![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Partijlid
|
![]() ![]() Dus gij beweert dat de CD&V tussen 2 februari en 14 februari een bocht van 180 graden heeft gemaakt?
![]() |
#122 |
Burger
|
![]() Laten we nu eens stellen dat de voorzitter van de NVA rechtlijnig is gebleven en dat er alleen vlaams nationalisten in de NVA zitten.
Laten we nu eens de kiesdrempel vergeten, 5% voor zo een partij moet toch kunnen indien ze een goed programma hebben. Laten we nu eens denken dat er nog geen poging werd ondernomen voor een kartel. Dan zit ik , vlaamsgezinde, met een probleem. En dat blijft de CVP ! Want dan begrijp ik niet hoe men plotsklaps die zo verguisde regeringsgeile partij kan gaan vertrouwen. Dat gaat er bij mij niet in, ik geef toe, er zitten een paar vlaamsgezinde in de CVP. Maar die hadden in het verleden niets in de pap te brokken als het er op aan kwam. Het kan toch niet zijn dat de naamswijziging van de CVP haar ingesteldheid heeft doen veranderen ? Zijn ze bij de NVA dan de perikelen van Dehaene vergeten ? Martens zegt nu : er zijn geen verschillen tussen NVA en CD en V ? Wat betekent dat ? Is de NVA geen programmapartij meer ? Is de CVen V vlaamsgezind geworden ? Ik ken genoeg cvpers om te weten dat ze een onafhankelijk vl niet au serieus nemen, en dat was toch een punt van de NVA ? Of niet ? Ik heb dus zo een vermoeden dat er meer achter zit. Dus beste overtuigde nva'er, ik vrees dat al uw goede intenties ten spijt, uw leider jullie verkocht heeft voor een postje. Maar wat veel erger is dat u de belgische staat gaat steunen door op de CVen V te stemmen en dat kan er bij mij niet in. Nooit zal ik dus mijn stem geven aan een belgische partij en dat is en blijft de cvenV en de NVA..is gedoemd om opgegeten en vergeten te worden. De CDen V lacht in haar vuistje en de idealistische vlaamsgezinde heeft dit blijkbaar niet door ? Dus ik begrijp het niet ... maar dat wist u al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook een houding van "eerst zien en dan geloven" met de CD&V. Maar anderzijds is elke stem voor het Vlaams Kartel een stapje dichter bij een assymetrische regering...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb geen glazen bol, en u ook niet. Feit: - Als de kiezer stemt zoals de peiling schetste, dan zal N-VA een on-af-han-ke-lijk-e fractie zijn in het Vlaamse Parlement. - Als de CD&V zijn woord houdt, zullen de vlaamse resoluties een eis zijn bij de regeringsvorming (indien ze niet hun woord zouden houden, zitten er nog N-VA'ers in het parlement, wat onzekerder zou zijn wanneer we alleen naar de verkiezingen zouden gegaan) Subjectief: - CD&V zal haar belofte niet houden PS: ik raad u het blad "Wablieft" aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allez, 'k zal eens constructief zijn omdat ge het zo schoon vraagt. Gratis les Nederlands: "Ik word" wordt niet met dt geschreven. Geen dank.
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Eerst en vooral wij zijn daar niet op 2 weken overgegaan,; wij zijn pas beginnen onderhandelen op 5 januari, en dit op verzoek van de Vlaamse beweging.
De CD&V is inderdaad niet meer dezelfde als 10 jaar geleden. Dit omdat ze vroeger ook speelde op Franstalige kiezers in Brussel en in faciliteiten gemeenten. En daarom moesten inderdaad vroeger regelmatig zwichten voor de PS. Maar nu is de situatie voor CD&V totaal anders, want ze hebben het verkorven bij Franstalige kiezers omdat ze vanaf 95 meer en meer bevoegdheden is beginnen regionaliseren. En binnen CD&V is zoals u zegt het aantal Vlaams gezinde te laatste 4 jaar ferm toegenomen. Dat de CD&V niet zover wil gaan als N-VA in het opsplitsen van België is waar, maart dat is ons probleem niet want wij kunnen ons programma zelfstandig verder uitwerken. Als de CD&V na de verkiezingen die overeenkomst zou breken heffen wij gewoon het kartel op! Maar ik ben zeker dat de CD&V hun beloften zal nakomen omdat ze niet anders kan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Schepen
|
![]() Inderdaad giserke, daar ben ik (als CD&V'er) ook van overtuigd. Indien ze dit niet doen, dreigen ze namelijk wel heel erg hard afgestraft te worden de volgende keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() spijtig dat de moppenpagina van 't pallieterke niet meer bestaat.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kans dat de CD&V haar belofte niet zal houden is even groot als dat alle andere partijen hun beloften niet zullen houden. Zeer groot met andere woorden.
Wil de N-VA echter niet helemaal verdwijnen dan zal ze wel in coalitie moeten gaan. Haar keuze is op een 'democratische' partij gevallen. En daar zal de hond wel gebonden liggen. Het zijn immers juist de 'democratische' partijen die ervoor zorgden en zorgen dat de Vlaams-nationalistische partijen op één of andere wijze werden en worden uitgeschakeld. Ik begrijp dus het ongenoegen van Vlaams Blokkers heel goed. Voor mij mogen ze allemaal dezelfde vuilbak in tot ze morgen bewezen hebben wat ze vandaag beweren. Intussen pleit ik nog uitsluitend voor de invoering van het BROV. Zolang zowel CD&V als N-VA daartegen zijn en blijven, zijn ze ook van mijn stem verstoken. Punt.
![]() |
#130 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"maar dat is ons probleem niet want wij kunnen ons programma zelfstandig verder uitwerken." Dat gelooft u nu toch zelf niet ? Kennen jullie die zuilenpartij dan niet ? Hoe kunnen jullie nu zelf dat o zo belangrijke stuk gaan realiseren ? Wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien. Zeg maar dag met het handje beste idealist, want ik heb echt wel de indruk dat u dat bent. Maar geef de strijd op om binnen de CDenV als vlaamsnationalist te militeren ...dit zal nooit lukken. Ik kan het weten want ik kom uit wat men zegt een CVP familie, de meeste stemmen nu anders, maar de blijvers zeggen laconiek nogal sarcastische dingen over dat kartel. En het zijn de minste niet..als je begrijpt wat ik bedoel. Stap er uit jongen en kies voor uw ideaal ..bij een onafhankelijke partij. Ja, ik weet het er is er maar één meer maar die kan wel haar ding doen zonder eerst aan schoenmoeder te moeten gaan vragen of ze dat wel mag. zonder rancune |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok is niet voor minder maar voor meer democratie. Daarom pleiten wij voor de herwaardering van het parlement en parlementaire onderzoeks-commissies en tegen politieke benoemingen en cumul. Om het volk meer bij de besluitvorming te betrekken, kiest het Vlaams Blok voor een bindend referendum over belangrijke vraagstukken. Wij denken daarbij bijvoorbeeld aan het stemrecht voor vreemdelingen of een gedoogbeleid voor drugs. Dus duidelijk dat ze niet voor uw BROV is. ze is wel voor een referendum voor zeer belangrijke zaken maar niet voor een veralgemening ervan en zeker niet op Volksinitiatief. En Vivant, tja we zullen daar maar niet over beginnen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik ken de CD&V van binnen en van buiten Geloof me maar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Als dat de argumantatie van de doorsnee nva'er is..dan herzie ik mijn mening. Dat was duidelijk ..dank u. Ga maar rustig door met het verraad aan Vlaanderen de belgen zijn u eeuwig dankbaar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe ik dat weet warom u in het verleden leeft? omdat uw argument over de CVP klopt tot 10 jaar geleden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Giserke schreef:
Citaat:
Citaat:
Laat dus nu het excuus maar los dat het Blok zijn beloften toch niet waar zal (mag) maken. FEIT is dat zowel CD&V als N-VA deze democratische REFLEX totaal missen.
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Knuppel volg onderstaande link naar het partijprogramma van het Blok inplaats van te luisteren naar uwe Jos verhulst:
www.Vlaamsblok.be --->standpunten---->programma---->democratie je kan zelfs geen link van hun pagina’s kopiëren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alleen, het Blok wordt daar op voorhand al op aangekeken terwijl de anderen, die bewezen dat woord en daad niet in overeenstemming zijn, vergeven wordt, en het totaal ontbreken van enige democratische reflex in het programma van zowel CD&V als N-VA met de mantel der blinde liefde wordt bedekt.
![]() |
![]() |
#139 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben blij te weten dat jij als superdemocrate op het Blok wil stemmen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits dit land geen democratie is maar een particratie was de keuze niet eens moeilijk.
![]() Het Blok zal enkel de voorwaarden scheppen om België onbestuurbaar te maken door groot genoeg te worden. Meebesturen zal het Blok toch onmogelijk gemaakt worden. Aan dat onbestuurbaar maken werk ik echter met veel plezier mee. Wie weet hoe graag de 'democratische' partijen nog het BROV zullen invoeren als ze zelf niet meer weten van welk hout pijlen maken.