Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 20:11   #121
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het is gvdm waarheid als een koe;ze zijn niet in staat om voor zichzelf te zorgen.Ze kweken nog erger dan konijnen en wat gebeurt er dan;juist,ze kunnen hun eigen kinderen geen eten geven,ts,leuk om weten dat jij dat blijkbaar allemaal oke vind.

Als onze economie in uw handen zou liggen dan is het helemaal omzeep en wat dan?

Wat ik nu weet is dat blanken verdreven worden door uw vrienden in tal van landen.Hoor ik een linkse nooit iets over zeggen.

Alle mensen zijn helemaal niet gelijkwaardig;zelfs mijn eigen buur is niet gelijkwaardig,zelfs mij pa niet want we hebben allemaal andere gedachten.
punt één: als rasechte Vlaming sta ik er op dat je op z'n minst de werkwoordsvormen correct toepast. Het Nederlands willen promoten en het zelf niet machtig zijn is ronduit belachelijk.

punt twee: gelijkwaardig zijn is niet hetzelfde als gelijk zijn. Verschil in gedachten maakt iemand anders, maar niet minder waardig.
Oud 24 augustus 2007, 20:14   #122
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Daarom mijn voorstel waar ik de link van had geplaatst. Doe de moeite het eens echt te lezen en te begrijpen. Je vind het op onze webstek onder ontwikkelingssamenwerking.
Ik heb het eens doorgelezen, het is een boeiend idee tot vrijwillige herkolonisatie. Misschien moet je er een apart topic over maken, want om het er hier tussendoor over te gaan hebben lijkt me niet echt op zijn plaats.
Oud 24 augustus 2007, 20:16   #123
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
punt één: als rasechte Vlaming sta ik er op dat je op z'n minst de werkwoordsvormen correct toepast. Het Nederlands willen promoten en het zelf niet machtig zijn is ronduit belachelijk.

punt twee: gelijkwaardig zijn is niet hetzelfde als gelijk zijn. Verschil in gedachten maakt iemand anders, maar niet minder waardig.
Over die gelijkwaardigheid, volgens mij zouden mensen inderdaad gelijkwaardig geboren moeten worden, maar kan dit naarmate hij dingen doet veranderen. Zo vind ik bijvoorbeeld niet dat pater Damiaan en Dutroux gelijkwaardig zijn, ze zijn wel gelijkwaardig geboren, maar na verloop van tijd is dit veranderd.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:18   #124
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
U mag dit best racistisch vinden, maar mag ik u iets vragen: Is er ooit een "zwart land" geweest dat een goed zelfbestuur heeft gehad en voor welvaart heeft gezorgd? Nee en zolang dit niet het geval is geweest, is de stelling dat ze er niet toe in staat zijn goed te verdedigen. Of dit door hun capaciteiten, cultuur of recente geschiedenis komt is natuurlijk weer een andere vraag.

Zeg mannetje, gaat u eerst eens verdiepen in de geschiedenis van Zuid-Afrika voordat u dingen veroordeelt waar u de ballen vanaf weet. Onder het "gruwelijke" racisme van apartheid was de welvaart, opleiding, levensverwachting, enz. voor de zwarten groter dan in welk ander Sub-Sahara land dan ook. Sinds de val van apartheid zijn al deze indicatoren gekelderd, voert de overheid nog steeds rassenpolitiek en is het land de moord- en verkrachtings-hoofdstad van de wereld geworden. Dus kunt u mij aantonen dat het Zuid-Afrika van voor Mandela gruwlijker was dan de communistische, door en door corrupte eenpartijstaat die het nu nagenoeg vormt?

Mag ik u ook vragen waar uw hart zit? U plaats hier ideologie (de gelijkwaardigheid van mensen) boven hun werkelijke welzijn. Hoe kunt u zo'n stellingname serieus verdedigen?
Brandaan: respect points +10

Zuid-Afrika van het ANC en het Zimbabwe van Mugabe zijn niet meteen lichtende voorbeelden nietwaar? In beide landen heeft de lokale bevolking het roer weer in handen en reageert zich via gruwelijke moordpartijen af op de blanke boerenbevolking. Resultaat: geen voedsel meer want het blijkt dat ze zelf geen jota kennen van farming. Z-A mag nu met veel linkse cheers aankijken tegen een eerste plaats op de wereld ranglijst van meest onveilige landen en Zimbabwe dat voorheen (onder de naam Rhodesië) de graanschuur van Afrika was, lijdt nu honger onder een glorieuze en racistische leider die blanken even laat voelen dat hij niet zomaar "nen taaien" is. Applaus op alle banken, zou ik zeggen. Beide landen kampen ook met een levensgroot AIDS probleem maar voor zover ik weet heeft geen van die leiders dat ooit toegegeven. Dus in die landen leeft de idee voort dat je van AIDS afkomt door een maagd te neuken.

Echt... ze gaan erop vooruit daar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:21   #125
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik heb het eens doorgelezen, het is een boeiend idee tot vrijwillige herkolonisatie. Misschien moet je er een apart topic over maken, want om het er hier tussendoor over te gaan hebben lijkt me niet echt op zijn plaats.
Het ging toch over de slechte ontwikkelingen in Afrika , niet? Wel...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:21   #126
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Zuid-Afrika van het ANC en het Zimbabwe van Mugabe zijn niet meteen lichtende voorbeelden nietwaar? In beide landen heeft de lokale bevolking het roer weer in handen en reageert zich via gruwelijke moordpartijen af op de blanke boerenbevolking. Resultaat: geen voedsel meer want het blijkt dat ze zelf geen jota kennen van farming. Z-A mag nu met veel linkse cheers aankijken tegen een eerste plaats op de wereld ranglijst van meest onveilige landen en Zimbabwe dat voorheen (onder de naam Rhodesië) de graanschuur van Afrika was, lijdt nu honger onder een glorieuze en racistische leider die blanken even laat voelen dat hij niet zomaar "nen taaien" is. Applaus op alle banken, zou ik zeggen. Beide landen kampen ook met een levensgroot AIDS probleem maar voor zover ik weet heeft geen van die leiders dat ooit toegegeven. Dus in die landen leeft de idee voort dat je van AIDS afkomt door een maagd te neuken.

Jazeker's respect -50. Hellfligers' respect ondertussen al -180. Bandaan's respect -20.
Oud 24 augustus 2007, 20:23   #127
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lol.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:23   #128
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hellfiger drukt het idd nogal racistisch uit, maar jammer genoeg moet je zien dat Afrika achteruitboert op elk vlak, op elke vierkante meter. En dan spreken we nog niet over de talloze conflicten...
VB : Hét rijkste land ter wereld zou Congo moeten zijn. De inwoners zouden allemaal een sjieke villa moeten bezitten, gewoon al door wat ze daar in de grond hebben steken... Ze kiezen echter steeds voor egimes die liever alles in eigen zak steken en hun volk als slaven verkopen... Tja, tegen domheid is nog altijd geen kruid gewassen...
Daarom mijn voorstel waar ik de link van had geplaatst. Doe de moeite het eens echt te lezen en te begrijpen. Je vind het op onze webstek onder ontwikkelingssamenwerking.

Racistisch zou ik het niet noemen, eerder op de feiten drukken op een nogal onorthodoxe manier.

Voor uw plan heb je economie nodig.

Voor economie heb je mensen nodig. Deze mensen moeten de juiste capaciteiten bezitten.
Het probleem in Afrika is dat je deze mensen gewoonweg niet vindt.
Ze hebben niet de capaciteiten om een land, bedrijf of andere instelling te besturen.
Deze mensen moet je opvoeden, hun handje vasthouden tot ze in staat zijn om het wel te doen.
De beste oplossining is gewoonweg Afrika wegvegen zoals wij kennen.
Wij moeten Afrika hervormen naar een stabiele situatie.

Hiervoor zijn er verschillende voorwaarden voor.

* Landen volgens gemeenschappelijke stammen.
* Zero-toleranxce van wapenverbod voor Afrikanen.
* Afzonderingsgebieden voor HIV-dragers wegens te grote besmettingsfactor

deze nieuwe landen moeten onder absolute leiding staan van de rijkste landen onder de vorm van Peterschap.

deze Peterlanden staan zelf onder controle van een VN-Orgaan.

Door educatie en verbetering van de economie kunnen we de kindjes van Afrika opvoeden tot verantwoordelijke volwassen Afrikanen die denken aan het welzijn van Afrika ipv hun Zwitserse bankrekening.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:24   #129
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hellfiger drukt het idd nogal racistisch uit, maar jammer genoeg moet je zien dat Afrika achteruitboert op elk vlak, op elke vierkante meter. En dan spreken we nog niet over de talloze conflicten...
VB : Hét rijkste land ter wereld zou Congo moeten zijn. De inwoners zouden allemaal een sjieke villa moeten bezitten, gewoon al door wat ze daar in de grond hebben steken... Ze kiezen echter steeds voor egimes die liever alles in eigen zak steken en hun volk als slaven verkopen... Tja, tegen domheid is nog altijd geen kruid gewassen...
'De vloek van de bodemschatten.'
Economisch probleem.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:24   #130
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik heb al voorbeelden gegeven, zie vorige berichten.
Ahh, maar dan weet ik wat je bedoelt... je hebt mijn voorstel duidelijk niet begrepen... of misschien niet goed gelezen...

.
Oud 24 augustus 2007, 20:25   #131
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik meen me te herinneren dat vele zwarten PW Botha eerden als een groot staatsman bij zijn overlijden vorig jaar. Als het dan vroeger toch allemaal zo slecht ging, waarom hebben ze dan niet op zijn lijk staan dansen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:25   #132
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Jazeker's respect -50. Hellfligers' respect ondertussen al -180. Bandaan's respect -20.

Slechts -180

GIERIGAARD.
Oud 24 augustus 2007, 20:25   #133
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahh, maar dan weet ik wat je bedoelt... je hebt mijn voorstel duidelijk niet begrepen... of misschien niet goed gelezen...
half en half, mijn fout.

excusues.
Oud 24 augustus 2007, 20:28   #134
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Het ging toch over de slechte ontwikkelingen in Afrika , niet? Wel...
Tuurlijk, maar ik bedoel dat uw plan een discussie op zich waard is en dat die discussie beter afzonderlijk gevoerd zou kunnen worden.
Oud 24 augustus 2007, 20:30   #135
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Racistisch zou ik het niet noemen, eerder op de feiten drukken op een nogal onorthodoxe manier.

Voor uw plan heb je economie nodig.

Voor economie heb je mensen nodig. Deze mensen moeten de juiste capaciteiten bezitten.
Het probleem in Afrika is dat je deze mensen gewoonweg niet vindt.
Ze hebben niet de capaciteiten om een land, bedrijf of andere instelling te besturen.
Deze mensen moet je opvoeden, hun handje vasthouden tot ze in staat zijn om het wel te doen.
De beste oplossining is gewoonweg Afrika wegvegen zoals wij kennen.
Wij moeten Afrika hervormen naar een stabiele situatie.

Hiervoor zijn er verschillende voorwaarden voor.

* Landen volgens gemeenschappelijke stammen.
* Zero-toleranxce van wapenverbod voor Afrikanen.
* Afzonderingsgebieden voor HIV-dragers wegens te grote besmettingsfactor

deze nieuwe landen moeten onder absolute leiding staan van de rijkste landen onder de vorm van Peterschap.

deze Peterlanden staan zelf onder controle van een VN-Orgaan.

Door educatie en verbetering van de economie kunnen we de kindjes van Afrika opvoeden tot verantwoordelijke volwassen Afrikanen die denken aan het welzijn van Afrika ipv hun Zwitserse bankrekening.
Wie gaat vrijwillig (of zelfs kwaadschiks) zijn land zomaar in de handen van een ander leggen? Nee, de voorzichtige aanpak, de economie en de kennis van ons naar daar exporteren door daar ter plaatse te kopen wat ze meer hebben dan wij : grond. En dan heb ik het NIET over bodemschatten he. Bij voorkeur ARME grond. Daar plaatsen we dan onze economie op en gebruiken druppelsgewijs de plaatselijke bevolking als arbeiders. Dat kan dan doorgroeien, evenals hunervaring en opvoeding in de scholen die we er oprichten voor onze eigen én hun bevolking...
Je moet echt mijn voorstel eens begrijpend lezen. Het is een samenvatting, maar alles zit erin... in een notedop natuurlijk, maar als je wil kan je het zien...

.
Oud 24 augustus 2007, 20:31   #136
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Dank u, maar kunt u ook iets tegen mijn argumentatie/bericht inbrengen? Dat zou ik zeer op prijs stellen aangezien uw stellingname lijnrecht tegenover die van mij staat en ik vraag mij toch af hoe u daarop bent gekomen.
Oud 24 augustus 2007, 20:36   #137
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, maar ik bedoel dat uw plan een discussie op zich waard is en dat die discussie beter afzonderlijk gevoerd zou kunnen worden.
Zouden de mensen NU interesse hebben in deze opgewonden tijden in ons belziekske?
En waar zouden we dat bespreken? Het is zowel een oplossing voor binnenlandse eigen problemen als een oplossing voor landen die in hun ontwikkeling gestuit zijn. En het is een sociaal economisch model... Een beetje veelomvattend, maar eenvoudige oplossingen bestaan niet voor zulke problemen he

.
Oud 24 augustus 2007, 20:37   #138
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Indien iemand zich serieus wil informeren, lees de boeken van Frederic Cooper.
http://www.amazon.com/Africa-since-1...7984308&sr=1-2
Oud 24 augustus 2007, 20:37   #139
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu de argumenten? Of heb ik die min vijftig te danken aan het feit dat ik je herinner aan de plaatsmoorden?

http://af.wikipedia.org/wiki/Plaasmoorde_in_Suid-Afrika

Kan je lezen?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 augustus 2007, 20:38   #140
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Indien iemand zich serieus wil informeren, lees de boeken van Frederic Cooper.
http://www.amazon.com/Africa-since-1...7984308&sr=1-2
Boeken moet je lezen als je tijd hebt, niet als je een genocide aanklaagt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be