Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 18:13   #121
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
En terwijl men politiek alles wil splitsen worden de economische banden aangehaald:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...ml?wt.bron=RSS
met luxemburg?

overigens... why not?? ik werk ook binnen een internationale context..
vulpes is offline  
Oud 24 augustus 2007, 00:11   #122
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het is daarenboven unaniem goedgekeurd door de Vlaamse regering en is zelfs kamerbreed (op een paar extreem linksen na) ondersteund door het Vlaamse Parlement.
Wat de Vlamingen moeten doen is gewoon hun voor 90% op electoraal-democratische wijze gesteunde afspraken naleven.

Maar wat mij enorm verontrust, daar ga ik weer met mijn eindeloze mantra, is de slechte communicatie van deze dingen naar de burgers toe.
De Vlamingen hebben GEEN imperialistische eisen. Elke eis tot regionalisering is een geschenk voor de modale waal.
Wij geven een pakket bevoegdheden aan de Walen.
Wij geven hun dit zelfs cadeau zonder dat zij daarvoor moeten betalen.
In tegendeel...

Imperialistische eisen onzentwege zouden zijn: Een volkstelling in bijvoorbeeld Borgworm (Waremme) waar 30% (dertig procent) Vlamingen leven...
Het is juist om de rechten van die Vlaamse enclaves in Wallonië (oa ook rond Charleroi) te beknotten, dat de Franstaligen ertoe heeft aangezet om de Taalgrens te tekenen en te laten goedkeuren door de Vlamingen. De Franstaligen hebben er telkens alles aan gedaan om als ware racisten de Vlamingen in Wallonië en nog altijd ook in Brussel te discrimineren en hun taal op te leggen. Het zijn ook de Franstaligen en niet de Vlamingen die de verzoenende afspraken van de Commissie Harmel hebben met voeten getreden. Voor de geschiedenis van toen gaan we best nog eens in de leer bij de ruim 90-jarige Jan Verroken op http://blog.seniorennet.be/janverroken

De huidige Vlaamse politici volgen nu eindelijk zijn raad op en zwichten niet meer voor de Franstalige arrogantie...
Pol is offline  
Oud 24 augustus 2007, 06:24   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De huidige Vlaamse politici volgen nu eindelijk zijn raad op en zwichten niet meer voor de Franstalige arrogantie...
Voor hoelang nog, denk je?
Oud 24 augustus 2007, 09:44   #124
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En terwijl men politiek alles wil splitsen worden de economische banden aangehaald:
Nog zo'n op 23 augustus 2007 geregistreerde account met Belgicistische inslag. Een Bruno/Black Cat-account, zeg maar.

Het zou verhelderend zijn als iemand eens een lijstje kon maken van alle nieuwe accounts die hier sinds 20 augustus 2007 geregistreerd zijn.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 augustus 2007 om 09:49.
Kortaf is offline  
Oud 24 augustus 2007, 09:51   #125
Hawkeye
Parlementsvoorzitter

Hawkeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Nog zo'n op 23 augustus 2007 geregistreerde account met Belgicistische inslag. Een Bruno/Black Cat-account, zeg maar.

Het zou verhelderd zijn als iemand eens een lijstje kon maken van alle nieuwe accounts die hier sinds 20 augustus 2007 geregistreerd zijn.
Ik heb mijn account gisteren aangemaakt, maar je kan er op vertrouwen dat dit mijn enige is.
Ik ben trouwens voor 90% voor een splitsing, mij ga je nooit Belgicistisch horen praten.
Hawkeye is offline  
Oud 24 augustus 2007, 09:57   #126
Bolter
Gouverneur

Standaard

Ik heb de indruk dat politiek België met de mond vol tanden staat te kijken naar Leterme... Zowel in Vlaanderen als in Wallonië...
Deels uit afgunst ( de andere partijen in Vlaanderen), deels uit de weerstand die ze ondervinden (de andere kant van de taalgrens).
Bolter is offline  
Oud 24 augustus 2007, 10:25   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Why not?
eno2 is offline  
Oud 24 augustus 2007, 10:33   #128
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is ook mijn grootste vrees; zullen we deze keer stand houden?

Dat zal enkel maar lukken als de Vlamingen zelf aan hun verkozenen duidelijk maken dat ze deze keer geen duimbreed mogen toegeven.

Kruip allemaal in uw (elektronische) pen: schrijf uw volksvertegenwoordiger aan.

davidg is offline  
Oud 30 augustus 2007, 09:59   #129
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is De Wever voor het Belgische establishment een veel grotere bedreiging dan heel het Vlaams Belang samen.
Zou er het VB niet zijn, dan was er nu al een regering met de meest degoutant denkbare toegevingen langs Vlaamse kant.
Soit, 't is het resultaat dat telt, niet de intentie, of niet zozeer .
Oud 30 augustus 2007, 10:52   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe lang de Vlaamse politisji het zullen volhouden om niet te zwichten?

Het antwoord is: tot zolang ze geloven dat er een elektorale afstraffing van zou komen.

Met andere woorden: als het nog een toerke van vier jaar langer duurt, dan is het de Vlaming zijn eigen dikke schuld.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 augustus 2007, 11:30   #131
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Zou er het VB niet zijn, dan was er nu al een regering met de meest degoutant denkbare toegevingen langs Vlaamse kant.
Soit, 't is het resultaat dat telt, niet de intentie, of niet zozeer .
moest het vb er niet zijn geweest dan zou de Vlaamse beweging al de absolute meerderheid hebben behaald, want dan zouden flupke dewinter en soortgelijke idioten het Vlaams rechtvaardige streven niet compromiteren.
Pelgrim is offline  
Oud 30 augustus 2007, 11:35   #132
Thierry S.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
moest het vb er niet zijn geweest dan zou de Vlaamse beweging al de absolute meerderheid hebben behaald, want dan zouden flupke dewinter en soortgelijke idioten het Vlaams rechtvaardige streven niet compromiteren.
Het VB illustreert spijtig genoeg wat er gebeurt met mensen die een natie op basis van culurele loyauteuten willen organiseren. Ze plooien op zichzelf terug en elk vreemd element moet zich assimileren. Onverdraagzaamheid tegenover minderheden zal er bonton zijn.
Thierry S. is offline  
Oud 30 augustus 2007, 11:35   #133
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ach, wedden dat ze dat dan wel aan de andere vlaams nationalisten kleven? Zie maar dit forum. Elke Vlaming die naar onafhankelijkheid vraagt, is voor sommigen plots een nazi, fascist etc... Sommigen zijn nu eenmaal niet helder van geest...

.
Eddy B is offline  
Oud 30 augustus 2007, 11:38   #134
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thierry S. Bekijk bericht
Het VB illustreert spijtig genoeg wat er gebeurt met mensen die een natie op basis van culurele loyauteuten willen organiseren. Ze plooien op zichzelf terug en elk vreemd element moet zich assimileren. Onverdraagzaamheid tegenover minderheden zal er bonton zijn.
Een totale weigering om aan te passen zal inderdaad slecht getolereerd worden. Niet meer dan juist. Multicul = ok, maar eigen cultuur = NIET multicul, dus eigen cultuur verdient zeker zijn plaatsje.

.
Eddy B is offline  
Oud 30 augustus 2007, 13:18   #135
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thierry S. Bekijk bericht
Dat is ook niet waar. Zelfs het Vlaams Belang is bereid Brussel als tweetalige hoofdstad op te nemen met rechten voor de Franstaligen.
Oud 30 augustus 2007, 13:48   #136
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dat vind ik zo knap aan den Pelgrim se....
Hij kan ook het "goede" bij de "slechte" zien....

Mijnen brother in arms....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 30 augustus 2007 om 13:49.
Tegendradigaard is offline  
Oud 30 augustus 2007, 13:51   #137
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ach, wedden dat ze dat dan wel aan de andere vlaams nationalisten kleven? Zie maar dit forum. Elke Vlaming die naar onafhankelijkheid vraagt, is voor sommigen plots een nazi, fascist etc... Sommigen zijn nu eenmaal niet helder van geest...
Of een onnozelaar...

Vlaming zijn wordt inderdaad belachelijk gemaakt, door de pers maar ook met overheidsgeld onder paars bewind.

Je moet maar eens het nieuwe guldensporenmuseum in Kortrijk bezoeken. Hoe men daar alles rond Vlaamse eigenheid probeert te minimaliseren...

Men probeert ons steeds ons te laten schamen voor onze nationaliteit. Erg vind ik dat...

davidg is offline  
Oud 30 augustus 2007, 13:53   #138
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Of een onnozelaar...

Vlaming zijn wordt inderdaad belachelijk gemaakt, door de pers maar ook met overheidsgeld onder paars bewind.

Je moet maar eens het nieuwe guldensporenmuseum in Kortrijk bezoeken. Hoe men daar alles rond Vlaamse eigenheid probeert te minimaliseren...

Men probeert ons steeds ons te laten schamen voor onze nationaliteit. Erg vind ik dat...
Tekenend was een van de eerste daden van onze eerste vlaamse regering : ze trokken de klauwen van de Vlaamse vlaggeleeuw...

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 30 augustus 2007 om 13:53.
Eddy B is offline  
Oud 30 augustus 2007, 13:54   #139
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Een totale weigering om aan te passen zal inderdaad slecht getolereerd worden. Niet meer dan juist. Multicul = ok, maar eigen cultuur = NIET multicul, dus eigen cultuur verdient zeker zijn plaatsje.
Als multicultureel moet betekenen dat ik mijn eigen cultuur moet opzij schuiven, dan zeg ik zelfs als gelovig christen "neen, dank u"...

Ik vind mijn geburen toffe mensen en bij hen thuis doen ze wat zij willen. Ga ik bij hen op bezoek, dan ben ik een gast en pas ik mij aan aan hun regels. Als dat betekent schoenen uitdoen bij het binnengaan, dan doe ik mijn schoenen uit.
Komen zij bij ons op bezoek, dan moeten ze aanvaarden dat er hier niet gerookt wordt.

Is dat aanpassen? Ik noem dat gewoon respect hebben...

davidg is offline  
Oud 30 augustus 2007, 13:56   #140
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Tekenend was een van de eerste daden van onze eerste vlaamse regering : ze trokken de klauwen van de Vlaamse vlaggeleeuw...
Tekend was ook dat men het Vlaanderen 2002 project van Luc Vanden Brande op één twee drie heeft vervangen door 16 pagina's kleurennota die in tegenstelling tot hun titel zo kleurloos waren...

Je moet weten dat Bert Ancaux zelfs nog geprobeerd heeft de Vlaamse Leeuw (het lied) officieel af te voeren en een nieuw te laten componeren.

Officieus had hij misschien al Kate Ryan gecontacteerd hiervoor...

davidg is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be