Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2004, 17:51   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Brussel is veilig omdat er andere steden zijn die minder veilig zijn. Echt een mooie en logische redenering. Ik vraag mij af wat jij op school hebt uitgestoken vroeger? Ik wil je nu niet helemaal uitlachen maar de dag dat Brussel gevaarlijker is dan Los angeles...tja wat moet je daar nu over zeggen. Niet te geloven.
Men moet een stad niet vergelijken om te weten ofdat het voor de mensen die er wonen of komen niet meer veilig is.
Om jou redenering te volgen.
Barcelona is zo VEILIG als iets! Want in Cuba en in Mexico is het nog veeeeel erger.
Belachelijk vind je niet?
Alles is relatief, ttz te vergelijken met maatstaven...
Over Cuba kan ik niet meespreken, maar in Mexico was ik een maand, en nooit op het strand... in Mexico DF, Oaxaca, Vila Hermosa, en gans Yucatan De cuidades campiñones hebben idd een slechte reputatie, maar Yucatan ook: daar hing ik 14 dagen rond en merkte geen probleem met de Indios waarvoor men me gewaarschuwd had: Er zijn er wel die geen of onvoldoende Spaans spreken (heel wat) maar aggressief zijn ze niet. Véél van die onveilige reputaties zijn juist reputaties, niets meer... Voetbalhooligans richten dikwijls op enkele uren meer schade aan dan alle vreemdelingen samen...
Ik vraag me af of jij Brussel wel genoeg kent
Leuven is duidelijk ook niet zo veilig: GVA 18/2/2004
18/02 Leuvense studentenclubs raken slaags op Oude Markt

In de nacht van dinsdag op woensdag zijn omstreeks 02.30 uur op de Oude Markt in Leuven leden van twee studentenclubs met mekaar slaags geraakt. De politie moest tussenbeide komen. Bij een 21-jarige student werd een tand uitgeslagen. De politie stelde een pv op voor het toebrengen van slagen en verwondingen. Het onderzoek naar de daders loopt nog. Het is blijkbaar een studentikoze traditie dat als de ene studentenclub het schild van een andere kan pikken, dit kan teruggewonnen worden in ruil voor een vat. De club die slachtoffer werd van de diefstal, had het afgelopen nacht echter niet zo begrepen op deze traditie en viel met al haar leden de andere club aan. De politie bezorgde na de vechtpartij het schild terug aan de betrokken studentenclub
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 18:35   #122
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Alles is relatief, ttz te vergelijken met maatstaven...
Over Cuba kan ik niet meespreken, maar in Mexico was ik een maand, en nooit op het strand... in Mexico DF, Oaxaca, Vila Hermosa, en gans Yucatan De cuidades campiñones hebben idd een slechte reputatie, maar Yucatan ook: daar hing ik 14 dagen rond en merkte geen probleem met de Indios waarvoor men me gewaarschuwd had: Er zijn er wel die geen of onvoldoende Spaans spreken (heel wat) maar aggressief zijn ze niet. Véél van die onveilige reputaties zijn juist reputaties, niets meer... Voetbalhooligans richten dikwijls op enkele uren meer schade aan dan alle vreemdelingen samen...
Ik vraag me af of jij Brussel wel genoeg kent

In de nacht van dinsdag op woensdag zijn omstreeks 02.30 uur op de Oude Markt in Leuven leden van twee studentenclubs met mekaar slaags geraakt. De politie moest tussenbeide komen. Bij een 21-jarige student werd een tand uitgeslagen. De politie stelde een pv op voor het toebrengen van slagen en verwondingen. Het onderzoek naar de daders loopt nog. Het is blijkbaar een studentikoze traditie dat als de ene studentenclub het schild van een andere kan pikken, dit kan teruggewonnen worden in ruil voor een vat. De club die slachtoffer werd van de diefstal, had het afgelopen nacht echter niet zo begrepen op deze traditie en viel met al haar leden de andere club aan. De politie bezorgde na de vechtpartij het schild terug aan de betrokken studentenclub
Wat is het nu filo, ja of neen want!? Wat is het dat je nu wil zeggen met je artikels de hele tijd?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 18:42   #123
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hey makkak, rustig hé! Hebben ze dan geen meerderheid nodig om de antidiscriminatiewet af te schaffen? Geef mij de link waardat staat dat het VB deze wet wil afschaffen en waarom ze dit dan willen doen.
Het enige wat ik zeg is dat niet alle wensen van een partij werkelijk worden en dat IK tegen criminaliteit ben, ik kan de mening van het blok toch niet veranderen dus beschuldig mij niet voor een slechte eigenschap van een ander ok.
orang blanda Illwill heeft zijn taal nog niet onder controle...
Lol typisch! Van mij weet je zeker dat ik geen moslim bent maar van hem niet dus geef je maar kritiek op mijn uitlatingen terwijl hij ermee is begonnen.
Oud 18 februari 2004, 19:46   #124
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat is het nu filo, ja of neen want!? Wat is het dat je nu wil zeggen met je artikels de hele tijd?
en wééral Turnhout... Lijkt me een zéér onveilige stad!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
17/02, Twee Turnhoutse jongeren opgepakt na zware slagen aan Nederlander
Twee jongeren uit Turnhout zijn in de nacht van maandag op dinsdag opgepakt nadat ze de 38-jarige Nederlander Michel Dubois zwaar hadden toegetakeld in eethuis Sfinx in de Otterstraat in Turnhout. Het slachtoffer werd met een hersenbloeding en fracturen in het aangezicht in comateuze toestand opgenomen in het Sint-Elisabethziekenhuis. Zijn toestand is niet meer kritiek.*
Volgens Nederlandse bronnen zou het "te Hollandse accent" van het slachtoffer aanleiding zijn geweest voor de vechtpartij, maar het parket van Turnhout kon dat dinsdag niet bevestigen. De twee jongeren werden niet aangehouden.
Michel Dubois zat samen met zijn vriendin te eten in het eethuis toen rond 18.15 uur twee jongeren andere klanten begonnen uit te dagen. Dubois probeerde de gemoederen van de twee jongeren te bedaren, maar kreeg een klap in het aangezicht en werd geslagen en gestampt.
De twee jonge daders, Constantijn en Michel Br., konden de voorbije nacht opgepakt worden. Constantijn Br. was sinds 6 augustus 2003 onder voorwaarden vrij. Tijdens het onderzoek is gebleken dat hij de voorbije nacht ook de buurman van café 'De Lindekens' in Beerse had geslagen.Na verhoor besliste de onderzoeksrechter dinsdag om Michel Br. te laten beschikken. Constantijn Br. werd onder voorwaarden vrijgelaten.
*Niet meer kritiek na een hersenbloeding? Liever hij dan ik! Wie weet in welke staat die man dat overleeft? Verlamd, of halfverlamd?
Maar Brussel is volgens jou onveilig Ben je er wel ooit geweest?
Oud 18 februari 2004, 19:54   #125
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
orang blanda Illwill heeft zijn taal nog niet onder controle...
Lol typisch! Van mij weet je zeker dat ik geen moslim bent maar van hem niet dus geef je maar kritiek op mijn uitlatingen terwijl hij ermee is begonnen.
Als jij dergelijke taal gebruikt ben je een orang blanda...
Oud 18 februari 2004, 20:57   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zou kunnen dat jij dat vind, ik weet niet wat dat betekent, maar ik veronderstel na het bekijken van meerdere postings dat je probeert aan te tonen met zulke dingen hoe intelligent je wel niet bent.
Is ertan geen orang blanda? Hij gebruikt nogtans dezelfde taal, maarja je bent te eigenzinnig om iets toe te geven.
Oud 18 februari 2004, 21:05   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

en wééral Turnhout... Lijkt me een zéér onveilige stad!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
17/02, Twee Turnhoutse jongeren opgepakt na zware slagen aan Nederlander
Twee jongeren uit Turnhout zijn in de nacht van maandag op dinsdag opgepakt nadat ze de 38-jarige Nederlander Michel Dubois zwaar hadden toegetakeld in eethuis Sfinx in de Otterstraat in Turnhout. Het slachtoffer werd met een hersenbloeding en fracturen in het aangezicht in comateuze toestand opgenomen in het Sint-Elisabethziekenhuis. Zijn toestand is niet meer kritiek.*
Volgens Nederlandse bronnen zou het "te Hollandse accent" van het slachtoffer aanleiding zijn geweest voor de vechtpartij, maar het parket van Turnhout kon dat dinsdag niet bevestigen. De twee jongeren werden niet aangehouden.
Michel Dubois zat samen met zijn vriendin te eten in het eethuis toen rond 18.15 uur twee jongeren andere klanten begonnen uit te dagen. Dubois probeerde de gemoederen van de twee jongeren te bedaren, maar kreeg een klap in het aangezicht en werd geslagen en gestampt.
De twee jonge daders, Constantijn en Michel Br., konden de voorbije nacht opgepakt worden. Constantijn Br. was sinds 6 augustus 2003 onder voorwaarden vrij. Tijdens het onderzoek is gebleken dat hij de voorbije nacht ook de buurman van café 'De Lindekens' in Beerse had geslagen.Na verhoor besliste de onderzoeksrechter dinsdag om Michel Br. te laten beschikken. Constantijn Br. werd onder voorwaarden vrijgelaten.
*Niet meer kritiek na een hersenbloeding? Liever hij dan ik! Wie weet in welke staat die man dat overleeft? Verlamd, of halfverlamd?
Ik wist dat je er niet op ging antwoorden, net zomin als dat je iets toegeeft op andere onderwerpen.
Oud 18 februari 2004, 21:34   #128
Hanne
Banneling

Standaard

quote="filosoof"]

Maar Brussel is volgens jou onveilig Ben je er wel ooit geweest?[/quote]

Ik ken in Brussel vrijwel geen mensen die nog niet het slachtoffer geweest zijn van één of andere vorm van criminaliteit : carjacking, bagjacking, ingeslagen autoruiten, inbraak en diefstal, roofovervallen (mijn vriendin-apothekeres kreeg reeds 9 roofovervallers over de vloer : allemaal magrebeinen !)
De enige grote uitzondering en geluksvogel is Filosoof. Maar is hij ooit al buiten zijn Brussels appartementje geweest?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 22:26   #129
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
LOl, dit was de druppel kerel. 2 dingen, indien je toch zulke mening als makkak dan ben je niet een getogen nederlander maar ben je een vuile makkak. Indien je dit als uitlokking doet dan zul je ook niet graag hebben dat ik je vuile makkak noem dus in beide gevallen, drop dead!

Indien je niet op een normale en eerlijke manier je mening of standpunt kunt verdedigen is het maar zielig hoor.
Da's ook een nieuwe. Sinds wanneer worden Turken ook makkakken genoemd?
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 23:04   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Citaat:
LOl, dit was de druppel kerel. 2 dingen, indien je toch zulke mening als makkak dan ben je niet een getogen nederlander maar ben je een vuile makkak. Indien je dit als uitlokking doet dan zul je ook niet graag hebben dat ik je vuile makkak noem dus in beide gevallen, drop dead!

Indien je niet op een normale en eerlijke manier je mening of standpunt kunt verdedigen is het maar zielig hoor.
Da's ook een nieuwe. Sinds wanneer worden Turken ook makkakken genoemd?
Ik noem normaal gezien nooit iemand makkak dus ik zou het echt niet weten.
Oud 18 februari 2004, 23:27   #131
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zou kunnen dat jij dat vind, ik weet niet wat dat betekent, maar ik veronderstel na het bekijken van meerdere postings dat je probeert aan te tonen met zulke dingen hoe intelligent je wel niet bent.
Is ertan geen orang blanda? Hij gebruikt nogtans dezelfde taal, maarja je bent te eigenzinnig om iets toe te geven.
In mijn ogen bestaat er waarschijnlijk geen Ertan en worden die commentjes geschreven door een ijverige VB-er of iets dergelijks...
Dan verdient hij ook een dgl predicaat ... en mocht hij toch een échte zijn, dan is hij geen haar beter dan jij. Tevreden zo?
Oud 18 februari 2004, 23:31   #132
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

In mijn ogen bestaat er waarschijnlijk geen Ertan en worden die commentjes geschreven door een ijverige VB-er of iets dergelijks...
Dan verdient hij ook een dgl predicaat ... en mocht hij toch een échte zijn, dan is hij geen haar beter dan jij. Tevreden zo?
Misschien is illwill wel een linkse die het VB in een slecht daglicht wil zetten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 23:31   #133
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
quote="filosoof"]

Ik ken in Brussel vrijwel geen mensen die nog niet het slachtoffer geweest zijn van één of andere vorm van criminaliteit : carjacking, bagjacking, ingeslagen autoruiten, inbraak en diefstal, roofovervallen (mijn vriendin-apothekeres kreeg reeds 9 roofovervallers over de vloer : allemaal magrebeinen !)
De enige grote uitzondering en geluksvogel is Filosoof. Maar is hij ooit al buiten zijn Brussels appartementje geweest? [/quote]
Dan zijn wijlen mijn moeder, mijn broer en zijn gezin en mijn zoon en zijn verloofde ook uitzonderingen, zoals de mensen die ik hier ken, en dat zijn er toch al wel wat... allemaal uitzonderingen...Die komen volgens jou dan allemaal hun deur niet uit (gebarrikadeerd met een cal .22 bij de hand, veronderstel ik?)
Oud 18 februari 2004, 23:35   #134
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarom ben ik geen haar beter als hem?
Oud 18 februari 2004, 23:36   #135
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
quote="filosoof"]

De enige grote uitzondering en geluksvogel is Filosoof. Maar is hij ooit al buiten zijn Brussels appartementje geweest?
Dan zijn wijlen mijn moeder, mijn broer en zijn gezin en mijn zoon en zijn verloofde ook uitzonderingen, zoals de mensen die ik hier ken, en dat zijn er toch al wel wat... allemaal uitzonderingen...Die komen volgens jou dan allemaal hun deur niet uit (gebarrikadeerd met een cal .22 bij de hand, veronderstel ik?) [/quote]

Zijn alle anderen die het al wel hebben meegemaakt allemaal leugenaars dan?
Oud 18 februari 2004, 23:38   #136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom ben ik geen haar beter als hem?
even enggeestig...
Oud 18 februari 2004, 23:39   #137
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch wel heel vreemd dat je nog tegen niets bent ingegaan van wat ertan te zeggen heeft gehad, nogtans zeg je dat hij even slecht is dan mij.
Oud 18 februari 2004, 23:41   #138
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel heel vreemd dat je nog tegen niets bent ingegaan van wat ertan te zeggen heeft gehad, nogtans zeg je dat hij even slecht is dan mij.
Ik dacht van wél.. voor jou zelfs!
Oud 18 februari 2004, 23:47   #139
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dan zijn wijlen mijn moeder, mijn broer en zijn gezin en mijn zoon en zijn verloofde ook uitzonderingen, zoals de mensen die ik hier ken, en dat zijn er toch al wel wat... allemaal uitzonderingen...Die komen volgens jou dan allemaal hun deur niet uit (gebarrikadeerd met een cal .22 bij de hand, veronderstel ik?)
Zijn alle anderen die het al wel hebben meegemaakt allemaal leugenaars dan?[/quote] Ik vermoed dat één geval in jouw kringen zo dikwijls opnieuw rondverteld wordt dat het er tien lijken en dat er véél "horen zeggen" uit niet geverifiëerde bronnen bij is : grootstadslegenden hebben wel een kleine warheid aan de basis maar groeien en leiden uiteindelijk hun eigen leven
Oud 18 februari 2004, 23:49   #140
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik dacht van wél.. voor jou zelfs!
Voor mij, lol laat me niet lachen. Ik zie het nergens hoor. Durf je het niet, of mag je gewoonweg het risico niet lopen om een moslim op zijn plaats te zetten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be