![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Neen serieus: ik ken verschillende mensen die al met Ryanair gevlogen hebben voor bodemprijzen en er totaal geen klachten over hebben. Het hangt er ook van af met welke vliegmaatschappij je vliegt: is het een kleiner vliegtuigje voel je bv. meer schokken (vroeger Virgin Express), is het ouder dan rammelt het wat meer, ... Ik denk dat ze beter zijn dan bepaalde louche Turkse of Afrikaanse vliegtuigmaatschappijen, ook al is dat misschien slechts enkel omdat hun vliegtuigen nieuw zijn. Ik weet wel dat Ryanair altijd de gewoonte heeft om niet volledig horizontaal en slechts op één wiel te landen in Eindhoven, maar dat komt keer op keer goed. Zelf heb ik vliegangst en zal ik dus, als ik ooit zal vliegen, zeker niet voor Ryanair kiezen omdat ze ergens op moeten besparen... Anderzijds realiseer ik me dat ik evengoed met een vliegmaatschappij als Lufthansa op een vliegtuig van 25 jaar oud gezet kan worden dat al eens hersteld is, waarvan het herstelde stukje toevallig loskomt op 10km hoogte ... Ryanair overweegt trouwens om ook Transatlantisch te gaan vliegen, aan bodemprijzen... Daar zou ik helemaal niet voor in de rij gaan staan. Over water houdt meer risico's in dan over land (tenzij bergen), maar hoe anders geraak je voor zo weinig geld in Amerika? Ik begrijp dat veel mensen het "erop wagen". De kans dat er iets misloopt blijft tenslotte minimaal. Je moet al pech hebben als jij er dan net bij zit. En zo denkt zo goed als iedereen, anders stap je niet in zo'n 'gevleugelde bus'. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het kapitalisme is ontstaan uit historische processen en het zal ook tenonder gaan. Ik wil het alleen nog een duwtje geven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Jij bewerkstelligt enkel de ondergang van de arbeider. Duw maar verder. Je verdient het. Leer je plaats kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De effecten zie je binnen niet al te lange tijd wel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Ik sidder en beef al. Laat het conflict hoogtij vieren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wel opvallend dat je al naar geweld moet gaan teruggrijpen; me dunkt dat als je toch de ultieme realiteit staat te verkondigen, het kinderspel moet zijn om elke werkmens mee te krijgen en zelf fabuleuze corporatistische bedrijfjes op te richten. Niets of niemand houdt dat tegen... Vanwaar dan toch de nood aan geweld? Laatst gewijzigd door Sfax : 23 augustus 2007 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Omdat dwang inherent aanwezig is in elke ideologie. Net zoals overtuiging en manipulatie. Dat is jusit het punt van ideologie, zowel in het liberalisme als marxisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Slecht? Waarom een moralistisch predikaat gebruiken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog ff samenvatten:
Ryanair heeft NIET aan de vakbonden gevraagd of geeist om gegarandeerde dienstverlening,Ryanair heeft dat geeist van de LUCHTHAVENDIRECTIE. De Luchthavendirectie,als leverancier, moet zijn problemen met zijn personeel ZELF regelen! En een klant die ontevreden is heeft het volste recht om te weigeren nog te bestellen! Maar blijkbaar loopt de communicatie tussen die "hanige" directie en vakbond al zodanig scheef dat het gekrakeel kan beginnen.Ik begin mij af te vragen of die Carolo's eigenlijk wel IETS ordentelijk kunnen organiseren.... ![]() Wie daar "schuld" aan heeft kan ik vanop mijn stoel niet beoordelen,maar de reacties ,zowel vanuit directie- als vanuit vakbondskant doen vermoeden dat daar geen "directieraad" bestaat maar eerder een "meeting van egotrippers".... ...nu mogen ze vechtend op straat rollen....hopelijk voor "Brussels South" krijgt Ryanair nog een beetje een deftig antwoord... Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2007 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ryanair is in Oostende reeds na een paar maanden vertrokken en heeft de Vlaamse regering een proces tegen hen ingespannen om nalatige betalingen te innnen. In Wallonië huiden ze het reeds meer dan een decennium vol zonder processen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() De vakbond zouden dringend afstand moeten nemen van dat kleinlinks gespuis...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De truc,laat de jet-Air's en de Thomas Cooks van deze wereld de markt ontwikkelen en spring er dan in met goedkope vliegprijzen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2007 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet ik maar jij bent het immers die het kapitalisme en liberalisme aan slecht gelijk stelt; als jouw alternatief eigenlijk niet beter is, waarom zou ik dezelfde termen dan niet mogen gebruiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() We zijn hier wel bezig over een eigenschap van het concept ideologie, niet een specifieke waardering van een concrete ideologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Schijnbaar komt er een akkoord tot stand tussen Ryanair en de luchthaven, zodat het gezond verstand het eindelijk gaat halen..
Hopelijk zullen de vakbonden niet gaan dwarsliggen.... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Tayloristische principes zijn nu toch al enkele decennia begraven. |
|
![]() |
![]() |