Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 15:24   #121
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Eén iemand heeft macht en kapitaal, een andere niet. Nope, niet complementair, sorry.
Complementair wil zeggen dat de één niet zonder de ander kan. Als jij de ganse samenleving wil prolitariseren, dan zal je dat wel beseffen. Maar dan is het te laat.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:24   #122
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Volgende stap is dat ze de mensen gaan stapelen in de vlieger.

Citaat:
Lufthansa wil stapelbedden in vliegtuig

De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa overweegt om ook in economy op langeafstandsvluchten bedden aan te bieden in plaats van de oncomfortabele zetels. Als de stapelbedden er ook effectief komen, gaat het om een primeur
@ Your service.

Neen serieus: ik ken verschillende mensen die al met Ryanair gevlogen hebben voor bodemprijzen en er totaal geen klachten over hebben. Het hangt er ook van af met welke vliegmaatschappij je vliegt: is het een kleiner vliegtuigje voel je bv. meer schokken (vroeger Virgin Express), is het ouder dan rammelt het wat meer, ... Ik denk dat ze beter zijn dan bepaalde louche Turkse of Afrikaanse vliegtuigmaatschappijen, ook al is dat misschien slechts enkel omdat hun vliegtuigen nieuw zijn.
Ik weet wel dat Ryanair altijd de gewoonte heeft om niet volledig horizontaal en slechts op één wiel te landen in Eindhoven, maar dat komt keer op keer goed.
Zelf heb ik vliegangst en zal ik dus, als ik ooit zal vliegen, zeker niet voor Ryanair kiezen omdat ze ergens op moeten besparen...
Anderzijds realiseer ik me dat ik evengoed met een vliegmaatschappij als Lufthansa op een vliegtuig van 25 jaar oud gezet kan worden dat al eens hersteld is, waarvan het herstelde stukje toevallig loskomt op 10km hoogte ...

Ryanair overweegt trouwens om ook Transatlantisch te gaan vliegen, aan bodemprijzen... Daar zou ik helemaal niet voor in de rij gaan staan. Over water houdt meer risico's in dan over land (tenzij bergen), maar hoe anders geraak je voor zo weinig geld in Amerika? Ik begrijp dat veel mensen het "erop wagen". De kans dat er iets misloopt blijft tenslotte minimaal. Je moet al pech hebben als jij er dan net bij zit. En zo denkt zo goed als iedereen, anders stap je niet in zo'n 'gevleugelde bus'.
Oud 23 augustus 2007, 15:25   #123
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Complementair wil zeggen dat de één niet zonder de ander kan. Als jij de ganse samenleving wil prolitariseren, dan zal je dat wel beseffen. Maar dan is het te laat.
Waar kan ik tekenen?
Het kapitalisme is ontstaan uit historische processen en het zal ook tenonder gaan. Ik wil het alleen nog een duwtje geven.
Oud 23 augustus 2007, 15:31   #124
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar kan ik tekenen?
Het kapitalisme is ontstaan uit historische processen en het zal ook tenonder gaan. Ik wil het alleen nog een duwtje geven.
Jij bewerkstelligt enkel de ondergang van de arbeider. Duw maar verder. Je verdient het. Leer je plaats kennen.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:32   #125
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Corporatisme was dan ook niet toevallig een kenmerk van het keynesianisme, in het neoliberalisme staan die belangen op "natuurlijke" manier opnieuw tegenover elkaar. Hoe groter het conflict, hoe groter mijn geluk.
Tuurlijk; zolang het een ver van mijn bed show is, kan je zeggen wat je wil
De effecten zie je binnen niet al te lange tijd wel
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:34   #126
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Jij bewerkstelligt enkel de ondergang van de arbeider. Duw maar verder. Je verdient het. Leer je plaats kennen.
Ik sidder en beef al. Laat het conflict hoogtij vieren!
Oud 23 augustus 2007, 15:35   #127
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk; zolang het een ver van mijn bed show is, kan je zeggen wat je wil
De effecten zie je binnen niet al te lange tijd wel
Het probleem is dat ik leef in een staat met een geweldmonopolie. Misschien dat Bairav het vuile werk doet.
Oud 23 augustus 2007, 15:42   #128
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat ik leef in een staat met een geweldmonopolie. Misschien dat Bairav het vuile werk doet.
Die zit in hetzelfde schuitje als jij hoor. Die komt niet onder moeders rok uit.

Maar wel opvallend dat je al naar geweld moet gaan teruggrijpen; me dunkt dat als je toch de ultieme realiteit staat te verkondigen, het kinderspel moet zijn om elke werkmens mee te krijgen en zelf fabuleuze corporatistische bedrijfjes op te richten. Niets of niemand houdt dat tegen... Vanwaar dan toch de nood aan geweld?

Laatst gewijzigd door Sfax : 23 augustus 2007 om 15:43.
Oud 23 augustus 2007, 15:54   #129
Praetorian

Standaard

Citaat:
Die zit in hetzelfde schuitje als jij hoor. Die komt niet onder moeders rok uit.

Maar wel opvallend dat je al naar geweld moet gaan teruggrijpen; me dunkt dat als je toch de ultieme realiteit staat te verkondigen, het kinderspel moet zijn om elke werkmens mee te krijgen en zelf fabuleuze corporatistische bedrijfjes op te richten. Niets of niemand houdt dat tegen... Vanwaar dan toch de nood aan geweld?
Bwa, ik ben gewoon realistisch. Het geweld zal maar aan aanvang nemen indien het met succes de kapitalistische orde kan vernietigen.

Omdat dwang inherent aanwezig is in elke ideologie. Net zoals overtuiging en manipulatie. Dat is jusit het punt van ideologie, zowel in het liberalisme als marxisme.
Oud 23 augustus 2007, 16:22   #130
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Bwa, ik ben gewoon realistisch. Het geweld zal maar aan aanvang nemen indien het met succes de kapitalistische orde kan vernietigen.

Omdat dwang inherent aanwezig is in elke ideologie. Net zoals overtuiging en manipulatie. Dat is jusit het punt van ideologie, zowel in het liberalisme als marxisme.
Waarmee je inherent toegeeft dat je ideologie even slecht is als een andere, aangezien je die ook maar onder dwang moet doorvoeren...
Oud 23 augustus 2007, 16:28   #131
Praetorian

Standaard

Citaat:
Waarmee je inherent toegeeft dat je ideologie even slecht is als een andere, aangezien je die ook maar onder dwang moet doorvoeren...
Slecht? Waarom een moralistisch predikaat gebruiken?
Oud 23 augustus 2007, 16:57   #132
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog ff samenvatten:

Ryanair heeft NIET aan de vakbonden gevraagd of geeist om gegarandeerde dienstverlening,Ryanair heeft dat geeist van de LUCHTHAVENDIRECTIE.
De Luchthavendirectie,als leverancier, moet zijn problemen met zijn personeel ZELF regelen!

En een klant die ontevreden is heeft het volste recht om te weigeren nog te bestellen!

Maar blijkbaar loopt de communicatie tussen die "hanige" directie en vakbond al zodanig scheef dat het gekrakeel kan beginnen.Ik begin mij af te vragen of die Carolo's eigenlijk wel IETS ordentelijk kunnen organiseren....
Wie daar "schuld" aan heeft kan ik vanop mijn stoel niet beoordelen,maar de reacties ,zowel vanuit directie- als vanuit vakbondskant doen vermoeden dat daar geen "directieraad" bestaat maar eerder een "meeting van egotrippers"....

...nu mogen ze vechtend op straat rollen....hopelijk voor "Brussels South" krijgt Ryanair nog een beetje een deftig antwoord...

Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2007 om 16:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 16:59   #133
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ryanair is in Oostende reeds na een paar maanden vertrokken en heeft de Vlaamse regering een proces tegen hen ingespannen om nalatige betalingen te innnen. In Wallonië huiden ze het reeds meer dan een decennium vol zonder processen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:04   #134
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De vakbond zouden dringend afstand moeten nemen van dat kleinlinks gespuis...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:09   #135
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ryanair is in Oostende reeds na een paar maanden vertrokken en heeft de Vlaamse regering een proces tegen hen ingespannen om nalatige betalingen te innnen. In Wallonië huiden ze het reeds meer dan een decennium vol zonder processen.
De reden dat Ryanair vertrokken was,was dat de verbinding "London-Bruges" toch niet de verhoopte resultaten opleverde.Oostende is een van de tientallen vliegveldjes die wel eens een "Touch and Go" van Ryanair gekregen hebben.Mar wat niet is kan nog komen.ondertussen groeit in oostende het toeristisch charter vliegverkeer,daardoor ontstaat een soort "mini-hub",bekend bij een doelpubliek, die voor Ryanair misschien toch weer interessant kunnen zijn.

De truc,laat de jet-Air's en de Thomas Cooks van deze wereld de markt ontwikkelen en spring er dan in met goedkope vliegprijzen

Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2007 om 17:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 19:05   #136
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Slecht? Waarom een moralistisch predikaat gebruiken?
Waarom niet?
Niet ik maar jij bent het immers die het kapitalisme en liberalisme aan slecht gelijk stelt; als jouw alternatief eigenlijk niet beter is, waarom zou ik dezelfde termen dan niet mogen gebruiken?
Oud 23 augustus 2007, 19:31   #137
Praetorian

Standaard

Citaat:
Waarom niet?
Niet ik maar jij bent het immers die het kapitalisme en liberalisme aan slecht gelijk stelt; als jouw alternatief eigenlijk niet beter is, waarom zou ik dezelfde termen dan niet mogen gebruiken?
We zijn hier wel bezig over een eigenschap van het concept ideologie, niet een specifieke waardering van een concrete ideologie.
Oud 23 augustus 2007, 19:55   #138
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn hier wel bezig over een eigenschap van het concept ideologie, niet een specifieke waardering van een concrete ideologie.
Niet echt
Oud 23 augustus 2007, 21:07   #139
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Akkoord tussen Ryanair en de luchthaven?

Schijnbaar komt er een akkoord tot stand tussen Ryanair en de luchthaven, zodat het gezond verstand het eindelijk gaat halen..

Hopelijk zullen de vakbonden niet gaan dwarsliggen....

Ryanair raakte het naar eigen zeggen met de luchthaven van Charleroi op een aantal punten eens. Ryanair-woordvoerder David Gering zegt bijvoorbeeld dat er een noodplan wordt uitgewerkt voor de luchthaven in geval er een staking uitbreekt. Meer details over de inhoud van de voorstellen wil Gering voorlopig niet kwijt.

De luchthaven zal dit weekend de voorstellen op papier zetten. 'Als dat gebeurt, dan verwacht Ryanair vanaf maandag weer alle tickets in de verkoop te hebben', luidt het in een persbericht.

Bron
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 22:12   #140
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je 1 ding niet echt snapt: de vakbond is gemaakt voor de werknemers, niet de werkgevers. De belangen van werknemer en werkgevers zijn niet complementair, waardoor de vakbond sowieso in de clinch gaat met degenen die het kapitaal in handen hebben. Dat is toch al 150 jaar het patroon.
Hebt gij eigenlijk ooit al eens een cursus HRM of personeelsbeleid vastgehad? Personeel wordt beschouwd als menselijk kapitaal, een factor die steeds belangrijker wordt. Tevreden werknemers presteren immers stukken beter als ontevreden werknemers.
Die Tayloristische principes zijn nu toch al enkele decennia begraven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be