad en De Standaard toen. Hij is bepalend geweest voor mijn ontwaken wat betreft de Vlaamse Zaak en verre van een Belanger... eerder een VU-er die de aftakeling van de partij zag onder Anciaux. De man is heel belangrijk geweest voor mij omdat ik toen op zoek ging in krantenartikels en dergelijke of hij gelijk had. Hij had gelijk. Jammer dat hij vandaag de dag niet meer in kranten verschijnt. Een grote en erg analytische geest.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 augustus 2007, 22:21   #123
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat kost een pak sigaretten als het de poorten van het tabaksbedrijf verlaat? Wat kost het in de winkel voorzien van een takszegel? Ga en bereken de belasting op een pak sigaretten. Paars heeft net afgezien van een taksverhoging (om gezondheidsredenen) uit schrik dat er nog meer mensen gaan stoppen met roken en hun begroting niet meer klopt.

Als je als overheid een verslaving wil gaan belasten, dan moet je maar de kloten hebben om het ofwel niet te belasten (buiten de normale 21% tax op goederen) ofwel het zo belangrijk te vinden voor de volksgezondheid dat het een verboden drug wordt. En ik spreek hier als roker nota bene. Dus ofwel ga je tabak te lijf (het is een hard drug, geloof me) ofwel doe je dat niet. Verslavingen belasten is gewoon geldgewin met een mooi labeltje a la "volksgezondheid" erop.

Men (en voor de mensen die me later hierop willen pakken, dit is een dromerig toontje... gewoon een ideaalbeeldje of zo) zou het nicotinegehalte en de andere verslavende additieven gaandeweg bij wet laten verlagen. Jaar 1 mag een sigaret 0,5 mg teer hebben en net zoveel minder nicotine. Ik ben geen wetenschapper op dat gebied dus confronteer me niet met getallen, he

Als men ECHT zo begaan is met de volksgezondheid dan kan men perfekt legaal de fabrikanten dwingen om hun produkt beetje bij beetje te downgraden met het gevolg dat na een aantal jaren, heel wat mensen het makkelijker gaan hebben om althans lichamelijk van die sigaret af te stappen. Maar dat is men niet in mijn ogen. De taksen op tabaksverkoop leveren zulke bijdrage tot de begroting dat men dat niet wil laten schieten.

Als roker kan ik gerust zeggen dat nicotine een serieuze hard drug is. Maar het roken meer en meer belasten is zoiets als zeggen dat Crack goed is maar dat er flinke belastingen op moeten zijn.
Jezus....je hebt gelijk

Awel, ik was een serieuze voorstander van hoge taxen op rookwaren, maar jouw voorstel, misschien niet perfect, is toch een stap in de goede richting !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 22:38   #124
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Stel dat VB morgen zou splitsen in twee partijen: een met Dewinter, Filip de Man, Anke vandermeersch ,... en een andere met Bart Laeremans, Frank van Hecke,Morel, ... klopt mijn voorspelling dat jij dan voor de tweede zou kiezen?
?
Oud 3 augustus 2007, 23:01   #125
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@Jazeker, interessante uitleg als roker zijnde, verder, negeert u Cynicus? (terecht if so )
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 23:11   #126
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als roker kan ik gerust zeggen dat nicotine een serieuze hard drug is.
Onthouding van nicotine heeft nochtans geen enkele lichaamlijke pijn tot gevolg. Nicotine is m.i. niet echt een hard-drug, zeker niet ivg met andere hard-drugs.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 23:22   #127
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Dag Jazeker,

zou je je kunnen voorstellen dat je ooit lid wordt van 'Vrij Vlaanderen', en dan een belangrijke rol in het partijbestuur gaat spelen, als 'partij-ideoloog' of 'propagandist' of wat dan ook?

Heb je ooit zèlf een partij 'willen stichten' (daarover gespeculeerd, of gedagdroomd, bijvoorbeeld)?

Welke talen begrijp je als een 'native speaker' je zou aanspreken? In welke talen zou je kunnen antwoorden, al was het maar om te zeggen dat je geen snars begrepen hebt van wat die 'native speaker' je vroeg, en of hij/zij toevallig de weg weet naar (het station, het postkantoor, de bank, ...)? In welke talen lees je kranten/boeken?

Welke taal/talen zou je nog willen leren, wetende dat je vandaag dubbel nieuws mocht verwerken : (eerst het slechte, het spijt me!) 'je hebt nog heel precies 12 jaar te leven, te rekenen vanaf vandaag', (en nu het goeie, hoop ik toch) 'En jazeker, meneer, u heeft voor dat goede antwoord op onze Win For Life Diamond Question wel degelijk de Win For Life Super Giant Jackpot gewonnen: € 4.321,- per maand, volledig belastingvrij, stelt u zich dat maar eventjes voor, jawel, jawel !!!.
Het volstaat deze enveloppe in ontvangst te nemen, (daarin zit uw chipkaart en een brief met je PIN-code), en dan nog eens heel even te zwaaien naar die camera daar, naar onze enthoesiaste kijkers daar in Alblasserdam en Zwolle, in Arnhem en in Zierikzee, die toch wel weer eens fantastisch genoten hebben van deze dolfijne televisie-avond, nietwaar, beste kijkers? Geef onze sympathieke winnaar nog maar een hartelijk applaus, en doe er nog maar ééntje bij voor julliezelf ook hoor, jawel.'

Laatst gewijzigd door djimi : 3 augustus 2007 om 23:23.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 23:54   #128
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik had het ooit opgepikt als hoofdkwartier maar dat is er een beetje over zo blijkt nu. Ik had het indertijd van een niet echt verdachte bron (dus geen Belanger of Voorposter of NSV'er of whatever). Die omschrijving blijkt er na opzoeking een beetje naast, maar de inconvenient thruth is niet zoveel leuker. Veilig ingebed in gebouwen van PVDA'ers en dolblij om meer integratie met de PVDA is de meer juiste en mijn insziens nog ietsje snijdender omschrijving.

Als je dit

logo draagt, dan verwacht ik inderdaad een beetje independence.

Nu goed, bewijs voor dat alles kan je hebben van een onverdachte bron:
http://ovl.indymedia.org/print.php?id=3195

We noteren:

Nota: Jan Fermon is niet enkel PVDA militant maar maakt ook deel uit van het Progressive Lawyers Network (PLN) die uitgeprocedeerde asielzoekers adviseert.

En dat lijkt te kloppen. DNS.be geeft nog steeds All2All aan als domain name server.

Daar moet ik weinig kanttekeningen bij maken, neem ik aan.

We besluiten met...

Bedankt dat je me vroeg om wat research te doen in plaats van onverdachte bronnen zomaar voor waar te nemen De werkelijkheid zoals gepubliceerd door Indymedia zelve maakt het eigenlijk wat erger. Het was niet gewoon de PVDA die wat ruimte wou vrijmaken voor Indymedia, maar het hele artikel blaast een warme "hoe kijken wij uit naar <<kruisbestuiving>> met de PVDA uit".

Ehm... independant is anders, hoop ik dat je moet toegeven.
welke onverdachte bron?

je kritische ingesteldheid tov een bron lijkt me nogal sterk af e hangen van de inhoud, wat ik erg vreemd vind.

het artikel komt van een anoniemerd die post onder de naam ZYX en Korneel. een zogenaamde onderzoeksjournalist die niet eens zijn echte naam durft gebruiken, vind ik eigenlijk niet bepaald onverdacht, wel in tegendeel.

blijkbaar denk ik dat het artikel de waarheid vertelt omdat het op een indymedia-site staat. maar blijkbaar ben je weer erg weinig kritisch met je bronnen. dit artikel staat namelijk op http://ovl.indymedia.org de oostvlaamse indymedia, en dat is niet hetzelfde als indymedia.be. er zijn namelijk 2 blegische indymedia's en die komen niet altijd zo goed overeen. lees bv:
Citaat:
# Twee Belgische indymedia's???
De realiteit vandaag in België is dat er twee verschillende indymedia projecten bestaan.
Enerzijds is er het oorspronkelijk indymedia project waarvan alle stichters nog steeds meewerken en dat steeds meer medewerkers heeft. (belgium.indymedia.org /www.indymedia.be)
Daarnaast is er een nieuw project ontstaan uit mensen die zijn afgescheurt van het oorspronkelijke project. De redenen waarom mensen zijn afgescheurt en / of met een eigen lokaal project zijn begonnen variëren en de dynamiek van de verschillende lokale IMC's is ook niet gelijk. De verschillende lokale IMC's hebben wel een gemeenschappelijk project, het syndication project.
De twee projecten hebben duidelijk een ander profiel, dat kan ook niet anders daar het nieuwe project zich positioneert ten opzichte van het bestaande en op die manier een ander/eigen profiel en visie ontwikkelde.
Wij voelen ons niet geroepen om ons uit te spreken over de legitimiteit van het andere indymedia project in België, we zien trouwens niet wie dat wel zou kunnen. We willen ook geen waarde-oordeel uitspreken over noch het syndication project, noch de lokale indymedia's.

Velen zullen het betreuren maar de situatie vandaag is dat er in België twee verschillende nationale indymedia projecten bestaan, elk met hun eigen profiel, visie, ....
We denken dat er zeker mogelijkheden zijn voor samenwerking maar we denken ook dat dergelijke samenwerking enkel kan indien er respect is voor elkaar en elkaars autonomie. We zijn er ons ook van bewust dat er diepe wonden zijn en dat er tijd zal nodig zijn om deze te helen.
http://lists.indymedia.org/pipermail...r/0906-fm.html

wat staat er op indymedia.be zelf?
Citaat:
Waarom noemt Indymedia zichzelf onafhankelijk?
Indymedia is geen onderdeel van een mediabedrijf. Bij ons dus geen aandeelhouders of adverteerders. Bij ons ook geen Silvio Berlusconi (de Italiaanse premier die aan het hoofd staat van een media-imperium met verschillende kranten en tv-stations) of een Christian Van Thillo (de eigenaar van de Morgen die ook de helft van de aandelen van VTM in handen houdt) die samen met de journalisten het redactionele beleid bepalen, indien nodig met de harde hand (ontslagen, overplaatsingen, ...). Indymedia hoeft zich niet te verantwoorden over winstcijfers en hoeft geen reclamevriendelijke omgeving te creëeren.
Indymedia.be is er voor en door de lezers. Enkel aan hen hebben wij verantwoording af te leggen.
en
Citaat:
Is Indymedia ook politiek onafhankelijk?
Ja, wij zijn onafhankelijke van politieke partijen.
en ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat die 2 stellingen tegenspreekt. wat je hebt aangetoond is dat er een paar mensen schrijven voor indymedia die kunnen gelinkt worden aan de PVDA. dat is echter niet hetzelfde als bewijzen dat de PVDA indymedia controleert. er zijn ook heel wat redacteurs die niet gelinkt zijn aan de PVDA. net zoals bv politics.be medewerkers heeft die allerlei partijen aanhangen.

dat indymedia in een PVDA-huis zit klopt niet. indymedia (en hun server ook volgens mij) zit idd in een kantoorgebouw in de haachtsesteenweg samen met enkele andere organisaties, zoals intal. dit zijn geen PVDA-VZW's maar middenveldorganisaties. ik weet niet wie eigenaar is van het huis, maar het is bij mijn weten niet de PVDA.

het is niet omdat er een paar mensen die voor indymedia werken banden hebben met de PVDA, dat daarom indymedia de pravda van de PVDA is en dat de inhoud gedicteerd wordt door het partijhoofdkwartier. indymedia brengt nieuws over het hele middenveld.
Citaat:
PS: voor de grote griezel van de smerige rechtse opdaagt, moet ik meegeven dat ik wel een hekel heb aan de PVDA, maar dat ik wel veel sympathie heb voor hun "Geneeskunde voor het volk" initiatieven. Ik ben niet geheel op de hoogte maar ik meen me te herinneren dat indertijd artsen werden geschorst bij de club van geneesheren enkel omdat ze gratis zorgverstrekking gaven aan armen. Toen ging mijn sympathie wel uit naar dat initiatief van artsen en dat waren PVDA'ers.
je moet al wel een erg asociale klootzak zijn om geen sympathie voor geneeskunde voor het volk te hebben, maar soit.

en waarom heb je een hekel aan de PVDA?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 23:59   #129
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
je moet al wel een erg asociale klootzak zijn om geen sympathie voor geneeskunde voor het volk te hebben, maar soit.
ik ben een erg asociale klootzak

Oud 4 augustus 2007, 02:47   #130
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euthanasie. Het is 1 van de punten waar ik het fundamenteel oneens ben met het Vlaams Belang. Laat iedereen een waardige dood... het is onze laatste impressie van de wereld en eentje die we liefst genadig hebben. Liggen zweten en naar adem happen en uit het ziekenhuisbed rollen tot ze je moeten vastbinden als je pakweg longkanker hebt, dat is gewoon iets wat ik niemand toewens hoewel ik (verre) familieleden zo heb weten sterven. Laat iedereen die enkel maar uitzicht heeft op lijden maar gewoon kiezen voor een afscheid van de familie en laat die persoon dan gaan. Als die kanker in zijn of haar lever, hoofd of longen of waar dan ook niet te genezen is, dan moet de persoon in kwestie kunnen kiezen voor een uitstap. Ik ben gewoon tegen onnodig leed. Omwille van wat de kerk maakt van de overlevering van een Pim Fortuyn 2000 jaar geleden, wil ik niet het recht ontzegd worden om op een waardige zachte inslapend manier te gaan in plaats van door een hel te gaan vooraleer je piepend je laatste adem uitblaast.

Enne... dat genadige heb ik erg impliciet gezien van dichtbij. Erg dichtbij. Het werd nooit euthanasie genoemd maar er was een stilzwijgend idee tussen dokter en familie van de patient dat dat de beste oplossing was. Het zal nooit euthanasie worden genoemd, maar het was alleszinds ietsjes over de grens van hoeveel morfine je iemand kan geven die toch in een doodstrijd is.

Er zijn nog andere punten hoor, maar je vroeg er maar eentje.
jazeker, stel je wordt voor één week voorzitter van het VB, en je mag, naast euthanasie, elke dag één belangrijk punt uit het partijprogramma onder de loepe nemen.

Welke punten verander je, en in welke zin?
Oud 4 augustus 2007, 02:53   #131
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Stoort het niet dat het VB steeds een partij zal zijn die op de zijlijn zal meekijken, wel eventueel hard zal brullen wanneer het nodig is en wel de nodige druk zal uitoefenen, maar nooit het heft in handen zal nemen en aan het beleid meedoen?

M.a.w. stel dat de helft van het VB op het NVA had gestemd, dan was CD&V nog de kleine kartelpartner van het NVA en was de rugzak die Leterme heeft meegenomen naar de onderhandelingstafel overladen met Vlaamse eisen.
Oud 4 augustus 2007, 02:59   #132
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben kandidaat. Tijd dat iedereen hier eens door krijgt hoe fantastisch ik wel ben.
Verklaring graag
Oud 4 augustus 2007, 11:50   #133
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben Agnost. De laffe houding waarin je zegt dat je niet weet of er een God is. Ik ben geen atheïst omdat ik atheisme evengoed een geloof vind dat zegt dat er geen god is zonder bewijzen. Dus ik ben Agnost en ik zeg dat ik niet weet of er een God is.
Bent u ook agnost wat betreft kabouters, spaghettimonsters, theepotten die rond Pluto vliegen, ... ?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 13:46   #134
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
ik ben een erg asociale klootzak

wat heb je tegen GVHV?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 16:48   #135
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Jazeker stel je voor je bent minister van begroting, op welke posten zal je besparen en op welke meer uitgeven?

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 17:09   #136
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Jazeker hoeveel keer frieten per week?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 00:55   #137
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@Jazeker, interessante uitleg als roker zijnde, verder, negeert u Cynicus? (terecht if so )
Ik negeer cynicus. Niet altijd maar doorgaans wel.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 augustus 2007, 00:56   #138
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Jazeker hoeveel keer frieten per week?
1 keer per week. Maximaal. Nu ik verhuisd ben moet ik nog een eigen frietketel kopen zodat ik meer gezonde eigengemaakte frieten kan maken. Tot dan eet ik 1 keer per week diepvriesfrieten op het werk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 augustus 2007, 01:00   #139
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Jazeker stel je voor je bent minister van begroting, op welke posten zal je besparen en op welke meer uitgeven?
Minder op cultuur, een departement dat steeds meer kreeg maar de vier grote orkesten van Vlaanderen heeft laten sterven. Ik zou in mijn begroting de eliminatie van Anciaux als cultuurminister inschrijven.

Het geld voor sociale zekerheid mag hetzelfde zijn maar ik zou meer profiteurs van de dop halen zodat de uitkeringen voor wie echt pech heeft kunnen worden opgetrokken tot een menswaardig niveau.

En uiteraard zou ik la belgique helpen splitsen zodat er 12 miljard euro vrij komt per jaar om te zorgen dat armoede niet bestaat voor mensen die pech hebben.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 augustus 2007, 01:07   #140
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geld voor sociale zekerheid mag hetzelfde zijn maar ik zou meer profiteurs van de dop halen zodat de uitkeringen voor wie echt pech heeft kunnen worden opgetrokken tot een menswaardig niveau.
Hoe zou je dit doen? Wat vind je van het pas opgestarte meerbanenplan? Zou je hierin meer investeren of moeten we een andere weg op?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 5 augustus 2007 om 01:15.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be