![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op politiek en militair vlak kan Vlaanderen ook bij de EU blijven, zoiets hoeven we zeker niet op te geven. We kunnen op bepaalde gebieden onze eigen identiteit behouden en op anderen samenwerken met andere landen. Hier heb je gelijk, we zouden een actief leger moeten hebben. Persoonlijk vind ik dat we (zoals Zwitserland bv.) terug legerdienst moeten creëren, gewoon als oefening zodat er in geval van een serieuze oorlog genoeg militairen gerekruteerd kunnen worden die al een basistraining achter de rug hebben. De politiek zal juist versimpelen! Geen Belgische EN Vlaamse EN Waalse regering, alleen een Vlaamse en Waalse... Hierdoor zullen er juist minder politici nodig zijn. Als Antwerpen 175 jaar lang het geld van O-Vlaanderen misbruikt, als tijdens de WOIII de O-Vlaamse soldaten door Antwerpse officieren bespot zullen worden en als Antwerpen constant O-Vlaams gebied verAntwerpst en inpikt wel ja, dan zouden O-Vlaanderen en Antwerpen inderdaad moeten splitsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar die hebben al zolang splitsen geroepen, dat iedereen maar zonder nadenken achter hun gat loopt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 21 augustus 2007 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Nee nee don't worry na het dichtslibben van de schelde spreken ze niet meer van ANTWAAARPEN... ![]() Trouwens hebben ze onlangs niet aangetoond dat je daar toch niks meer kunt oogsten en zo... pffff "le début de la fin" zeg ik u ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet... Ik zou zeggen "even goed". de tijd dat economie grensgebonden was is al een tijdje achter ons... Wat wel is is dat vlaanderen het volgens mij "politiek" veel slechter zou doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Hoe bedoeld u dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Of het kan verbeteren, de Aziatische Tijgers hebben hun succes niet te danken aan een ideale geografische-demografische grootte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Daar ben ik helemaal niet zo zeker van als u. Het is toch wel zo nu dat Belgie Vlaanderen naar beneden trekt, zeker economisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zit de VS met honderdduizend man in Irak. Waarom steurt zelfs een land als Denemarken "onderzoekers" naar de Noordpool? Waarom zeggen Duitse toppolitici dat Duitsland zijn militaire aanwezigheid in Afrika moet optrekken om haar economsche belangen er te verdedigen? Als België verdwijnt dan zullen andere landen met plezier het diplomatiek vacuum dat België heeft achtergelaten, in een regio als centraal Afrika (waar België toch ietwat een rolletje speelt) opvullen. Het klopt dat economie en politieke/militaire macht minder met elkaar verbonden zijn maar het is absoluut nog niet verdwenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denk ik niet dat Europa ONS niet meer gaat vertrouwen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Evenveel als Belgie denk ik.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() Verder kijken die mensen niet naar wallonië met jouw ogen hoor; echt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Een kapitalistische economie heeft structuren en instituties nodig, daarvoor is de staat wel handig. Wie anders gaat een bepaalde configuratie van maatschappelijke relaties opleggen aan een bevolking? Ze kunnen het natuurlijk ook proberen met private /extra-legale instellingen zoals de uitbreidende technostructuren van het bedrijfsleven.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 augustus 2007 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() Ik ken jou natuurlijk niet; dus het kan zijn dat ik volledig fout zat. Maar je hebt zelf gezegd dat je vriendin 16 jaar is en lid is van het VNJ; (ze was aanwezig op de IJzerwake). Emma Vanhecke is ook 16 en lid van het VNJ.
Bovendien zei je dat Frank Vanhecke een sympathieke familieman is en dan is er nog je handtekening met een citaat van Emma Vanhecke. |
![]() |
![]() |