![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mochten er morgen opnieuw verkiezingen zijn, op welke partij stemt u dan? | |||
Open VLD |
![]() ![]() ![]() |
11 | 7,38% |
CD&V-NVA |
![]() ![]() ![]() |
32 | 21,48% |
SP.a-SPIRIT |
![]() ![]() ![]() |
10 | 6,71% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
11 | 7,38% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
72 | 48,32% |
Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
13 | 8,72% |
Aantal stemmers: 149. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben gisteren naar de kermis geweest in Merchtem, het dorpje waar ik ben opgegroeid. Leuke bedoening maar je hoort er zoveeeeeel frans nu. Niet te doen. Laat me toe om dat echt jammer te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag mag zeker.
Ik zou dat ook jammer vinden. *Drinkt samen met Jazeker een glas porto*
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gras stond stil in de lage avonddamp, de populieren stonden stil, het water en het licht. Het leek, alsof de tijd aan't wachten was om voort te gaan. ![]() amen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het nieuws maar beperkt gevolgd de laatste dagen dus ik kan me vergissen, maar mijn indruk is dat dat 'voet bij stuk' toch wel serieus genuanceerd moet worden. Voor de verkiezingen was het communautair programma van cd&v/n-va al erg onduidelijk en dat is het nu nog steeds. Buiten splitsing van BHV en hier en daar een postje en beperkte bevoegdheidsherschikking is er niks of vergis ik me? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() man,man, het verloopt vlot, beste mop ooit ( bij wijze van spreken e) ![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik weet niet of ze hier al ergens staan, maar aangezien dit topic er over gaat, plaats ik hier nog even de resultaten van de poll van het Nieuwsblad.
Uitslag kamer 10 juni: CD&V-NVA: 29,6% VB: 19% openVLD: 18,8% SPA-SPIRIT: 16,3% LDD: 6,5% Groen!: 6,3% Overige: 3,5% Uitslag poll Nieuwsblad: CD&V-NVA: 36,2% VB: 22,7% OpenVLD: 13,4% LDD: 12,4% SPA-SPIRIT: 11,8% Groen!: 3,5% Citaat:
Met andere woorden: de Vlaming is blij omwille van de onverzettelijke houding van de Vlaamse partijen en wil een zo groot mogelijke staatshervorming! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Uitslag poll Nieuwsblad:
CD&V-NVA: 36,2% (+6.6%) VB: 22,7% (+3.7%) OpenVLD: 13,4% (-5.4%) SPA-SPIRIT: 11,8% (-4.5%) LDD: 12,4% (+5.9%) Groen!: 3,5% (-2.8%)
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou dat mooie cijfers vinden bij verkiezingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Denk je dat al die stemmen naar de cdv gaan? NVA zal er ook wel een deel mee pakken en begin dan maar te tellen..
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De massa op zich heeft niet veel verstand van politiek en is bijzonder vergeetachtig. De 'onverzettelijkheid' van onze politici is jammer genoeg evenredig met de nabijheid van mogelijk verkiezingen. Wat ik bedoel is het volgende: zelfs al blijken de 'Vlaamse' partijen niet zo onverzettelijk, dan vrees ik nog dat het electoraal niet bijzonder veel verschil zal uitmaken. De verbelziekte kiezer is vergeetachtig en is het gewend om bedrogen en belogen te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: we kunnen voorlopig nog geen objectief oordeel vormen over de grootte van de staatshervorming. Tot zover de objectiviteit, nu mijn eigen mening: ik deel je pessimisme over de grootte van de staatshervorming. Net als jij geloof ik ook dat het een kiezersbedrog zal zijn, dat het maar een dode mus zal zijn in vergelijking met de verkiezingsbeloften, en dat het zal voorgesteld worden als een grote overwinning. Wel vind ik het natuurlijk positief dat het een crisis uitlokt. Elke communautaire crisis, om welke reden of om welke eis dan ook, maakt aan mensen duidelijk dat het niet meer mogelijk is om samen te besturen in een Belgische context. Elke communautaire crisis schept nieuwe separatisten, waarover hij ook gevoerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vertrouw geen internet-polls. Ze geven hoogstens een tendens aan. Je komt veel verder met zelf eens met gewone mensen te praten. Niet persé nationalisten. En die mensen vertellen me steevast dat ze het circus rond de regeringsonderhandelingen meer dan beu zijn. En dat ze de arrogante houding van de Franstaligen kotsbeu zijn. En als het zo voortgaat, de splitsing van dit apenland de onvermijdelijke oplossing zal zijn. Dit is voor mij honderd maal belangrijker dan de zoveelste internet-poll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#139 |