Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 13:10   #121
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De meer interessante filosofie is imo toch politieke filosofie.
Overtuiging is filosofie, politiek is praktijk. Het éne kan niet zonder het andere. Wie zuiver met filosofie in de politiek stapt overleeft het niet, wie alleen aan politiek kan doen zal het ver brengen omdat hij of zij de inhoud van een leeg glas heeft en waar men kan ingieten wat men wil.

Maar, ik vond het een interessante tekst en ik ken het beestje dat zich 'Vaming' noemt ook wel. 't Is wat Moens al zei: 'beter wolf in het bos dan vette hond met een ketting rond de nek'.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 13:10   #122
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Ah? Vond het zo terug. Ik hoop maar dat je gedachte gaat leven. 't Is mooi wat je zegt en nuttig.
Bedankt!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 13:28   #123
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'beter wolf in het bos dan vette hond met een ketting rond de nek'.
Tja, dan vind ik de sterke Vlaamse wolf die heerst in het Belgische bos toch een aantrekkelijker beeld dan de geketende Vlaamse hond in zijn eigen hondenhok.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 13:34   #124
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De Morgen, 28 aug. 2007

Het is al sinds de vorming van het kartel duidelijk dat ooit het moment van de waarheid zou komen voor De Wever & Co. Dat moment is er nu. De Belgicisten binnen de CD&V roeren zich, en willen de NVA wippen voor een tripartite.

Zal De Wever buigen? Wat zal het NVA-congres doen?
Ik vraag me af wat Dewever in de federale regering van België komt doen vermits hij het liefst van al dat land zou zien verdwijnen. De Croo zag hij niet zitten omdat Herman een Belgicist is. Dewever houdt dus echt niet van België. Wie niet van België houdt moet daar niet gaan zitten want hij of zij zou toch nooit goed Belgisch kunnen functionneren.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 augustus 2007 om 13:39.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 13:40   #125
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik vraag me af wat Dewever in de federale regering van België komt doen vermits hij het liefst van al dat land zou zien verdwijnen. De Croo zag hij niet zitten omdat Herman een Belgicist is. Dewever houdt dus echt niet van België. Wie niet van België houdt moet daar niet gaan zitten.
Opgepast, want als dat het criterium wordt, dan vindt u geen enkele Vlaming meer die nog in de federale regering mag gaan zitten. Laat u niets wijsmaken: het is niet omdat een Vlaams politicus zo'n regering wil vormen en erin wil zetelen, dat hij van België zou houden. Hij heeft daar zijn eigen motieven voor. Geen Vlaming houdt echt van België, maar we kunnen wel allemaal goed doen alsof.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 augustus 2007 om 13:40.
Oud 28 augustus 2007, 13:47   #126
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opgepast, want als dat het criterium wordt, dan vindt u geen enkele Vlaming meer die nog in de federale regering mag gaan zitten. Laat u niets wijsmaken: het is niet omdat een Vlaams politicus zo'n regering wil vormen en erin wil zetelen, dat hij van België zou houden. Hij heeft daar zijn eigen motieven voor. Geen Vlaming houdt echt van België, maar we kunnen wel allemaal goed doen alsof.
*Hum* een beetje overdreven misschien?

Of is het al zoals voor De Croo (want daar komt de opmerking van BDW op neer): wie niet flamingant is, is gene Vlaming?
Oud 28 augustus 2007, 13:49   #127
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan is het niet echt te verwonderen dat Brussel en Wallonië niet beter presteren. Hebben die federale Vlaamse politici ( toch de meerderheid ) dan niet de neiging de regio waarvan ze houden voorgang te geven en de anderen te verwaarlozen ?
Allicht is dat de verklaring. Een regio net als een kind heeft naast geld ook liefde en aandacht nodig om zich te ontwikkelen tot een volwaardig individu.......

Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 augustus 2007 om 13:51.
Oud 28 augustus 2007, 13:50   #128
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is het niet echt te verwonderen dat Brussel en Wallonië niet beter presteren. Hebben die federale Vlaamse politici ( toch de meerderheid ) dan niet de neiging de regio waarvan ze houden voorgang te geven en de anderen te verwaarlozen ?
Allicht is dat de verklaring. Een regio net als een kind heeft naast geld ook liefde en aandacht nodig om zich te ontplooien......
absoluut. Ik zou maken dat ik er zo rap mogelijk vanaf was, van die vlamingen. Niks dan last mee.
En ook al geen liefde

Aandacht alleen als Daerden in form is

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 augustus 2007 om 13:51.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 13:54   #129
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Of is het al zoals voor De Croo (want daar komt de opmerking van BDW op neer): wie niet flamingant is, is gene Vlaming?
Inderdaad, hij zegt letterlijk : ' wie Belg is, is geen goede Vlaming ' ..... nog een beetje en hij zegt : ' aanpassen of opkrassen '. Heu.... dat heeft hij dus gezegd tegen De Croo en weeral een Flamingant die zich moest verontschuldigen voor het beledigen van Belgicisten. Eerst Leterme met zijn Marseillaise en nu Dewever met De Croo. Dat wordt een gewoonte bij CD&V - NVA en dat moet dan België gaan leiden.......

Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 augustus 2007 om 14:02.
Oud 28 augustus 2007, 14:06   #130
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, dan vind ik de sterke Vlaamse wolf die heerst in het Belgische bos toch een aantrekkelijker beeld dan de geketende Vlaamse hond in zijn eigen hondenhok.
Volstrekt ondenkbaar. Alleen al het idee heeft de Franstaligen geïnspireerd tot de situatie zoals we die nu kennen. Of wat dacht je dat in 1830 de boel in de fik heeft gestoken? Juist hetzelfde.
Oud 28 augustus 2007, 14:08   #131
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Neen, het gaat hier over houden van...

Ik denk dat er maar weinig Vlamingen te vinden zijn die oprecht van "België" houden. Zelfs de Belgischgezinde Vlamingen houden er meestal niet van.
Oud 28 augustus 2007, 14:10   #132
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volstrekt ondenkbaar. Alleen al het idee heeft de Franstaligen geïnspireerd tot de situatie zoals we die nu kennen. Of wat dacht je dat in 1830 de boel in de fik heeft gestoken? Juist hetzelfde.
Itt tot 1830 zijn ze niet meer in de positie om wat dan ook te eisen, laat staan om iets in de fik te steken.

Wij wel.
Oud 28 augustus 2007, 14:11   #133
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allicht is dat de verklaring. Een regio net als een kind heeft naast geld ook liefde en aandacht nodig om zich te ontwikkelen tot een volwaardig individu.......
Een merkwaardige post...

Je schijnt hier echt iets begrepen te hebben.

Je suggereert ook dat Wallonië een klein kind is en Vlaanderen de papa (voorlopig nog een slechte?).

Merkwaardig...
Oud 28 augustus 2007, 14:13   #134
born2bewild
Banneling

Standaard

een achtergesteld kind dan nog
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 14:13   #135
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Itt tot 1830 zijn ze niet meer in de positie om wat dan ook te eisen, laat staan om iets in de fik te steken.

Wij wel.
In 1830 konden ze in principe ook maar weinig maar het toeval bestond toen ook al.

Nu, wij kunnen veel eisen maar de enige manier waarop is gewoon de federale constructie laten vallen en verder te gaan in het Vlaams Parlement.

Nu, ik ken je redeneringen en die ken ik van Lode Claes. En Claes had gelijk maar heeft nooit gelijk gekregen omdat sinds 1932 Wallonië zélf de scheiding heeft ingezet.
Oud 28 augustus 2007, 14:13   #136
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het gaat hier over houden van...

Ik denk dat er maar weinig Vlamingen te vinden zijn die oprecht van "België" houden. Zelfs de Belgischgezinde Vlamingen houden er meestal niet van.
ok, my mistake, ik "hou" inderdaad niet van België in de romantische-nationalistische zin van het woord...

Nu, hoevel Vlamingen zouden er écht van Vlaanderen houden?
Oud 28 augustus 2007, 14:15   #137
Calle
Parlementslid

Standaard

Ik denk dat het tijd is dat de N-VA de CD&V laat vallen. De teneur is duidelijk, de kar is aan het draaien.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 14:16   #138
Hawkeye
Parlementsvoorzitter

Hawkeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Ik denk dat het tijd is dat de N-VA de CD&V laat vallen. De teneur is duidelijk, de kar is aan het draaien.
Dat de N-VA dat maar doet Ze zijn hen zowat aan het beliegen en bedriegen en alleen gaan ze ook die kiesdrempel halen.
Hawkeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 14:18   #139
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu, ik ken je redeneringen en die ken ik van Lode Claes. En Claes had gelijk maar heeft nooit gelijk gekregen omdat sinds 1932 Wallonië zélf de scheiding heeft ingezet.
Claes kreeg geen gelijk omdat hij moederziel alleen stond in Vlaanderen met zijn idee. En zo zijn we terug bij het Discours de la Servitude Volontaire...
Oud 28 augustus 2007, 14:20   #140
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu, hoevel Vlamingen zouden er écht van Vlaanderen houden?
Geen idee, maar daar ging het hier dan ook niet om. Labyrinth wenst immers voor Vlaamse federale ministrabelen een nieuw criterium in te voeren: ze moeten "van België houden".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be