![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe is het heelal ontstaan? | |||
Zoals in genesis beschreven (in 7 dagen door god) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Door god maar niet zoals genesis beschrijft |
![]() ![]() ![]() |
9 | 13,24% |
De Big Bang is het begin van alles |
![]() ![]() ![]() |
25 | 36,76% |
De big bang maar dan als energie van een botsing tussen andere dimensies |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Ik zou het echt niet weten |
![]() ![]() ![]() |
22 | 32,35% |
Anders, namelijk : |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op een wetenschapsforum las ik eens dat het probleem met ons voorstellingsvermogen te maken heeft. Maar om het voor ons vatbaar te maken nam men dan het 'voorbeeld' van een vlak (2D) gekromd in een ruimte (3D). Dat wordt dan een bol en die heeft geen einde voor zij die enkel in 2D kunnen denken. Net zo zou het kunnen zijn met ons, de ruimte (3D) gekromd in de tijd (4D) ?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 augustus 2007 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms denk ik dat ons verstand nog niet zodanig ontwikkeld is om de realiteit te kunnen beseffen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je verstand zal het antwoord niet verstaan.
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een dergelijk "antwoord" kan men op twee manieren interpreteren :
1. Jij bent de enige die alles doorgrond heeft en in jouw onmetelijke wijsheid ben jij overtuigd dat niemand anders het kan begrijpen. 2. Jij hebt zelf geen flauw idee waar je het over hebt, zodat je je toevlucht dient te zoeken in wat wazig en mysterieus aandoend pseudo-gefilosofeer. M.a.w. beantwoord de vraag van Drosophila nou maar, dan kunnen we zelf bepalen of ons verstand het kan vatten. Tenzij dit laatste dan weer van een onmetelijke hoogmoed getuigt...?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 augustus 2007 om 05:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Hoe het is begonnen? Geen idee. Ik kan best leven met vragen waar ik geen antwoord op heb. Dat is voor mij geen reden dan, om een religie op te starten of om me er tot een te bekeren. Niet alles heeft een begin of een einde. Sommige zaken hebben altijd bestaan, en dat kunnen wij, petieterige menskens maar moeilijk verteren.
Er bestaan zelfs mensen die beweren dat de aarde maar 5767 jaar bestaat. Probeer daar maar tegenin te gaan. Laatst zag ik op TV een reportage over die fundamentalistische christenen in de VS (nu al aangegroeid tot ongeveer 75 miljoen leden!), waarin ze onder meer beweren dat de dinosauriërs nooit hebben bestaan. Dat is allemaal nog niet zo erg, iedereen gelooft wat hij wil. Veel erger is dat ze ons dat 'geloof' ook willen opdringen. Geen onderwijs omtrent de evolutieleer meer willen toestaan in de scholen enz. Beangstigend zo 'n mensen. Zo gaan we helemaal niks meer te weten komen over het heelal en leven we binnenkort terug in het Stenen Tijdperk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of dat ik zelf geen last heb van hoogmoed?
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 21 augustus 2007 om 08:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Esperanza;
Zoals ik het zie is het geen verstandelijke kwestie tov wie of wat je 'precies' nederig moet zijn. Ik heb dan ook geen antwoord op drosophilia's vraag. Ik heb er geen probleem mee dat je dat wazig mysterieus aandoend pseudo-gefilosofeer noemt. ![]()
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom geloven mensen ? Omdat ze schrik hebben. Schrik van het onbekende. Schrik van de dood...schrik van de leegte. Het is een irrationele drang naar een houwvast. Het is jezelf fabeltjes wijsmaken. Het leven is simpel: je wordt geboren en je sterft. Niks meer, niks minder. Ik kan best aardig leven met deze gedachte. Ik heb geen interesse in het eeuwig leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Uit evolutie. Wezens die niks doen danwel zelfmoord plegen omdat het toch allemaal zinloos is krijgen meestal niet zoveel nakomelingen.
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=8KwpkzaVjzw
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 21 augustus 2007 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Parlementslid
|
![]() Een theocratie met een gigantisch nucleair wapenarsenaal lijkt me anders een slechte combinatie
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()